[1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2153
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 200000
- Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 309 razy
- Otrzymał podziękowań: 211 razy
Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet
po prostu stosunkowo niewiele jest aut z tym silnikiem na tym forum, poczekaj , koledzy pewnie się odezwą.
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5150
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 399 razy
- Otrzymał podziękowań: 652 razy
Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet
Nie ma fotorelacji z wyjęcia EGR-a. Powyżej moje pytanie o wyjęcie jego bez kanału. Wyczyścić również możesz dolot powietrza do kolektora ssącego. Cała przewód od intercoolera do kolektora. W kolektorze jest rurka z otworkami (około fi 20), która jest połączona z EGR-em. Jeżeli nie było czyszczone, to możesz jej w ogóle nie zobaczyć. Wcześniej daro 189 napisał "zabawić się w kominiarza". To miał na myśli.
smak56
* * * *
* * * *
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5150
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 399 razy
- Otrzymał podziękowań: 652 razy
Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet
A jak się już auto ogarnie .... to się nie psuje. Stąd tak mało wpisów.leszek1234 pisze: ↑06 lut 2018, 0:37 po prostu stosunkowo niewiele jest aut z tym silnikiem na tym forum, poczekaj , koledzy pewnie się odezwą.
smak56
* * * *
* * * *
-
- klubowicz
- Posty: 818
- Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1,3 mjet
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet
Ale to jest 1.3 multijet tylko w linkach czy każdy Fiat ma taki sam egr z tym silnikiem?
A ten dolot i ta rurka to gdzie jest? Na forum jest jakis opis, zdjęcia?
Kanału nie mam i nie wiem czy się zabierac za egr, wiem że na 90% w aucie które do mnie trafi świeci się błąd z nim związany.
Czy coś jeszcze można wyczyścić itp przy tym silniku?
A ten dolot i ta rurka to gdzie jest? Na forum jest jakis opis, zdjęcia?
Kanału nie mam i nie wiem czy się zabierac za egr, wiem że na 90% w aucie które do mnie trafi świeci się błąd z nim związany.
Czy coś jeszcze można wyczyścić itp przy tym silniku?
- mwas
- Prezes
- Posty: 6952
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 404 razy
- Otrzymał podziękowań: 949 razy
- Kontakt:
Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet
rustin, widzę, że zaczynasz naprawiać auto zanim w ogóle je masz pod nosem Może poczekaj, aż fizycznie do Ciebie dotrze, wtedy podłącz je pod komputer, zrób diagnostykę i wtedy będzie wszystko jasne, czy to kwestia EGRa czy czegokolwiek innego i dopiero wtedy zacznij szukać, naprawiać i zadawać konkretne pytania Wtedy też będziesz widział na żywo, jak to wszystko wygląda pod maską i łatwiej będzie Ci się kierować opisami kolegów
Odpowiadając na Twoje pytanie - ten silnik to bardzo popularna jednostka w modelach Fiata, więc myślę, że raczej znajdziesz rozwiązanie na jego bolączki
Odpowiadając na Twoje pytanie - ten silnik to bardzo popularna jednostka w modelach Fiata, więc myślę, że raczej znajdziesz rozwiązanie na jego bolączki
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5150
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 399 razy
- Otrzymał podziękowań: 652 razy
Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet
Dodam tylko, że montowany jest również w Suzuki, Oplach Corsa i Astra z silnikiem 1.3 CRDi tylko z innym osprzętem. Tak więc motor znany, zresztą produkowany w Polsce w Bielsku Białej. "Z taśmy produkcyjnej fabryki Fiat Powertain w Bielsku-Białej zjechał sześciomilionowy egzemplarz silnika 1,3 MultiJet. Jego produkcja rozpoczęła się tam w 2003 r." Dane na luty 2016 r.
smak56
* * * *
* * * *
- marcin24
- klubowicz
- Posty: 1031
- Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
- Przebieg: 175000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
- Podziękował: 70 razy
- Otrzymał podziękowań: 68 razy
Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet
a więc tak kolego wyciągniecie EGR jest zarazem proste i trudne. to i owo trzeba odkręcić spuścić płyn chłodniczy i trochę się na gimnastykować żeby wyciągnąć z pomiędzy silnika a grodzi. jeżeli ktoś nie ma w ogóle zielonego pojęcia o tym co znajduje się pod maską to bym nie proponował wyciągać samemu, rurę od intercoolera owszem odkręcić wyciągnąć i wyczyścić, kolektor ssący bez wyciągania nie proponuję bo można sobie więcej zaszkodzić niż pomóc bo co z tym syfem którego nie wyciągniesz a wpadnie do zaworów. tak jak pisałem wcześniej kanał nie jest niezbędny do ogarnięcia z góry oprócz spuszczenia płynu i odkręcenia rury od intercoolera. Jest opcja na szybkie czyszczenie EGR taki patent leniwych mechaników, mianowicie ściągają sam elektrozawór EGR-a i samą ośką zaworu ruszają aby ją rozruszać i np. przez jakiś elastyczny przewód, rurkę itp. podłączają ośkę do wkrętarki i kręcą aby się nie blokowała, osobiście nie robiłem wolałem wyciągnąć i wyczyścić namoczyć w ropie itp.
Tak jak piszę mwas wpierw postawmy diagnozę czy to aby na pewno EGR ale myślę że tak.
wklejam zdjęcie całego EGR-a
Tak jak piszę mwas wpierw postawmy diagnozę czy to aby na pewno EGR ale myślę że tak.
wklejam zdjęcie całego EGR-a
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Pozdrawiam wszystkich
-
- klubowicz
- Posty: 818
- Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1,3 mjet
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet
Jak dojedzie auto będę działać. Chcę wszystko wyczyścić co się da. Pojęcie mam, w każdym aucie które mam wszystko robię sam tyle że to Pb. Wyciągnięcie kolektora, klapek z niego, rozruszniki, altki itd nie są mi obce.
- marcin24
- klubowicz
- Posty: 1031
- Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
- Przebieg: 175000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
- Podziękował: 70 razy
- Otrzymał podziękowań: 68 razy
Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet
No i o to chodzi będziesz mieć auto to będziemy działać, jeszcze do czyszczenia może być turbina tzn. łopatki u nas jest zmienna geometria też robiłem, i jeszcze można wyczyścić w środku inrercooler tak mi chodzi po głowie od jakiegoś czasu aby zrobić to u siebie.
Pozdrawiam wszystkich
-
- Nowy
- Posty: 2
- Rejestracja: 18 lut 2018, 2:10
- Przebieg: 149000
- Silnik: 1,3 multijet
- Rocznik: 2007
Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet
Cześć
Napiszę u Was bo widzę że lubicie takie tematy. Mam Doblo w pierwszej budzie z JTD 1,3 o mocy 69 koni. Samochód ma problem z EGR jest błąd w komputerze + dodatkowo świecąca się kontrolka na desce. Od kilkunastu dni mam jeszcze jeden problem natury dźwiękowej. Od tego czasu przy obciążeniu tj. podczas jazdy z "biegami" regularnie od ok 1750 obr/min słyszę na każdym biegu taki jakby świst - przeciąg albo stłumione przez korkowe wygłuszenie wiercenie wiertłem ewentualnie coś na kształt obracania się owalnego wałka czegoś nie wycentrowanego. Te objawy nigdy nie występują na zimnym silniku oraz w chwili gdy wkręcam go na obroty bez biegów (ustępują również gdy po ich wystąpieniu wrzucam na luz więc sprawy opon, hamulców etc odpadają) Rozrząd wymieniony przez ASO na zestaw z SKF wraz z filtrami i olejem ok. 3 tyś km temu. Obecnie silnik dobija do 150k
