[1.3] Łańcuszek rozrządu 1.3 MJ

KILLHIM
klubowicz
klubowicz
Posty: 1013
Rejestracja: 03 mar 2010, 7:55
Przebieg: 85
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 3 razy

[1.3] Łańcuszek rozrządu 1.3 MJ

Post autor: KILLHIM »

Witam szanowne grono :)

Mam takie pytanie
Jak to jest w maszych autach z łańcuchem rozrządu w instrukcji wyczytałem że wymienia się co cztery lata nic nie pisze o przebiegu na jednej sztuce
troche to dla mnie dziwne być może jeszcze się na tym nie znam bo to mój pierwszy diesel w życiu
we wcześniejszych autach jakie miałem zawsze był jakiś limit a tu liczą w latach a jeszcze jedna kwestia słyszałem o tzw.rozrządzie bez kolizyjnym wrazie zerwania się paska/łańcucha prawdopodobnie nic złego się nie stanie silnikowi

Czy ktoś z was słyszał o takim rozwiązaniu i czy nasze auta należą do tej grupy szczęśliwców ?

Napiszcie coś jeżeli ktoś z Was jest w tym temacie
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Jeśli jest łańcuszek, to może być tak, że jest obliczony na cały żywot silnika i się go nie wymienia.
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3747
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 106000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 365 razy
Otrzymał podziękowań: 200 razy

Post autor: Rafcio »

Jak miałem Pandę w dieslu- ten sam co Ty masz tylko 70 KM to w instrukcji do 120 tyś nie było żadnej wzmianki o rozrządzie w dieslu także do 120 tyś raczej masz z głowy
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Post autor: Tomek »

Łańcuch rozrządu w silniku 1.3 MJ jest (teoretycznie) przewidziany na cały żywot silnika.
Te cztery lata to chyba musiałeś niechcący pomylić z paskiem rozrządu w benzyniakach.
Po tym jak powoziłem Pandą z tym silnikiem, to podpowiem Ci tylko że dobrze jest utrzymywać dość wysoki poziom oliwy w tym silniku (w okolicach pozycji max na bagnecie) gdyż zdarzały się przypadki że łańcuch przeskakiwał z powodu niskiego ciśnienia i niszczył silnik.
1.3 MJ jest silnikiem kolizyjnym.
W razie zerwania (co jest bardzo mało prawdopodobne) lub przeskoczenia łańcucha, tłoki niestety spotykają się z zaworami i robi się ogromne kuku.
KILLHIM
klubowicz
klubowicz
Posty: 1013
Rejestracja: 03 mar 2010, 7:55
Przebieg: 85
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Post autor: KILLHIM »

Tomek, OOO!!! To dzięki tomek że mnie oświeciłeś :)
Trzeba będzie pilnować oliwy jak własnego oka

AAA nie trzeba jeździć przypadkiem na jakieś regulacje czy coś ?
Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: jay_21 »

KILLHIM, wymienia się jak łańcuszek zacznie dzwonić :) Tak to bym olał sprawę i nie zawracał sobie głowy. Pytałem kolegę który ma Astrę z tym silnikiem i jeszcze nie wymieniał łańcuszka (przebieg ~250 kkm). Słyszałem też, że w tym silniku należy pilnować poziomu oleju i raczej utrzymywać go na poziomie bliskim max na bagnecie, bo napinanie łańcuszka jest realizowane hydraulicznie i zbyt mała ilość oleju powoduje, że ten łańcuszek w skrajnych przypadkach może przeskoczyć bo będzie źle napięty.
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Post autor: Tomek »

KILLHIM pisze:AAA nie trzeba jeździć przypadkiem na jakieś regulacje czy coś ?
Nic nie regulujesz, tylko pilnujesz oliwy i nie katujesz na zimno, a będzie jeździł i jeździł :)
Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: jay_21 »

KILLHIM pisze:Trzeba będzie pilnować oliwy jak własnego oka
Tomek mnie uprzedził, więc w sumie masz 2 potwierdzone info :) Będzie dobrze.
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
KILLHIM
klubowicz
klubowicz
Posty: 1013
Rejestracja: 03 mar 2010, 7:55
Przebieg: 85
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Post autor: KILLHIM »

