Info zaczerpnięte z innego forum:
Główne różnice:
- głowica i głowica górna wykonana z innego materiału,
- wał korbowy silnika ze stali odlewanej (z żeliwa w wersji bez turbo), obrabiany cieplnie
indukcyjnie, osiem przeciwciężarów rozmieszczonych co 180 stopni dla dokładniejszego
wyważenia silnika dla mas obrotowych,
- śruby mocujące koło zamachowe to gwint M9 (M8 w wersji bez turbo),
- korpus silnika o zwiększonej wysokości o 0,8 mm,
- specyficzne tłoki (inny wymiar pomiędzy osią a denkiem tłoka i wartość komory spalania
znajdującej się w denku tłoka,
- specyficzna uszczelka (metalowa dla wersji turbo),
inne wsporniki silnika.
Rożnice pomiędzy T-Jet a wolnossącym 1.4
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Turbo jest na pewno to samo, dopiero GP essense ma garretta. Silnik jako taki tez jest ten sam, ciekawi mnie czy np. wtryskiwacze, albo pompa paliwa są inne.duskap pisze:Chyba nie ma żadnych różnic oprócz softu. Nawet turbina z tego co mi wiadomo jest taka sama. Ale lepiej jak ktoś to potwierdzi :-]
- jay_21
- klubowicz
- Posty: 1981
- Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
- Przebieg: 67000
- Silnik: 1.4 T-Jet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Knurów
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Mam informację, co do różnic 120 i 150.... i zapewniam Was, że turbo jest inne dla wersji 120 KM i większe dla 150 KM.
Różnica to turbo IHI RHF3. Zewnętrznie nie różnią się niczym poza oznaczeniem na korpusie: 120KM VL37 - 150KM VL36. Różnią się wirnikami w środku.
Druga różnica to wałki rozrządu, a dokładniej krzywki. Różnią się wymiarami na ssaniu i na wydechu. Większe krzywki są w wersji 150KM.
Trzecia różnica to centralka sterująca wtryskiem.
Czwarta różnica to przełożenie przekładni głównej.
Różnica to turbo IHI RHF3. Zewnętrznie nie różnią się niczym poza oznaczeniem na korpusie: 120KM VL37 - 150KM VL36. Różnią się wirnikami w środku.
Druga różnica to wałki rozrządu, a dokładniej krzywki. Różnią się wymiarami na ssaniu i na wydechu. Większe krzywki są w wersji 150KM.
Trzecia różnica to centralka sterująca wtryskiem.
Czwarta różnica to przełożenie przekładni głównej.
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic