A trzpień zaworu czyściłeś ?
[1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet
-
- klubowicz
- Posty: 279
- Rejestracja: 29 sty 2019, 21:00
- Przebieg: 130000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Lublin
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet
Przeczytałem temat i chyba większość mam wyczyszczone.
Nie ma problemu z odpalaniem w największe mrozy, spalanie w normie, nie dymi, oleju nie bierze.
Jakieś pół roku temu wymienione końcówki wtryskow( mam fakturę z serwisu) , czyszczony map sensor, sterowanie turbina to przy chłodnicy, egr wyciągany i czyszczony, wymieniony przepływomierz, filtry nowe, po ściągnięciu rury od turbo sucho.
Problem jest raz na 10 odpalen, auto nie ma mocy, na wstecznym ciężko ruszyć a jak się doda więcej gazu puści czarny dym, auto wtedy do 2-2.5 tys rmp praktycznie nie przyspiesza, dopiero po przekroczeniu tych obrotów dostaje kopa. Jeżeli postoi 2- 3 godziny po odpaleniu faluja obroty. Jeżeli stoi cała noc nie ma tego problemu.
Ostatnio nie miał mocy z dwa dni, wyciągnąłem map sensor i był czysty, odpialem węże z sterowania turba i przedmuchalem ten zawór przy chłodnicy i na drugi dzień przeszło znowu, nie wiem czy po mojej interwencji czy jak zwykle to robił sam.
Czy macie pomysły?
Nie ma problemu z odpalaniem w największe mrozy, spalanie w normie, nie dymi, oleju nie bierze.
Jakieś pół roku temu wymienione końcówki wtryskow( mam fakturę z serwisu) , czyszczony map sensor, sterowanie turbina to przy chłodnicy, egr wyciągany i czyszczony, wymieniony przepływomierz, filtry nowe, po ściągnięciu rury od turbo sucho.
Problem jest raz na 10 odpalen, auto nie ma mocy, na wstecznym ciężko ruszyć a jak się doda więcej gazu puści czarny dym, auto wtedy do 2-2.5 tys rmp praktycznie nie przyspiesza, dopiero po przekroczeniu tych obrotów dostaje kopa. Jeżeli postoi 2- 3 godziny po odpaleniu faluja obroty. Jeżeli stoi cała noc nie ma tego problemu.
Ostatnio nie miał mocy z dwa dni, wyciągnąłem map sensor i był czysty, odpialem węże z sterowania turba i przedmuchalem ten zawór przy chłodnicy i na drugi dzień przeszło znowu, nie wiem czy po mojej interwencji czy jak zwykle to robił sam.
Czy macie pomysły?
- marcin24
- klubowicz
- Posty: 1031
- Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
- Przebieg: 175000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
- Podziękował: 70 razy
- Otrzymał podziękowań: 68 razy
Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet
jak czyściłeś EKR i co dokładnie w nim rozkręciłeś ??
Pozdrawiam wszystkich
-
- klubowicz
- Posty: 279
- Rejestracja: 29 sty 2019, 21:00
- Przebieg: 130000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Lublin
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet
Chodzi Ci o egr?marcin24 pisze:jak czyściłeś EKR i co dokładnie w nim rozkręciłeś ??
Wykrecony był cały, rozkrecona chłodniczka, wyczyszczony z nagaru ale nie było go dużo, trzpień chodził bez problemu
- marcin24
- klubowicz
- Posty: 1031
- Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
- Przebieg: 175000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
- Podziękował: 70 razy
- Otrzymał podziękowań: 68 razy
Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet
tak o egr, a elektrozawór sprawdziłeś jak działa odkręcony i multiscanie jest test zaworu egr powinien on wysuwać trzpień a sam swobodnie powinien się cofać, a skąd jesteś?
Pozdrawiam wszystkich
-
- klubowicz
- Posty: 279
- Rejestracja: 29 sty 2019, 21:00
- Przebieg: 130000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Lublin
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet
Z okolic lublina a czemu pytasz?
Test elektrozaworu przechodzi i słychać takie cykanie.
Wygląda to na egr?
Nie na map sensor lub ten zawór od turbo przy chłodnicy?
Test elektrozaworu przechodzi i słychać takie cykanie.
Wygląda to na egr?
Nie na map sensor lub ten zawór od turbo przy chłodnicy?
- marcin24
- klubowicz
- Posty: 1031
- Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
- Przebieg: 175000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
- Podziękował: 70 razy
- Otrzymał podziękowań: 68 razy
Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet
pytam bo jakbyś miał blisko to mam luzem elektrozawór to bym Ci pożyczył do weryfikacji. a próbowałeś pojeździć z tydzień z odpiętym egr-em ? wywali checka ale jeżeli to jego wina auto powinno jeździć normalnie.
