[1.3] podgrzewanie paliwa
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5143
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 396 razy
- Otrzymał podziękowań: 649 razy
[1.3] podgrzewanie paliwa
W którymś z wątków zastanawialiśmy się nad sposobem podgrzewania paliwa w multijecie. Rozwiązanie problemu przyniosło zdjęcie pokrywy silnika /obudowy filtra powietrza jak twierdzą drudzy/ przy wymianie gumek mocujących. Rozwiązanie bardzo proste i uzależnione od temperatury silnika i płynu chłodzącego. Przedstawiam je na . Żółtą strzałką oznaczyłem przewód doprowadzający paliwo do pompy wtryskowej. Błękitną przewód zwrotny /przelewowy/. Między nimi na czerwono oznaczyłem przewód przelewowy cieczy chłodzącej, który wychodzi z termostatu i dalej do zbiorniczka wyrównawczego.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 16 lis 2018, 18:52 przez smak56, łącznie zmieniany 1 raz.
smak56
* * * *
* * * *
- mireks
- klubowicz
- Posty: 968
- Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
- Przebieg: 65000
- Silnik: 2.0 Multijet
- Rocznik: 2012
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 29 razy
- Kontakt:
Re: podgrzewanie paliwa
smak56 mi się wydaje, że poprowadzenie tego wężyka wzdłuż przewodów paliwowych jest zbiegiem okoliczności, a wynika wprost z prostoty umocowania wężyka przelewowego. Nie wiem jaki jest duży przepływ paliwa w jednostce czasu (powiedzmy na minutę - pewnie parę litrów, bo pompka musi zdrowo pompować) ale ten wężyk z cieczą chłodzącą raczej nie zdoła ogrzać paliwa w rurkach biegnących obok. Gdyby obejma rurek była metalowa, to jakaś część ciepła mogłaby ogrzać rurkę doprowadzającą paliwo. Ale ta obejma jest plastiku i on raczej nie zdoła przenieść ciepła na przewód zasilający paliwem pompę CR.
Ale z chęcią posłucham Twojego wyjaśnienia. Może takie rozwiązanie techniczne ma swoje uzasadnienie, a ja dowiem się czegoś nowego?
PS. Koledzy od etyliny - jak widzicie, pod tą czarną obudową my oliwiarze też mamy silnik i też mamy dużo rurek
Ale z chęcią posłucham Twojego wyjaśnienia. Może takie rozwiązanie techniczne ma swoje uzasadnienie, a ja dowiem się czegoś nowego?
PS. Koledzy od etyliny - jak widzicie, pod tą czarną obudową my oliwiarze też mamy silnik i też mamy dużo rurek
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5143
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 396 razy
- Otrzymał podziękowań: 649 razy
Wyjaśnienia nie będzie, gdyż w żaden sposób nie uzurpuję sobie prawa do wiedzy, której nie posiadam. Oglądając silnik i przebieg przewodów /może nawet i przypadkowy/ wydedukowałem, że to może być namiastka podgrzewania. W innym miejscu /filtr paliwa/ ani w żadnym innym miejscu /chyba/ nie znalazłem podgrzewacza paliwa. Może go faktycznie nie ma. W GolfieV przewód przelewowy cieczy chłodzącej poprowadzony jest przez puszkę filtra paliwa /mają wkład/.mireks pisze:Ale z chęcią posłucham Twojego wyjaśnienia
smak56
* * * *
* * * *
- mireks
- klubowicz
- Posty: 968
- Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
- Przebieg: 65000
- Silnik: 2.0 Multijet
- Rocznik: 2012
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 29 razy
- Kontakt:
To nawet ciekawe rozwiązanie techniczne. Ma mrozy w sam raz, chyba że paliwo już zamarzło w filtrzesmak56 pisze:W GolfieV przewód przelewowy cieczy chłodzącej poprowadzony jest przez puszkę filtra paliwa /mają wkład/.
Ja w sowim czasie pisałem, że filtr paliwa w 1.3 Multijet jest podgrzewany elektrycznie (co mi też potwierdzili w ASO), ale teraz przyznaję, że stuprocentowej pewności nie mam. Będę ją mieć gdy spojrzę na schemat instalacji elektrycznej. Narazie schematu nie mam :(
Linea Kombi
http://www.freemont.pl
http://www.freemont.pl
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
- mireks
- klubowicz
- Posty: 968
- Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
- Przebieg: 65000
- Silnik: 2.0 Multijet
- Rocznik: 2012
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 29 razy
- Kontakt:
Miałem na myśli tego kolesia z TVN-uCoval pisze:rurkówmireks pisze:rurek
Czy ten symbol z literką t to grzałka?mireks pisze:Narazie schematu nie mam :(
Punto 1.3. K101 ?
Linea Kombi
http://www.freemont.pl
http://www.freemont.pl
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
W opisie pisze że to czujnik temperatury i wody w paliwie. Podejrzewam błąd w tłumaczeniu, bo kabel wychodzący z 3 idzie do przekaźnika 30A. Taki prąd chyba dobrze grzeje. Cała reszta do kompa. Schemat za duży dla 800x600.
Musiałbym teraz szukać schematu kompa i co gdzie wchodzi. O ile takie info jest w ogóle w elearnie..... dziś mi się nie chce.
Musiałbym teraz szukać schematu kompa i co gdzie wchodzi. O ile takie info jest w ogóle w elearnie..... dziś mi się nie chce.
- emmer
- klubowicz
- Posty: 6032
- Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
- Przebieg: 32000
- Silnik: 1.5
- Rocznik: 2017
- Lokalizacja: Białobrzegi
- Podziękował: 41 razy
- Otrzymał podziękowań: 120 razy
to może tak jak z rekuperacją: powietrze zasysane z zewnątrz budynku trafia do rekuperatora, gdzie innym kanałem jest odprowadzane na zewnątrz jest zużyte powietrze. w zalezności od rodzaju wymiennika (mniejsza z tym). powietrze zasysane ogrzewa się od tego odprowadzanego. poweitrze nie miesza się a jedynie płynie obok siebie.mireks pisze:Ale z chęcią posłucham Twojego wyjaśnienia. Może takie rozwiązanie techniczne ma swoje uzasadnienie, a ja dowiem się czegoś nowego?
tyle moich rozmyślań.
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5143
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 396 razy
- Otrzymał podziękowań: 649 razy
Re: [1.3] podgrzewanie paliwa
Temat stary, ale powrócił w trakcie dzisiejszej rozmowy z Fiacik-iem. Byłem przekonany, że nie mamy podgrzewania paliwa, ale teraz to już tak bardzo nie jestem. Czujnik wody w paliwie 77363659 w jednym z komentarzy opisany został jako grzałka. Ma ktoś może wiedzę na ten temat? Czy na podstawie schematów pokazanych przez Kuzyna...... można to potwierdzić lub nie? Od tej wiedzy auto nie będzie lepiej jeździło, ale dobrze wiedzieć (przy zapowiadanych mrozach), że takie ustrojstwo jest.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
smak56
* * * *
* * * *
- marcin24
- klubowicz
- Posty: 1031
- Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
- Przebieg: 175000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
- Podziękował: 70 razy
- Otrzymał podziękowań: 68 razy
Re: [1.3] podgrzewanie paliwa
Według mnie jest to tylko i wyłącznie czujnik wody, wykręcałem u siebie już dwa razy i raczej to nie wygląda na jakąkolwiek grzałkę, (kawałek plastiku) a z drugie stroni zbyt cienkie kable idą do tego, coś kojarzę jeszcze z Fiata iż na wschód szły auta z taką opcją, może jest wtedy inna wersja tego czujnika z drugą funkcją.
Pozdrawiam wszystkich
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5143
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 396 razy
- Otrzymał podziękowań: 649 razy
Re: [1.3] podgrzewanie paliwa
Na schematach Marcina - filtr paliwa oznaczony jest jako K101. Na zaznaczyłem dwa elementy. Pomarańczowy - ewidentnie kontrolka wody w paliwie, wyświetlana na liczniku. Na czerwono - ? No właśnie; t˚C. To może być czujnik temperatury paliwa, która podawana jest po podłączeniu ELM-a, a może grzałka?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
smak56
* * * *
* * * *
- marcin24
- klubowicz
- Posty: 1031
- Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
- Przebieg: 175000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
- Podziękował: 70 razy
- Otrzymał podziękowań: 68 razy
Re: [1.3] podgrzewanie paliwa
to nie jest symbol grzałki tylko termistora w tym czerwonym kółku,
Pozdrawiam wszystkich
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5143
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 396 razy
- Otrzymał podziękowań: 649 razy
Re: [1.3] podgrzewanie paliwa
Wszedłem w zapisy mojego auta i znalazłem takie coś:
Temperaturę paliwa podaje czujnik z pompy wysokiego ciśnienia.Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
smak56
* * * *
* * * *
- mwas
- Prezes
- Posty: 6940
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 218600
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 402 razy
- Otrzymał podziękowań: 944 razy
- Kontakt:
Re: [1.3] podgrzewanie paliwa
smak56, podaj VIN wozidła Jak nie chcesz tego "uzewnętrzniać" na forum ogólnym, to podeślij mi na PW Zerknę jak to tam wygląda w ePERach i eLearn'ach
Linea Dynamic 1.4 8V '2007