Ocena pracy silnika 1.3 multijet
- marcin24
- klubowicz
- Posty: 1031
- Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
- Przebieg: 175000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
- Podziękował: 70 razy
- Otrzymał podziękowań: 68 razy
Re: Ocena pracy silnika 1.3 multijet
U mnie z korektami podobnie, co do rozrządu to jest to łańcuch i zawsze będziesz słyszał szumienie.
Słyszałem jednego m-jeta z rozciągniętym łańcuchem to jet taki charakterystyczny dźwięk szurania łańcucha tak jak byś wziął łańcuch od roweru i przesuwał go po brzegu jakiegoś aluminiowego brzegu, tak charakterystyczny dźwięk że na pewno usłyszysz, u mojego ojca w też w m-jet było słychać łańcuch po odpaleniu na chwilę ja miał poziom oleju poniżej połowy.
Słyszałem jednego m-jeta z rozciągniętym łańcuchem to jet taki charakterystyczny dźwięk szurania łańcucha tak jak byś wziął łańcuch od roweru i przesuwał go po brzegu jakiegoś aluminiowego brzegu, tak charakterystyczny dźwięk że na pewno usłyszysz, u mojego ojca w też w m-jet było słychać łańcuch po odpaleniu na chwilę ja miał poziom oleju poniżej połowy.
Pozdrawiam wszystkich
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5143
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 396 razy
- Otrzymał podziękowań: 649 razy
Re: Ocena pracy silnika 1.3 multijet
Myślę, że idziesz za daleko w swoich poczynaniach. Auto ma przejechane 120 tys km, czyli 100 tys mniej niż mój. Nie przeszkadzaj mu w jego eksploatacji. Wyczyść, zmień olej i i pojeździj. Nowy właściciel i nowe zachowanie auta - norma - przyzwyczajajcie się do siebie i nie szukaj dziury gdzie jej nie ma
smak56
* * * *
* * * *
-
- klubowicz
- Posty: 491
- Rejestracja: 15 sie 2010, 22:12
- Podziękował: 19 razy
- Otrzymał podziękowań: 17 razy
Re: Ocena pracy silnika 1.3 multijet
Zmień olej ( 5w40, ja jeźdzę na valvoline max life ), zmień filtr.
Co do łańcucha - pytałem najstarszego mechanika z pracy - stwierdził, że warto wymienić po 130- 140 kkm, bo łańcuchy lubią się wyciągać, a koszty naprawy przy zerwaniu wielokrotnie przewyższają koszty wymiany całej reszty. Ale wszystko zależy od tego kto i jak nim jeździł. U mnie jeszcze by pociągnął, ale mam spokój.
Co do metalicznego stukania - ja dolewam od niedawna oleju 2T do skuterów, jakieś 250ml na cały bak, i powiem szczerze że słysze wyraźną poprawę w pracy silnika. Ale każdy leje co uważa za słuszne - u mnie działa.
I ie zapomnij o filtrze paliwa - cholerstwo kosztuje od 130 wzwyż, ale watro wymienić o ile ktoś tego nie pilnował.
Co do łańcucha - pytałem najstarszego mechanika z pracy - stwierdził, że warto wymienić po 130- 140 kkm, bo łańcuchy lubią się wyciągać, a koszty naprawy przy zerwaniu wielokrotnie przewyższają koszty wymiany całej reszty. Ale wszystko zależy od tego kto i jak nim jeździł. U mnie jeszcze by pociągnął, ale mam spokój.
Co do metalicznego stukania - ja dolewam od niedawna oleju 2T do skuterów, jakieś 250ml na cały bak, i powiem szczerze że słysze wyraźną poprawę w pracy silnika. Ale każdy leje co uważa za słuszne - u mnie działa.
I ie zapomnij o filtrze paliwa - cholerstwo kosztuje od 130 wzwyż, ale watro wymienić o ile ktoś tego nie pilnował.
