[1.3] Wymiana filtra paliwa

Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 959
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 65000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Post autor: mireks » 16 lut 2012, 21:06

smak56 pisze:
mireks pisze:ale masz przynajmniej pewność, że filtr nie był wyprodukowany w Chinach
I tutaj Cię zaskoczę. W poniedziałek wymieniłem filtr paliwa. Wyjęty z samochodu to UFI 24one01. Wstawiony o takim samym symbolu, oryginalny zakupiony u darcyna wyprodukowano w Chinach :foto
I tego się właśnie obawiałem :-<<
No ale można się spodziewać, że w tych cenach raczej szajsu nie sprzedają, bo Chińczycy to cwany naród. Zapłacisz im 5 centów - dostaniesz stare g... za 5 centów. Zapłacisz im dolara, dostaniesz świeże g... z zapaszkiem. Zapłacisz im 50 baksów, dostaniesz solidny towar, który koło stolca nawet nie leżał. Wiem bo z nimi pracowałem. Jakość ustala zamawiający.

will
Moderator
Moderator
Posty: 3364
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 102500
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Post autor: will » 16 lut 2012, 21:28

Pozwólcie że wtrącę ostatnio oglądałem fajny program o podróbkach, filtry Mitsubishi z Chin można było poznać po tym że miały szybko ścieralną farbę z oznaczeniami gość potarł palcem i zlazło ale oczywiście oryginały też tam robią :ink
LINEA 1.4 8V DYNAMIC

mikiele
klubowicz
klubowicz
Posty: 44
Rejestracja: 20 lip 2012, 21:40
Przebieg: 52000
Silnik: 1.3 M-Jet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Inowrocław
Postawił Piwo;: razy

Re: [1.3] Wymiana filtra paliwa

Post autor: mikiele » 15 kwie 2013, 16:43

Przymierzam się do wymiany filtra paliwa, na liczniku 66 tys. i myślę, ze to najwyższy czas. Zastanawiam się, który filtr wybrać UFI czy Filtrona?różnica w cenie jakies 70 pln. Co możecie mi doradzić?
staary

Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 4446
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 222222
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [1.3] Wymiana filtra paliwa

Post autor: smak56 » 15 kwie 2013, 17:32

Miałem UFI i taki też zamontowałem. Filtr paliwa w naszym samochodzie jest jednym z tych podzespołów, na którym oszczędzać nie można. Lepiej wymienić filtr niż silnik (jakość paliwa!).
smak56
****
Obrazek

mikiele
klubowicz
klubowicz
Posty: 44
Rejestracja: 20 lip 2012, 21:40
Przebieg: 52000
Silnik: 1.3 M-Jet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Inowrocław
Postawił Piwo;: razy

Re: [1.3] Wymiana filtra paliwa

Post autor: mikiele » 15 kwie 2013, 18:08

Też doszedłem do takich wniosków, że nie warto oszczędzać, bo może to w przyszłości być niemiłą niespodzianką.
Przymierzam się sam wymienić, ale nie mam dokładnych informacji czy trzeba ten filtr odpowietrzać, i czy można jeszcze coś nieświadomie popsuć?
staary

Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 4446
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 222222
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [1.3] Wymiana filtra paliwa

Post autor: smak56 » 15 kwie 2013, 18:15

Przeczytaj temat od początku. Masz wszystkie informacje! :yellow
smak56
****
Obrazek

mikiele
klubowicz
klubowicz
Posty: 44
Rejestracja: 20 lip 2012, 21:40
Przebieg: 52000
Silnik: 1.3 M-Jet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Inowrocław
Postawił Piwo;: razy

Re: [1.3] Wymiana filtra paliwa

Post autor: mikiele » 16 maja 2013, 11:32

Witam,
wymieniłem filtr na oryginalny UFI. Wymiana przebiegła sprawnie i mam pytanie do Was.
W kabinie pojawił się zapach oleju napędowego. Przyjrzałem się dokładnie w komorze silnika i mój wzrok padł na końcówki szybkozłączek od przewodów paliwowych. Na ich powierzchni zauważyłem jakby pocenie się, taki nalot od paliwa. Filtr posiada tez odpowietrznik. I mam pytanie, czy musi być lekko odkręcony, żeby się odpowietrzał? U mnie jest przykręcony do oporu.
Nie znalazłem żadnych informacji na ten temat jak należy postąpić, więc zwracam się do Was miłośników bolidu :).
Jedno wiem, że jak za mocno odkręcę to się leje paliwo, doświadczyłem tego przy zakładaniu nowego filtra.
staary

Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 4446
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 222222
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [1.3] Wymiana filtra paliwa

Post autor: smak56 » 16 maja 2013, 11:43

Ma być dokręcony. Pozostałości paliwa po wymianie filtra czuć nawet kilka dni. Weź ręcznik papierowy i bardzo dokładnie wysusz wgłębienie w filtrze (przy górnym denku) i szybkozłączki. Powinno pomóc. Filtr paliwa umieszczony jest prawie pod wlotem powietrza do kabiny więc parujący ON tam właśnie leci.
smak56
****
Obrazek

mikiele
klubowicz
klubowicz
Posty: 44
Rejestracja: 20 lip 2012, 21:40
Przebieg: 52000
Silnik: 1.3 M-Jet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Inowrocław
Postawił Piwo;: razy

Re: [1.3] Wymiana filtra paliwa

Post autor: mikiele » 16 maja 2013, 20:23

Dziękuję, tak właśnie zrobię.
staary

Szczypior
Posty: 606
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [1.3] Wymiana filtra paliwa

Post autor: Szczypior » 03 sie 2018, 16:36

Wymieniłem filtr paliwa na ufi o teraz długo kręci za nim odpali. W zestawie na zakrętce była taka cienka uszczelka pod czujnik, więc ja wymieniłem i dokrecilem , stara na championie była dwa razy grubsza. Z 4 razy włączyłem zapłon aby się odpowietrzyl i odpalił od razu.
Przyjechałem parę km, po 15 min długo kręci aby odpalil.

Jeszcze z czymś takim się nie spotkałem. Macie jakieś pomysły?

Szczypior
Posty: 606
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [1.3] Wymiana filtra paliwa

Post autor: Szczypior » 05 sie 2018, 7:42

Widzę, że ostatnimi czasami spadła chęć pomocy na forum.
Napisze co było przyczyną dla innych, na 90% uszkodzony odpowietrznik, w koło niego robiło się delikatnie wilgotno. Wykrecilem stary i jak narazie jest dobrze. Oby to było to.

Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 5873
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 176666
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: [1.3] Wymiana filtra paliwa

Post autor: mwas » 05 sie 2018, 12:54

Szczypior pisze:
05 sie 2018, 7:42
Widzę, że ostatnimi czasami spadła chęć pomocy na forum.
A nie wziąłeś pod uwagę, że mamy środek sezonu urlopowego i nie każdy codziennie tu zagląda ? :ink
Linea Dynamic 1.4 8V '2007

Phenix
klubowicz
klubowicz
Posty: 105
Rejestracja: 04 cze 2016, 8:30
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Otrzymał Piw: razy

Re: [1.3] Wymiana filtra paliwa

Post autor: Phenix » 05 sie 2018, 13:42

Może nie na temat, ale czy ktoś próbował zamontować filtr paliwa w 1.4 8v ? Zdało by to egzamin ? Tylko gdzie go zamontować i z czego wziąć ten filtr ? ( firma i model)

Szczypior
Posty: 606
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [1.3] Wymiana filtra paliwa

Post autor: Szczypior » 05 sie 2018, 15:14

mwas pisze:
Szczypior pisze:
05 sie 2018, 7:42
Widzę, że ostatnimi czasami spadła chęć pomocy na forum.
A nie wziąłeś pod uwagę, że mamy środek sezonu urlopowego i nie każdy codziennie tu zagląda ? :ink
Na forum widać kto i kiedy jest, był zalogowany :) albo nie ma urlopów albo na urlopach userzy są na forum

Awatar użytkownika
helletic
klubowicz
klubowicz
Posty: 2444
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Przebieg: 204000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Szamotuły
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [1.3] Wymiana filtra paliwa

Post autor: helletic » 06 sie 2018, 3:29

...albo nie każdy zna się na tym problemie, a co za tym idzie nie będzie pisał bzdur, lub meldował, że nie wie.

ODPOWIEDZ