[1.3] Klekotanie w silniku multijet

darwas
Nowy
Nowy
Posty: 2
Rejestracja: 01 lut 2012, 16:45
Przebieg: 33000
Silnik: 1,3 90KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Bełchatów

[1.3] Klekotanie w silniku multijet

Post autor: darwas »

Witam Forumowiczów.
Od niedawna jestem posiadaczem Linei 1.3 multijet z 2010. Pojazd ma przebieg ok 33 000 km. Niepokoi mnie w nim dżwięk "klekotania" dochodzący spod maski. Zaznaczam że użytkowałem wcześniej Doblo 1.3 i Grande Punto 1.3 , oba 75 KM i w nich takich dźwiękow nie dało się słyszeć.
Zaniepokojony udałem się do ASO gdzie panowie potwierdzili moje spostrzeżenia. W aucie wymieniono napinacz łańcucha. Niestety problem pozostał.Dźwięk słychać przy prędkości ok 85-100 km/h i ok 2500 obr/min

Może któryś z Użytkowników spotkał się z takim problemem.
Pozdrawiam serdecznie :)
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Post autor: Tomek »

Witaj.
Użytkowałeś już wcześniej te silniki, więc jeżeli napiszę że ważne jest aby w nich zawsze poziom oleju był w okolicach znaczka MAX na bagnecie, właśnie ze względu na hydrauliczny napinacz rozrządu, to nie będzie to dla Ciebie niczym nowym.
Uważam że trzeba jeździć jak najwięcej, a jakby się miało coś rozsypać to lepiej na gwarancji.
Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 968
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 65000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy
Kontakt:

Re: Klekotanie w silniku multijet

Post autor: mireks »

darwas pisze:Witam Forumowiczów.

Może któryś z Użytkowników spotkał się z takim problemem.
Pozdrawiam serdecznie :)
Niestety nikt jesczcze tutaj takiego problemu nie miał. Multijety stanowią stosunkowo małą grupę jednostek napędowych wśród użytkowników zarejestrowanych na forum. Wątków o 1.3 Mj jest bardzo mało ponieważ silniki te dotychczas nie sprawiały nikomu żadnych a przynajmniej typowych powtarzalnych dla serii problemów. Trudno też ocenić co może być przyczyną opisanego przez Ciebie problemu :pomysli

Pzdr
mireks
Ostatnio zmieniony 02 lut 2012, 12:20 przez mireks, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Kolega WoReK wymieniał rozrząd. Może macie ten sam problem http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic ... 5&start=15" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic.php?t=1978" onclick="window.open(this.href);return false;
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Post autor: emmer »

to klekotanie pojawiło się teraz? ustepuje po rozgrzaniu samochodu?
darwas
Nowy
Nowy
Posty: 2
Rejestracja: 01 lut 2012, 16:45
Przebieg: 33000
Silnik: 1,3 90KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: darwas »

emmer pisze:to klekotanie pojawiło się teraz? ustepuje po rozgrzaniu samochodu?
Witam,

Samochód kupiłem z przebiegiem ok 20 000 km i już te odgłosy były. Zmniejszyły się po wymianie oleju , ale nadal występują przy nagrzanym silniku. Zaczynają się w okolicach 2000 obr/min. Odgłos jakby łańcuch uderzał o obudowę. Powyżej 3000 obr/min też prawdopodobnie występuje , ale zagłusza już go odgłos silnika. Jeżdźę dość spokojnie, przejeżdźam dłuższe odcinki codziennie i te hałasy sądość denerwujące.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
M
klubowicz
klubowicz
Posty: 1016
Rejestracja: 07 gru 2009, 20:51
Przebieg: 40500
Silnik: 1,3 MultiJet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Olsztyn
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy
Kontakt:

Post autor: M »

jedź do aso aż zgroza weźmie się coś posypie i będziesz stał na środku drogi
ja bym nie bagatelizował
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Post autor: emmer »

dokładnie. jedź do ASO, tylko jakiegoś sprawdzonego. przecież masz gwarancje.

wychodzi że to rozrząd
Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 968
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 65000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy
Kontakt:

Post autor: mireks »

Zaskakujące jest to, że ta usterka pojawiła się przy tak małym przebiegu :pomysli
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Post autor: emmer »

łozyska mcphersona przy ilu sie pojawiły? 1000 km? łożyska tylnej piasty? 20000 km?


brak reguły. chyba ze licznik cofniety
Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 968
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 65000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy
Kontakt:

Post autor: mireks »

emmer pisze:łozyska mcphersona przy ilu sie pojawiły? 1000 km? łożyska tylnej piasty? 20000 km?
brak reguły. chyba ze licznik cofniety
Łożyska w zawieszeniu to inna sprawa. To wada fabryczna.
A w małym multijecie usterki są tak rzadkie, że każda to skutek przypadku albo ułańskiej jazdy właściciela czy jak piszesz - brak reguły. A przy takim przebiegu czyli 20 -30 tys. km to już wogóle wielka zagadka.