Napiszę u Was bo widzę że lubicie takie tematy. Mam Doblo w pierwszej budzie z JTD 1,3 o mocy 69 koni. Samochód ma problem z EGR jest błąd w komputerze + dodatkowo świecąca się kontrolka na desce. Od kilkunastu dni mam jeszcze jeden problem natury dźwiękowej. Od tego czasu przy obciążeniu tj. podczas jazdy z "biegami" regularnie od ok 1750 obr/min słyszę na każdym biegu taki jakby świst - przeciąg albo stłumione przez korkowe wygłuszenie wiercenie wiertłem ewentualnie coś na kształt obracania się owalnego wałka czegoś nie wycentrowanego. Te objawy nigdy nie występują na zimnym silniku oraz w chwili gdy wkręcam go na obroty bez biegów (ustępują również gdy po ich wystąpieniu wrzucam na luz więc sprawy opon, hamulców etc odpadają) Rozrząd wymieniony przez ASO na zestaw z SKF wraz z filtrami i olejem ok. 3 tyś km temu. Obecnie silnik dobija do 150k
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1847
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 154 razy
-
- Nowy
- Posty: 2
- Rejestracja: 18 lut 2018, 2:10
- Przebieg: 149000
- Silnik: 1,3 multijet
- Rocznik: 2007
Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet
Nie nie to nie jest takie jednoznaczne z tym turbo. Turbina jest minimalnie zapocona (mechanik sprawdzał) ale ten dźwięk bardziej zza zegarów mi dochodzi czyli tak jak zamontowano pompę wysokiego ciśnienia vacu pompę i nie ma tego odgłosu jak zdecydowanie przyspieszam. Najgorsza jest jazda w okolicach obrotów w zakresie 1800-2100 wtedy dźwięk stłumionego borowania z efektem kamienia w oponie czy tez i obracania się zjajowaconego wałka słychać i zawsze to następuje jak temperatura silnika osiągnie już jakąś tam temperaturę płynu chłodzącego zobrazowaną wskazaniem na desce (występowanie objawów od ćwierć do połowy zakresu temp).
Teraz podpowiedzcie mi jak jest z odkręceniem tego całego EGR bo kupiłem z używki EGR którego poczyściłem płynem do mycia kominków (co by reklamy nie robić to napiszę że jest to taka zielona butelka krajowy wyrób do nabycia w marketach z wróbelkiem :D ) i mam gotowca na podmiankę ale najpierw muszę zdemontować u siebie całą tą chłodniczke z elementem elektronicznym i obudową z zaworem. Zdaje się że torxy 40 tam są potrzebne względem korpusu z zaworem wewnątrz, a jak jest z kolektorem ssącym czym jest dokręcony (imbus, torx, zwykły klucz) i czy każdorazowo trzeba spuszczać płyn z układu chłodzenia (jeśli tak to czy chłodnica ma na dole korek spustowy czy zlanie płynu odbywa się przez odczepienie najniżej położonego węża gumowego)?
Teraz podpowiedzcie mi jak jest z odkręceniem tego całego EGR bo kupiłem z używki EGR którego poczyściłem płynem do mycia kominków (co by reklamy nie robić to napiszę że jest to taka zielona butelka krajowy wyrób do nabycia w marketach z wróbelkiem :D ) i mam gotowca na podmiankę ale najpierw muszę zdemontować u siebie całą tą chłodniczke z elementem elektronicznym i obudową z zaworem. Zdaje się że torxy 40 tam są potrzebne względem korpusu z zaworem wewnątrz, a jak jest z kolektorem ssącym czym jest dokręcony (imbus, torx, zwykły klucz) i czy każdorazowo trzeba spuszczać płyn z układu chłodzenia (jeśli tak to czy chłodnica ma na dole korek spustowy czy zlanie płynu odbywa się przez odczepienie najniżej położonego węża gumowego)?
-
- klubowicz
- Posty: 818
- Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1,3 mjet
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet
Wszystko już wyczyszczone, błąd był egr. Trzpień stał w miejscu, teraz chodzi jak nowy.
Map sensor w załączniku
Czy czyści się przepływomierz? Bo nie wiem jak się dostać do niego przez tą kratkę.
Map sensor w załączniku
Czy czyści się przepływomierz? Bo nie wiem jak się dostać do niego przez tą kratkę.