Teraz jest 30 mar 2017, o 18:31


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 147 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Następna strona

Czy masz problem z odpalaniem zimnego silnika?
Ankieta wygasła 6 wrz 2012, o 10:00
falują obroty 24%  24%  [ 5 ]
gaśnie 19%  19%  [ 4 ]
nie mam, wszystko jest OK 57%  57%  [ 12 ]
miałem, naprawione 0%  0%  [ 0 ]
Liczba głosów : 21
Autor Wiadomość
 Tytuł: [T-Jet] Problemy z zapalaniem zimnego silnika na ssaniu
PostNapisane: 30 sie 2012, o 10:00 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2010, o 19:31
Posty: 485
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo : 15 razy
Otrzymał Piw: 7 razy
Zakładam wątek ponieważ coś mi się wydaje, ze problem będzie dotyczył większej ilości osob i trzeba się tym zainteresować. Rozmawiałem ostatnio z Covalem i też ma mini objawy.
Pamiętam wątek o falowaniu obrotów ale nawet na ciepłym, podczas jazdy na jałowym, to raczej co innego.

Problem:
- objawy: podczas odpalania rano zimnego silnika (odpalanie na ssaniu) obroty szaleja, faluja, silnik skacze, dusi się, czasami zgaśnie. Powtórne odpalenie bez problemu
- częstotliwość: brak reguły, czasami kilka dni z rzędu, czasami wybiórczo, kilka dni spokoju
- spostrzeżenia: im zimniej tym większe objawy:
* styczeń, mróz - odpalil na 3 sekundy, zgasl i pozniej juz nei zapalil - laweta do ASO. Komp nic nie pokazal, brak rozpoznania, postawiono na kiepskie paliwo
* okolice luty/marca chyba, takze chlodniej - kilka razy zgasl po odpaleniu, nawet po ruszeniu. Raz zgasl po przejechaniu 400 metrow i juz nie zapalil, pomoglo awaryjne zapalanie na LPG (dobrze, ze jest alternatywa)
* to byly bardziej drastyczne objawy, a na codzien to tak faluje raz mniej raz wiecej, jak chlodniej rano to i czasami zgasnie, na pedal gazu nie reaguje.


Co zrobilem, co wykluczam:
- jakosc beznyny wykluczam, tankowalem w roznych miejscach, z roznymi dodatkami, na chwile przechodzi i pozniej znowu to samo
- stan AKU wykluczam, w zimie ladowany, codziennie jezdze po 70 km
- wplyw LPG, mialem pewne obawy, ze mam jakies nieszczelnosci lub przepuszczaja wtryskiwacze i po prostu przy zapalaniu na Pb zalewam LPG ale stal caly dzien ostatnio u gazownika i gazownik raczej wyklucza. Po tym zimowym niedomaganiu, jak nie chcial zapalic, swiece byly zalane - wymienilem na nowe. Raczej wykluczam wplyw LPG skoro mam informacje, ze niektorzy to tez maja, na LPG jezdzi mi wysmienicie.
- pompa paliwa - zaczalem wiecej tankowac, bo myslalem, ze moze pompa malo zanurzona, nic nie dalo
- po rozmowie z Covalem, zdemontowalem odme, wyplukalem benzyna, mozna by rzec, ze 3 dni objawy byly minimalne
- rozregulowanie mapy Pb poprzez sterownik LPG, kilka dni temu odlaczylem AKU na jakis czas, poresetowal ustawienia ECU, jezdzilem 3 dni tylko na Pb aby pozbieral parametry od nowa, kilka dni spokoju.

Nie wiem co moge jeszcze posprawdzac, taka mam obserwacje jeszcze, ze jak zatankuje swierze paliwo to jakby z 2 dni jest lepiej, ale roznie to bywa bo nei ma reguly.

Piszcie kto ma podobny problem, szczegolnie z T-Jetem ale inne takze, jak nas bedzie wiecej to powaznie zaczne rozeznawac sprawe w ASO i FAP bo wydaje mi sie, ze moze to byc grubsza sprawa, szczegolnie ze niektorzy z nas maja wlasnie juz 4-5 rok uzytkowania i podobny przebieg. Do tej pory zganialem to na wplyw LPG ale zaczynam w to watpic

_________________
<<FISH>>


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   145000   Silnik:   1.4 16V T-Jet (LPG)   Rocznik:   2008    
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 sie 2012, o 10:38 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2009, o 08:34
Posty: 6102
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo : 221 razy
Otrzymał Piw: 228 razy
Jeszcze myślałem o nieszczelności gdzieś w dolocie, lewe powietrze. Trochę tych rurek mamy, ale jakoś nie jestem przekonany, bo któryś czujnik by to wykrył. Można by powymieniać wszystkie opaski.


