[1.4 v8] Rozrząd

Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 5947
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 180000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: [1.4 v8] Rozrząd

Post autor: mwas » 21 sie 2017, 14:13

Zgadza się, i jedno i drugie: można od razu zrobić regulację zaworów oraz pompa wody jest wklejana, nie ma tam uszczelki.
Linea Dynamic 1.4 8V '2007

robert75
klubowicz
klubowicz
Posty: 175
Rejestracja: 23 wrz 2015, 9:37
Przebieg: 156500
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2008
Otrzymał Piw: razy

Re: [1.4 v8] Rozrząd

Post autor: robert75 » 21 sie 2017, 14:53

Mechanik prawdę więc mówi. Dziękuję bardzo za informacje. Jutro auto jedzie do mechanika po pięciu latach od ostatniej wymiany.

robert75
klubowicz
klubowicz
Posty: 175
Rejestracja: 23 wrz 2015, 9:37
Przebieg: 156500
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2008
Otrzymał Piw: razy

Re: [1.4 v8] Rozrząd

Post autor: robert75 » 23 sie 2017, 12:47

Dzisiaj odebrałem samochód po wymianie paska rozrządu. Czynności wykonane: wymiana paska ,pompy wody,nowy uszczelniacz wału,regulacja zaworów,wymiana paska od wspomagania.Stary pasek rozrządu po przebiegu 40tys.i pięciu latach wyglądał bardzo dobrze. Natomiast pasek od wspomagania cały spękany. Koszt całkowity to 710zł. Wymiana odbyła sie w warsztacie u pana Gienka specjalizującego sie w samochodach włoskich. Na wszystko pisemna gwarancja. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
temp
klubowicz
klubowicz
Posty: 128
Rejestracja: 12 lis 2016, 22:52
Przebieg: 78000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: [1.4 v8] Rozrząd

Post autor: temp » 18 wrz 2017, 12:33

Koledzy pytanko - jak niecałe 10 tys. km po zrobieniu wymiany rozrządu bez blokad zaczęła mi migać kontrolka silnika w okolicach 120 km/h, przy czym po zmianie prędkości (dowolnie - w górę jak i w dół) kontrolka znika, a silnik cały czas pracuje w 100% normalnie jak zawsze, to mam to jakoś łączyć, czy raczej nie? Dodam też, że ostatnio zatankowałem gdzie indziej niż zwykle, ale zwykle w moim przypadku oznacza Orlen, a odstępstwo polegało na zatankowaniu w Circle K, czyli dawnym Statoil, także też nie u jakiegoś Ziutka :ink

Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 5947
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 180000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: [1.4 v8] Rozrząd

Post autor: mwas » 18 wrz 2017, 12:39

Jak była robiona wymiana ? Bez blokad - to już wiemy :ink Ale czy istnieje ryzyko, ze podczas zakładania paska został on przesunięty np o jeden ząbek ? Czy na własnych "znacznikach" wszedł idealnie na swoje miejsce w każdym punkcie ? Migająca kontrolka silnika po wymianie rozrządu może być normalnym objawem, bo "klasyczna" procedura (z blokadami) przewiduje adaptację tzw. koła fonicznego po wymianie paska. Procedurę opisywałem już nie raz, robi się ją poprzez Multiecuscan'a i kabelek diagnostyczny. Proponowałbym zrobić to "na starcie". Jeśli po tym nic się nie zmieni, to do sprawdzenia układ zapłonowy, czyli i świece i kable WN. Kable były już wymieniane ? I z opisu nie widzę żebyś miał LPG, więc się upewnię: nie masz LPG ? :ink
Linea Dynamic 1.4 8V '2007

Awatar użytkownika
temp
klubowicz
klubowicz
Posty: 128
Rejestracja: 12 lis 2016, 22:52
Przebieg: 78000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: [1.4 v8] Rozrząd

Post autor: temp » 18 wrz 2017, 13:42

Generalnie auto kupiłem rok temu, chwilę potem zrobiłem rozrząd, później wymieniłem też przewody i świece. Gazu nie mam, natomiast mechanik twierdził, że wszystko poszło jak trzeba, a jeżdżę do niego od lat i mam zaufanie. Ale czy jakieś niepowodzenie przy wymianie rozrządu mogło się objawić aż po takim czasie i przebiegu...?

Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 5947
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 180000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: [1.4 v8] Rozrząd

Post autor: mwas » 18 wrz 2017, 14:35

Jakie przewody WN i jakie świece wstawiałeś ?
Linea Dynamic 1.4 8V '2007

skory85
klubowicz
klubowicz
Posty: 861
Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
Przebieg: 155555
Silnik: 1.4 V8+lpg
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Sławków
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [1.4 v8] Rozrząd

Post autor: skory85 » 18 wrz 2017, 15:03

Obstawiam, że to samo !wszystko co u mnie było... Trzeba spasować koło foniczne jak mówi mwas :)
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka

Awatar użytkownika
temp
klubowicz
klubowicz
Posty: 128
Rejestracja: 12 lis 2016, 22:52
Przebieg: 78000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: [1.4 v8] Rozrząd

Post autor: temp » 18 wrz 2017, 15:41

Świece Conti, przewody Magneti Marelli. Ale wciąż zastanawia mnie, czemu tyle czasu był spokój, o ile ma to związek z wymianą rozrządu...

Awatar użytkownika
Sebek
klubowicz
klubowicz
Posty: 1055
Rejestracja: 04 sty 2014, 20:09
Przebieg: 82000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Pszów
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [1.4 v8] Rozrząd

Post autor: Sebek » 18 wrz 2017, 15:57

Miałem tak samo 2 razy w ubiegłym roku rozrząd jeszcze nie ruszany, świece NGK, kable jeszcze oryginalne. Po przekroczwniu 145 km/h zaczynał migać CHECK. Nie mam pojęcia jaka była przyczyna, ale ustaliła.
FSO 1500, SKODA FAVORIT lpg BRC, FIAT SIENA lpg BRC, RENAULT CLIO II dCi, FIAT LINEA lpg TARTARINI

Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 5947
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 180000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: [1.4 v8] Rozrząd

Post autor: mwas » 18 wrz 2017, 15:58

temp, nie ma co gdybać, trzeba działać :ink U poszczególnych osób kontrolka też potrafiła zacząć migać już jakiś czas po wymianie rozrządu. Z tego co piszesz, to:
- na starcie, podpięcie auta do kompa, Multiecuscan i procedura adaptacji koła fonicznego
- jeśli to nie pomoże, to... może wydać się to dziwne, ale kable WN do wymiany :oj Tak, wiem - wymieniałeś niedawno, tylko że... wstawiłeś Magnetti Marelli. Nie żebym miał uprzedzenie do tej firmy, bo niektóre rzeczy mają na prawdę dobre, ale niestety nie kable WN. Jeśli chcesz porządne kable, to albo oryginał (ale tutaj cena zabija), albo NGK - w bardzo przystępnej cenie, wykonanie jak oryginał. Na kablach MM już niektórzy u nas się przejechali a ja np przećwiczyłem Bosch'a - i tutaj niestety też porażka :smutny Po ok roku użytkowania kable poleciały do wymiany, bo dostały przebicia, silnik potrafił dostawać małej czkawki przy pedale gazu wciśniętym do oporu a i kontrolka silnika czasem potrafiła mignąć. Po wymianie na NGK - cisza i spokój :luzak Jak się weźmie te kable do ręki to już widać, jak są wykonane, np kładąc NGK obok Boscha, MM i Oryginału :luzak Także jeśli chodzi o kable WN, to szczerze polecam NGK, ale "numero uno" u Ciebie do sprawdzenia, to adaptacja koła fonicznego :ink
Linea Dynamic 1.4 8V '2007

Awatar użytkownika
temp
klubowicz
klubowicz
Posty: 128
Rejestracja: 12 lis 2016, 22:52
Przebieg: 78000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: [1.4 v8] Rozrząd

Post autor: temp » 18 wrz 2017, 16:38

No dobra, a czy mógłbym poprosić o link do tej procedury dla mechanika? Bo niestety wyszukiwanie "adaptacja koła fonicznego" daje mi ponad 900 wyników, a w manualach też tego nie widzę... :smutny

Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 4524
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 224000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [1.4 v8] Rozrząd

Post autor: smak56 » 21 wrz 2017, 16:44

Masz tutaj, post Maćka:
viewtopic.php?f=35&t=3374&start=30
smak56
****
Obrazek

Awatar użytkownika
Mariss
klubowicz
klubowicz
Posty: 47
Rejestracja: 11 wrz 2017, 18:36
Przebieg: 125600
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2009
Lokalizacja: ŻORY Śląsk
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: [1.4 v8] Rozrząd

Post autor: Mariss » 21 wrz 2017, 19:51

Witam wszystkich przychodzi u mnie czas wymiany rozrzadu mam dwie opcje zrobic to w aso lub u znajomego ktory ma wlasny serwis i proponuje mi zalozyc kompletny rozrząd paski Continental a rolki ina. Co myślicie? Taniej u znajomego o 220zl ;) jakie orygiNalne części rozrządu sa w naszy linkach?

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
Moderator
Moderator
Posty: 6580
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [1.4 v8] Rozrząd

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca » 21 wrz 2017, 19:55

Rolka napinająca Litens, pasek to prawdopodobnie Dayco, pompa wody nie wiem.

ODPOWIEDZ