Plyn chlodzacy

Awatar użytkownika
marco53
klubowicz
klubowicz
Posty: 102
Rejestracja: 31 paź 2013, 16:09
Przebieg: 160000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Kowal (kujawsko-pomorskie)
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 24 razy

Re: Plyn chlodzacy

Post autor: marco53 »

GoSiACzEk Widzę u ciebie przebieg 86tys km - wymieniałaś może już rozrząd? - bo to by była okazja do podejrzenia pompy wody.
Może ona bałagani - dobrze by było gdybyś podała gdzie konkretnie lokalizujesz plamę płynu - od strony rozrządu? akumulatora? bliżej kabiny czy może zderzaka.
A propos - gdy walnie uszczelka pod głowicą - to faktycznie kopci na biało aż miło ale nie plami podłogi bo płyn wcieka do środka cylindra a nie na zewnątrz.
reasumując - pompa wody lub rozszczelnia się gdzieś połączenie pod wpływem temperatury.
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: Plyn chlodzacy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

"Baba nie dała się naciągnąć na robotę za tysiaka, to może chociaż 3 stówki skasujemy"
Jeśli silnik nagrzewa się prawidłowo i trzyma temp. to znaczy że termostat jest dobry. Może puszczać uszczelka termostatu, przypuszczam, że koszt to około 20zł.
Ale fabryczne opaski na wężach nie są najmocniejsze, a turecki montaż niedbały. Pewnie skończy się na wymianie opaski, czyli jakieś 2zł.
tojamarko
klubowicz
klubowicz
Posty: 257
Rejestracja: 20 lis 2014, 11:39
Lokalizacja: Krotoszyn
Podziękował: 13 razy
Otrzymał podziękowań: 38 razy

Re: Plyn chlodzacy

Post autor: tojamarko »

GoSiACzEk -Uzupełnij płyn, odpal samochód, poczekaj aż się dobrze rozgrzeje (załączy się wentylator). Wtedy próbuj zlokalizować wyciek, gdzie, z której strony i jak . Jak Będziesz miała możliwość to zrób fotki :foto .

Tylko uważaj rozgrzanym płynem możesz się poparzyć!!!
LINKA 1.4 8V 77 KM 2008 r. :jazda :banan
GoSiACzEk
Nowy
Nowy
Posty: 16
Rejestracja: 07 lip 2015, 17:41
Przebieg: 86000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 6 razy

Re: Plyn chlodzacy

Post autor: GoSiACzEk »

Witajcie Panowie ;-)
Już jestem szczęśliwa ;-)
Moja Linka działa ;-) Jeździ ;-) Razem szczęśliwe krążymy po drogach Poznania ;-)
Naprawili mi ją panowie w ASO ;-)
Najszybciej i chyba najdrożej ale solidnie.
Diagnoza: termostat.
Rzeczywiście coś tam pękło, pojechałam do ASO tylko dlatego,że kolega zlokalizował pęknięcie i bardzo duży wyciek ;-)
Wszystkim Wam serdecznie dziękuję za zainteresowanie, pomoc i wsparcie dobrym słowem ;-)
Obym następnym razem prosiła Was o pomoc z powodu jakieś błahej usterki ;-)
Życzę Wam przyjemnego eksploatowania Waszych Linek bo ja znowu cieszę się z mojej zdrowej już Linki ;-)
Razem pokręciłyśmy się dziś po ulicach Poznania i znowu jestem Happy ;-)
Szerokości i pozdrawiam jeszcze raz wszystkim dziękuję ;-)

-- 8 lipca 2015, o 22:00 --

aaaa marco53 dowiedziałam się,że powinnam wymienić rozrząd gdy Linea przekręci 120 tyś km czy mam wymienić go wcześniej?
Pozdrawiam ;-)
Gosiaczek1981
Awatar użytkownika
adamson
klubowicz
klubowicz
Posty: 2375
Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
Przebieg: 41000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2018
Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
Podziękował: 338 razy
Otrzymał podziękowań: 195 razy

Re: Plyn chlodzacy

Post autor: adamson »

Lub co 4-5 lat, gumowy pasek się starzeje, niezależnie od przebiegu ;)
Pozdrawiam. Adam.
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
tojamarko
klubowicz
klubowicz
Posty: 257
Rejestracja: 20 lis 2014, 11:39
Lokalizacja: Krotoszyn
Podziękował: 13 razy
Otrzymał podziękowań: 38 razy

Re: Plyn chlodzacy

Post autor: tojamarko »

adamson pisze:Lub co 4-5 lat, gumowy pasek się starzeje, niezależnie od przebiegu ;)
Pozdrawiam. Adam.
Mam przejechane dopiero 39000 ,ale moja Linka ma już 7 lat (wiek robi swoje)i przymierzam się do wymiany rozrządu.

Pozdrawiam i szerokiej drogi :ok)
Ostatnio zmieniony 09 lip 2015, 9:47 przez tojamarko, łącznie zmieniany 1 raz.
LINKA 1.4 8V 77 KM 2008 r. :jazda :banan
marekwodniak
Posty: 22
Rejestracja: 14 kwie 2015, 23:21
Przebieg: 177000
Silnik: 1.4 8V
Podziękował: 1 raz

Re: Plyn chlodzacy

Post autor: marekwodniak »

Wymienił bym same paski.Szwagier nieświadomy Seatem zrobił 180 tyś na rozrządzie i 12 lat.
Awatar użytkownika
ślimak
Administrator
Administrator
Posty: 3810
Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
Przebieg: 7000
Silnik: 2.0 HYBRID
Rocznik: 2022
Lokalizacja: Bytom
Podziękował: 626 razy
Otrzymał podziękowań: 469 razy
Kontakt:

Re: Plyn chlodzacy

Post autor: ślimak »

GoSiACzEk pisze:Witajcie Panowie ;-)
Już jestem szczęśliwa ;-)
Moja Linka działa ;-) Jeździ ;-) Razem szczęśliwe krążymy po drogach Poznania ;-)
Naprawili mi ją panowie w ASO ;-)
Najszybciej i chyba najdrożej ale solidnie.
Diagnoza: termostat.
Rzeczywiście coś tam pękło, pojechałam do ASO tylko dlatego,że kolega zlokalizował pęknięcie i bardzo duży wyciek ;-)
Wszystkim Wam serdecznie dziękuję za zainteresowanie, pomoc i wsparcie dobrym słowem ;-)
Obym następnym razem prosiła Was o pomoc z powodu jakieś błahej usterki ;-)
Życzę Wam przyjemnego eksploatowania Waszych Linek bo ja znowu cieszę się z mojej zdrowej już Linki ;-)
Razem pokręciłyśmy się dziś po ulicach Poznania i znowu jestem Happy ;-)
Szerokości i pozdrawiam jeszcze raz wszystkim dziękuję ;-)

-- 8 lipca 2015, o 22:00 --

aaaa marco53 dowiedziałam się,że powinnam wymienić rozrząd gdy Linea przekręci 120 tyś km czy mam wymienić go wcześniej?
Pozdrawiam ;-)
Super, że udało się naprawić.

ZAPRASZAMY NA FORUM - ZAWSZE - NIE TYLKO JAK BĘDĄ PROBLEMY :)
88=))
tojamarko
klubowicz
klubowicz
Posty: 257
Rejestracja: 20 lis 2014, 11:39
Lokalizacja: Krotoszyn
Podziękował: 13 razy
Otrzymał podziękowań: 38 razy

Re: Plyn chlodzacy

Post autor: tojamarko »

marekwodniak pisze:Wymienił bym same paski.Szwagier nieświadomy Seatem zrobił 180 tyś na rozrządzie i 12 lat.
Po co ryzykować .Może i bym tyle też dociągnął, ale za duże ryzyko. Wolę mieć spokojną głowę.
A co do samych pasków: a jak po jakimś czasie rozsypie się pompa to znowu wszystko do rozbiórki, jak robić to dokładniej i spać spokojnie.

"Nieświadomy ", a ja będę świadomy ryzyka i wymienię .

