[T-jet] Silnik kaput HELP!

Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 969
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 159000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy
Kontakt:

Post autor: mireks »

Fish pisze:beda jaja jak zagrzeje sie na warsztacie i sama zapali i skasuja 200 zl.) :)
I pewnie tak będzie :pomysli
Awatar użytkownika
Fish
klubowicz
klubowicz
Posty: 493
Rejestracja: 12 lut 2010, 18:31
Przebieg: 145000
Silnik: 1.4 16V T-Jet (LPG)
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 15 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Post autor: Fish »

mireks pisze:I pewnie tak będzie
no raczej juz tak nie bedzie, bo wczoraj wieczorem jeszcze mnie ciaglo posprawdzac pare rzeczy i albo upierdzielilem albo byl upierdzielony i tylko wystarczylo lekko go dotchnac i pekl, najprawdopodobniej jest to przewod paliwowy od odprowadzania skroplin czy oparow z silnika (nie znam sie tak szczegolowo).
No Linka czeka w Tychach w Auto-Hicie na doktora, jutro o 12-tej wizyta, zalawetowalem ja dzisiaj tam (jestem pod wrazeniem Assistance, lawetka do 2h przyjechala, wszystko za free do 50 km). W koncu po tylu latach placenia skladek cos z tego mam :)
<<FISH>>
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Mogli podczas zakładania LPG coś ruszyć i teraz wyszło?
Awatar użytkownika
Fish
klubowicz
klubowicz
Posty: 493
Rejestracja: 12 lut 2010, 18:31
Przebieg: 145000
Silnik: 1.4 16V T-Jet (LPG)
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 15 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Post autor: Fish »

Coval pisze:Mogli podczas zakładania LPG coś ruszyć i teraz wyszło?
czy ja wiem, tyle czasu, chociaz do tego wezyka byly przymocowane weze od LPG takze.
Ja bardziej stawiam na ten czujnik, ktory sobie lezal na chlodnicy, w serwisie dzisiaj powiedzieli, ze bywaly z nimi problemy. Czekam z nadzieja co to wyjdzie, tymczasem przypomne sobie jak to boli jezdzic na benzynie codziennie 62 km :)

[ Dodano: |7 Lut 2012|, o 15:18 ]
No i po bolu, Linka uratowana, okazala sie faktycznie glupota, do d... paliwo z Auchan (dodam, ze 98 a powiedzial mi pan mily, ze w zime nie tankuje sie 98 - nie wiem dlaczego). I tyle dodatkwoo wymiana swiec bo byly strasznie zalane a i tak sie nalezalo wymienic za 3kkm. No i tyle. Ten wezyk zakonczony plastikiem narazie skleili bo nowy kosztuje 74 zl. wiec darowalem sobie, mozna to sobie samemu przerobic jakby co zeby sie plastiku pozbyc (kiedys naciagne Covala do zabawy - tego jeszcze nie robil) :) Wezyk juz mam.
Dzieki za wszelkie sugestie, uwazajcie na jakosc paliwka.

P.S.
Dowiedzialem sie tez, ze troche T-Jetow na naszym placu odmawia w mrozy posluszenstwa w odpalaniu, pomaga wykrecenie swiec, zagzanie ich i jedzie. Turasek nie lubi zimy :)
<<FISH>>
Awatar użytkownika
wojtekk
klubowicz
klubowicz
Posty: 59
Rejestracja: 14 paź 2011, 19:23
Przebieg: 37200
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: wojtekk »

Fish pisze:P.S.
Dowiedzialem sie tez, ze troche T-Jetow na naszym placu odmawia w mrozy posluszenstwa w odpalaniu, pomaga wykrecenie swiec, zagzanie ich i jedzie. Turasek nie lubi zimy :)
Dzięki za słowa otuchy, mam nadzieję że mój T-Jet nie chce odpalić z powodu aury a nie jakiejś awarii
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Fish, u nas pod maską jest spaghetti. Mówisz wężyk, robisz zdjęcie.
Czyszczenie samemu świec w taki mróz? Dostać się do nich nie jest łatwo.
Awatar użytkownika
Fish
klubowicz
klubowicz
Posty: 493
Rejestracja: 12 lut 2010, 18:31
Przebieg: 145000
Silnik: 1.4 16V T-Jet (LPG)
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 15 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Post autor: Fish »