Autko jest całkiem młode - z 2010 r. W najlepszym przypadku może mieć dwa lata, ale pewnie bliżej mu do wieku 18 miesięcy +/- 3 więc Trzeba by naprawdę sporo jeździć aby doprowadzić do zużycia łańcuszka rozrządu :pomysli
Zakładam, że pierszym właścicielem samochodu była osoba prywatna.
Awatar użytkownika
markus2021
klubowicz
klubowicz
Posty: 205
Rejestracja: 13 paź 2010, 18:30
Przebieg: 196000
Silnik: 1.3 16v Multijet
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Nowy Sącz
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: markus2021 »

Dłuższa jazda z minimalną ilością oleju lubi się odbić na rozrządzie , gdyn on posiada jak to koledzy napisali napinacze które same napinają od ilości oleju i tak ważne jest żeby poziom był bardziej do MAX niż MIN na bagnecie. Mam pytanie czy może nie zauważyliście moze lekki luz chłodnicy od klimatyzacji(ta cieńsza) , gdyż wydaje mi się taki luz iż można nawet lekko poruszać nią na ok 2 mm na boki (w stronę silnika i w stronę zderzaka) :? Trochę drga jak na zapali się samochód :red i taki lekki klekocik, usterka nie występuje jak się silnik dobrze rozgrzeje. Czy jest sens interweniować w ASO ? chodzi mi głównie czy to norma i zwalić to na kark kurczliwości materiału szczególnie w zimie i olać całą sytuacji TTTM?? bo nie chce mieć na wiosnę dziury w chłodnicy klimy :przykry .
Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 968
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 65000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy
Kontakt:

Post autor: mireks »

markus2021 pisze:Mam pytanie czy może nie zauważyliście moze lekki luz chłodnicy od klimatyzacji(ta cieńsza) , gdyż wydaje mi się taki luz iż można nawet lekko poruszać nią na ok 2 mm na boki (w stronę silnika i w stronę zderzaka) :? Trochę drga jak na zapali się samochód :red i taki lekki klekocik, usterka nie występuje jak się silnik dobrze rozgrzeje. Czy jest sens interweniować w ASO ? chodzi mi głównie czy to norma i zwalić to na kark kurczliwości materiału szczególnie w zimie i olać całą sytuacji TTTM??
markus2021 sprawdzę to u siebie, bo akurat dziś rano dostrzegłem podobny objaw i wzbudziło to moją ciekawość. Wcześniej nie zwróciłem na to uwagi.

Dodano dwa dni później
Sprawdziłem i okazało się, ze moje chłodnice wodna i klimatyzacji nie są sztywno umocowane w komorze silnika. Obydwie razem stanowią zwartą całość, ale po głębszej diagnozieokazało się, że tuleje dystansowe, które mocują chłodnicę w górnej części do karoserii są wybite i przez to całość ma luz ok. 0,5 cm. Tuleje kwalifikują się do wymiany :(
Można z tym jeździć, ale usterkę muszę usunąć.
Ostatnio zmieniony 03 lut 2012, 17:16 przez mireks, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5140
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 275000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 395 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Post autor: smak56 »

markus2021 pisze:Mam pytanie czy może nie zauważyliście może lekki luz chłodnicy od klimatyzacji(ta cieńsza) , gdyż wydaje mi się taki luz iż można nawet lekko poruszać nią na ok 2 mm na boki (w stronę silnika i w stronę zderzaka) Trochę drga jak na zapali się samochód i taki lekki klekocik,
Sprawdziłem dzisiaj u siebie: wszystko sztywne bez żadnych luzów.
darwas pisze: Odgłos jakby łańcuch uderzał o obudow
Tak jak pisze mireks, coś szybko jak na tak poważną? awarię. Oprócz wizyty w ASO sprawdziłbym czy nie jest luźny jakiś element, który pod wpływem określonej wibracji /odpowiednie obroty/ daje znać o sobie. Miałem takie przypadki w poprzednich samochodach. Zresztą moja Linea też takie stukanie miała. Nie tak upierdliwe ale jednak.... :foto Trochę gąbki i .... cisza.
przewód.JPG
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 01 mar 2018, 10:42 przez smak56, łącznie zmieniany 2 razy.
smak56
* * * *
Obrazek
Szczypior
klubowicz
klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 170000
Silnik: 1,3 mjet
Rocznik: 2007
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Re: [1.3] Klekotanie w silniku multijet

Post autor: Szczypior »

Odkopie temat bo zdjęcie przepadło :) o jakim przewodzie pisałeś Smak56 i gdzie położyłes ta gąbke, jeżeli pamiętasz.
ODPOWIEDZ