[1.3] podgrzewanie paliwa

Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5139
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 275000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 394 razy
Otrzymał podziękowań: 646 razy

[1.3] podgrzewanie paliwa

Post autor: smak56 »

W którymś z wątków zastanawialiśmy się nad sposobem podgrzewania paliwa w multijecie. Rozwiązanie problemu przyniosło zdjęcie pokrywy silnika /obudowy filtra powietrza jak twierdzą drudzy/ przy wymianie gumek mocujących. Rozwiązanie bardzo proste i uzależnione od temperatury silnika i płynu chłodzącego. Przedstawiam je na :foto . Żółtą strzałką oznaczyłem przewód doprowadzający paliwo do pompy wtryskowej. Błękitną przewód zwrotny /przelewowy/. Między nimi na czerwono oznaczyłem przewód przelewowy cieczy chłodzącej, który wychodzi z termostatu i dalej do zbiorniczka wyrównawczego.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 16 lis 2018, 18:52 przez smak56, łącznie zmieniany 1 raz.
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 968
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 65000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy
Kontakt:

Re: podgrzewanie paliwa

Post autor: mireks »

smak56 mi się wydaje, że poprowadzenie tego wężyka wzdłuż przewodów paliwowych jest zbiegiem okoliczności, a wynika wprost z prostoty umocowania wężyka przelewowego. Nie wiem jaki jest duży przepływ paliwa w jednostce czasu (powiedzmy na minutę - pewnie parę litrów, bo pompka musi zdrowo pompować) ale ten wężyk z cieczą chłodzącą raczej nie zdoła ogrzać paliwa w rurkach biegnących obok. Gdyby obejma rurek była metalowa, to jakaś część ciepła mogłaby ogrzać rurkę doprowadzającą paliwo. Ale ta obejma jest plastiku i on raczej nie zdoła przenieść ciepła na przewód zasilający paliwem pompę CR.

Ale z chęcią posłucham Twojego wyjaśnienia. Może takie rozwiązanie techniczne ma swoje uzasadnienie, a ja dowiem się czegoś nowego?

PS. Koledzy od etyliny - jak widzicie, pod tą czarną obudową my oliwiarze też mamy silnik i też mamy dużo rurek :lacha
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5139
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 275000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 394 razy
Otrzymał podziękowań: 646 razy

Post autor: smak56 »

mireks pisze:Ale z chęcią posłucham Twojego wyjaśnienia
Wyjaśnienia nie będzie, gdyż w żaden sposób nie uzurpuję sobie prawa do wiedzy, której nie posiadam. Oglądając silnik i przebieg przewodów /może nawet i przypadkowy/ wydedukowałem, że to może być namiastka podgrzewania. W innym miejscu /filtr paliwa/ ani w żadnym innym miejscu /chyba/ nie znalazłem podgrzewacza paliwa. Może go faktycznie nie ma. W GolfieV przewód przelewowy cieczy chłodzącej poprowadzony jest przez puszkę filtra paliwa /mają wkład/.
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 968
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 65000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy
Kontakt:

Post autor: mireks »

smak56 pisze:W GolfieV przewód przelewowy cieczy chłodzącej poprowadzony jest przez puszkę filtra paliwa /mają wkład/.
To nawet ciekawe rozwiązanie techniczne. Ma mrozy w sam raz, chyba że paliwo już zamarzło w filtrze :)
Ja w sowim czasie pisałem, że filtr paliwa w 1.3 Multijet jest podgrzewany elektrycznie (co mi też potwierdzili w ASO), ale teraz przyznaję, że stuprocentowej pewności nie mam. Będę ją mieć gdy spojrzę na schemat instalacji elektrycznej. Narazie schematu nie mam :(
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

mireks pisze:rurek
rurków
mireks pisze:Narazie schematu nie mam :(
Punto 1.3. K101 ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 968
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 65000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy
Kontakt:

Post autor: mireks »

Coval pisze:
mireks pisze:rurek
rurków
Miałem na myśli tego kolesia z TVN-u :)
mireks pisze:Narazie schematu nie mam :(

Punto 1.3. K101 ?
Czy ten symbol z literką t to grzałka?
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

W opisie pisze że to czujnik temperatury i wody w paliwie. Podejrzewam błąd w tłumaczeniu, bo kabel wychodzący z 3 idzie do przekaźnika 30A. Taki prąd chyba dobrze grzeje. Cała reszta do kompa. Schemat za duży dla 800x600.
Musiałbym teraz szukać schematu kompa i co gdzie wchodzi. O ile takie info jest w ogóle w elearnie..... dziś mi się nie chce.
Awatar użytkownika
mpsfc
klubowicz
klubowicz
Posty: 1136
Rejestracja: 16 maja 2010, 23:40
Lokalizacja: Orłowo k. Inowrocławia
Podziękował: 57 razy
Otrzymał podziękowań: 33 razy

Post autor: mpsfc »

mireks pisze:PS. Koledzy od etyliny - jak widzicie, pod tą czarną obudową my oliwiarze też mamy silnik i też mamy dużo rurek
No, zupełnie jak w Ursusie C 330 :ryczy
Piszę poprawnie po polsku. Ortograficznym ofermom, pseudodyslektykom i innym patentowanym leniom mówimy stanowcze nie :)
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Post autor: emmer »

mireks pisze:Ale z chęcią posłucham Twojego wyjaśnienia. Może takie rozwiązanie techniczne ma swoje uzasadnienie, a ja dowiem się czegoś nowego?
to może tak jak z rekuperacją: powietrze zasysane z zewnątrz budynku trafia do rekuperatora, gdzie innym kanałem jest odprowadzane na zewnątrz jest zużyte powietrze. w zalezności od rodzaju wymiennika (mniejsza z tym). powietrze zasysane ogrzewa się od tego odprowadzanego. poweitrze nie miesza się a jedynie płynie obok siebie.

tyle moich rozmyślań.
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5139
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 275000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 394 razy
Otrzymał podziękowań: 646 razy

Re: [1.3] podgrzewanie paliwa

Post autor: smak56 »

Temat stary, ale powrócił w trakcie dzisiejszej rozmowy z Fiacik-iem. Byłem przekonany, że nie mamy podgrzewania paliwa, ale teraz to już tak bardzo nie jestem. Czujnik wody w paliwie 77363659 w jednym z komentarzy opisany został jako grzałka. Ma ktoś może wiedzę na ten temat? Czy na podstawie schematów pokazanych przez Kuzyna...... można to potwierdzić lub nie? Od tej wiedzy auto nie będzie lepiej jeździło, ale dobrze wiedzieć (przy zapowiadanych mrozach), że takie ustrojstwo jest.
filtr z czujnikiem.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
marcin24
klubowicz
klubowicz
Posty: 1030
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 175000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Podziękował: 69 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: [1.3] podgrzewanie paliwa

Post autor: marcin24 »

Według mnie jest to tylko i wyłącznie czujnik wody, wykręcałem u siebie już dwa razy i raczej to nie wygląda na jakąkolwiek grzałkę, (kawałek plastiku) a z drugie stroni zbyt cienkie kable idą do tego, coś kojarzę jeszcze z Fiata iż na wschód szły auta z taką opcją, może jest wtedy inna wersja tego czujnika z drugą funkcją.
Pozdrawiam wszystkich
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5139
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 275000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 394 razy
Otrzymał podziękowań: 646 razy

Re: [1.3] podgrzewanie paliwa

Post autor: smak56 »

marcin24 pisze: 16 lis 2018, 19:41 Według mnie jest to tylko i wyłącznie czujnik wody........
Na schematach Marcina - filtr paliwa oznaczony jest jako K101. Na :foto zaznaczyłem dwa elementy. Pomarańczowy - ewidentnie kontrolka wody w paliwie, wyświetlana na liczniku. Na czerwono - ? No właśnie; t˚C. To może być czujnik temperatury paliwa, która podawana jest po podłączeniu ELM-a, a może grzałka? :pomysli
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
marcin24
klubowicz
klubowicz
Posty: 1030
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 175000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Podziękował: 69 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: [1.3] podgrzewanie paliwa

Post autor: marcin24 »

to nie jest symbol grzałki tylko termistora w tym czerwonym kółku,
Pozdrawiam wszystkich
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5139
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 275000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 394 razy
Otrzymał podziękowań: 646 razy

Re: [1.3] podgrzewanie paliwa

Post autor: smak56 »

Wszedłem w zapisy mojego auta i znalazłem takie coś:
filtr-crop.jpg
Temperaturę paliwa podaje czujnik z pompy wysokiego ciśnienia.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6929
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 940 razy
Kontakt:

Re: [1.3] podgrzewanie paliwa

Post autor: mwas »

smak56, podaj VIN wozidła :ink Jak nie chcesz tego "uzewnętrzniać" na forum ogólnym, to podeślij mi na PW :ink Zerknę jak to tam wygląda w ePERach i eLearn'ach :luzak
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
ODPOWIEDZ