[T-Jet] Problemy z zapalaniem zimnego silnika na ssaniu

Czy masz problem z odpalaniem zimnego silnika?

Czas głosowania minął 06 wrz 2012, 10:00

falują obroty
5
24%
gaśnie
4
19%
nie mam, wszystko jest OK
12
57%
miałem, naprawione
0
Brak głosów
 
Liczba głosów: 21

Awatar użytkownika
Fish
klubowicze
klubowicze
Posty: 488
Rejestracja: 12 lut 2010, 18:31
Przebieg: 145000
Silnik: 1.4 16V T-Jet (LPG)
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

[T-Jet] Problemy z zapalaniem zimnego silnika na ssaniu

Post autor: Fish » 30 sie 2012, 10:00

Zakładam wątek ponieważ coś mi się wydaje, ze problem będzie dotyczył większej ilości osob i trzeba się tym zainteresować. Rozmawiałem ostatnio z Covalem i też ma mini objawy.
Pamiętam wątek o falowaniu obrotów ale nawet na ciepłym, podczas jazdy na jałowym, to raczej co innego.

Problem:
- objawy: podczas odpalania rano zimnego silnika (odpalanie na ssaniu) obroty szaleja, faluja, silnik skacze, dusi się, czasami zgaśnie. Powtórne odpalenie bez problemu
- częstotliwość: brak reguły, czasami kilka dni z rzędu, czasami wybiórczo, kilka dni spokoju
- spostrzeżenia: im zimniej tym większe objawy:
* styczeń, mróz - odpalil na 3 sekundy, zgasl i pozniej juz nei zapalil - laweta do ASO. Komp nic nie pokazal, brak rozpoznania, postawiono na kiepskie paliwo
* okolice luty/marca chyba, takze chlodniej - kilka razy zgasl po odpaleniu, nawet po ruszeniu. Raz zgasl po przejechaniu 400 metrow i juz nie zapalil, pomoglo awaryjne zapalanie na LPG (dobrze, ze jest alternatywa)
* to byly bardziej drastyczne objawy, a na codzien to tak faluje raz mniej raz wiecej, jak chlodniej rano to i czasami zgasnie, na pedal gazu nie reaguje.


Co zrobilem, co wykluczam:
- jakosc beznyny wykluczam, tankowalem w roznych miejscach, z roznymi dodatkami, na chwile przechodzi i pozniej znowu to samo
- stan AKU wykluczam, w zimie ladowany, codziennie jezdze po 70 km
- wplyw LPG, mialem pewne obawy, ze mam jakies nieszczelnosci lub przepuszczaja wtryskiwacze i po prostu przy zapalaniu na Pb zalewam LPG ale stal caly dzien ostatnio u gazownika i gazownik raczej wyklucza. Po tym zimowym niedomaganiu, jak nie chcial zapalic, swiece byly zalane - wymienilem na nowe. Raczej wykluczam wplyw LPG skoro mam informacje, ze niektorzy to tez maja, na LPG jezdzi mi wysmienicie.
- pompa paliwa - zaczalem wiecej tankowac, bo myslalem, ze moze pompa malo zanurzona, nic nie dalo
- po rozmowie z Covalem, zdemontowalem odme, wyplukalem benzyna, mozna by rzec, ze 3 dni objawy byly minimalne
- rozregulowanie mapy Pb poprzez sterownik LPG, kilka dni temu odlaczylem AKU na jakis czas, poresetowal ustawienia ECU, jezdzilem 3 dni tylko na Pb aby pozbieral parametry od nowa, kilka dni spokoju.

Nie wiem co moge jeszcze posprawdzac, taka mam obserwacje jeszcze, ze jak zatankuje swierze paliwo to jakby z 2 dni jest lepiej, ale roznie to bywa bo nei ma reguly.