Coval pisze:Fish, u nas pod maską jest spaghetti. Mówisz wężyk, robisz zdjęcie.
.
zrobilem komorka ale nie wklejam bo ciezko z tej foty rozeznac sie o co chodzi.
To jest odprowadzenie nadmiary paliwa, czy skroplin z silnika, jest to ciezko widoczne.
Juz Ci mowie co to.
Stoisz przodem do samochodu z otwarta maska, na wprost widzisz czarna oslone silnika, patrzysz w lewy gorny rog tej obudowy, jak przejdziesz w lewo do boku samochodu i popatrzysz co jest pod tym lewym rogiem oslony, patrzac tak troche blizej wnetrza samochodu, zobaczych przychodzace 2 wezyki gumowe, na koncu przechodzace w plastikowe kolanka i wchodzace w takie zolte gniazdo (czy to zolte to koniec tych wezykow jako wtyczka, nie pamietam), w kazdym razie na pewno zolte i sa tylko 2 wiec nie sposob nie zobaczyc. To kolanko, ktore mi peklo to to blizsze od strony patrzenia :) Jak kukniesz z ciekawosci to na pewno znajdziesz, tylko radze nie ruszaj bo kruche na mrozie - dzisiaj uwazam, ze sam to zlamalem lekkim ruchem.
Coval pisze:Czyszczenie samemu świec w taki mróz? Dostać się do nich nie jest łatwo.
no to mnie niezle zdziwilo, ostatnio czytalem manuala jak zmienic swiece i jak go przeczytalem to stwierdzilem, ze sam tego nie bede robil.

Kurcze jak dzisiaj sprawdzilem to na swieczkach zrobilem 23kkm, troche szybko poszly, tzn. wydaje mi sie ze jakby nie ten incydent to na pewno by smigaly, pewnie tak samo wygladaja juz po 5kkm, byly bardzo okopcone, ale moze tez przez to, ze wlalem tego specyfiku niby rozpuszczajacego wode i smarujacego oraz ze ostro je zalalem.
No trudno i tak kiedys trzeba bylo wymienic, skoro mechanik juz je wykrecil to szkoda bylo nie wymieniac, udalo mi sie na nie niezla cene wynegocjowac wiec nie narzekam.

Nauka z calej akcji:
- nie tankuj gownianego paliwa
- nie lekcewarz pierwszych objaw niedomagania silnika
- nie pchaj lap na mrozie do plastiku i gumy
- nigdy nie wiesz kiedy przyda Ci sie Assistance
- nie badz chytry i nie kombinuj bo chytry 2x traci :)
Taki moral na koniec watku.
<<FISH>>
Awatar użytkownika
marcin24
klubowicz
klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 175000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Podziękował: 70 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Post autor: marcin24 »

To coś szybko te świeczki poleciały. w uniaku ojca 9 lat siedziały od nowości champion 130 tys. było zrobione na nich wymieniłem na nówki i żadnej różnicy nie odczułem.

To dobrze że lina już na chodzie szerokości...
Pozdrawiam wszystkich
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Chyba częściej wymienia się świece przy LPG?
A jak pozbyć się nagaru? Sandał w podłogę aż się pod maską czerwono zrobi.
Awatar użytkownika
Fish
klubowicz
klubowicz
Posty: 493
Rejestracja: 12 lut 2010, 18:31
Przebieg: 145000
Silnik: 1.4 16V T-Jet (LPG)
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 15 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Post autor: Fish »

Coval pisze:Chyba częściej wymienia się świece przy LPG?
no niby tak, ale wydawalo mi sie, ze co 30kkm to juz jest czesto, poza tym swiece za 50 zl. sztuka
Coval pisze:A jak pozbyć się nagaru? Sandał w podłogę aż się pod maską czerwono zrobi.
no wlasnie jakos mi szkoda ostatnio i spokojnie jezdzilem :) Ale zauwazylem ze trzeba tak czasami robic bo sie zamula T-jecik, tylko ze jak tak ostatnio zrobilem a nie byl jeszcze za bardzo rozgrzany to check wyskoczyl :)
<<FISH>>
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Post autor: emmer »

ja wymieniam co 10 tys :) jak jeszcze jeżdziłem na Pb to po 20 tys, nie wygladały zaciekawie. ale podejrzewam ze na przeglądzie zostałem zrobiony w bambuko i suma sumarum miały 40 tys.
Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: jay_21 »

Świece wg mnie po 30 kkm wyglądają dobrze - przynajmnej moje :)
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
daro189
klubowicz
klubowicz
Posty: 491
Rejestracja: 15 sie 2010, 22:12
Podziękował: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 17 razy

Post autor: daro189 »

trzeba pamiętać o tym że gaz ma wyższą temperaturę spalania, więc to ma znaczenie dla świec. Przykładowo w renault z silnikami 1.4 nie polecają zakładać gazu, ponieważ głowice się rozlatują bo są z miernego materiału, ale już jednostka 1.6 spokojnie sobie poradzi
ODPOWIEDZ