[T-jet] Pęknięty wąż od powietrza.

duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

[T-jet] Pęknięty wąż od powietrza.

Post autor: duskap »

T-Jetowcy na Spocie w Krakowie przy jechaniu moim autem z Sebastianem zauważyliśmy, że coś popisknęło na nierównościach. Wtedy olałem sprawę. Niestety pisk ten coraz głośniejszy się stał i doszło jeszcze wpadanie czegoś w rezonans. Jako, że dzisiaj pracę przez cały dzień miałem obok Polinaru w Krakowie to mówię a niech zobaczą co się poluzowało i dokręcą. Po sprawdzeniu okazało się, że pęknięta jest rura (wąż) powietrza. Biegnie po prawej stronie silnika od samej góry (przy chyba przepustnicy i takim złączem jakimś firmy Bosh) aż w dół chyba do Intercoolera. Pęknięcie było na samym dole ale muszą wymienić cały wąż (szczerze mówiąc... wygląda gorzej niż wąż w moim 13 letnim Transicie). Zamówili, jutro powinien być już u nich.

Znowu mnie zaczyna wkurzać Linea... Alternator, 2x klima, 2x(lub 3 bo nie pamiętam) łączniki stabilizatora, 3x łożyska amorów, akumulator, wąż powietrza... Ile tego jeszcze do diabła będzie? Kiedy w końcu te pierdoły się skończą.

PS>Wczoraj spotkałem gościa co ma 150 tys km w Linei T-Jet. W półtora roku. Usterki standardowe (łożyska amorów, łożyska kół tylnich, kratka nawiewu, gumy w błotnikach). Oleju nie bierze (zmiany co 15 tys km).
Awatar użytkownika
Sebastian
klubowicz
klubowicz
Posty: 621
Rejestracja: 07 gru 2010, 15:58
Przebieg: 35000
Silnik: 1.4 16v
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Siemianowice
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: Sebastian »

duskap pisze:Znowu mnie zaczyna wkurzać Linea... Alternator, 2x klima, 2x(lub 3 bo nie pamiętam) łączniki stabilizatora, 3x łożyska amorów, akumulator, wąż powietrza... Ile tego jeszcze do diabła będzie? Kiedy w końcu te pierdoły się skończą.
Wieże ci duskap jest to wkurzające i męczące.Kumpel z roboty też ma Linke z 2008 i nic mu się nie dzieje tylko leje 95 i jeździ. A ja już byłem tyle razy w ASO że trudno to zliczyć .Jak bym napisał co mi wymieniono to powstała by niezła lista .A teraz gwarancja się skończyła i trzeba będzie zakasać rękawy.I samemu dłubać przy Lince.
Awatar użytkownika
cichy
klubowicz
klubowicz
Posty: 3701
Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
Przebieg: 217000
Silnik: 2.0 110KM HDi
Lokalizacja: LBN
Podziękował: 105 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy
Kontakt:

Post autor: cichy »

Sebastian pisze:A teraz gwarancja się skończyła i trzeba będzie zakasać rękawy.I samemu dłubać przy Lince.
a mi jak się skończyła gwarancja to się skończyły usterki, no oczywiście oprócz odmy ale w sumie jaka to usterka.
Sympatyk forum :-)
Awatar użytkownika
FILBERT
klubowicz
klubowicz
Posty: 289
Rejestracja: 26 sty 2010, 23:11
Przebieg: 50000
Silnik: 1,4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Poznań
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: FILBERT »

He he ja mam to samo:) Po gwarancji nic się nie dzieje, panuje nad sytuacją!!!
Wcześniej. Fiat 126p, 125p, VW polo 1,4, VW pasat B5 2,3l 4x4, Toyota Rav 4 2.0, Czasem Punto II, teraz linka 1.4 8v od 2007
Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: jay_21 »

duskap, możesz zrobić fotę który to wąż? Bo rura do IC jest częściowo metalowa.
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

jay_21, nie mam auta bo przewód z Włoch ściągają i będzie najwcześniej w sobotę a nie chciało mi się jej zabierać do domu, więc zostawiłem ją na parkingu ASO (ale kluczyki mam ja :P).
Prośbę mam aby ktoś zrobił zdjęcie swojego silnika T-Jet i ja na tym zdjęciu zaznaczę ten przewód ok? Nie chcę łamać praw autorskich i posługiwać się zdjęciem z googla/
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

No to ja wkleję z Wikipedii Obrazek
Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: jay_21 »

No to wydaje mi się, że u mnie czuć delikatnie spaliny w okolicy prawego wyjścia rury zintegrowanej z plastikową osłoną silnika (tam gdzie to kolanko schodzi w dół). Plecionka na dole jest ok więc jedynie z któryś rurek w tym miejscu musi gdzieś puszczać. Niestety w chwili obecnej nie mam czasu sprawdzić skąd to. Niedługo zbliża się 2 przegląd więc chyba dopiero wtedy zgłoszę.

[ Dodano: |14 Kwi 2011|, o 20:35 ]
duskap, jak podasz źródło (przypis) to nie złamiesz praw autorskich.
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

Zaznaczyłem tę rurę na zdjęciu. To się składa z kilku części i leci aż do dołu. U mnie pęknięte jest na samym dole ale ASO mówi, że zamówić musieli całość i całość wymienią.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Post autor: emmer »

trzeba się temu przyjrzeć. :(
Awatar użytkownika
cichy
klubowicz
klubowicz
Posty: 3701
Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
Przebieg: 217000
Silnik: 2.0 110KM HDi
Lokalizacja: LBN
Podziękował: 105 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy
Kontakt:

Post autor: cichy »

ale żeby tego węża powietrza nie było w Polsce tylko muszą go dopiero sprowadzać ze słonecznej Italii :devil to jest dziwne
Sympatyk forum :-)
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3747
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 106000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 365 razy
Otrzymał podziękowań: 200 razy

Post autor: Rafcio »

pawe1_c pisze:ale żeby tego węża powietrza nie było w Polsce tylko muszą go dopiero sprowadzać ze słonecznej Italii :devil to jest dziwne
No niestety, ja na nowy zestaw wskaźników czekałem chyba ze 3 tygodnie :przykry
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

Auto dzisiaj naprawione. Wymieniony "wąż powietrza intercooler-przepustnica".
Niestety muszę poinformować, że jeszcze jedna usterka w tym egzemplarzu i NIGDY WIĘCEJ FIATA! Ma ostatnią szansę.
Awatar użytkownika
Bernardito
klubowicz
klubowicz
Posty: 736
Rejestracja: 13 mar 2011, 16:48
Przebieg: 102000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: Bernardito »

duskap, jakoś w Twoich "ustach" nigdy więcej fiata nie brzmi przekonująco:):):)
LIVE TO RIDE, RIDE TO LIVE
eses
Nowy
Nowy
Posty: 2
Rejestracja: 08 lis 2010, 7:13
Przebieg: 0
Silnik: 1,6 Multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Wieliczka

Post autor: eses »

duskap pisze:NIGDY WIĘCEJ FIATA!
Gorąco polecam skodę i obyś się nie zdziwił jak zacznie np. rdzewieć tylna klapa po -uwaga- 3 latach!!!
Polecam też Mazdę np. 6, bratu wymienili na gwarancji, nie mogli ustawić zbieżności i po 5tys. zdzierało opony.
A propos, po co zmieniać całe łożyska na amorkach?? Przynajmniej w Grande i Qubo/Fiorino da się rozebrać i "uzupełnić" smar. Koszt w ASO 30zł za sztukę plus oczywiście geometria, bo trzeba ściągnąć całą kolumnę.
Fiat Grande Punto 1,6 Multijet Emotion
ODPOWIEDZ