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5143
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 396 razy
- Otrzymał podziękowań: 649 razy
Re: Ocena pracy silnika 1.3 multijet
To jest bardzo istotne! Zapomniałem o filtrze paliwa. Oryginał Fiat (Ricambi) https://ricambi.pl/ albo UFI 24ONE01 (nr katalogowy 77363657) wymiana co 60 tys. km. Masz tyle i jeżeli nie był wymieniany to już najwyższa pora.
smak56
* * * *
* * * *
- Fiacik
- klubowicz
- Posty: 1300
- Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
- Przebieg: 27000
- Silnik: 1,0 TSI-110KM
- Rocznik: 2019
- Lokalizacja: Żywiec
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 144 razy
Re: Ocena pracy silnika 1.3 multijet
Na 3-cim filmiku słyszę tylko to , że silnik jeszcze nie jest zagrzany , a wręcz zimny i dlatego tak ,,twardo" chodzi .
Te nasze dieselki niestety tak chodzą przy niższych temp. i tu ważna informacja - osiągnięcie temp.cieczy chłodzącej
w wys.90 stopni wcale nie wskazuje , że w tym przypadku w warunkach zimowych już silnik ,, ma dobrze".
Trochę jeszcze trzeba przejechać aby silnik się zagrzał i wtedy cyka bardzo przyjemnie dla ucha ,prawie nie do odróżnienia
od benzynowego .
Mimo nie najlepszej jakości nagrania dźwięku nie słyszę aby łańcuch wydawał niepokojące dźwięki .Najlepiej to słychać na
zimnym silniku kilka sekund po uruchomieniu. Porównuję to z Oplem Agila 1,2 gdzie był już bardzo naciągnięty , w tym
przypadku przynajmniej na jakiś czas pomógł gęstszy olej . Po jakimś czasie Opel zmienił jednak właściciela ze wzgledu
na koszt wymiany ok. 2200zł . W przypadku naszych diesli z olejem to bym jednak nie eksperymentował .Trzeba lać to co
proponuje serwis czyli Selenie choć droga , ale nie słyszałem aby ktoś na ten olej narzekał .
I zawsze jak pisze smak56 - do górnej kreski na wskaźniku .
Te nasze dieselki niestety tak chodzą przy niższych temp. i tu ważna informacja - osiągnięcie temp.cieczy chłodzącej
w wys.90 stopni wcale nie wskazuje , że w tym przypadku w warunkach zimowych już silnik ,, ma dobrze".
Trochę jeszcze trzeba przejechać aby silnik się zagrzał i wtedy cyka bardzo przyjemnie dla ucha ,prawie nie do odróżnienia
od benzynowego .
Mimo nie najlepszej jakości nagrania dźwięku nie słyszę aby łańcuch wydawał niepokojące dźwięki .Najlepiej to słychać na
zimnym silniku kilka sekund po uruchomieniu. Porównuję to z Oplem Agila 1,2 gdzie był już bardzo naciągnięty , w tym
przypadku przynajmniej na jakiś czas pomógł gęstszy olej . Po jakimś czasie Opel zmienił jednak właściciela ze wzgledu
na koszt wymiany ok. 2200zł . W przypadku naszych diesli z olejem to bym jednak nie eksperymentował .Trzeba lać to co
proponuje serwis czyli Selenie choć droga , ale nie słyszałem aby ktoś na ten olej narzekał .
I zawsze jak pisze smak56 - do górnej kreski na wskaźniku .
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta
-
- klubowicz
- Posty: 491
- Rejestracja: 15 sie 2010, 22:12
- Podziękował: 19 razy
- Otrzymał podziękowań: 17 razy
Re: Ocena pracy silnika 1.3 multijet
Rozrząd robiłem w Lublinie, że tak powiem po znajomości.
Ja z tym olejem też poczytałem, i najważniejsze - olej 2T klasy TC, co jest bardzo ważne. W intercarsie jest valvoline scooter 2T który zalewam teraz i z liqui moly o numerze 1052 który zamierzam kupić. Ja wlałem chyba pół litra na 3/4 baku i nic się nie stało, pracował bardziej miękko, ale nic się nie stało. Drugi mechanik stwierdził że co najwyżej z wtryskami może się coś dziać choć nie musi, ale pompa ma lepsze smarowanie. No i jakoś lepiej czyści wtryski taka mieszanka.
