Plyn chlodzacy

Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5148
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 276000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 398 razy
Otrzymał podziękowań: 650 razy

Re: Plyn chlodzacy

Post autor: smak56 »

GoSiACzEk pisze:Wszystkim jeszcze raz dziękuję :-) chłonę Przekazywaną przez Was wiedzę jak gąbka :-) czytam i czytam :-)
Teraz ja dostanę :ban , ale co mi tam :lacha
Nie pozwoliłaś się ładnie przywitać, to zrobię to teraz. Witam na forum!
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
smak56
* * * *
Obrazek
GoSiACzEk
Nowy
Nowy
Posty: 16
Rejestracja: 07 lip 2015, 17:41
Przebieg: 86000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 6 razy

Re: Plyn chlodzacy

Post autor: GoSiACzEk »

Witam witam :-)
Gosiaczek1981
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: Plyn chlodzacy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Wczoraj zauważyłem plamę pod autem. Gdzieś z przodu. Zawsze musi się psuć gdy jest zimno i ciemno :(
Awatar użytkownika
Fiacik
klubowicz
klubowicz
Posty: 1301
Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
Przebieg: 27000
Silnik: 1,0 TSI-110KM
Rocznik: 2019
Lokalizacja: Żywiec
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 144 razy

Re: Plyn chlodzacy

Post autor: Fiacik »

Posprawdzaj wszystkie opaski zaciskowe na instalacji płynu chłodzącego - takie drobne wycieki zdarzają się w autach i to właśnie w takim okresie jak teraz .
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta :)
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Re: Plyn chlodzacy

Post autor: emmer »

Standardzik. Zimno - linea płacze. Gdzie to było? Gdzies na dole chyba się rozszczelniało?
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: Plyn chlodzacy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Plama jest bardzo blisko zderzaka w okolicy termostatu i zbiorniczka wyrównawczego. Osłona pod silnikiem nie pozwala wskazać dokładnego miejsca, bo najpierw kapie na nią, a potem na ziemię. Nie szukałem jeszcze, zauważyłem tylko plamę. Instalacje lpg już poprawiałem jak by co?
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2151
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 200000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 308 razy
Otrzymał podziękowań: 211 razy

Re: Plyn chlodzacy

Post autor: leszek1234 »

zdejmij gdzieś osłonę (to tylko 4 śruby) i postaw auto na noc na suchym - rano zobaczysz dokładnie skąd kapie.
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: Plyn chlodzacy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

To prawdopodobnie obejma węża przy parowniku, którą z resztą sam wymieniałem :) Parownik cały w różowym nalocie. Te opaski z marketów są słabe, na zimnym twardym wężu, przy próbie mocnego dokręcenia, ukręcają się. Po rozgrzaniu, lekko kręcąc zrobiłem pół obrotu.
Reszta instalacji chłodzącej sucha i bez różowego nalotu.
Ciągle mam problem z tymi przeróbkami związanymi z LPG. Trójniki i wszystkie węże wcześniej wymieniłem, bo też kapało.
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Re: Plyn chlodzacy

Post autor: emmer »

No to kiszka. Moze założyli Ci jakiś badziew. Ale jak sam sobie teraz poprawisz to powinno być ok
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: Plyn chlodzacy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Węże były dobre, Sepmerit. Ale trójniki były lipne, nierówno odlane, z zadziorami. Kupiłem nowe i były takie same. Oszlifowałem, wyrównałem, węże wymieniłem na Parker i jest ok.
Tutaj może też sam parownik być nieszczelny. Pojeżdżę popatrzę.
Awatar użytkownika
martens24
klubowicz
klubowicz
Posty: 374
Rejestracja: 07 lut 2014, 13:22
Przebieg: 280000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 6 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Re: Plyn chlodzacy

Post autor: martens24 »

Też mam węże Semperit i też mi jakieś pół roku temu wyciekał płyn. Podokręcałem objemki i na razie jest ok. Opinie o wężach Parkera są jednak znacznie lepsze niż Semperita, kiedyś będzie trzeba zmienić.
Awatar użytkownika
ryszardo_
klubowicz
klubowicz
Posty: 149
Rejestracja: 17 lis 2011, 21:36
Przebieg: 180000
Silnik: 1,4 77KM 8V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Augustów
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 50 razy
Kontakt:

Re: Plyn chlodzacy

Post autor: ryszardo_ »

Kuzyn_z_Sosnowca pisze:Ciągle mam problem z tymi przeróbkami związanymi z LPG. Trójniki i wszystkie węże wcześniej wymieniłem, bo też kapało.
Ja miałem też wycieki szczególnie w okresie zimy pojawiały się nieszczelności na łączeniach i zawsze mi kapało a dokręcanie opasek już nie pomagało, ale węży nie wymieniałem, tylko poradziłem sobie w ten sposób, że wykorzystałem taśmę samowulkanizującą do uszczelnienia takich miejsc, gdy płyn w przewodach był jeszcze gorący poowijałem te łączenia taką taśmą i problem z wyciekami przestał istnieć.

-- 29 lis 2015, o 00:27 --
4e105598c120202f0417481d5b511d40.jpg
Zdjęcie przedstawiające jak wygląda uszczelnienie taśmą samowulkanizującą nieszczelności na łączeniach węży.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
martens24
klubowicz
klubowicz
Posty: 374
Rejestracja: 07 lut 2014, 13:22
Przebieg: 280000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 6 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Re: Plyn chlodzacy

Post autor: martens24 »

I mnie dopadło ubywanie płynu, ok 1 cm poniżej minimum na zbiorniczku. Wyraźne plamy płynu o średnicy ok 3 cm na posadzce garażu z prawej strony(pasażera). Ciężko mi zlokalizować skąd kapie - brak kanału. Połączenia węża i chłodnicy wydaje się suche zresztą wyciek jest głębiej w stronę tyłu samochodu(ok 30- 40 cm). Kilka miesięcy temu był wyciek z węży przy parowniku ale podokręcałem obejmy i było ok.
szukajek
Nowy
Nowy
Posty: 15
Rejestracja: 08 lis 2017, 20:40
Przebieg: 110
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007

Re: Plyn chlodzacy

Post autor: szukajek »

Hej, polecacie jakiś specialny płyn chłodzący? Czy każdy różowy bedzie pasował i nie ma to znaczenia?
Awatar użytkownika
Sebek
klubowicz
klubowicz
Posty: 1247
Rejestracja: 04 sty 2014, 20:09
Przebieg: 100
Silnik: 1.0 Turbo
Rocznik: 2023
Lokalizacja: SWD
Podziękował: 161 razy
Otrzymał podziękowań: 134 razy

Re: Plyn chlodzacy

Post autor: Sebek »

Ja po wymianie termostatu zmieniłem na 4MAX z Inter cars dobra jakość niska cena. 4 lata tak prze jeździłem i nic złego się nie działo.
FSO 1500, SKODA FAVORIT lpg BRC, FIAT SIENA lpg BRC, RENAULT CLIO II dCi, FIAT LINEA lpg TARTARINI, RENAULT CLIO V, SKODA KAMIQ
ODPOWIEDZ