[1.4 v8] Rozrząd

Awatar użytkownika
daro70
klubowicz
klubowicz
Posty: 1070
Rejestracja: 14 sie 2010, 14:17
Przebieg: 90000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Warszawa
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: [1.4 v8] Rozrząd

Post autor: daro70 » 06 lut 2019, 9:36

Panowie - pytanie do tych co koło foniczne - skontroluj silnik (ich dopadło) . Czy po wymianie rozrządu kontrolka silnika gdy się zapali to już do momentu wykasowania z kompa ,czy w zależności od temperatury silnika ? . Pytam bo dziś rano chciałem wybrać się do nich w celu sprawdzenia odpalam silnik a kontrolki i komunikatu brak :zdiwiony . Silnik pochodził parę minut zgasiłem - zapaliłem kontrolka nie świeci . I teraz nie wiem czy muszę znowu pojeżdzić dłużej co by silnik był na maksa rozgrzany :? :? :?
Obrazek

Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 5947
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 180000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: [1.4 v8] Rozrząd

Post autor: mwas » 06 lut 2019, 9:39

O ile dobrze kojarzę, to kontrolka nie zapala się na stałe a miga i to tylko w wyższych zakresach obrotów. Zastanawiam się, czy u Ciebie oby na pewno chodziło o kwestię tego koła fonicznego :pomysli Tak czy inaczej, jeśli miałeś "wywalony" błąd na stałe, to przydałoby się podpiąć pod komputer i odczytać o co tam chodziło, błąd powinien być zapamiętany :pomysli
Linea Dynamic 1.4 8V '2007

Awatar użytkownika
daro70
klubowicz
klubowicz
Posty: 1070
Rejestracja: 14 sie 2010, 14:17
Przebieg: 90000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Warszawa
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: [1.4 v8] Rozrząd

Post autor: daro70 » 06 lut 2019, 9:52

Dziś jeszcze pojeżdze bo i tak muszę , rozgrzeje auto i wtedy potwierdzę czy zapali się po rozgrzaniu czy już nie wróci . Jak wróci kontrolka prosto do nich się udam :ok)
Obrazek

Awatar użytkownika
daro70
klubowicz
klubowicz
Posty: 1070
Rejestracja: 14 sie 2010, 14:17
Przebieg: 90000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Warszawa
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: [1.4 v8] Rozrząd

Post autor: daro70 » 06 lut 2019, 14:59

:ok) Jest dobrze . Pojeżdziłem dziś po mieście pogasiłem silnik , potem kolejne uruchomienia i kontrolki brak . Zadzwoniłem do chłopaków którzy to robili i powiedziałem że nie ma już potrzeby do nich jechania . Powiedzieli tylko że czasem się zdarza coś takiego jak chwilowy błąd :zdiwiony . Ok przyjąłem do wiadomości , będę obserwował co dalej . Jak na tą chwilę u mnie :ok) i problem się sam rozwiązał po nocy nie odpalania auta :banan .
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Obrazek

albert120
klubowicz
klubowicz
Posty: 128
Rejestracja: 16 kwie 2015, 20:46
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Kujawsko-Pom
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [1.4 v8] Rozrząd

Post autor: albert120 » 06 lut 2019, 22:46

Dziś kurier dostarczył mi zestaw rozrządu Conti+ paski osprzętu +koncentrat płynu ,,Prestone".
Jeszcze nie zdecydowałem się czy będę wymieniać sam czy zlecę to mechanikowi.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Morfus
Posty: 87
Rejestracja: 29 lis 2016, 19:01
Przebieg: 62000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gliwice
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [1.4 v8] Rozrząd

Post autor: Morfus » 10 lut 2019, 12:54

albert120 pisze:
06 lut 2019, 22:46
Dziś kurier dostarczył mi zestaw rozrządu Conti+ paski osprzętu +koncentrat płynu ,,Prestone".
Jeszcze nie zdecydowałem się czy będę wymieniać sam czy zlecę to mechanikowi.
A nie lepiej troszkę dopłacić i przenieść na mechanika całą odpowiedzialność za zakup i wymianę rozrządu, pamiętaj gdy coś pójdzie nie tak mechanik odpowiada tylko za robociznę a Ty za części - będzie przepychanka.

albert120
klubowicz
klubowicz
Posty: 128
Rejestracja: 16 kwie 2015, 20:46
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Kujawsko-Pom
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [1.4 v8] Rozrząd

Post autor: albert120 » 10 lut 2019, 17:01

Uważam że trafienie wadliwych części jest minimalne , znacznie większe ryzyko że pójdzie coś nie tak to wadliwy montaż.
Zdecydowałem się na zakup części po rozmowie z mechanikiem który wyliczył mi koszt takich samych większy o ponad 200zł .

Awatar użytkownika
daro70
klubowicz
klubowicz
Posty: 1070
Rejestracja: 14 sie 2010, 14:17
Przebieg: 90000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Warszawa
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: [1.4 v8] Rozrząd

Post autor: daro70 » 15 lut 2019, 14:28

daro70 pisze:
06 lut 2019, 14:59
:ok) Jest dobrze . Pojeżdziłem dziś po mieście pogasiłem silnik , potem kolejne uruchomienia i kontrolki brak . Zadzwoniłem do chłopaków którzy to robili i powiedziałem że nie ma już potrzeby do nich jechania . Powiedzieli tylko że czasem się zdarza coś takiego jak chwilowy błąd :zdiwiony . Ok przyjąłem do wiadomości , będę obserwował co dalej . Jak na tą chwilę u mnie :ok) i problem się sam rozwiązał po nocy nie odpalania auta :banan .
No i niestety problem wrócił po 30 km - a ja z problemem wróciłem do warsztatu . Po postach mwasa przygotowałem się do opowieści o adaptacji koła fonicznego i uzbrojony w wydruki .......

Cytuje mwasa może się znowu komuś przyda

W zasadzie jeszcze do tej pory nie miałem okazji tego robić, ale procedura powinna wyglądać tak:
- Odpalamy MULTIECUSCAN, wybieramy Linea 1.4 8V
- Klikamy po lewej stronie na "Silnik (ECU)" i klikamy "Połącz"
- Klikamy zakładkę "Regulacje" i zaznaczamy opcję "Kasowanie adaptacji koła fonicznego"
- W oknie po prawej stronie opisana jest procedura ponownej adaptacji koła fonicznego. Klikamy na "Wykonaj", otwierdzamy Y i czekamy na wykonanie
- Uruchamiamy silnik i na biegu jałowym bez dodawania gazu czekamy, aż silnik osiągnie temperaturę roboczą (wskazówka temperatury silnika na kresce w połowie skali)
- Po nagrzaniu silnika dodajemy gazu, podnosimy obroty do przedziału pomiędzy 5000 a 6000 obrotów i puszczamy gaz, pozwalamy silnikowi powrócić do obrotów biegu jałowego. Czynność podnoszenia obrotów powtarzamy 3 razy.
- Po przygazówce wyłączamy zapłon, czekamy min. 10 sekund i ponownie uruchamiamy silnik


I :ok) wszystko się zgadza co napisałeś

Zgodnie z powyższą procedurą została wykonana adaptacja koła fonicznego , ale nie przez fiatowski Multiecuscan , tylko jakiś uniwersalny (nazwy nie pamiętam) ale ponoć służy im do kilku ważniejszych marek aut . Po podłączeniu od razu wskazał na :zdiwiony wałek rozrządu , a po przejściu w szczegóły o adaptację koła fonicznego . Oczywiście dzięki tej ściągawce bez problemu się to zrobiło . Po dyskusji z mechanikami i stwierdzeniu że Linea jest rzadkością u nich , zapytałem o grande punto z tym samym silnikiem stwierdzili - że nigdy nie robili adaptacji .Powiem szczerze że już nie wiem o co chodzi z tymi silnikami . Tak czy siak ja mam spokój na kolejne 6 lat a to info chodz już powielane - na pewno będzie przydatne przyszłym posiadaczom Linei z zamysłem wymiany rozrządu albo samego paska . Podziękowania dla mwasa i tylko żałuję że forum TKP nie jest takie samo pod względem wiadomości czysto merytorycznych .
:oj
Obrazek

ODPOWIEDZ