Piszcie kto ma podobny problem, szczegolnie z T-Jetem ale inne takze, jak nas bedzie wiecej to powaznie zaczne rozeznawac sprawe w ASO i FAP bo wydaje mi sie, ze moze to byc grubsza sprawa, szczegolnie ze niektorzy z nas maja wlasnie juz 4-5 rok uzytkowania i podobny przebieg. Do tej pory zganialem to na wplyw LPG ale zaczynam w to watpic
<<FISH>>

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
Moderator
Moderator
Posty: 6132
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 138000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca » 30 sie 2012, 10:38

Jeszcze myślałem o nieszczelności gdzieś w dolocie, lewe powietrze. Trochę tych rurek mamy, ale jakoś nie jestem przekonany, bo któryś czujnik by to wykrył. Można by powymieniać wszystkie opaski.

Awatar użytkownika
Fish
klubowicze
klubowicze
Posty: 488
Rejestracja: 12 lut 2010, 18:31
Przebieg: 145000
Silnik: 1.4 16V T-Jet (LPG)
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Post autor: Fish » 30 sie 2012, 10:44

Kuzyn_z_Sosnowca pisze:Jeszcze myślałem o nieszczelności gdzieś w dolocie, lewe powietrze
ale to chyba problem bylby caly czas, nie tylko przy pierwszym starcie oraz na LPG takze by sie pojawial.
Moj gazownik niesmialo sugerowal takze "konczaca sie pompe paliwa".
<<FISH>>

emmer
Administrator
Administrator
Posty: 5970
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 181000
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Białobrzegi
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Post autor: emmer » 30 sie 2012, 10:48

no to dołączam do klubu.

moje spostrzeżenia. jak jest gorąco - jest o wiele lepiej. jak jest zimno to padaka. też testuje i próbuje znaleźć przyczynę. na tym etapie próbuje wykluczyć instalacje LPG, ale to nie to bo jak jeżdże na PB to tez tak samo. na razie wyłączyłem "ciepły start" na LPG jako jedną z podejrzanych - to nie to. w sobotę wieczorem mam odłączyć jakiś przewód pod dekelm silnika który idzie do kolektora - żeby na amen wykluczyc LPG - w niedzielę bedę pewny czy to to.


moze w kilku zybciej uda nam się zdiagnozowac cholere

[ Dodano: |30 Sie 2012|, o 10:49 ]
najlepsze jest to że komp nic nie pokazuje. sterownik centralki LPG wyłapuje tylko spadki napięcia.
Obrazek

Awatar użytkownika
Fish
klubowicze
klubowicze
Posty: 488
Rejestracja: 12 lut 2010, 18:31
Przebieg: 145000
Silnik: 1.4 16V T-Jet (LPG)
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Post autor: Fish » 30 sie 2012, 10:52

emmer pisze:na razie wyłączyłem "ciepły start"
dokladnei to samo robilem, bo pierwsze podejrzenie bylo wlasnie takie, ze to rozregulowalo Pb :)
No to raportuj na biezaco, sorki ale juz sie ciesze ze nie jestem sam :)
<<FISH>>

emmer
Administrator
Administrator
Posty: 5970
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 181000
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Białobrzegi
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Post autor: emmer » 30 sie 2012, 10:56

gazownik mi poradził przeczyścić przepustnice, ale jakoś nie moge się do tego zabrać - poza tym Coval chyba czyścił i lipa.

jeszcze jedno - jak ją przegonie tak np z Lublina do domu (jazda taka - ja wiem - że mnie nikt nie wyprzedził :)) to jest trochę lepiej ale jakieś tam falowania są.

Fish - pisz do FAP-u, ja natomaist wybiorę się do Auto Romy - bo Carserwis u mnie się juz spalił.
Obrazek

Cygan
klubowicze
klubowicze
Posty: 46
Rejestracja: 22 cze 2010, 15:30
Przebieg: 118000
Silnik: 1,6 M-Jet
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Cygan » 30 sie 2012, 10:58

Kilka lat temu wmoim 13 letnim Uno 1,0 fire, zepsuł mi się siłownik obrotów biegu jałowego, czasem nazywany silnikiem krokowym. Też falowały obroty, wyglądało to tak jak bym co sekunde naciskał i odpuszczał pedał gazu. Wiem, ze macie "mądrzejsze" silniki ale może to to.

