[T-jet] Pęknięty wąż od powietrza.
-
- klubowicz
- Posty: 1818
- Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
- Przebieg: 113000
- Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 27 razy
[T-jet] Pęknięty wąż od powietrza.
T-Jetowcy na Spocie w Krakowie przy jechaniu moim autem z Sebastianem zauważyliśmy, że coś popisknęło na nierównościach. Wtedy olałem sprawę. Niestety pisk ten coraz głośniejszy się stał i doszło jeszcze wpadanie czegoś w rezonans. Jako, że dzisiaj pracę przez cały dzień miałem obok Polinaru w Krakowie to mówię a niech zobaczą co się poluzowało i dokręcą. Po sprawdzeniu okazało się, że pęknięta jest rura (wąż) powietrza. Biegnie po prawej stronie silnika od samej góry (przy chyba przepustnicy i takim złączem jakimś firmy Bosh) aż w dół chyba do Intercoolera. Pęknięcie było na samym dole ale muszą wymienić cały wąż (szczerze mówiąc... wygląda gorzej niż wąż w moim 13 letnim Transicie). Zamówili, jutro powinien być już u nich.
Znowu mnie zaczyna wkurzać Linea... Alternator, 2x klima, 2x(lub 3 bo nie pamiętam) łączniki stabilizatora, 3x łożyska amorów, akumulator, wąż powietrza... Ile tego jeszcze do diabła będzie? Kiedy w końcu te pierdoły się skończą.
PS>Wczoraj spotkałem gościa co ma 150 tys km w Linei T-Jet. W półtora roku. Usterki standardowe (łożyska amorów, łożyska kół tylnich, kratka nawiewu, gumy w błotnikach). Oleju nie bierze (zmiany co 15 tys km).
Znowu mnie zaczyna wkurzać Linea... Alternator, 2x klima, 2x(lub 3 bo nie pamiętam) łączniki stabilizatora, 3x łożyska amorów, akumulator, wąż powietrza... Ile tego jeszcze do diabła będzie? Kiedy w końcu te pierdoły się skończą.
PS>Wczoraj spotkałem gościa co ma 150 tys km w Linei T-Jet. W półtora roku. Usterki standardowe (łożyska amorów, łożyska kół tylnich, kratka nawiewu, gumy w błotnikach). Oleju nie bierze (zmiany co 15 tys km).
- Sebastian
- klubowicz
- Posty: 621
- Rejestracja: 07 gru 2010, 15:58
- Przebieg: 35000
- Silnik: 1.4 16v
- Rocznik: 2017
- Lokalizacja: Siemianowice
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Wieże ci duskap jest to wkurzające i męczące.Kumpel z roboty też ma Linke z 2008 i nic mu się nie dzieje tylko leje 95 i jeździ. A ja już byłem tyle razy w ASO że trudno to zliczyć .Jak bym napisał co mi wymieniono to powstała by niezła lista .A teraz gwarancja się skończyła i trzeba będzie zakasać rękawy.I samemu dłubać przy Lince.duskap pisze:Znowu mnie zaczyna wkurzać Linea... Alternator, 2x klima, 2x(lub 3 bo nie pamiętam) łączniki stabilizatora, 3x łożyska amorów, akumulator, wąż powietrza... Ile tego jeszcze do diabła będzie? Kiedy w końcu te pierdoły się skończą.
-
- klubowicz
- Posty: 1818
- Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
- Przebieg: 113000
- Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 27 razy
jay_21, nie mam auta bo przewód z Włoch ściągają i będzie najwcześniej w sobotę a nie chciało mi się jej zabierać do domu, więc zostawiłem ją na parkingu ASO (ale kluczyki mam ja ).
Prośbę mam aby ktoś zrobił zdjęcie swojego silnika T-Jet i ja na tym zdjęciu zaznaczę ten przewód ok? Nie chcę łamać praw autorskich i posługiwać się zdjęciem z googla/
Prośbę mam aby ktoś zrobił zdjęcie swojego silnika T-Jet i ja na tym zdjęciu zaznaczę ten przewód ok? Nie chcę łamać praw autorskich i posługiwać się zdjęciem z googla/
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
- jay_21
- klubowicz
- Posty: 1981
- Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
- Przebieg: 67000
- Silnik: 1.4 T-Jet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Knurów
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
No to wydaje mi się, że u mnie czuć delikatnie spaliny w okolicy prawego wyjścia rury zintegrowanej z plastikową osłoną silnika (tam gdzie to kolanko schodzi w dół). Plecionka na dole jest ok więc jedynie z któryś rurek w tym miejscu musi gdzieś puszczać. Niestety w chwili obecnej nie mam czasu sprawdzić skąd to. Niedługo zbliża się 2 przegląd więc chyba dopiero wtedy zgłoszę.
[ Dodano: |14 Kwi 2011|, o 20:35 ]
duskap, jak podasz źródło (przypis) to nie złamiesz praw autorskich.
[ Dodano: |14 Kwi 2011|, o 20:35 ]
duskap, jak podasz źródło (przypis) to nie złamiesz praw autorskich.
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
- Bernardito
- klubowicz
- Posty: 736
- Rejestracja: 13 mar 2011, 16:48
- Przebieg: 102000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował: 19 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
-
- Nowy
- Posty: 2
- Rejestracja: 08 lis 2010, 7:13
- Przebieg: 0
- Silnik: 1,6 Multijet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Wieliczka
Gorąco polecam skodę i obyś się nie zdziwił jak zacznie np. rdzewieć tylna klapa po -uwaga- 3 latach!!!duskap pisze:NIGDY WIĘCEJ FIATA!
Polecam też Mazdę np. 6, bratu wymienili na gwarancji, nie mogli ustawić zbieżności i po 5tys. zdzierało opony.
A propos, po co zmieniać całe łożyska na amorkach?? Przynajmniej w Grande i Qubo/Fiorino da się rozebrać i "uzupełnić" smar. Koszt w ASO 30zł za sztukę plus oczywiście geometria, bo trzeba ściągnąć całą kolumnę.
Fiat Grande Punto 1,6 Multijet Emotion