[1.4 v8] Rozrząd

duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Re: [1.4 v8] Rozrząd

Post autor: duskap »

Iro_2007 pisze: Jedno jest pewne że pasek ma swój termin ważności na który producent udziela gwarancji że pasek się nie powinien zerwać
Żaden producent nie daje gwarancji na sugerowany "termin ważności". Gwarancja zawsze jest standardowa np 2 lata i przebieg oraz zalecenie aby nie rzadziej niż co np 5 lat lecz jeśli minie okres gwarancji 2 letniej to producent i tak nie odpowiada za zerwany pasek mimo iż wspomniał o 5 latach.
Ja osobiście nigdy nie wymieniam co przebieg książkowy tylko częściej. Wychodzi co 5 lat i około 50 tys km.
Awatar użytkownika
Fiacik
klubowicz
klubowicz
Posty: 1301
Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
Przebieg: 27000
Silnik: 1,0 TSI-110KM
Rocznik: 2019
Lokalizacja: Żywiec
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 144 razy

Re: [1.4 v8] Rozrząd

Post autor: Fiacik »

W seicento żony wymieniałem pasek po 5 latach i przebiegu 40.000 km ( producent zaleca co 5 lat lub 60.000 km) i szkoda , że nie zrobiłem
zdjęcia bo była by przestroga dla tych co lubią ,,przeciągać"termin wymiany .
Po przewinięciu paska zębami do góry można je było palcem odrywać po kolei - tak , że była to ostatnia chwila panic
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta :)
Awatar użytkownika
Szulcik74
klubowicz
klubowicz
Posty: 385
Rejestracja: 16 paź 2011, 21:57
Przebieg: 100000
Silnik: 1.4 16V 120KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: ŁÓdź
Podziękował: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 24 razy

Re: [1.4 v8] Rozrząd

Post autor: Szulcik74 »

Wszystkie części mam zamówione oprócz paska wspomagania. Generalnie nikt nawet w ASO nie wie jaki pasek do mojej linejki jest potrzebny:krótki czy długi ponieważ nie wiedzą jakie wspomaganie jest w mojej linejce elektryczne i hydrauliczne. Czy może ktoś Was mi podpowiedzieć?
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Re: [1.4 v8] Rozrząd

Post autor: emmer »

masz dwa paski.

jest gdzieś temat. piszę t telefonu także Ci nie podam.
Awatar użytkownika
Szulcik74
klubowicz
klubowicz
Posty: 385
Rejestracja: 16 paź 2011, 21:57
Przebieg: 100000
Silnik: 1.4 16V 120KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: ŁÓdź
Podziękował: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 24 razy

Re: [1.4 v8] Rozrząd

Post autor: Szulcik74 »

emmer pisze:masz dwa paski.

jest gdzieś temat. piszę t telefonu także Ci nie podam.
Jeżeli dwa paski to wygląda na to że mam cały komplet mam już kupiony.
Awatar użytkownika
alvaro
klubowicz
klubowicz
Posty: 624
Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
Przebieg: 205000
Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
Podziękował: 50 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: [1.4 v8] Rozrząd

Post autor: alvaro »

Gdzie najlepiej/najtaniej kupić komplet części i co wchodzi w ich skład?
himek72
klubowicz
klubowicz
Posty: 59
Rejestracja: 15 cze 2011, 20:53
Przebieg: 27000
Silnik: 1,4
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Gliwice

Re: [1.4 v8] Rozrząd

Post autor: himek72 »

alvaro pisze:Gdzie najlepiej/najtaniej kupić komplet części i co wchodzi w ich skład?
Ja w zeszłym tygodniu kupiłem wysyłkowa w salonie Fiata w Świdnicy zestaw tj. pasek, napinacz i pompe wody, za całość z wysyłką płaciłem 445zł.
himek72
Awatar użytkownika
adamson
klubowicz
klubowicz
Posty: 2375
Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
Przebieg: 41000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2018
Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
Podziękował: 338 razy
Otrzymał podziękowań: 195 razy

Re: [1.4 v8] Rozrząd

Post autor: adamson »

No to ja dałem za całość 550 zł (niecałe 2 lata temu), w tej kwocie wymiana w ASO 260 zł (!), pasek, rolka u buherta, a pompa w sklepie na mieście ;)
Pozdrawiam. Adam.
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
will
Moderator
Moderator
Posty: 3418
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 140 razy
Otrzymał podziękowań: 90 razy

Re: [1.4 v8] Rozrząd

Post autor: will »

Mając swoje graty ASO nie da gwarancji montując je u siebie.
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Awatar użytkownika
Fiacik
klubowicz
klubowicz
Posty: 1301
Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
Przebieg: 27000
Silnik: 1,0 TSI-110KM
Rocznik: 2019
Lokalizacja: Żywiec
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 144 razy

Re: [1.4 v8] Rozrząd

Post autor: Fiacik »

alvaro pisze:Gdzie najlepiej/najtaniej kupić komplet części i co wchodzi w ich skład?
Skontaktuj się z ASO Fiat w Bielsku-Białej tel.33 8 134429 - mają rozsądne ceny za robociznę , a na zakupione u nich części dają upust . Jak dobrze pogadasz to jest szansa , że przyjeżdżasz , zrobią co trzeba i wracasz. Pracują dwie zmiany więc np.po pracy , z Brzeszcz
to niedaleko.
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta :)
Awatar użytkownika
alvaro
klubowicz
klubowicz
Posty: 624
Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
Przebieg: 205000
Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
Podziękował: 50 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: [1.4 v8] Rozrząd

Post autor: alvaro »

Nie wiecie czy pasek do alternatora jest taki sam jak do spreżarki?
Chyba wymienie rozrząd u swojego mechanika... Ceny w Aso sa 2x wyższe od tych w sklepie mimo 20% upustu. Robocizna w BB spoko, chcą tylko 260 zl. Można wymienić rozrząd na swoich częściach ale brak gwarancji tak jak u lokalnego mechanika - daje gwarancję na to że robota bedzie dobrze zrobiona, nikt nie da gwarancji na to że część może być felerna i coś pójdzie nie tak. Ale nie dajmy się zwariować, lokalni mechanicy robią z rozrzadami i jakoś ludzie jeżdżą
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6952
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 404 razy
Otrzymał podziękowań: 949 razy
Kontakt:

Re: [1.4 v8] Rozrząd

Post autor: mwas »

Mechanik mechanikowi niestety nierówny :ink Mój poradził sobie z wymianą rozrządu bez problemu, ale... jak usłyszał (już po fakcie), że w 1.4 8V jest wariator i zmienne fazy rozrządu, to zbladł, bo stwierdził, że powinno się to robić na blokadach i całe szczęście po ściągnięciu paska nie kręcił kołami, więc zakładał pasek w identycznej pozycji, w jakiej ściągnął stary :lacha Stwierdził, że gdyby to wiedział przed robotą, to by się mocno zastanowił, czy się za to zabierać, bo blokad niestety nie posiadał :lacha
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
ślimak
Administrator
Administrator
Posty: 3810
Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
Przebieg: 7000
Silnik: 2.0 HYBRID
Rocznik: 2022
Lokalizacja: Bytom
Podziękował: 626 razy
Otrzymał podziękowań: 469 razy
Kontakt:

Re: [1.4 v8] Rozrząd

Post autor: ślimak »

mwas pisze:Mechanik mechanikowi niestety nierówny
To niestety fakt niezaprzeczalny. Jak ja powiedziałem o adaptacji koła fonicznego... To mnie wyśmiali
88=))
Awatar użytkownika
alvaro
klubowicz
klubowicz
Posty: 624
Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
Przebieg: 205000
Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
Podziękował: 50 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: [1.4 v8] Rozrząd

Post autor: alvaro »

Ok, temat pasków już rozstrzygnięty. Teraz poszukuję pompę wody. W ASO podali mi nr pompy jaki będzie do mojej Linki pasował (są podobno 3 rodzaje) - 55271994.
W tym sklepie znalazłem tylko takie dwie pompy:
http://katalog.mroauto.pl/vysledky-hled ... 4&cat=1260

Czy znacie odpowiedniki z innych firm - SKF, DOLZ lub Gates? Która firma cieszy się najlepszymi opiniami?

Poszukuję też nr rozrządu do mojej linki z SKFu (cały zestaw, rolka + pasek) + napinacz paska alternatora.
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Re: [1.4 v8] Rozrząd

Post autor: Tomek »

Wydaje mi się że najlepiej będzie jak napiszesz priv do buherta i kupisz sobie u niego wszystko czego potrzebujesz za jednym zamachem, oraz firm jakie Ci pasują. Tym bardziej że buhert jest w miarę obeznany w częściach do Linei, i na pewno zaproponuje Ci przyzwoite podzespoły. Ja tak zrobiłem, i byłem zadowolony z tego rozwiązania.
Ciężko jest podawać numery różnych części, i do tego z różnych firm jak się nie siedzi w katalogach.
Ja brałem od niego rozrząd SKF, oraz pompę wody Metelli. Do tego paski, świece i różne inne.. ale numerów nie pamiętam.
Wszystko elegancko pasowało i nie było żadnych niespodzianek.
ODPOWIEDZ