Rożnice pomiędzy T-Jet a wolnossącym 1.4

Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Rożnice pomiędzy T-Jet a wolnossącym 1.4

Post autor: jay_21 »

Info zaczerpnięte z innego forum:

Główne różnice:
- głowica i głowica górna wykonana z innego materiału,
- wał korbowy silnika ze stali odlewanej (z żeliwa w wersji bez turbo), obrabiany cieplnie
indukcyjnie, osiem przeciwciężarów rozmieszczonych co 180 stopni dla dokładniejszego
wyważenia silnika dla mas obrotowych,
- śruby mocujące koło zamachowe to gwint M9 (M8 w wersji bez turbo),
- korpus silnika o zwiększonej wysokości o 0,8 mm,
- specyficzne tłoki (inny wymiar pomiędzy osią a denkiem tłoka i wartość komory spalania
znajdującej się w denku tłoka,
- specyficzna uszczelka (metalowa dla wersji turbo),
inne wsporniki silnika.
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

A masz może informację jakie są różnice między t-jet 120KM, a t-jet 150KM?
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

Chyba nie ma żadnych różnic oprócz softu. Nawet turbina z tego co mi wiadomo jest taka sama. Ale lepiej jak ktoś to potwierdzi :-]
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

duskap pisze:Chyba nie ma żadnych różnic oprócz softu. Nawet turbina z tego co mi wiadomo jest taka sama. Ale lepiej jak ktoś to potwierdzi :-]
Turbo jest na pewno to samo, dopiero GP essense ma garretta. Silnik jako taki tez jest ten sam, ciekawi mnie czy np. wtryskiwacze, albo pompa paliwa są inne.
Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: jay_21 »

Mam informację, co do różnic 120 i 150.... i zapewniam Was, że turbo jest inne dla wersji 120 KM i większe dla 150 KM.

Różnica to turbo IHI RHF3. Zewnętrznie nie różnią się niczym poza oznaczeniem na korpusie: 120KM VL37 - 150KM VL36. Różnią się wirnikami w środku.
Druga różnica to wałki rozrządu, a dokładniej krzywki. Różnią się wymiarami na ssaniu i na wydechu. Większe krzywki są w wersji 150KM.
Trzecia różnica to centralka sterująca wtryskiem.
Czwarta różnica to przełożenie przekładni głównej.
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
ODPOWIEDZ