[1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet

Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5143
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 276000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 395 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet

Post autor: smak56 »

rustin pisze: 19 lut 2018, 20:01Czy czyści się przepływomierz? Bo nie wiem jak się dostać do niego przez tą kratkę.
Nie rozpędzaj się tak z przepływomierzem. Wpisz w google "czyszczenie przepływomierza" a dowiesz się dlaczego. Jak zawalisz, to cena nowego nie jest mała.
smak56
* * * *
Obrazek
Szczypior
klubowicz
klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 170000
Silnik: 1,3 mjet
Rocznik: 2007
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet

Post autor: Szczypior »

Dzięki bardzo. W innych autach czyścilem , dlatego pytam :)
Szczypior
klubowicz
klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 170000
Silnik: 1,3 mjet
Rocznik: 2007
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet

Post autor: Szczypior »

Dzisiaj pierwszy raz miałem problem z tematu.
Poczułem lekkie szarpniecie i zero przyspieszenia, było ok 2.2tys na piątym biegu, redukcja na czwórkę nie pomogła. Po kilometrze problem minął. Po paru godzinach było znowu to samo, również przeszło po chwili.
Map wyczyszczony, trzpień egr też, przetwornik turbiny przedmuchany jak również sprawdzona gruszka turba która chodzi.
Jutro podłącze jeszcze pod kompa. Przeczytałem cały temat i jest wspomniane o czujniku sprzęgła, ale nic więcej.
Awatar użytkownika
marcin24
klubowicz
klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 175000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Podziękował: 70 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet

Post autor: marcin24 »

są jeszcze łopatki turbiny :)
Pozdrawiam wszystkich
Szczypior
klubowicz
klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 170000
Silnik: 1,3 mjet
Rocznik: 2007
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet

Post autor: Szczypior »

I taki byłby objaw? Nie ważne czy było 1.5 tys czy 3 tys obrotów, auto wogole nie przyspieszało.
Awatar użytkownika
marcin24
klubowicz
klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 175000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Podziękował: 70 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet

Post autor: marcin24 »

może być, odłącz wężyk od turbo i przejedź się, to zobaczysz jaki efekt to daje,
spróbowałbym też trochę pojeździć z odłączonym EGR-em wywali błąd ale pozwoli ci na 100% wyeliminować go.
Pozdrawiam wszystkich
Szczypior
klubowicz
klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 170000
Silnik: 1,3 mjet
Rocznik: 2007
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet

Post autor: Szczypior »

marcin24 pisze:może być, odłącz wężyk od turbo i przejedź się, to zobaczysz jaki efekt to daje,
spróbowałbym też trochę pojeździć z odłączonym EGR-em wywali błąd ale pozwoli ci na 100% wyeliminować go.
Odłączyć wężyk od turbo u co będzie? Nie będzie problemu czy wogole turbo się nie włączy. Pytam bo nie wiem jak ma to pomoc zdiagnozować problem.

Egr po odłączeniu będzie tak jakby go nie było i jak nie będzie problemu to wtedy winny będzie on?
Awatar użytkownika
marcin24
klubowicz
klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 175000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Podziękował: 70 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet

Post autor: marcin24 »

Turbo się tak jakby nie włączy to tak jak by się łopatki zacięły będzie.
jeżeli problem nie będzie występował po odłączeniu EGR to znaczy że musi się dalej zacinać lub elektrozawór nawala.
Pozdrawiam wszystkich
Szczypior
klubowicz
klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 170000
Silnik: 1,3 mjet
Rocznik: 2007
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet

Post autor: Szczypior »

Czytam i nie rozumiem :) czyli jak turbo się nie włączy(bo będzie odlaczony wężyk) to nie będzie miał cały czas mocy, więc co mi to da?
Awatar użytkownika
marcin24
klubowicz
klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 175000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Podziękował: 70 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet

Post autor: marcin24 »

Szczypior pisze: 09 kwie 2018, 15:28 I taki byłby objaw? Nie ważne czy było 1.5 tys czy 3 tys obrotów, auto wogole nie przyspieszało.
To jest żebyś sobie odłączył żeby zobaczyć jaki jest objaw zaciętych łopatek, nic ma ci to nie dać, tylko po prostu jak byś chciał zobaczyć jak to jest. :jazda
Pozdrawiam wszystkich
Szczypior
klubowicz
klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 170000
Silnik: 1,3 mjet
Rocznik: 2007
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet

Post autor: Szczypior »

Teraz rozumiem.
Tylko czy to coś z turbo skoro nie ciągnie już od 1.3 tys obrotów? Wiadomo, że wtedy ma mała moc,prawie żadna ale jednak rozpędza się. Jak to się stało wrzucałem każdy bieg od 3 do 5 i obroty były różne a czuć jakby auto zwalniało mimo, że pedał był w podłodze.

@smak56 jak myślisz?
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5143
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 276000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 395 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet

Post autor: smak56 »

Jak Ci się tak zrobi to wyłącz silnik i włącz jeszcze raz (w czasie jazdy). Odpuści. Później jak pisze Marcin24. EGR - jeżeli dobry to wymiana czujnika/zaworu FIAT 55203202; 51884840; 55228986; to ciągle ten sam czujnik/zawór.

VPK/LN-32717893/2012/SP/
Bielsko-Biała
13.03.2012 r.
Dotyczy: samochodu Fiat LINEA
Nr nadwozia: 03060777

Odpowiadając na pański e-mail dnia 09.03.2012 roku, po konsultacji z Przedstawicielem Działu Części Zamiennych informujemy, że dla naprawy samochodu prawidłowy numer części zamiennej – zaworu to 51884840.

Dziękujemy za kontakt i łączymy pozdrowienia.
Z poważaniem.
Stanisław Podsadecki
Obsługa Klienta FAP SA
smak56
* * * *
Obrazek
Szczypior
klubowicz
klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 170000
Silnik: 1,3 mjet
Rocznik: 2007
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet

Post autor: Szczypior »

Jeżeli podczas jazdy zgasze i odpale auto, moc wróci to wtedy będzie wiadomo, że to zawór overboost?

Skąd mam wiedzieć czy to egr? Można jakoś sprawdzić bez demontażu? Trzpień chodzi o błędu nie ma.
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5143
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 276000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 395 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet

Post autor: smak56 »

Szczypior pisze: 09 kwie 2018, 23:14 Jeżeli podczas jazdy zgasze i odpale auto, moc wróci to wtedy będzie wiadomo, że to zawór overboost?
Skąd mam wiedzieć czy to egr?
Jeżeli wyeliminujesz EGR to tak. Nazwę "overboost" pisz wyczuciem. Na forum są fachowcy od tej terminologii.
smak56
* * * *
Obrazek
Szczypior
klubowicz
klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 170000
Silnik: 1,3 mjet
Rocznik: 2007
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet

Post autor: Szczypior »

A jak można wyeliminować egr?

Tak znalazłem w necie, overboost :)
ODPOWIEDZ