Pozdro
LINKA 1.4 8V 77 KM 2008 r. :jazda :banan
Awatar użytkownika
marco53
klubowicz
klubowicz
Posty: 102
Rejestracja: 31 paź 2013, 16:09
Przebieg: 160000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Kowal (kujawsko-pomorskie)
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 24 razy

Re: Plyn chlodzacy

Post autor: marco53 »

Rozrząd to takie dziwne coś - teoretycznie podane przebiegi serwisowe są realne do przejechania, jednak to też zależy od stylu jazdy. Dynamiczne ruszanie na zimnym silniku, ostra jazda, szarpanie silnikiem - np: redukcja i ostro do przodu - nie wydłużają raczej trwałości paska czy nawet łańcuszka rozrządu. Asekuracyjne zejście w Twoim przypadku do 100 tys nie zaszkodzi. Lekceważenie wymiany może skończyć się awarią w postaci pęknięcia paska, a to wiąże się z grubszymi wydatkami - może wystąpić pogięcie popychaczy.
Znam osobiście przypadek pęknięcia łańcuszka rozrządu w Fiacie Doblo z silnikiem MJ przy 146tys - nie powinno się zdarzyć a jednak.
Naprawa masakrycznie droga.
W samochodach nie ma co oszczędzać groszy na wymianach płynów, olei, czy wspomnianego rozrządu.
Nie wymienia się samego paska tylko razem z rolkami i napinaczem (poprzedni pasek wyrobił na nich swoją drogę a nowy nie koniecznie będzie chciał biegać po utartych ścieżkach.
Mechanik niech rzuci okiem na wspomnianą przeze mnie wcześniej pompę wody, jeśli są jakiekolwiek objawy że zaczyna się pocić - warto wymienić zaoszczędzisz na robociźnie.
Jeśli ktoś zrobił np.160-200tys na pasku to fajnie.. po prostu miał farta.
Nie wiem czy wiesz ale np. płyn hamulcowych jest silnie higroskopijny tzn wchłania wodę z otoczenia, po kilku latach eksploatacji warto sprawdzić jego stan. Nikt z nas nie chciałby mieć zamarzniętych hamulców zimie gdy są one bardzo potrzebne.
Płyn w chłodnicy też traci swoje właściwości - dobry mechanik może to sprawdzić dokonując pomiaru gęstości.
Stare przysłowie jest tu jak najbardziej na miejscu - "lepiej zapobiegać niż leczyć"
tojamarko
klubowicz
klubowicz
Posty: 257
Rejestracja: 20 lis 2014, 11:39
Lokalizacja: Krotoszyn
Podziękował: 13 razy
Otrzymał podziękowań: 38 razy

Re: Plyn chlodzacy

Post autor: tojamarko »

marco53 pisze: Stare przysłowie jest tu jak najbardziej na miejscu - "lepiej zapobiegać niż leczyć"
Lepiej jest też wcześniej wydać troszkę kasy niż potem kolosalne sumy na remonty.
LINKA 1.4 8V 77 KM 2008 r. :jazda :banan
Awatar użytkownika
ślimak
Administrator
Administrator
Posty: 3810
Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
Przebieg: 7000
Silnik: 2.0 HYBRID
Rocznik: 2022
Lokalizacja: Bytom
Podziękował: 626 razy
Otrzymał podziękowań: 469 razy
Kontakt:

Re: Plyn chlodzacy

Post autor: ślimak »

Czytaliście może tytuł wątku ? " Płyn chłodzący" To co ma do tego rozrząd ?
88=))
Awatar użytkownika
marco53
klubowicz
klubowicz
Posty: 102
Rejestracja: 31 paź 2013, 16:09
Przebieg: 160000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Kowal (kujawsko-pomorskie)
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 24 razy

Re: Plyn chlodzacy

Post autor: marco53 »

Sorki ale to tylko odpowiedź na pytanie żeby GoSiACzEk nie musiała już biegać po wątkach.
Wiem wiem.. mogłem posłać na "PW" ale zapomniałem :-<<
tojamarko
klubowicz
klubowicz
Posty: 257
Rejestracja: 20 lis 2014, 11:39
Lokalizacja: Krotoszyn
Podziękował: 13 razy
Otrzymał podziękowań: 38 razy

Re: Plyn chlodzacy

Post autor: tojamarko »

:pomysli :brawo
LINKA 1.4 8V 77 KM 2008 r. :jazda :banan
GoSiACzEk
Nowy
Nowy
Posty: 16
Rejestracja: 07 lip 2015, 17:41
Przebieg: 86000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 6 razy

Re: Plyn chlodzacy

Post autor: GoSiACzEk »

Wszystkim jeszcze raz dziękuję :-) chłonę Przekazywaną przez Was wiedzę jak gąbka :-) czytam i czytam :-)
Gosiaczek1981
ODPOWIEDZ