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   130000   Silnik:   T-Jet z gazem   Rocznik:   2009    
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 sie 2012, o 10:44 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2010, o 19:31
Posty: 485
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo : 15 razy
Otrzymał Piw: 7 razy
Kuzyn_z_Sosnowca napisał(a):
Jeszcze myślałem o nieszczelności gdzieś w dolocie, lewe powietrze

ale to chyba problem bylby caly czas, nie tylko przy pierwszym starcie oraz na LPG takze by sie pojawial.
Moj gazownik niesmialo sugerowal takze "konczaca sie pompe paliwa".

_________________
<<FISH>>


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   145000   Silnik:   1.4 16V T-Jet (LPG)   Rocznik:   2008    
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 sie 2012, o 10:48 
Offline
Administrator
Administrator

Dołączył(a): 8 gru 2009, o 10:18
Posty: 5971
Lokalizacja: Białobrzegi
Postawił Piwo : 45 razy
Otrzymał Piw: 144 razy
no to dołączam do klubu.

moje spostrzeżenia. jak jest gorąco - jest o wiele lepiej. jak jest zimno to padaka. też testuje i próbuje znaleźć przyczynę. na tym etapie próbuje wykluczyć instalacje LPG, ale to nie to bo jak jeżdże na PB to tez tak samo. na razie wyłączyłem "ciepły start" na LPG jako jedną z podejrzanych - to nie to. w sobotę wieczorem mam odłączyć jakiś przewód pod dekelm silnika który idzie do kolektora - żeby na amen wykluczyc LPG - w niedzielę bedę pewny czy to to.


moze w kilku zybciej uda nam się zdiagnozowac cholere

[ Dodano: |30 Sie 2012|, o 10:49 ]
najlepsze jest to że komp nic nie pokazuje. sterownik centralki LPG wyłapuje tylko spadki napięcia.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   181000   Silnik:   1.4 T-Jet + LPG   Rocznik:   2008    
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 sie 2012, o 10:52 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2010, o 19:31
Posty: 485
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo : 15 razy
Otrzymał Piw: 7 razy
emmer napisał(a):
na razie wyłączyłem "ciepły start"

dokladnei to samo robilem, bo pierwsze podejrzenie bylo wlasnie takie, ze to rozregulowalo Pb :)
No to raportuj na biezaco, sorki ale juz sie ciesze ze nie jestem sam :)

_________________
<<FISH>>


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   145000   Silnik:   1.4 16V T-Jet (LPG)   Rocznik:   2008    
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 sie 2012, o 10:56 
Offline
Administrator
Administrator

Dołączył(a): 8 gru 2009, o 10:18
Posty: 5971
Lokalizacja: Białobrzegi
Postawił Piwo : 45 razy
Otrzymał Piw: 144 razy
gazownik mi poradził przeczyścić przepustnice, ale jakoś nie moge się do tego zabrać - poza tym Coval chyba czyścił i lipa.

jeszcze jedno - jak ją przegonie tak np z Lublina do domu (jazda taka - ja wiem - że mnie nikt nie wyprzedził :)) to jest trochę lepiej ale jakieś tam falowania są.

Fish - pisz do FAP-u, ja natomaist wybiorę się do Auto Romy - bo Carserwis u mnie się juz spalił.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   181000   Silnik:   1.4 T-Jet + LPG   Rocznik:   2008    
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 sie 2012, o 10:58 
Offline
klubowicze
klubowicze

Dołączył(a): 22 cze 2010, o 15:30
Posty: 46
Lokalizacja: Bytom
Postawił Piwo : 0 raz
Otrzymał Piw: 0 raz
Kilka lat temu wmoim 13 letnim Uno 1,0 fire, zepsuł mi się siłownik obrotów biegu jałowego, czasem nazywany silnikiem krokowym. Też falowały obroty, wyglądało to tak jak bym co sekunde naciskał i odpuszczał pedał gazu. Wiem, ze macie "mądrzejsze" silniki ale może to to.