Pozdrawiam wszystkich
-
- klubowicz
- Posty: 279
- Rejestracja: 29 sty 2019, 21:00
- Przebieg: 130000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Lublin
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet
Nie próbowałem, to można odłączyć wtyczkę i wtedy EGR nie działa ?
- marcin24
- klubowicz
- Posty: 1031
- Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
- Przebieg: 175000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
- Podziękował: 70 razy
- Otrzymał podziękowań: 68 razy
Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet
tak jak odłączysz to egr nie działa zawór jest cały czas zamknięty, wywali checka po paru kilometrach ale auto jeździ normalnie może nawet lepiej bo zawór się nie otwiera
Pozdrawiam wszystkich
- marcin24
- klubowicz
- Posty: 1031
- Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
- Przebieg: 175000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
- Podziękował: 70 razy
- Otrzymał podziękowań: 68 razy
Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet
tak jak odłączysz to egr nie działa zawór jest cały czas zamknięty, wywali checka po paru kilometrach ale auto jeździ normalnie może nawet lepiej bo zawór się nie otwiera
Pozdrawiam wszystkich
-
- klubowicz
- Posty: 279
- Rejestracja: 29 sty 2019, 21:00
- Przebieg: 130000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Lublin
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet
Jak tylko będzie problem odlacze wtyczkę i zobaczę
Jakby coś masz cały egr do sprzedania?
Jakby coś masz cały egr do sprzedania?
- marcin24
- klubowicz
- Posty: 1031
- Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
- Przebieg: 175000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
- Podziękował: 70 razy
- Otrzymał podziękowań: 68 razy
Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet
nie tak, odłącz i pojeździj z tydzień na odłączonym i zobacz czy występuje problem. Załóżmy że jest to wina Egra jego zasada działania jest taką że po podaniu odpowiedniego napięcia na cewkę trzpień elektrozaworu naciska na trzpień zaworu i go otwiera, zamykanie zaworu powoduje sprężyna która odpycha sworzeń z powrotem i tak samo z trzpieniem elektrozaworu, jeżeli taka by była usterka to odłączenie przewodu w momencie wystąpienia usterki nic nie spowoduje i nic nie zmieni do puki zawór się nie zamknie czy tam odblokuje. W moim przypadku blokowania się zaworu nie mogłem odpalić samochodu albo nie jechał wcale, u mnie stało się to w zeszłym roku podczas dużych mrozów, jak pukałem trzonkiem młotka w zawór (nie elektromagnes) to potrafił się odblokować i auto jeździło normalnie, czekając na ocieplenie odłączyłem zawór i tak jeździłem z dwa tygodnie aż się ociepli aby wyczyścić zawór. także jeżeli pojeździsz z tydzień albo dwa z odpiętym zaworem i usterka nie wystąpi to możesz skreślić EGR, bądź odwrotnie.
Pozdrawiam wszystkich
-
- klubowicz
- Posty: 279
- Rejestracja: 29 sty 2019, 21:00
- Przebieg: 130000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Lublin
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet
Ale jeżeli odlacze nawet w czasie braku mocy to trzpień od razu zluzuje sprężyne bo nie będzie miał napięcia, nie tak działa?
Czy oprócz części elektrycznej jeżeli środek egr był wyczyszczony noże sie w nim coś zepsuć?
Czy oprócz części elektrycznej jeżeli środek egr był wyczyszczony noże sie w nim coś zepsuć?
- marcin24
- klubowicz
- Posty: 1031
- Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
- Przebieg: 175000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
- Podziękował: 70 razy
- Otrzymał podziękowań: 68 razy
Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet
Teoretycznie tak ale jeżeli blokuje się mechanicznie to nic to nie da.
Oprócz części elektrycznej może blokować się trzpień, i znam sytuację w których samo czyszczenie jakimiś środkami chemicznimy działało na chwilę, taki patent sprzedał mi znajomy na to, że odkrecam sam elektro zawór i widać trzpień z sprężyna, końcówkę trzpienia wkręcam w u hwyt małej wkrętarki ( lub jakieś wykąbiniwane połączenie) i kręcąc wkrętarka delikatnie też naciskając na trzpień, mam taki zawór luzem popołudniu spróbuję nagrać wideo to ci pokaże
Oprócz części elektrycznej może blokować się trzpień, i znam sytuację w których samo czyszczenie jakimiś środkami chemicznimy działało na chwilę, taki patent sprzedał mi znajomy na to, że odkrecam sam elektro zawór i widać trzpień z sprężyna, końcówkę trzpienia wkręcam w u hwyt małej wkrętarki ( lub jakieś wykąbiniwane połączenie) i kręcąc wkrętarka delikatnie też naciskając na trzpień, mam taki zawór luzem popołudniu spróbuję nagrać wideo to ci pokaże
Pozdrawiam wszystkich