[1.4] Regulacja zaworów

skory85
klubowicz
klubowicz
Posty: 702
Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
Przebieg: 148841
Silnik: 1.4 V8+lpg
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Sławków
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [1.4] Regulacja zaworów

Post autor: skory85 » 12 sie 2017, 12:24

Przy wymianie rozrządu poprosiłem o sprawdzenie luzu na zaworcha wychodziło od 1.37 do 1.42 z tego co pamiętam podobno wszystko jeszcze w normie
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka

KAZO77
Nowy
Nowy
Posty: 2
Rejestracja: 17 sie 2017, 9:29
Przebieg: 111615
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2012

Re: [1.4] Regulacja zaworów

Post autor: KAZO77 » 17 sie 2017, 17:54

Ja w mojej Linei przy przbiegu 111606km pierwsza regulacja i wszystkie płytki wymieniłem na nowe. Na wszystkich był za duży luz np. miałobyc 0,4 mm ,a ja miałem 0,5 mm, i na wszystkich powyżej normy błedu 0.05mm. Więc teraz jest lepiej nie słychac charakterystycznego dzwonienia zaworów przy obciążeniu podczas jazdy. Lepiej przyspiesza na kazdym biegu. Na trasie Rabka Kalwaria 4 osoby, klima 5.9- 6,2 litra na 100km. Wymiane robiłem sam. Najpierw zmierzyłem luzy. Nastepnym razem wyjąłem płytki i sprawdziłem jakie były ich wymiary (grubość). Tego samego dnia zamówiłem w serwisie. Nastepnego rano odebrałem i popołudniu już były zamontowane. Koszt 8x7zl za płytki i 35zl za Reinz uszczelka pod pokrywe razem z oringami.

Pol1205
Nowy
Nowy
Posty: 8
Rejestracja: 08 mar 2018, 9:00
Przebieg: 139000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007

Re: [1.4] Regulacja zaworów

Post autor: Pol1205 » 08 mar 2018, 9:13

Witam
jestem nowym forumowiczem. Mam pytanie. Po uruchomieniu auta po dłuższym postoju ( np po nocy) silnik "klekocze" . po około 40 sekundach wszystko wraca do normy ( pracuje cicho). Czy to może być problem z zaworami ( wydaje mi się że gdyby to były zawory to klekotał by ciągle )

Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 5751
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 170170
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: [1.4] Regulacja zaworów

Post autor: mwas » 08 mar 2018, 10:41

Witaj, miło że wpadłeś :) Mam nadzieję, że nie tylko po tą jedną poradę, jak np. kolega wyżej... :oj Tak dla porządku forum - witamy się TU -> viewforum.php?f=9
A odnośnie zaworów - masz przejechane prawie 140 tyś km. Były już regulowane zawory w Twoim aucie ? Ja u siebie regulowałem dopiero po prawie 10ciu latach i przy przebiegu ok 150 tyś km i tragedii nie było. Mój również trochę klekocze po odpaleniu ale szybko przestaje i było to u mnie i przed regulacją zaworów i po regulacji nadal jest :ink Z resztą nie tylko u mnie chyba potrafi chwilkę poklekotać, więc raczej TTTM, ale wydaje mi się, że u mnie nie klepie aż 40 sek. :pomysli
Linea Dynamic 1.4 8V '2007

Pol1205
Nowy
Nowy
Posty: 8
Rejestracja: 08 mar 2018, 9:00
Przebieg: 139000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007

Re: [1.4] Regulacja zaworów

Post autor: Pol1205 » 08 mar 2018, 10:58

osobiście nie robiłem regulacji zaworów odkąd go nabyłem ( 2015) a wcześniej to nie wiem poza tym jak się rozgrzeje silnik to potem nie klekocze. Gdyby to były zawory to raczej ciągle by klekotał??

Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1102
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 145000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [1.4] Regulacja zaworów

Post autor: zibi186 » 08 mar 2018, 12:54

Pol1205 pisze:
08 mar 2018, 10:58
osobiście nie robiłem regulacji zaworów odkąd go nabyłem ( 2015) a wcześniej to nie wiem poza tym jak się rozgrzeje silnik to potem nie klekocze. Gdyby to były zawory to raczej ciągle by klekotał??
A ja zapytam tak : na jakim oleju jeździsz kolego i co ile wymiana ? Pozdrawiam 😉

Pol1205
Nowy
Nowy
Posty: 8
Rejestracja: 08 mar 2018, 9:00
Przebieg: 139000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007