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   118000   Silnik:   1,6 M-Jet   Rocznik:   2010    
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 sie 2012, o 11:08 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2010, o 19:31
Posty: 485
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo : 15 razy
Otrzymał Piw: 7 razy
emmer napisał(a):
gazownik mi poradził przeczyścić przepustnice

tylko jak sie zabrac do tego, mamy tylko fotki z 8V a u nas jest to jakos inaczej

[ Dodano: |30 Sie 2012|, o 11:10 ]
emmer napisał(a):
jak ją przegonie tak np z Lublina do domu (jazda taka - ja wiem - że mnie nikt nie wyprzedził :) ) to jest trochę lepiej

zgadza sie

[ Dodano: |30 Sie 2012|, o 11:11 ]
emmer napisał(a):
Fish - pisz do FAP-u

to trzeba sposobem, tam gotowych recept nie ma, juz zaczalem swoimi sposobami dochodzic

_________________
<<FISH>>


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   145000   Silnik:   1.4 16V T-Jet (LPG)   Rocznik:   2008    
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 sie 2012, o 11:16 
Offline
Administrator
Administrator

Dołączył(a): 8 gru 2009, o 10:18
Posty: 5971
Lokalizacja: Białobrzegi
Postawił Piwo : 45 razy
Otrzymał Piw: 144 razy
Fish napisał(a):
tylko jak sie zabrac do tego, mamy tylko fotki z 8V a u nas jest to jakos inaczej


żadna filozofia tylko trzeba mieć chude ręce :). jest sporo opasek i węzy po drodze. myślę ze w przyszłym tygodniu bede wymieniał olej i filtry to tam zajrze.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   181000   Silnik:   1.4 T-Jet + LPG   Rocznik:   2008    
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 sie 2012, o 12:06 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2010, o 19:31
Posty: 485
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo : 15 razy
Otrzymał Piw: 7 razy
Mam wstepne rozwiazanie (kurde szybko mi poszlo, az nie wiem po co tyle sie upisalem, ale przyda sie).
Trzeba jechac do ASO, porzadne powinni wiedziec jak rozwiazac ten problem w 1.4 16V T-Jet 120KM:

Usterka: Utrudnione uruchamianie na zimno
Przyczyna: Nieoptymalne parametry oprogramowania centralki wtrysku
Rozwiazanie: Przeprogramowanie centralki wtrysku

Dzisiaj albo jutro bede rozmawial z ASO i zobaczymy co z tego wyjdzie i czy to jest to. Uffff.

_________________
<<FISH>>


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   145000   Silnik:   1.4 16V T-Jet (LPG)   Rocznik:   2008    
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 sie 2012, o 12:18 
Offline
Administrator
Administrator

Dołączył(a): 8 gru 2009, o 10:18
Posty: 5971
Lokalizacja: Białobrzegi
Postawił Piwo : 45 razy
Otrzymał Piw: 144 razy
mi też ktoś wspominał że trzeba zresetować centralke wtrysku, tylko że zwykłym kabelkiem tego nie zrobimy. oby to było tylko to

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   181000   Silnik:   1.4 T-Jet + LPG   Rocznik:   2008    
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 sie 2012, o 12:30 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sty 2010, o 22:26
Posty: 5982
Lokalizacja: Radom
Postawił Piwo : 198 razy
Otrzymał Piw: 185 razy
Cytuj:
Rozwiazanie: Przeprogramowanie centralki wtrysku


To wychodzi na to że nie zwykły reset, a zupełnie nowy program???


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   129000   Silnik:   1.4 V8 + LPG   Rocznik:   2009    
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 sie 2012, o 12:48 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2010, o 19:31
Posty: 485
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo : 15 razy
Otrzymał Piw: 7 razy
Tomek napisał(a):
Cytuj:
Rozwiazanie: Przeprogramowanie centralki wtrysku


To wychodzi na to że nie zwykły reset, a zupełnie nowy program???

Tak, jestem umowiony w ASO dopiero na wtorek, bo to nie tak hop siup, nie kazdy centralke mozna przeprogramowac. Pan jeszcze zalecil mi aby zrobic 1 test, przed odpaleniem wcisnac pedal gazu w podloge i puscic i dopiero zapalic, czy objawy beda czy nie. Zobaczymy rano.

_________________
<<FISH>>


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   145000   Silnik:   1.4 16V T-Jet (LPG)   Rocznik:   2008    
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 sie 2012, o 13:11 
Offline
Administrator
Administrator

Dołączył(a): 8 gru 2009, o 10:18
Posty: 5971
Lokalizacja: Białobrzegi
Postawił Piwo : 45 razy
Otrzymał Piw: 144 razy
będą. próbowałem.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   181000   Silnik:   1.4 T-Jet + LPG   Rocznik:   2008    
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 sie 2012, o 13:26 
Offline
Administrator
Administrator

Dołączył(a): 4 gru 2009, o 21:04
Posty: 3344
Lokalizacja: Markotów Duży
Postawił Piwo : 137 razy
Otrzymał Piw: 106 razy
Czyszczenie przepustnicy nic wam nie da zwłaszcza latem, na pewno nie zaszkodzi. W 8v nie znaleźliśmy przyczyny, problem powraca i znika.

_________________
LINEA 1.4 8V DYNAMIC


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   92000   Silnik:   1.4 8v   Rocznik:   2007    
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 147 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]