Drgania wibracje na jałowym T-Jet

Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1124
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 158000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Drgania wibracje na jałowym T-Jet

Post autor: zibi186 » 09 maja 2018, 13:05

Egon , nie chcę Cię absolutnie niczym straszyć 😄 Ale wyczulić - myślę , że w Twoim interesie jest , żeby się sprawie lepiej przyjrzeć . Co do śruby - nie wiem . Po wymianie rozrządu pewnie będę wiedział coś więcej .

Awatar użytkownika
EGON
Posty: 198
Rejestracja: 05 gru 2015, 16:19
Przebieg: 80000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Łódź
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Drgania wibracje na jałowym T-Jet

Post autor: EGON » 09 maja 2018, 13:09

Napisałem odpowiedni artykuł w dziale o klinach i rozrządzie.
Fiat Linea Emotion 1.4 T-Jet 2007

Awatar użytkownika
EGON
Posty: 198
Rejestracja: 05 gru 2015, 16:19
Przebieg: 80000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Łódź
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Drgania wibracje na jałowym T-Jet

Post autor: EGON » 13 cze 2018, 20:34

Odnośnie drgań silnika T-Jet odczuwalne w kabinie drgania zaczynają się przy obrotach 750 obr/min i niższych, u mnie po rozgrzaniu potrafi zejść nawet do 700 obr/min. Załączenie klimy podwyższa obroty o niecałe 100. Ale by nonstop nie jeździć w łączonym kompresorem klimatyzacji zrobiłem taki test. Wyjąłem bezpiecznik od kompresora klimatyzacji F19 skrzynka w komorze silnika, następnie w kabinie uruchamiam klimatyzację wtedy obroty się podnoszą a drgania nikną i klima nie działa. Czyli sterownik silnika reaguje na wciśniecie guzika włączenia klimatyzacji. Prawdopodobnie zrobię osobny włącznik tego bezpiecznika i będę jeździ z włączoną klima non stop a kompresor będę włączał gdy będzie zbyt ciepło. U siebie mam klimatyzacje automatyczną, proszę kogoś z manualną o sprawdzenie czy też tak jest.
Fiat Linea Emotion 1.4 T-Jet 2007

pogromcaslaskiej
klubowicz
klubowicz
Posty: 362
Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Tarnowskie góry
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Drgania wibracje na jałowym T-Jet

Post autor: pogromcaslaskiej » 13 cze 2018, 21:50

Nie ma się co tym przejmować ten typ tak ma,w yarisie obroty na biegu jałowym 550-650 tam to dopiero drgało, ale tak miało być,sterownik tak go ustawia i tyle-ekologia

Awatar użytkownika
EGON
Posty: 198
Rejestracja: 05 gru 2015, 16:19
Przebieg: 80000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Łódź
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Drgania wibracje na jałowym T-Jet

Post autor: EGON » 14 cze 2018, 8:24

Niby nie ma ale równiejsza praca silnika przedłuży żywotność jego ,dwumasy i poduszek. A do tego poczuć się można jak w limuzynie.
Fiat Linea Emotion 1.4 T-Jet 2007

krupniok
Posty: 102
Rejestracja: 26 cze 2017, 23:35
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2008
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Drgania wibracje na jałowym T-Jet

Post autor: krupniok » 18 cze 2018, 10:59

U mnie drgania kabiny ustały po wymianie poduszki skrzyni tej pod akumulatorem. Mowa o drganiach zarówno na jałowym jak i podczas przyspieszania.

Pongo
klubowicz
klubowicz
Posty: 274
Rejestracja: 16 lut 2013, 14:23
Przebieg: 127000
Silnik: 1.4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Warszawa
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Drgania wibracje na jałowym T-Jet

Post autor: Pongo » 19 cze 2018, 10:16

U mnie wibracje pojawiły się po wymianie poduszki od pasażera na nową więc to kwestia twardości poszczególnych poduszek. Po włączeniu klimy również wibracje ustają. Trzęsienie się ustaje również po dobrym nagrzaniu się silnika.
T-Jet dla zniewalającej mocy (taaa) i LPG dla rozsądku...

krupniok
Posty: 102
Rejestracja: 26 cze 2017, 23:35
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2008
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Drgania wibracje na jałowym T-Jet