No to wszystko wiem :oj dzięki jay_21, i Tomek, :pivo

Jedna rzecz mniej do roboty :banan
Awatar użytkownika
cichy
klubowicz
klubowicz
Posty: 3701
Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
Przebieg: 217000
Silnik: 2.0 110KM HDi
Lokalizacja: LBN
Podziękował: 105 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy
Kontakt:

Post autor: cichy »

KILLHIM pisze:Jak to jest w maszych autach z łańcuchem rozrządu w instrukcji wyczytałem że wymienia się co cztery lata

to jest tak jak z hamulcami, Fiat sobie obrał strategię w naszych linkach że powinniśmy je wymienić co 30 000 km a wiadomo wymieniamy je w tedy jak jest taka potrzeba
Sympatyk forum :-)
Online
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6940
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 402 razy
Otrzymał podziękowań: 944 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

O silnikach bezkolizyjnych wiem tylko z "benzyniaków". Miałem takiego w Punto II - w razie awarii nie stawało się nic strasznego. Ale przy bardziej zaawansowanych konstrukcjach, tak jak Twoja, to proponuje pilnować tego, co koledzy sugerują. Ale jak masz łąńcuszek, to generalnie ciężko jest doprowadzić do masakry, ale uważać trzeba :ink
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Awatar użytkownika
M
klubowicz
klubowicz
Posty: 1016
Rejestracja: 07 gru 2009, 20:51
Przebieg: 40500
Silnik: 1,3 MultiJet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Olsztyn
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy
Kontakt:

Post autor: M »

jak jest łańcuch to silnik "bez obsługowy" czyli szerokości i przyczepności
Ralf12
Nowy
Nowy
Posty: 1
Rejestracja: 24 mar 2017, 9:51
Przebieg: 900000
Silnik: 1,3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kielce

Re: [1.3] Łańcuszek rozrządu 1.3 MJ

Post autor: Ralf12 »

Dzień dobry Wszystkim "Linkowiczom"
Moja historia z łańcuszkiem w lince 1,3 MJ jest taka.
przy 98 tyś łańcuch zaczął brzęczeć . Zatelefonowałem do serwisu Fiata.
Mówią jak coś się takiego dzieje wymienić nie kombinować. U nich koszt robocizny 650 zł.
Kupiłem rozrząd za 300 zł SKF. Wymieniłem w innym warsztacie, 450zł.
Diagnoza była taka łańcuch rozciągnięty do granic możliwości (napinacz nie dawał już rady).
Zmieniałem olej i pochodne regularnie co 15 tyś. olej selenia 5w 40 i dwa razy agip 5w 40.
Wniosek według mnie Panowie jest taki:
między bajki należy włożyć zapewnienia iż łańcuch jest przeznaczony na cały żywot silnika ok 250 tyś.
Wiadomo iż producent przewiduje użytkowanie w optymalnych warunkach raczej takich nie za bardzo do spełnienia
w "normalnych" warunkach.
W moim wypadku mogło to doprowadzić do zniszczenia silnika (przeskoczenie łańcuszka)
zalecał bym jego kontrolę co 60 tyś. właśnie przy takim stanie silnika coś mi nie pasowało w pracy rozrządu (dziwne grzechotanie)
Pozdrawiam Wszystkich serdecznie
:banan :jazda
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5143
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 276000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 396 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Re: [1.3] Łańcuszek rozrządu 1.3 MJ

Post autor: smak56 »

Ralf12 pisze: 24 sie 2017, 12:53
Ralf12 pisze: 24 sie 2017, 12:53 Wniosek według mnie Panowie jest taki:
między bajki należy włożyć zapewnienia iż łańcuch jest przeznaczony na cały żywot silnika ok 250 tyś.
Daleki jestem od wyciągania tak radykalnych wniosków. Tobie tak się akurat trafiło, a może trochę w tym pomogłeś :pomysli .
Przejechałem 206 000 km. Olej tylko Selenia WR 5W40 wymieniany co 20 tys km. O wymianie rozrządu na razie nie myślę. Powodzenia.
smak56
* * * *
Obrazek
ODPOWIEDZ