Co do korekt to tak na szybko - jak jest korekta na + to znaczy żę wtrysk "leje", a jak na - to może być zabrudzony/uszkodzony. Odchyły o 0.9 są dopuszczalne, większe odchylenie to zwrócenie uwagi że coś może się dziać nieporządanego.
Ja z tym olejem też poczytałem, i najważniejsze - olej 2T klasy TC, co jest bardzo ważne. W intercarsie jest valvoline scooter 2T który zalewam teraz i z liqui moly o numerze 1052 który zamierzam kupić. Ja wlałem chyba pół litra na 3/4 baku i nic się nie stało, pracował bardziej miękko, ale nic się nie stało. Drugi mechanik stwierdził że co najwyżej z wtryskami może się coś dziać choć nie musi, ale pompa ma lepsze smarowanie. No i jakoś lepiej czyści wtryski taka mieszanka.
Co do korekt to tak na szybko - jak jest korekta na + to znaczy żę wtrysk "leje", a jak na - to może być zabrudzony/uszkodzony. Odchyły o 0.9 są dopuszczalne, większe odchylenie to zwrócenie uwagi że coś może się dziać nieporządanego.
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5143
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 396 razy
- Otrzymał podziękowań: 649 razy
Re: Ocena pracy silnika 1.3 multijet
To znaczy, że wszystkie leją choć w innej kolejności i przy innych obrotach? Mam zrobionych kilka zrzutów i za każdym razem są inne odczyty, za każdym razem inny wtrysk ma -, po czym z minusa robi się wartość dodatnia itd. Nie bardzo to rozumiem.
smak56
* * * *
* * * *
-
- klubowicz
- Posty: 818
- Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1,3 mjet
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Re: Ocena pracy silnika 1.3 multijet
Olej chce wlać valvoline synpower 5w40? Do tego filtr manna.
Mówisz, że korekty są w normie, dobrze wyczytałem, że patrzy się po nagrzaniu silnika? Bo na zimnym jak widać już są duże różnice.
Mówisz, że korekty są w normie, dobrze wyczytałem, że patrzy się po nagrzaniu silnika? Bo na zimnym jak widać już są duże różnice.
-
- klubowicz
- Posty: 491
- Rejestracja: 15 sie 2010, 22:12
- Podziękował: 19 razy
- Otrzymał podziękowań: 17 razy
Re: Ocena pracy silnika 1.3 multijet
Jaj przebieg poniżej 100kkm ti synpower, jak więcej to maxlife. Filtr mann 713/1x, ale to zależy jaką masz obudowe filtra, bo są dwie.
A czy na zimnym czy ciepłym badać to już nie wiem.
Spróbuje przewertować fora i czegoś więcej się dowiedzieć, bo zupełnie wypadło mi z głowy pytać na warsztacie jak to jest.
A czy na zimnym czy ciepłym badać to już nie wiem.
Spróbuje przewertować fora i czegoś więcej się dowiedzieć, bo zupełnie wypadło mi z głowy pytać na warsztacie jak to jest.
-
- klubowicz
- Posty: 186
- Rejestracja: 26 cze 2017, 23:35
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
- Rocznik: 2008
- Podziękował: 20 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: Ocena pracy silnika 1.3 multijet
Weź do ręki filtr Mann i odpowiednik Filtrona. Jeśli nadal nie jesteś przekonany to rozwiń jeden i drugi a już więcej nie kupisz innego filtra oleju niż Filtron Nie, tym wpisem nie mam zamiaru rozpętać wojny.
-
- klubowicz
- Posty: 186
- Rejestracja: 26 cze 2017, 23:35
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
- Rocznik: 2008
- Podziękował: 20 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
-
- klubowicz
- Posty: 818
- Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1,3 mjet
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Re: Ocena pracy silnika 1.3 multijet
Możliwe, nie miałem styczności z tym silnikiem i nikogo nie znam aby porównać, dlatego wrzucam na forum aby inni posłuchali i napisali co o tym myślą.