Post autor: krupniok » 07 sie 2018, 21:58

krupniok pisze:
18 cze 2018, 10:59
U mnie drgania kabiny ustały po wymianie poduszki skrzyni tej pod akumulatorem. Mowa o drganiach zarówno na jałowym jak i podczas przyspieszania.
Muszę zaktualizować mój post. Po zerwaniu fabrycznej poduszki objawy były jak opisywano, tj. drgania podczas przyspieszania, drgania na jałowym, dziwne wibracje na kierownicy i w kabinie przy większych prędkościach. Tak jak napisałem wyżej - pomogła wymiana poduszki skrzyni biegów. Na chwilę.
Zakupiona poduszka Febi po krótkim czasie stała się na tyle miękka, że zachowywała się dokładnie tak jak zerwany oryginał. Po jej wyjęciu można było sobie nią "kręcić i wywijać" w dłoniach. Oględziny z bliska pozwoliły zauważyć, że guma była "powyciągana" w newralgicznych miejscach - tak jakby była za słaba do momentu generowanego przez zespół napędowy...
Zamiast reklamacji postanowiłem ją stuningować. Zalałem ją masą poliuretanową z tuby, poczekałem około 2tyg aż w miarę dobrze wyschnie, wywierciłem parę otworów aby ją "uelastycznić" i zamontowałem (podczas wiercenia okazało się, że można było jeszcze z tydzień poczekać - wewnątrz masa nie do końca się utleniła).

Teraz poduszka po tuningu spełnia swoją rolę i usunęła całkowicie wszystkie niedogodności. Zabieg można wykonać na starej poduszce, jednak utlenianie masy trwa dosyć długo (szczególnie przy grubszych warstwach), dlatego auto będzie wtedy uziemione. Polecam zatem kupno najtańszego zamiennika i od razu poddać go modyfikacji. Starą poduszkę można wtedy również zalać i mieć ją "na zaś".

:jazda

Awatar użytkownika
EGON
Posty: 198
Rejestracja: 05 gru 2015, 16:19
Przebieg: 80000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Łódź
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Drgania wibracje na jałowym T-Jet

Post autor: EGON » 07 sie 2018, 22:04

Potwierdziłeś moje domysły i kolegi Zbyszka. U mnie po wymianie na nowa oryginalna było dobrze 2 dni. Te poduszki są zbyt miękkie ja myślałem by ja wypełnić klejem do wklejania szyb.
Fiat Linea Emotion 1.4 T-Jet 2007

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
Moderator
Moderator
Posty: 6539
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Drgania wibracje na jałowym T-Jet

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca » 07 sie 2018, 22:50

Krupniok, też to zauważyłem, ale wydawało mi się to mało prawdopodobne, więc siedziałem cicho :) Oryginał się zerwał, potem MALN, ale zaczęła stukać bo zmiękła, teraz Febi i na razie ok, bo auto od założenia praktycznie stoi :)
Co za masę użyłeś, jakąś dwuskładnikową, czy taką blacharską z tubki?

krupniok
Posty: 102
Rejestracja: 26 cze 2017, 23:35
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2008
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Drgania wibracje na jałowym T-Jet

Post autor: krupniok » 07 sie 2018, 23:20

Kuzyn_z_Sosnowca pisze:
07 sie 2018, 22:50
Co za masę użyłeś, jakąś dwuskładnikową, czy taką blacharską z tubki?
Poliuretanowa masa klejąco-uszczelniająca (czarna) firmy Boll z tubki (jak silikon - do pistoletu). Obrazek poniżej. Klej do szyb zachowuje się podobnie. Dla zwiększenia przyczepności warto zastosować jakiś grunt do gumy - ja ten etap pominąłem, gdyż zależało mi tylko na wypełnieniu poduszki. Po zagruntowaniu masa powinna związać na amen z fabryczną gumą - w przeciwnym wypadku z czasem pewnie masa odejdzie od gumy/metalu i będzie luźna w środku (co nie powinno przeszkadzać).
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
EGON
Posty: 198
Rejestracja: 05 gru 2015, 16:19
Przebieg: 80000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Łódź
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Drgania wibracje na jałowym T-Jet

Post autor: EGON » 08 sie 2018, 8:17

Taką masę lub klej do szyb najlepiej nakładać stopniowo warstwami. Kładziemy warstwę z 1cm czekamy z 2 h i kolejną.
Fiat Linea Emotion 1.4 T-Jet 2007

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
Moderator
Moderator
Posty: 6539
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Drgania wibracje na jałowym T-Jet

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca » 08 sie 2018, 18:27

I jeszcze jedno pytanko. Czy ta masa kurczy się przy wysychaniu?

Awatar użytkownika
EGON
Posty: 198
Rejestracja: 05 gru 2015, 16:19
Przebieg: 80000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Łódź
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Drgania wibracje na jałowym T-Jet

Post autor: EGON » 08 sie 2018, 21:46

Klej do szyb nie.
Fiat Linea Emotion 1.4 T-Jet 2007

krupniok
Posty: 102
Rejestracja: 26 cze 2017, 23:35
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2008
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Drgania wibracje na jałowym T-Jet

Post autor: krupniok » 11 sie 2018, 20:32

Kuzyn_z_Sosnowca pisze:
08 sie 2018, 18:27
I jeszcze jedno pytanko. Czy ta masa kurczy się przy wysychaniu?
Nie.

ODPOWIEDZ
stoły drewniane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości