[T-Jet] Turbina?

Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

[T-Jet] Turbina?

Post autor: jay_21 »

Panowie mam taki problem, na wlocie do turbiny (od strony filtra powietrza) mamy taki mały wężyk gumowy wchodzący do tego czarnego elementu (elektrozaworu). W tym miejscu mam lekkie zapocenie z oleju. Sprawdźcie u siebie czy u Was też występuje taki objaw? U mnie okolica tego wężyka ma takie delikatne zapocenie z oleju. Czyżby turbo robiło po mału "end"?
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3747
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 106000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 365 razy
Otrzymał podziękowań: 200 razy

Post autor: Rafcio »

jay_21, zapodaj jakieś foto
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: jay_21 »

Na zdjęciu tego nie będzie widać. Chodzi o miejsce w którym ten mały wężyk wchodzi do dużego węża wlotu powietrza, kolo turbo zaraz.
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3747
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 106000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 365 razy
Otrzymał podziękowań: 200 razy

Post autor: Rafcio »

W moim raczej w tym miejscu nic niepokojącego nie zauważyłem :pomysli
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: jay_21 »

To miejsce jest zapocone olejem.
Obrazek
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3747
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 106000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 365 razy
Otrzymał podziękowań: 200 razy

Post autor: Rafcio »

jay_21, mi wydaje się że to zaolejenie może być spowodowane odmą, bo przewód odmy też idzie do tej rury i akurat jest dokładnie nad tym wężykiem - może się do tej rury przedostało trochę szlamu i wyszło przy tym wężyku.

Znalazłem zdjęcia jak poszła mi odma i kuna przegryzła mi właśnie ten wężyk który masz zaolejony
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: jay_21 »

Mam nadzieję, że to to. A na tym małym wężyku gumowym nie masz opaski, mógłbyś ściągnąć ten mały wężyk i ocenić czy wewnątrz nie ma zapoceń z oleju ? Jeżeli ten wąż co pokazałeś to odma to faktycznie chyba nie mam się czym martwić. Auto jeździ, turbo nie wydaje żadnych dźwięków wiec ...
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3747
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 106000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 365 razy
Otrzymał podziękowań: 200 razy

Post autor: Rafcio »

Na tym wężyku już mam opaskę i to jednorazową ale wewnątrz starego wężyka było sucho
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

U mnie sucho.
Online
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6941
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 402 razy
Otrzymał podziękowań: 944 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

jay_21, w zasadzie nie mam tego silnika, ale wydaje mi się, że to może być zaolejenie od odmy - pododbnie jak mam teraz u siebie :ink
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

U mnie (odpukać) też sucho ale i tak nie wydaje mi się aby to turbina się u Ciebie kończyła. Po prostu delikatne zapocenie. Dobrze, że nie widziałeś turbo w Clio 1,5dCi. Tam to większość ma mokre turbiny a i tak działają długo jeszcze. Mama miała to przy 19 tys km jej zawilgotniała i była taka do sprzedaży a nic się nie działo.
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Post autor: emmer »

ja się przyglądnąłem swojej - nic nie zauważyłem
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Sprawdziłem dzisiaj odmę, na wyjściu z separatora jest mokro, ale przy rurze dolotu jeszcze sucho. Biorąc pod uwagę że masz przebieg 2x większy ode mnie, mogło już nalecieć tyle syfu, że leci na turbo. Co ważne z separatora wylatują opary oleju, a nie masło jak w 8v. Poziom oleju mam na max więc zapocenie mnie nie dziwi. Odmę przepłukałem benzyną i jest jak nowa. Korci mnie żeby zdjąć ten dekiel, ale siedzi mocno i wygląda drogo.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Lula
klubowicz
klubowicz
Posty: 93
Rejestracja: 08 wrz 2011, 21:48
Przebieg: 100000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lula »

No a u mnie turbo zrobiło "end" :smutny
Turbo do wymiany, o kosztach nowego nie wspomnę (i zagadka - jaki jest koszt regeneracji?)
Na razie poziom wk....a odwrotnie proporcjonalny do zadowolenia z auta (najpierw sprzęgło, teraz turbo...) :zły
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3747
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 106000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 365 razy
Otrzymał podziękowań: 200 razy

Post autor: Rafcio »

Lula, trochę za mały przebieg na awarię turbosprężarki. Schładzasz turbo po jeździe w trasie? Ja zawsze zostawiam silnik na wolnych obrotach ok 2-3 minuty a po jeździe w mieście ok 1 min. Tak zalecił mi mój mechanik.
Koszty będą duże, jak miałem Pandę w dieslu to nowa kosztowała ok 3 tyś a regenerowana po oddaniu starej 1,5 tyś
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
ODPOWIEDZ