Awatar użytkownika
Fish
klubowicze
klubowicze
Posty: 488
Rejestracja: 12 lut 2010, 18:31
Przebieg: 145000
Silnik: 1.4 16V T-Jet (LPG)
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Post autor: Fish » 30 sie 2012, 11:08

emmer pisze:gazownik mi poradził przeczyścić przepustnice
tylko jak sie zabrac do tego, mamy tylko fotki z 8V a u nas jest to jakos inaczej

[ Dodano: |30 Sie 2012|, o 11:10 ]
emmer pisze:jak ją przegonie tak np z Lublina do domu (jazda taka - ja wiem - że mnie nikt nie wyprzedził :) ) to jest trochę lepiej
zgadza sie

[ Dodano: |30 Sie 2012|, o 11:11 ]
emmer pisze:Fish - pisz do FAP-u
to trzeba sposobem, tam gotowych recept nie ma, juz zaczalem swoimi sposobami dochodzic
<<FISH>>

emmer
Administrator
Administrator
Posty: 5970
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 181000
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Białobrzegi
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Post autor: emmer » 30 sie 2012, 11:16

Fish pisze:tylko jak sie zabrac do tego, mamy tylko fotki z 8V a u nas jest to jakos inaczej
żadna filozofia tylko trzeba mieć chude ręce :). jest sporo opasek i węzy po drodze. myślę ze w przyszłym tygodniu bede wymieniał olej i filtry to tam zajrze.
Obrazek

Awatar użytkownika
Fish
klubowicze
klubowicze
Posty: 488
Rejestracja: 12 lut 2010, 18:31
Przebieg: 145000
Silnik: 1.4 16V T-Jet (LPG)
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Post autor: Fish » 30 sie 2012, 12:06

Mam wstepne rozwiazanie (kurde szybko mi poszlo, az nie wiem po co tyle sie upisalem, ale przyda sie).
Trzeba jechac do ASO, porzadne powinni wiedziec jak rozwiazac ten problem w 1.4 16V T-Jet 120KM:

Usterka: Utrudnione uruchamianie na zimno
Przyczyna: Nieoptymalne parametry oprogramowania centralki wtrysku
Rozwiazanie: Przeprogramowanie centralki wtrysku

Dzisiaj albo jutro bede rozmawial z ASO i zobaczymy co z tego wyjdzie i czy to jest to. Uffff.
<<FISH>>

emmer
Administrator
Administrator
Posty: 5970
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 181000
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Białobrzegi
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Post autor: emmer » 30 sie 2012, 12:18

mi też ktoś wspominał że trzeba zresetować centralke wtrysku, tylko że zwykłym kabelkiem tego nie zrobimy. oby to było tylko to
Obrazek

Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6053
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 129000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Post autor: Tomek » 30 sie 2012, 12:30

Rozwiazanie: Przeprogramowanie centralki wtrysku
To wychodzi na to że nie zwykły reset, a zupełnie nowy program???

Awatar użytkownika
Fish
klubowicze
klubowicze
Posty: 488
Rejestracja: 12 lut 2010, 18:31
Przebieg: 145000
Silnik: 1.4 16V T-Jet (LPG)
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Post autor: Fish » 30 sie 2012, 12:48

Tomek pisze:
Rozwiazanie: Przeprogramowanie centralki wtrysku
To wychodzi na to że nie zwykły reset, a zupełnie nowy program???
Tak, jestem umowiony w ASO dopiero na wtorek, bo to nie tak hop siup, nie kazdy centralke mozna przeprogramowac. Pan jeszcze zalecil mi aby zrobic 1 test, przed odpaleniem wcisnac pedal gazu w podloge i puscic i dopiero zapalic, czy objawy beda czy nie. Zobaczymy rano.
<<FISH>>

emmer
Administrator
Administrator
Posty: 5970
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 181000
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Białobrzegi
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Post autor: emmer » 30 sie 2012, 13:11

będą. próbowałem.
Obrazek

will
Administrator
Administrator
Posty: 3355
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 96000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Post autor: will » 30 sie 2012, 13:26

Czyszczenie przepustnicy nic wam nie da zwłaszcza latem, na pewno nie zaszkodzi. W 8v nie znaleźliśmy przyczyny, problem powraca i znika.
LINEA 1.4 8V DYNAMIC

ODPOWIEDZ
stoły drewniane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 2 gości