[1.4] Zapłon silnika

Awatar użytkownika
cichy
klubowicz
klubowicz
Posty: 3701
Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
Przebieg: 217000
Silnik: 2.0 110KM HDi
Lokalizacja: LBN
Podziękował: 105 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy
Kontakt:

Post autor: cichy »

emmer pisze: a odpalając z kabli myślę że 30 min to trochę na wyrost. 10 min w zupełności wystarczy (no chyba że odpalamy autosana :) ). w sobotę odpalałem ibizę ropniaka, w niedziele golfa z kabli z mojego aku. a linka dzisiaj mało się nie pogniewała i chciała
no troszkę przesadziłem z tymi 30 min. ale trochę trzeba odczekać. U mnie również akumulator przez takie pomoce innym jest troszkę słabszy i dzisiaj wieczorem dał odczuć a teraz go ładuje żebym jutro o 6 rano nie miał niespodzianki.
Sympatyk forum :-)
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6935
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 943 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

no troszkę przesadziłem z tymi 30 min
No troszkę przesadziłeś :ink Moja bestia wczoraj odpaliła na kablach od razu po ich podłączeniu :ink Wszystko zależy, jaki jest silnik i jakie ma on zapotrzebowanie na prąd przy rozruchu. Umówmy się: skoro Fiat do naszych silniczków 8V standardowo ładował bateryjki o prądzie rozruchowym 200A, to zapotrzebowanie nie jest jakieś masakryczne :ink
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5140
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 275000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 395 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Post autor: smak56 »

mwas pisze:skoro Fiat do naszych silniczków 8V standardowo ładował bateryjki o prądzie rozruchowym 200A,
Fiat podaje chyba w skali DIN a obecnie wartość prądu rozruchu podawana jest w EN. Trzeba sprawdzić w jakiej skali jest na aku i porównać; tutaj masz tabelkę: http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=i ... wwdzxYMEAQ" onclick="window.open(this.href);return false;
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6935
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 943 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

Jeżeli na starym aku była podana wartość w DIN, to i tak z tabeli wychodzi, że w normie EN miał 330A, gdzie nowy ma 540A :luzak
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5140
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 275000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 395 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Post autor: smak56 »

mwas, zgadza się. Miałem to samo u siebie 50 Ah i 250 A /ok. 400A EN/ To są akumulatory tzw. gwarancyjne. Mają wytrzymać czas gwarancji. Jak padnie wcześniej to idzie w koszta. Tak jak ktoś wcześniej pisał, to są oszczędności, na jednym niewielkie ale w skali makro na pewno odczuwalne /dla producenta oczywiście/
smak56
* * * *
Obrazek
ODPOWIEDZ