Re: [1.4] Regulacja zaworów

Post autor: Pol1205 » 08 mar 2018, 12:58

właśnie wczoraj wymieniłem ( po roku czasu ok. 10000 km), półsyntetyk

Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1102
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 145000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [1.4] Regulacja zaworów

Post autor: zibi186 » 08 mar 2018, 13:23

Pol1205 pisze:
08 mar 2018, 12:58
właśnie wczoraj wymieniłem ( po roku czasu ok. 10000 km), półsyntetyk
A dlaczego pół ? 🤔
Podejrzewam , że wĺaśnie sam odpowiedziałeś sobie , dlaczego tak długo czekasz na spokojną pracę swojego silniczka 😉 Proponuję przestudiować wątek o olejach . Pozdrawiam 😄

Pol1205
Nowy
Nowy
Posty: 8
Rejestracja: 08 mar 2018, 9:00
Przebieg: 139000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007

Re: [1.4] Regulacja zaworów

Post autor: Pol1205 » 08 mar 2018, 13:47

miałem syntetyk ale i mechanik mówił żeby zmienić na półsyntetyk

Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1102
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 145000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [1.4] Regulacja zaworów

Post autor: zibi186 » 08 mar 2018, 13:56

Pol1205 pisze:
08 mar 2018, 13:47
miałem syntetyk ale i mechanik mówił żeby zmienić na półsyntetyk
Zmień mechanika 🤣
A poważnie : nie wiem , dlaczego mechanik zasugerował Ci coś podobnego 🤔 może miałeś jakieś wycieki i zamiast wymienić uszczelnienia wolał wymienic olej . Ale moim zdaniem nie byla to sluszna decyzja . . .

Pol1205
Nowy
Nowy
Posty: 8
Rejestracja: 08 mar 2018, 9:00
Przebieg: 139000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007

Re: [1.4] Regulacja zaworów

Post autor: Pol1205 » 08 mar 2018, 14:14

ok. Dzięki za pomoc i porady

Pol1205
Nowy
Nowy
Posty: 8
Rejestracja: 08 mar 2018, 9:00
Przebieg: 139000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007

Re: [1.4] Regulacja zaworów

Post autor: Pol1205 » 21 mar 2018, 7:27

witam
problem z "klekotaniem" rozwiązany - przyczyna to urwane śruby kolektora .

Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1102
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 145000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [1.4] Regulacja zaworów

Post autor: zibi186 » 21 mar 2018, 11:35

Pol1205 pisze:
21 mar 2018, 7:27
witam
problem z "klekotaniem" rozwiązany - przyczyna to urwane śruby kolektora .
Trochę dziwne , że na rozgrzanym przestawało tłuc 🤔 , ale ważne że już z glowy 😊

Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 1639
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [1.4] Regulacja zaworów

Post autor: leszek1234 » 21 mar 2018, 13:17

zibi186 - bo zmniejszały się wibracje;) A ich przyczyną może być zimą bardziej gęsty olej, który potrzebuje czaaasu żeby dotrzeć we wszystkie miejsca - czyli to co napisałeś.

Awatar użytkownika
alvaro
klubowicz
klubowicz
Posty: 451
Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
Przebieg: 106000
Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [1.4] Regulacja zaworów

Post autor: alvaro » 16 maja 2018, 21:16

KAZO77 pisze:Ja w mojej Linei przy przbiegu 111606km pierwsza regulacja i wszystkie płytki wymieniłem na nowe. Na wszystkich był za duży luz np. miałobyc 0,4 mm ,a ja miałem 0,5 mm, i na wszystkich powyżej normy błedu 0.05mm. Więc teraz jest lepiej nie słychac charakterystycznego dzwonienia zaworów przy obciążeniu podczas jazdy. Lepiej przyspiesza na kazdym biegu. Na trasie Rabka Kalwaria 4 osoby, klima 5.9- 6,2 litra na 100km. Wymiane robiłem sam. Najpierw zmierzyłem luzy. Nastepnym razem wyjąłem płytki i sprawdziłem jakie były ich wymiary (grubość). Tego samego dnia zamówiłem w serwisie. Nastepnego rano odebrałem i popołudniu już były zamontowane. Koszt 8x7zl za płytki i 35zl za Reinz uszczelka pod pokrywe razem z oringami.
Hej, mógłbyś gdzieś opisać jak wykonuje się taką operację? Chętnie bym wykonał sam.

Wysłane z mojego Luna przy użyciu Tapatalka


ODPOWIEDZ
stoły drewniane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość