[1.4 v8] Rozrząd
- mwas
- Prezes
- Posty: 6935
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 218600
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 401 razy
- Otrzymał podziękowań: 943 razy
- Kontakt:
Re: [1.4 v8] Rozrząd
Zgadza się, i jedno i drugie: można od razu zrobić regulację zaworów oraz pompa wody jest wklejana, nie ma tam uszczelki.
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
-
- klubowicz
- Posty: 216
- Rejestracja: 23 wrz 2015, 9:37
- Przebieg: 178000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2008
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: [1.4 v8] Rozrząd
Mechanik prawdę więc mówi. Dziękuję bardzo za informacje. Jutro auto jedzie do mechanika po pięciu latach od ostatniej wymiany.
-
- klubowicz
- Posty: 216
- Rejestracja: 23 wrz 2015, 9:37
- Przebieg: 178000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2008
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: [1.4 v8] Rozrząd
Dzisiaj odebrałem samochód po wymianie paska rozrządu. Czynności wykonane: wymiana paska ,pompy wody,nowy uszczelniacz wału,regulacja zaworów,wymiana paska od wspomagania.Stary pasek rozrządu po przebiegu 40tys.i pięciu latach wyglądał bardzo dobrze. Natomiast pasek od wspomagania cały spękany. Koszt całkowity to 710zł. Wymiana odbyła sie w warsztacie u pana Gienka specjalizującego sie w samochodach włoskich. Na wszystko pisemna gwarancja. Pozdrawiam.
- temp
- klubowicz
- Posty: 132
- Rejestracja: 12 lis 2016, 22:52
- Przebieg: 108000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Podziękował: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
- Kontakt:
Re: [1.4 v8] Rozrząd
Koledzy pytanko - jak niecałe 10 tys. km po zrobieniu wymiany rozrządu bez blokad zaczęła mi migać kontrolka silnika w okolicach 120 km/h, przy czym po zmianie prędkości (dowolnie - w górę jak i w dół) kontrolka znika, a silnik cały czas pracuje w 100% normalnie jak zawsze, to mam to jakoś łączyć, czy raczej nie? Dodam też, że ostatnio zatankowałem gdzie indziej niż zwykle, ale zwykle w moim przypadku oznacza Orlen, a odstępstwo polegało na zatankowaniu w Circle K, czyli dawnym Statoil, także też nie u jakiegoś Ziutka
- mwas
- Prezes
- Posty: 6935
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 218600
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 401 razy
- Otrzymał podziękowań: 943 razy
- Kontakt:
Re: [1.4 v8] Rozrząd
Jak była robiona wymiana ? Bez blokad - to już wiemy Ale czy istnieje ryzyko, ze podczas zakładania paska został on przesunięty np o jeden ząbek ? Czy na własnych "znacznikach" wszedł idealnie na swoje miejsce w każdym punkcie ? Migająca kontrolka silnika po wymianie rozrządu może być normalnym objawem, bo "klasyczna" procedura (z blokadami) przewiduje adaptację tzw. koła fonicznego po wymianie paska. Procedurę opisywałem już nie raz, robi się ją poprzez Multiecuscan'a i kabelek diagnostyczny. Proponowałbym zrobić to "na starcie". Jeśli po tym nic się nie zmieni, to do sprawdzenia układ zapłonowy, czyli i świece i kable WN. Kable były już wymieniane ? I z opisu nie widzę żebyś miał LPG, więc się upewnię: nie masz LPG ?
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
- temp
- klubowicz
- Posty: 132
- Rejestracja: 12 lis 2016, 22:52
- Przebieg: 108000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Podziękował: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
- Kontakt:
Re: [1.4 v8] Rozrząd
Generalnie auto kupiłem rok temu, chwilę potem zrobiłem rozrząd, później wymieniłem też przewody i świece. Gazu nie mam, natomiast mechanik twierdził, że wszystko poszło jak trzeba, a jeżdżę do niego od lat i mam zaufanie. Ale czy jakieś niepowodzenie przy wymianie rozrządu mogło się objawić aż po takim czasie i przebiegu...?
-
- klubowicz
- Posty: 1351
- Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
- Przebieg: 173000
- Silnik: 1.4 V8+lpg
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Sławków
- Podziękował: 476 razy
- Otrzymał podziękowań: 141 razy
Re: [1.4 v8] Rozrząd
Obstawiam, że to samo !wszystko co u mnie było... Trzeba spasować koło foniczne jak mówi mwas
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw
- temp
- klubowicz
- Posty: 132
- Rejestracja: 12 lis 2016, 22:52
- Przebieg: 108000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Podziękował: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
- Kontakt:
Re: [1.4 v8] Rozrząd
Świece Conti, przewody Magneti Marelli. Ale wciąż zastanawia mnie, czemu tyle czasu był spokój, o ile ma to związek z wymianą rozrządu...
- Sebek
- klubowicz
- Posty: 1247
- Rejestracja: 04 sty 2014, 20:09
- Przebieg: 100
- Silnik: 1.0 Turbo
- Rocznik: 2023
- Lokalizacja: SWD
- Podziękował: 161 razy
- Otrzymał podziękowań: 134 razy
Re: [1.4 v8] Rozrząd
Miałem tak samo 2 razy w ubiegłym roku rozrząd jeszcze nie ruszany, świece NGK, kable jeszcze oryginalne. Po przekroczwniu 145 km/h zaczynał migać CHECK. Nie mam pojęcia jaka była przyczyna, ale ustaliła.
FSO 1500, SKODA FAVORIT lpg BRC, FIAT SIENA lpg BRC, RENAULT CLIO II dCi, FIAT LINEA lpg TARTARINI, RENAULT CLIO V, SKODA KAMIQ
- mwas
- Prezes
- Posty: 6935
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 218600
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 401 razy
- Otrzymał podziękowań: 943 razy
- Kontakt:
Re: [1.4 v8] Rozrząd
temp, nie ma co gdybać, trzeba działać U poszczególnych osób kontrolka też potrafiła zacząć migać już jakiś czas po wymianie rozrządu. Z tego co piszesz, to:
- na starcie, podpięcie auta do kompa, Multiecuscan i procedura adaptacji koła fonicznego
- jeśli to nie pomoże, to... może wydać się to dziwne, ale kable WN do wymiany Tak, wiem - wymieniałeś niedawno, tylko że... wstawiłeś Magnetti Marelli. Nie żebym miał uprzedzenie do tej firmy, bo niektóre rzeczy mają na prawdę dobre, ale niestety nie kable WN. Jeśli chcesz porządne kable, to albo oryginał (ale tutaj cena zabija), albo NGK - w bardzo przystępnej cenie, wykonanie jak oryginał. Na kablach MM już niektórzy u nas się przejechali a ja np przećwiczyłem Bosch'a - i tutaj niestety też porażka Po ok roku użytkowania kable poleciały do wymiany, bo dostały przebicia, silnik potrafił dostawać małej czkawki przy pedale gazu wciśniętym do oporu a i kontrolka silnika czasem potrafiła mignąć. Po wymianie na NGK - cisza i spokój Jak się weźmie te kable do ręki to już widać, jak są wykonane, np kładąc NGK obok Boscha, MM i Oryginału Także jeśli chodzi o kable WN, to szczerze polecam NGK, ale "numero uno" u Ciebie do sprawdzenia, to adaptacja koła fonicznego
- na starcie, podpięcie auta do kompa, Multiecuscan i procedura adaptacji koła fonicznego
- jeśli to nie pomoże, to... może wydać się to dziwne, ale kable WN do wymiany Tak, wiem - wymieniałeś niedawno, tylko że... wstawiłeś Magnetti Marelli. Nie żebym miał uprzedzenie do tej firmy, bo niektóre rzeczy mają na prawdę dobre, ale niestety nie kable WN. Jeśli chcesz porządne kable, to albo oryginał (ale tutaj cena zabija), albo NGK - w bardzo przystępnej cenie, wykonanie jak oryginał. Na kablach MM już niektórzy u nas się przejechali a ja np przećwiczyłem Bosch'a - i tutaj niestety też porażka Po ok roku użytkowania kable poleciały do wymiany, bo dostały przebicia, silnik potrafił dostawać małej czkawki przy pedale gazu wciśniętym do oporu a i kontrolka silnika czasem potrafiła mignąć. Po wymianie na NGK - cisza i spokój Jak się weźmie te kable do ręki to już widać, jak są wykonane, np kładąc NGK obok Boscha, MM i Oryginału Także jeśli chodzi o kable WN, to szczerze polecam NGK, ale "numero uno" u Ciebie do sprawdzenia, to adaptacja koła fonicznego
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
- temp
- klubowicz
- Posty: 132
- Rejestracja: 12 lis 2016, 22:52
- Przebieg: 108000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Podziękował: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
- Kontakt:
Re: [1.4 v8] Rozrząd
No dobra, a czy mógłbym poprosić o link do tej procedury dla mechanika? Bo niestety wyszukiwanie "adaptacja koła fonicznego" daje mi ponad 900 wyników, a w manualach też tego nie widzę...
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5140
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 275000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 395 razy
- Otrzymał podziękowań: 648 razy
Re: [1.4 v8] Rozrząd
Masz tutaj, post Maćka:
http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic ... 4&start=30
http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic ... 4&start=30
smak56
* * * *
* * * *
- Mariss
- klubowicz
- Posty: 47
- Rejestracja: 11 wrz 2017, 18:36
- Przebieg: 125600
- Silnik: 1.4 T-Jet
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: ŻORY Śląsk
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Kontakt:
Re: [1.4 v8] Rozrząd
Witam wszystkich przychodzi u mnie czas wymiany rozrzadu mam dwie opcje zrobic to w aso lub u znajomego ktory ma wlasny serwis i proponuje mi zalozyc kompletny rozrząd paski Continental a rolki ina. Co myślicie? Taniej u znajomego o 220zl ;) jakie orygiNalne części rozrządu sa w naszy linkach?
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy