[1.3] Silnik gasnie chwilę po zapaleniu
-
- Nowy
- Posty: 8
- Rejestracja: 28 lut 2011, 11:50
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.3
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Jasło
[1.3] Silnik gasnie chwilę po zapaleniu
Witam, może ktoś z Was będzie umiał pomóc? Mam Lineę 1.3 Diesel, rocznik 2007. Od dwóch dni mam problem, tuż po zapaleniu auto pracuje 1-2 sekundy, dusi się i gaśnie. Na wyświetlaczu pokazuje się informacja :konieczne uzupełnienie paliwa". Bak mam jednak w połowie pełny. Myślałem że może filtr paliwa sie zatkał, zwłaszcza że ostatnio srogie mrozy były, może jakaś parafina się wytrąciła i go zatkała. Ale wymienił filtr i jest bez zmian. Podpieli mi jakiś komputer, na oko dość stary i żadnych błędów nie pokazuje. Co to może być?
-
Onlinemwas
- Prezes
- Posty: 6942
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 218600
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 402 razy
- Otrzymał podziękowań: 945 razy
- Kontakt:
well, tak na chłopski rozum: jeśli auto pali, to powinno oznaczać, że w samym silniku raczej powinno być OK - ewentualnie można sprawdzić, czy świece nie są padnięte. Sprawdziłbym układ paliwa, w sensie filtr i pompa paliwa - może tutaj coś szwankuje albo się gdzieś przytkało. Poza tym - jeśli auto przy odpalaniu wywala Ci błąd "konieczne uzupełnienie paliwa" pomimo zalanego baku, to może również wskazywać na padający akumulator, co przy tych motorach również może być przyczyną gaśnięcia
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
-
- Nowy
- Posty: 8
- Rejestracja: 28 lut 2011, 11:50
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.3
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Jasło
smak56 byłoby super gdyby to było takie proste:) Spróbuję dzisiaj i dam znać.
Co do zasysania lewego powietrza, facet jak mi wymieniał filtr powietrza to stwierdził że w jednym przewodzie nad filtrem, które ciągną juz paliwo z filtra do silnika, jest uszkodzona w srodku podkładka. Wydłubał ją i włozył jakąs nową ale dobraną z tego co akurat miał w warsztacie. Czy jest możliwość że na tej uszkodzonej podkładce (takiej zielonej w środku zaczepu od kabla), łapał silnik powietrze lewe i po wymianie filtra nowa podkładka też słabo pasuje i dlatego problem nie znikł?
Co do zasysania lewego powietrza, facet jak mi wymieniał filtr powietrza to stwierdził że w jednym przewodzie nad filtrem, które ciągną juz paliwo z filtra do silnika, jest uszkodzona w srodku podkładka. Wydłubał ją i włozył jakąs nową ale dobraną z tego co akurat miał w warsztacie. Czy jest możliwość że na tej uszkodzonej podkładce (takiej zielonej w środku zaczepu od kabla), łapał silnik powietrze lewe i po wymianie filtra nowa podkładka też słabo pasuje i dlatego problem nie znikł?
- mireks
- klubowicz
- Posty: 968
- Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
- Przebieg: 65000
- Silnik: 2.0 Multijet
- Rocznik: 2012
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 29 razy
- Kontakt:
well zajrzyj do wątku [1.3] Odpowietrzenie baku i awaria silnika.
Nasz Kolega tomektt miał przykrą przyjemność przerabiać podobną usterkę i okazało się, że jej przyczyna była idiotycznie głupia. Specjalnie dla Ciebie wydzieliłem wątek z tematu, który dotyczył elektryki (ale tam właśnie pojawił się opis problemu), abyś nie musiał skakać po dziesiątkach tematów.
Zajrzyj także do wątku [1.3] Kłopot z odpaleniem 1.3 multijet
Nasz Kolega tomektt miał przykrą przyjemność przerabiać podobną usterkę i okazało się, że jej przyczyna była idiotycznie głupia. Specjalnie dla Ciebie wydzieliłem wątek z tematu, który dotyczył elektryki (ale tam właśnie pojawił się opis problemu), abyś nie musiał skakać po dziesiątkach tematów.
Zajrzyj także do wątku [1.3] Kłopot z odpaleniem 1.3 multijet
Linea Kombi
http://www.freemont.pl
http://www.freemont.pl
-
- Nowy
- Posty: 8
- Rejestracja: 28 lut 2011, 11:50
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.3
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Jasło
no niestety, u mnie problem nadal nie jest rozwiązany. Zdiagnozowano u mnie zabrudzenie/zatkanie ukłądu wydechowego. Chłopaki rozebrali kolektor ssący i pare innyh elementów, wszystko dokładnie wyczyścili i wzięli 300 PLN. Ponoć we fiatach czasem się tak dzieje, w różnych modelach że ten układ się zatyka. Trzeba od czasu do czasu mocno go przegonić na wszystkich biegach. ponoć muszę jeździć dość delikatnie i dlatego się to dzieje. Auto odebrałem w sobotę, pojeździłęm dobę i wczoraj wieczorem to samo. podjechałem jeszcze pod sklep, cały dzień wszystko ładnie , chodziło, zrobiłem zakupy i już nie odpaliłem. Tzn. odpalałem, pochodził kilka-kilkanaście sekund i gasł. tak jak na początku.
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
-
- Nowy
- Posty: 8
- Rejestracja: 28 lut 2011, 11:50
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.3
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Jasło
mireks próbowałem zapalić przy otwartym wlewie paliwa ale nic to niestety nie pomogło. Przy odkręcaniu kurka słychać zasysanie paliwa, ale tak mam od dawna, zawsze przy tankowaniu jak odkręcam kurek to słychać jak powietrze jest zasysane i to chyba nie ma wpływu na mój problem. Przeczyściłem jeszcze otwór który jest tuż obok kurka. Był zapchany to fakt.
Coval da się tam dostać do tego pudełka bez jechania na kanał?
Chłopaki z serwisu byli mocno zdziwieni że problem się powtórzył, mówili że za pierwszym razem jak tylko odkręcili dolot to od razu im odpalił i chodził bez problemu. Dlatego przeczyścili tam wszystko i mysleli że już bedzie ok. Zobaczymy jak się dalej sprawa potoczy..
Coval da się tam dostać do tego pudełka bez jechania na kanał?
Chłopaki z serwisu byli mocno zdziwieni że problem się powtórzył, mówili że za pierwszym razem jak tylko odkręcili dolot to od razu im odpalił i chodził bez problemu. Dlatego przeczyścili tam wszystko i mysleli że już bedzie ok. Zobaczymy jak się dalej sprawa potoczy..
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy