Plyn chlodzacy

will
Moderator
Moderator
Posty: 3418
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 140 razy
Otrzymał podziękowań: 90 razy

Re: Plyn chlodzacy

Post autor: will »

Trzeba popuścić alternator jak jest na tym samym pasku chyba że tam jest napinacz
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Awatar użytkownika
sylwek
klubowicz
klubowicz
Posty: 494
Rejestracja: 29 maja 2012, 21:56
Przebieg: 48000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: ELC
Podziękował: 25 razy
Otrzymał podziękowań: 97 razy

Re: Plyn chlodzacy

Post autor: sylwek »

will pisze:Trzeba popuścić alternator
:zdiwiony chyba niekoniecznie ? wystarczy napinacz...
*Powered by LPG*
will
Moderator
Moderator
Posty: 3418
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 140 razy
Otrzymał podziękowań: 90 razy

Re: Plyn chlodzacy

Post autor: will »

Jak jest napinacz to ok w v8 altek jest napinaczem.
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Awatar użytkownika
sylwek
klubowicz
klubowicz
Posty: 494
Rejestracja: 29 maja 2012, 21:56
Przebieg: 48000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: ELC
Podziękował: 25 razy
Otrzymał podziękowań: 97 razy

Re: Plyn chlodzacy

Post autor: sylwek »

Will, przeedytowałeś posta ale i tak Cię złapałem :ink
A w 1.4 8v pompa lata na pasku rozrządu i tam tez jest napinacz :) W MJ pompa leci na pasku wielorowkowym...
*Powered by LPG*
will
Moderator
Moderator
Posty: 3418
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 140 razy
Otrzymał podziękowań: 90 razy

Re: Plyn chlodzacy

Post autor: will »

sylwek faktycznie zamotałem się, ciekawe co spowodowało zwiększenie ilości płynu pewnie jest zapowietrzony oby nie przez uszczelkę pod głowicą.
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Awatar użytkownika
sylwek
klubowicz
klubowicz
Posty: 494
Rejestracja: 29 maja 2012, 21:56
Przebieg: 48000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: ELC
Podziękował: 25 razy
Otrzymał podziękowań: 97 razy

Re: Plyn chlodzacy

Post autor: sylwek »

Oby nie uszczelka - bo to już poważniejsza sprawa, szczególnie w dieslu. Może łożysko na pompie poległo i stąd te "opiłki" i podniesiony stan. Zobaczymy co Właściciel opisze po demontażu paska...
*Powered by LPG*
will
Moderator
Moderator
Posty: 3418
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 140 razy
Otrzymał podziękowań: 90 razy

Re: Plyn chlodzacy

Post autor: will »

Łożysko na pompie bardzo prawdopodobne tylko co wtłoczy powietrze w układ chłodzenia do serwisu czy mechanika jednak trzeba będzie podjechać
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
jarop
klubowicz
klubowicz
Posty: 85
Rejestracja: 24 wrz 2013, 10:37
Przebieg: 172000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Plyn chlodzacy

Post autor: jarop »

Witajcie
Przyczyną mojego problemu jest pompa wody. Nawet bez zdejmowania paska jak poruszam kołem od pompy to ma dosyć duży luz i jak ruszam to zaczyna lecieć płyn z układu chłodzenia. Teraz czeka mnie kupno nowej pompy i tu chciałem Was zapytać jaką kupić? W ASO taka pompa pewnie 400 pln albo i więcej. W zaprzyjaźnionym sklepie, gdzie kupuje większość rzeczy mają jakąś włoską za 160 pln. czy kupić z allegro używany oryginał za około stówkę. Nie chcę kupować chińskich zamienników, gdzie nowy kosztuje niecałe sto złoty.
A i jeszcze jedno gdzie jest jakiś korek do spuszczania płynu z układu chłodzenia a potem gdzie są odpowietrzniki?
Myślę że sam jestem w stanie wymienić tą pompę w domowych warunkach. Nie wiem czy trzeba do niej dostać się od strony koła?
Czy zdejmować nadkole, czy raczej od góry jakoś ją wyjąć?
Jak ma ktoś doświadczenia w tym temacie to proszę o info.
Z góry dzięki. Po wszystkim na pewno napiszę jak sprawa wyglądała i dam jakieś fotki.
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2150
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 200000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 307 razy
Otrzymał podziękowań: 211 razy

Re: Plyn chlodzacy

Post autor: leszek1234 »

Nie chcę być złym prorokiem, ale miałem dokładnie taki sam przypadek w swoim poprzednim dieslu - własnie z powodu awarii pompy wodnej głowica się przegrzała i przedmuchało uszczelkę, pojawiła się kompresja w układzie chłodzenia (tzn. wybijało płyn ze zbiorniczka wyrównawczego). Licz się z tym, że po zmianie pompy może Cię czekać zmiana uszczelki pod głowicą i planowanie głowicy, czego oczywiście nie życzę.
will
Moderator
Moderator
Posty: 3418
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 140 razy
Otrzymał podziękowań: 90 razy

Re: Plyn chlodzacy

Post autor: will »

Niestety też mi się wydaje że powietrze w układ może wtłoczyć tylko gdzieś z bloku, oby tak nie było.
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: Plyn chlodzacy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Kup jakiś markowy zamiennik, kosztują poniżej 200zł. http://www.iparts.pl/auto-czesci/pompa- ... 00091.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Awatar użytkownika
marcin24
klubowicz
klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 175000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Podziękował: 70 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: Plyn chlodzacy

Post autor: marcin24 »

korka do spuszczania płynu nie ma, trzeba ściągnąć wąż od chłodnicy ten na dole, myślę że najlepszy dostęp do pompy będziesz miał od dołu auta jakiś kanał by się przydał, jak ruszasz kołem i cieknie płyn to i powietrza mogła za ciągnąć. wymień pompę pojeździj i zobaczysz.
Pozdrawiam wszystkich
Awatar użytkownika
helletic
Moderator
Moderator
Posty: 2707
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Przebieg: 221000
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Szamotuły
Podziękował: 462 razy
Otrzymał podziękowań: 334 razy

Re: Plyn chlodzacy

Post autor: helletic »

Jest korek spustowy z chłodnicy. Wymianę płynu miałem na wiosnę tego roku i widziałem jak mechanik odkręcał korek. Jutro porobię fotki korka spustowego i korków odpowietrzania układu.
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress :luzak
will
Moderator
Moderator
Posty: 3418
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 140 razy
Otrzymał podziękowań: 90 razy

Re: Plyn chlodzacy

Post autor: will »

Ostatnio zaglądałem do chłodicy korek spustowy jest po str akumulatora niestety nie jest to najniższy punkt układu.Miałeś tam jakieś opiłki więc najlepiej odkręcić wąż i wylać wszystko przed zalaniem nowego płynu.
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: Plyn chlodzacy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

U mnie są dwa korki na bokach chłodnicy od strony silnika. Jeden wyżej do odpowietrzania podczas zalewania układu, drugi niżej do opróżniania układu. Nie pamiętam tylko który po której stronie.
ODPOWIEDZ