[T-Jet] Problemy z zapalaniem zimnego silnika na ssaniu

Czy masz problem z odpalaniem zimnego silnika?

Czas głosowania minął 06 wrz 2012, 10:00

falują obroty
5
24%
gaśnie
4
19%
nie mam, wszystko jest OK
12
57%
miałem, naprawione
0
Brak głosów
 
Liczba głosów: 21

Awatar użytkownika
Tara78
klubowicz
klubowicz
Posty: 1960
Rejestracja: 20 kwie 2012, 20:26
Przebieg: 230000
Silnik: TDI
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Legionowo
Podziękował: 55 razy
Otrzymał podziękowań: 80 razy
Kontakt:

Re: [T-Jet] Problemy z zapalaniem zimnego silnika na ssaniu

Post autor: Tara78 »

u mnie to nie zdaje egzaminu :( dalej wyskakuje mi błąd na kompie, jazda z otwartym bakiem też nie przyniosła poprawy.
"Kiedyś dla ludzi byłam zawsze miła, teraz traktuję ich z wzajemnością"
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5143
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 276000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 396 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Re: [T-Jet] Problemy z zapalaniem zimnego silnika na ssaniu

Post autor: smak56 »

Może to być problem z korkiem wlewu paliwa. Zacina się i nie odpowietrza zbiornika, wytwarza podciśnienie. Tak mam. Co jakiś czas odpala z oporami (szczególnie po trasie). Kiedy odkręcam korek jest charakterystyczne psssssssssss. Dzieje się tak sporadycznie ale wkurza. Teraz jeżdżę z lekko niedokręconym i jest spokój.
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Re: [T-Jet] Problemy z zapalaniem zimnego silnika na ssaniu

Post autor: emmer »

smak, a mnie się wydaje, ze tak ma być
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5143
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 276000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 396 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Re: [T-Jet] Problemy z zapalaniem zimnego silnika na ssaniu

Post autor: smak56 »

To w takim razie do czego służy ten zaworek ze sprężynką w korku? :pomysli i dlaczego nie jest tak za każdym razem? :pomysli
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Re: [T-Jet] Problemy z zapalaniem zimnego silnika na ssaniu

Post autor: emmer »

nie mam pojęcia. suzuki swift przejechałem już prawie 60000 km i tankując zawsze robię pssssss, a ten samochód nie wie co to ASO czy mechanik :) w linei czasem psyknie czsem nie.
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5143
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 276000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 396 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Re: [T-Jet] Problemy z zapalaniem zimnego silnika na ssaniu

Post autor: smak56 »

Znalazłem ciekawy wątek dotyczący korka wlewu paliwa na forum Mondeo. Coś w tym musi być, bo od momentu jak pisałem "niedokręconego" korka mam spokój (zrobiłem to bezwiednie).http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=b ... 2gs_6mftuQ" onclick="window.open(this.href);return false;
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
GAGARIN
klubowicz
klubowicz
Posty: 53
Rejestracja: 18 mar 2013, 9:17
Przebieg: 2300
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2012

Re: [T-Jet] Problemy z zapalaniem zimnego silnika na ssaniu

Post autor: GAGARIN »

smak56 pisze:Znalazłem ciekawy wątek dotyczący korka wlewu paliwa na forum Mondeo. Coś w tym musi być, bo od momentu jak pisałem "niedokręconego" korka mam spokój (zrobiłem to bezwiednie).http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=b ... 2gs_6mftuQ" onclick="window.open(this.href);return false;
Hmmm ciekawe :) W Punto zakręcałem do końca i czasem syczało przy odkręcaniu ale nie zawsze. W Linei też dokręcam do końca i nic nie syczy nawet przy upałach.
W służbowej Pandzie mam gaz ale po wykonaniu jakiejś trasy na gazie nie gaszę samochodu tylko przełączam na benzynę chwile czekam i dopiero wówczas jak chwilę silnik popracuje na benzynie to go gaszę. Rano nie mam problemu z odpalaniem.
Falujące obroty miałem kiedyś ale po wymianie cewek i przewodów znikły.
Miałem za to sytuacje odwrotną a mianowicie zimny silnik ( styczeń 2013 ) odpalał na dotyk ale jak się zagrzał powiedzmy 5-10min to gasł i koniec.... Nie zapalał aż do następnego dnia rano aż wystygł. Irytujące to było ale takie uroki auta 15 letniego :)
Fiat Linea od Gagarina - 1.4 8V 2012r.
will
Moderator
Moderator
Posty: 3418
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 140 razy
Otrzymał podziękowań: 90 razy

Re: [T-Jet] Problemy z zapalaniem zimnego silnika na ssaniu

Post autor: will »

Nie wiem jaki macie korek w multijet ale w V8 membrama nie ma nic wspólnego z dokręceniem korka (pozycją) dodatkowo po cofnięciu do pierwszego oporu jak w linku nasz korek będzie odkręcony.
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Re: [T-Jet] Problemy z zapalaniem zimnego silnika na ssaniu

Post autor: Tomek »

Pongo pisze:u mnie to czasami to samo - muszę kręcić ze 3 sek żeby odpalił ale potem od razu go zgaszę i rozruch jest natychmiastowy. kolejne odpalenie nawet po 4 godzinach jest natychmiastowe. Problemu nie było nawet mroźną zimą zaczął się na wiosnę.

