[1.3] Klekotanie w silniku multijet
-
- Nowy
- Posty: 2
- Rejestracja: 01 lut 2012, 16:45
- Przebieg: 33000
- Silnik: 1,3 90KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Bełchatów
[1.3] Klekotanie w silniku multijet
Witam Forumowiczów.
Od niedawna jestem posiadaczem Linei 1.3 multijet z 2010. Pojazd ma przebieg ok 33 000 km. Niepokoi mnie w nim dżwięk "klekotania" dochodzący spod maski. Zaznaczam że użytkowałem wcześniej Doblo 1.3 i Grande Punto 1.3 , oba 75 KM i w nich takich dźwiękow nie dało się słyszeć.
Zaniepokojony udałem się do ASO gdzie panowie potwierdzili moje spostrzeżenia. W aucie wymieniono napinacz łańcucha. Niestety problem pozostał.Dźwięk słychać przy prędkości ok 85-100 km/h i ok 2500 obr/min
Może któryś z Użytkowników spotkał się z takim problemem.
Pozdrawiam serdecznie
Od niedawna jestem posiadaczem Linei 1.3 multijet z 2010. Pojazd ma przebieg ok 33 000 km. Niepokoi mnie w nim dżwięk "klekotania" dochodzący spod maski. Zaznaczam że użytkowałem wcześniej Doblo 1.3 i Grande Punto 1.3 , oba 75 KM i w nich takich dźwiękow nie dało się słyszeć.
Zaniepokojony udałem się do ASO gdzie panowie potwierdzili moje spostrzeżenia. W aucie wymieniono napinacz łańcucha. Niestety problem pozostał.Dźwięk słychać przy prędkości ok 85-100 km/h i ok 2500 obr/min
Może któryś z Użytkowników spotkał się z takim problemem.
Pozdrawiam serdecznie
- Tomek
- Moderator
- Posty: 6684
- Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
- Przebieg: 131000
- Silnik: 1.4 V8 + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 320 razy
- Otrzymał podziękowań: 346 razy
Witaj.
Użytkowałeś już wcześniej te silniki, więc jeżeli napiszę że ważne jest aby w nich zawsze poziom oleju był w okolicach znaczka MAX na bagnecie, właśnie ze względu na hydrauliczny napinacz rozrządu, to nie będzie to dla Ciebie niczym nowym.
Uważam że trzeba jeździć jak najwięcej, a jakby się miało coś rozsypać to lepiej na gwarancji.
Użytkowałeś już wcześniej te silniki, więc jeżeli napiszę że ważne jest aby w nich zawsze poziom oleju był w okolicach znaczka MAX na bagnecie, właśnie ze względu na hydrauliczny napinacz rozrządu, to nie będzie to dla Ciebie niczym nowym.
Uważam że trzeba jeździć jak najwięcej, a jakby się miało coś rozsypać to lepiej na gwarancji.
- mireks
- klubowicz
- Posty: 968
- Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
- Przebieg: 65000
- Silnik: 2.0 Multijet
- Rocznik: 2012
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 29 razy
- Kontakt:
Re: Klekotanie w silniku multijet
Niestety nikt jesczcze tutaj takiego problemu nie miał. Multijety stanowią stosunkowo małą grupę jednostek napędowych wśród użytkowników zarejestrowanych na forum. Wątków o 1.3 Mj jest bardzo mało ponieważ silniki te dotychczas nie sprawiały nikomu żadnych a przynajmniej typowych powtarzalnych dla serii problemów. Trudno też ocenić co może być przyczyną opisanego przez Ciebie problemudarwas pisze:Witam Forumowiczów.
Może któryś z Użytkowników spotkał się z takim problemem.
Pozdrawiam serdecznie
Pzdr
mireks
Ostatnio zmieniony 02 lut 2012, 12:20 przez mireks, łącznie zmieniany 1 raz.
Linea Kombi
http://www.freemont.pl
http://www.freemont.pl
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Kolega WoReK wymieniał rozrząd. Może macie ten sam problem http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic ... 5&start=15" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic.php?t=1978" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic.php?t=1978" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Nowy
- Posty: 2
- Rejestracja: 01 lut 2012, 16:45
- Przebieg: 33000
- Silnik: 1,3 90KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Bełchatów
Witam,emmer pisze:to klekotanie pojawiło się teraz? ustepuje po rozgrzaniu samochodu?
Samochód kupiłem z przebiegiem ok 20 000 km i już te odgłosy były. Zmniejszyły się po wymianie oleju , ale nadal występują przy nagrzanym silniku. Zaczynają się w okolicach 2000 obr/min. Odgłos jakby łańcuch uderzał o obudowę. Powyżej 3000 obr/min też prawdopodobnie występuje , ale zagłusza już go odgłos silnika. Jeżdźę dość spokojnie, przejeżdźam dłuższe odcinki codziennie i te hałasy sądość denerwujące.
Pozdrawiam
- mireks
- klubowicz
- Posty: 968
- Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
- Przebieg: 65000
- Silnik: 2.0 Multijet
- Rocznik: 2012
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 29 razy
- Kontakt:
Zaskakujące jest to, że ta usterka pojawiła się przy tak małym przebiegu
Linea Kombi
http://www.freemont.pl
http://www.freemont.pl
- mireks
- klubowicz
- Posty: 968
- Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
- Przebieg: 65000
- Silnik: 2.0 Multijet
- Rocznik: 2012
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 29 razy
- Kontakt:
Łożyska w zawieszeniu to inna sprawa. To wada fabryczna.emmer pisze:łozyska mcphersona przy ilu sie pojawiły? 1000 km? łożyska tylnej piasty? 20000 km?
brak reguły. chyba ze licznik cofniety
A w małym multijecie usterki są tak rzadkie, że każda to skutek przypadku albo ułańskiej jazdy właściciela czy jak piszesz - brak reguły. A przy takim przebiegu czyli 20 -30 tys. km to już wogóle wielka zagadka.
Autko jest całkiem młode - z 2010 r. W najlepszym przypadku może mieć dwa lata, ale pewnie bliżej mu do wieku 18 miesięcy +/- 3 więc Trzeba by naprawdę sporo jeździć aby doprowadzić do zużycia łańcuszka rozrządu
Zakładam, że pierszym właścicielem samochodu była osoba prywatna.
Linea Kombi
http://www.freemont.pl
http://www.freemont.pl
- markus2021
- klubowicz
- Posty: 205
- Rejestracja: 13 paź 2010, 18:30
- Przebieg: 196000
- Silnik: 1.3 16v Multijet
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Dłuższa jazda z minimalną ilością oleju lubi się odbić na rozrządzie , gdyn on posiada jak to koledzy napisali napinacze które same napinają od ilości oleju i tak ważne jest żeby poziom był bardziej do MAX niż MIN na bagnecie. Mam pytanie czy może nie zauważyliście moze lekki luz chłodnicy od klimatyzacji(ta cieńsza) , gdyż wydaje mi się taki luz iż można nawet lekko poruszać nią na ok 2 mm na boki (w stronę silnika i w stronę zderzaka) Trochę drga jak na zapali się samochód i taki lekki klekocik, usterka nie występuje jak się silnik dobrze rozgrzeje. Czy jest sens interweniować w ASO ? chodzi mi głównie czy to norma i zwalić to na kark kurczliwości materiału szczególnie w zimie i olać całą sytuacji TTTM?? bo nie chce mieć na wiosnę dziury w chłodnicy klimy .
- mireks
- klubowicz
- Posty: 968
- Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
- Przebieg: 65000
- Silnik: 2.0 Multijet
- Rocznik: 2012
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 29 razy
- Kontakt:
markus2021 sprawdzę to u siebie, bo akurat dziś rano dostrzegłem podobny objaw i wzbudziło to moją ciekawość. Wcześniej nie zwróciłem na to uwagi.markus2021 pisze:Mam pytanie czy może nie zauważyliście moze lekki luz chłodnicy od klimatyzacji(ta cieńsza) , gdyż wydaje mi się taki luz iż można nawet lekko poruszać nią na ok 2 mm na boki (w stronę silnika i w stronę zderzaka) Trochę drga jak na zapali się samochód i taki lekki klekocik, usterka nie występuje jak się silnik dobrze rozgrzeje. Czy jest sens interweniować w ASO ? chodzi mi głównie czy to norma i zwalić to na kark kurczliwości materiału szczególnie w zimie i olać całą sytuacji TTTM??
Dodano dwa dni później
Sprawdziłem i okazało się, ze moje chłodnice wodna i klimatyzacji nie są sztywno umocowane w komorze silnika. Obydwie razem stanowią zwartą całość, ale po głębszej diagnozieokazało się, że tuleje dystansowe, które mocują chłodnicę w górnej części do karoserii są wybite i przez to całość ma luz ok. 0,5 cm. Tuleje kwalifikują się do wymiany :(
Można z tym jeździć, ale usterkę muszę usunąć.
Ostatnio zmieniony 03 lut 2012, 17:16 przez mireks, łącznie zmieniany 1 raz.
Linea Kombi
http://www.freemont.pl
http://www.freemont.pl
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5140
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 275000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 395 razy
- Otrzymał podziękowań: 649 razy
Sprawdziłem dzisiaj u siebie: wszystko sztywne bez żadnych luzów.markus2021 pisze:Mam pytanie czy może nie zauważyliście może lekki luz chłodnicy od klimatyzacji(ta cieńsza) , gdyż wydaje mi się taki luz iż można nawet lekko poruszać nią na ok 2 mm na boki (w stronę silnika i w stronę zderzaka) Trochę drga jak na zapali się samochód i taki lekki klekocik,
Tak jak pisze mireks, coś szybko jak na tak poważną? awarię. Oprócz wizyty w ASO sprawdziłbym czy nie jest luźny jakiś element, który pod wpływem określonej wibracji /odpowiednie obroty/ daje znać o sobie. Miałem takie przypadki w poprzednich samochodach. Zresztą moja Linea też takie stukanie miała. Nie tak upierdliwe ale jednak.... Trochę gąbki i .... cisza.darwas pisze: Odgłos jakby łańcuch uderzał o obudow
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 01 mar 2018, 10:42 przez smak56, łącznie zmieniany 2 razy.
smak56
* * * *
* * * *
-
- klubowicz
- Posty: 818
- Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1,3 mjet
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Re: [1.3] Klekotanie w silniku multijet
Odkopie temat bo zdjęcie przepadło o jakim przewodzie pisałeś Smak56 i gdzie położyłes ta gąbke, jeżeli pamiętasz.