Nie jest to więc moim zdaniem kwestia kompresji, nienagrzania silnika (przez 2 sek chodzenia silnika nie nagrzeje sięnic) lub zapłonu tylko dostaczania paliwa.

Może filtr paliwa ma już dość, albo bak potrzebuje zdjęcia i przepłukania.
Co więcej na połowie baku problem istniał teraz po przepałowaniu troche na PB i przy 1/5 baku problemu już nie ma.

Spróbujcie może właśnie przepałować troche silnik żeby spalić troche więcej ale PB nie LPG i dolejcie nowej.
To prawda.
Pojeżdżenie czasami trochę na benzynie dobrze robi.
Ja staram się tak robić, żeby wtryski nie zapomniały jak się pracuje.

P.S. W benzyniakach nie mamy filtra paliwa.
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Re: [T-Jet] Problemy z zapalaniem zimnego silnika na ssaniu

Post autor: emmer »

Fish, jak tam sytuacja? u mnie wyszła pierdoła, czwarty wtryskiwacz gazu sie otworzył i nie zamknął (pewnie jakiś paproch wpadł). zalewał i dlatego były problemy z odpalaniem. wymieniony na gwarancji i jak ręką odjał.
Awatar użytkownika
Fish
klubowicz
klubowicz
Posty: 493
Rejestracja: 12 lut 2010, 18:31
Przebieg: 145000
Silnik: 1.4 16V T-Jet (LPG)
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 15 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Re: [T-Jet] Problemy z zapalaniem zimnego silnika na ssaniu

Post autor: Fish »

emmer pisze:Fish, jak tam sytuacja? u mnie wyszła pierdoła, czwarty wtryskiwacz gazu sie otworzył i nie zamknął (pewnie jakiś paproch wpadł). zalewał i dlatego były problemy z odpalaniem. wymieniony na gwarancji i jak ręką odjał.
Ile Ty masz tej gwarancji :)
no u mnie ten problem z calkowitym unieruchomieniem to byl alternator.
Teraz roznie bywa, sa dni "normalne" a bywaja takie, ze faluje po odpaleniu. Mam ponad 1/2 baku i roznie bywa.
Wiecej dni jest dobrze niz zle, ja juz chyba przywyklem do tego bo kiedys mi juz rece opadly i tak juz zostalo bo lepiej sie nie wkurzac :)
Podsumowujac, jest dobrze ale incydenty sie zdarzaja. Dobrze, ze z sama instalacja i podzespolami nei mialem problemow a juz ponad 40kkm przejechane, kiedys sie pewnie zaczna.
<<FISH>>
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Re: [T-Jet] Problemy z zapalaniem zimnego silnika na ssaniu

Post autor: emmer »

mówie o gwarancji na instalację - 28.06.2013 mi się już skończy. także załapałem się w ostatniej chwili
Awatar użytkownika
Fish
klubowicz
klubowicz
Posty: 493
Rejestracja: 12 lut 2010, 18:31
Przebieg: 145000
Silnik: 1.4 16V T-Jet (LPG)
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 15 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Re: [T-Jet] Problemy z zapalaniem zimnego silnika na ssaniu

Post autor: Fish »

echh ja juz zaczynam miec dosyc po raz kolejny, dobilem 3/4 baku i 2 dni bylo OK. Ale teraz od kilku dni musze palic na 2 razy, za pierwszym razem jak odpale to jest masakra, silnik skacze, szczeka, kaszle, jakby zapalil na 2 gary, musze zgasic, odpalic jeszcze raz i jest OK. Czy to nie glupie, no i nie wiadomo co z tym robic bo w 90% jest przeslanie, ze TTTM.

Uprasza się o stosowanie polskich ogonków :ink
MOD
<<FISH>>
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Re: [T-Jet] Problemy z zapalaniem zimnego silnika na ssaniu

Post autor: emmer »

niemozliwe. napisz do Adama, on ci pewnie podpowie. jak masz oprogramowanie do Staga, to jest tam opcja wyłączania poszczególnych wtryskiwaczy. u mnie tak doszliśmy który był uwalony.

a zdejmowałes tę rurę od gazu tak jak kiedyś i sprawdzałeś czy potem jest ok?
Awatar użytkownika
Fish
klubowicz
klubowicz
Posty: 493
Rejestracja: 12 lut 2010, 18:31
Przebieg: 145000
Silnik: 1.4 16V T-Jet (LPG)
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 15 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Re: [T-Jet] Problemy z zapalaniem zimnego silnika na ssaniu

Post autor: Fish »

emmer pisze: a zdejmowałes tę rurę od gazu tak jak kiedyś i sprawdzałeś czy potem jest ok?
W sumie to ja wykluczam gaz,kiedys jak robilem testy wyszlo, ze to nie gaz. No teraz zastanawiam sie czy nie porobic wlasnie testow z gazem bo nic nie pomaga.
Tylko nei wiem jak sie do tego zabrac bo wtryskiwacze 4 a mam codziennie tylko 1 szanse na sprawdzenie, ale ogolnie moge znowu sprawdzic, zakrecic i wylaczyc gaz zeby nie bylo go w instalacji dnia poprzedniego i rano palic a poznej dochodzic do poszczegolnych wtryskiwaczy.
O jakim Adamie piszesz?


Po raz kolejny uprasza się o stosowanie polskich ogonków :yellow
MOD
<<FISH>>
ODPOWIEDZ