Nie rozpędzaj się tak z przepływomierzem. Wpisz w google "czyszczenie przepływomierza" a dowiesz się dlaczego. Jak zawalisz, to cena nowego nie jest mała.
[1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5150
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 399 razy
- Otrzymał podziękowań: 652 razy
Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet
smak56
* * * *
* * * *
-
- klubowicz
- Posty: 818
- Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1,3 mjet
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet
Dzisiaj pierwszy raz miałem problem z tematu.
Poczułem lekkie szarpniecie i zero przyspieszenia, było ok 2.2tys na piątym biegu, redukcja na czwórkę nie pomogła. Po kilometrze problem minął. Po paru godzinach było znowu to samo, również przeszło po chwili.
Map wyczyszczony, trzpień egr też, przetwornik turbiny przedmuchany jak również sprawdzona gruszka turba która chodzi.
Jutro podłącze jeszcze pod kompa. Przeczytałem cały temat i jest wspomniane o czujniku sprzęgła, ale nic więcej.
Poczułem lekkie szarpniecie i zero przyspieszenia, było ok 2.2tys na piątym biegu, redukcja na czwórkę nie pomogła. Po kilometrze problem minął. Po paru godzinach było znowu to samo, również przeszło po chwili.
Map wyczyszczony, trzpień egr też, przetwornik turbiny przedmuchany jak również sprawdzona gruszka turba która chodzi.
Jutro podłącze jeszcze pod kompa. Przeczytałem cały temat i jest wspomniane o czujniku sprzęgła, ale nic więcej.
-
- klubowicz
- Posty: 818
- Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1,3 mjet
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet
I taki byłby objaw? Nie ważne czy było 1.5 tys czy 3 tys obrotów, auto wogole nie przyspieszało.
- marcin24
- klubowicz
- Posty: 1031
- Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
- Przebieg: 175000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
- Podziękował: 70 razy
- Otrzymał podziękowań: 68 razy
Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet
może być, odłącz wężyk od turbo i przejedź się, to zobaczysz jaki efekt to daje,
spróbowałbym też trochę pojeździć z odłączonym EGR-em wywali błąd ale pozwoli ci na 100% wyeliminować go.
spróbowałbym też trochę pojeździć z odłączonym EGR-em wywali błąd ale pozwoli ci na 100% wyeliminować go.
Pozdrawiam wszystkich
-
- klubowicz
- Posty: 818
- Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1,3 mjet
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet
Odłączyć wężyk od turbo u co będzie? Nie będzie problemu czy wogole turbo się nie włączy. Pytam bo nie wiem jak ma to pomoc zdiagnozować problem.marcin24 pisze:może być, odłącz wężyk od turbo i przejedź się, to zobaczysz jaki efekt to daje,
spróbowałbym też trochę pojeździć z odłączonym EGR-em wywali błąd ale pozwoli ci na 100% wyeliminować go.
Egr po odłączeniu będzie tak jakby go nie było i jak nie będzie problemu to wtedy winny będzie on?
- marcin24
- klubowicz
- Posty: 1031
- Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
- Przebieg: 175000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
- Podziękował: 70 razy
- Otrzymał podziękowań: 68 razy
Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet
Turbo się tak jakby nie włączy to tak jak by się łopatki zacięły będzie.
jeżeli problem nie będzie występował po odłączeniu EGR to znaczy że musi się dalej zacinać lub elektrozawór nawala.
jeżeli problem nie będzie występował po odłączeniu EGR to znaczy że musi się dalej zacinać lub elektrozawór nawala.
Pozdrawiam wszystkich
-
- klubowicz
- Posty: 818
- Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1,3 mjet
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet
Czytam i nie rozumiem czyli jak turbo się nie włączy(bo będzie odlaczony wężyk) to nie będzie miał cały czas mocy, więc co mi to da?
- marcin24
- klubowicz
- Posty: 1031
- Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
- Przebieg: 175000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
- Podziękował: 70 razy
- Otrzymał podziękowań: 68 razy
Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet
To jest żebyś sobie odłączył żeby zobaczyć jaki jest objaw zaciętych łopatek, nic ma ci to nie dać, tylko po prostu jak byś chciał zobaczyć jak to jest.
Pozdrawiam wszystkich
-
- klubowicz
- Posty: 818
- Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1,3 mjet
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet
Teraz rozumiem.
Tylko czy to coś z turbo skoro nie ciągnie już od 1.3 tys obrotów? Wiadomo, że wtedy ma mała moc,prawie żadna ale jednak rozpędza się. Jak to się stało wrzucałem każdy bieg od 3 do 5 i obroty były różne a czuć jakby auto zwalniało mimo, że pedał był w podłodze.
@smak56 jak myślisz?
Tylko czy to coś z turbo skoro nie ciągnie już od 1.3 tys obrotów? Wiadomo, że wtedy ma mała moc,prawie żadna ale jednak rozpędza się. Jak to się stało wrzucałem każdy bieg od 3 do 5 i obroty były różne a czuć jakby auto zwalniało mimo, że pedał był w podłodze.
@smak56 jak myślisz?
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5150
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 399 razy
- Otrzymał podziękowań: 652 razy
Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet
Jak Ci się tak zrobi to wyłącz silnik i włącz jeszcze raz (w czasie jazdy). Odpuści. Później jak pisze Marcin24. EGR - jeżeli dobry to wymiana czujnika/zaworu FIAT 55203202; 51884840; 55228986; to ciągle ten sam czujnik/zawór.
VPK/LN-32717893/2012/SP/
Bielsko-Biała
13.03.2012 r.
Dotyczy: samochodu Fiat LINEA
Nr nadwozia: 03060777
Odpowiadając na pański e-mail dnia 09.03.2012 roku, po konsultacji z Przedstawicielem Działu Części Zamiennych informujemy, że dla naprawy samochodu prawidłowy numer części zamiennej – zaworu to 51884840.
Dziękujemy za kontakt i łączymy pozdrowienia.
Z poważaniem.
Stanisław Podsadecki
Obsługa Klienta FAP SA
VPK/LN-32717893/2012/SP/
Bielsko-Biała
13.03.2012 r.
Dotyczy: samochodu Fiat LINEA
Nr nadwozia: 03060777
Odpowiadając na pański e-mail dnia 09.03.2012 roku, po konsultacji z Przedstawicielem Działu Części Zamiennych informujemy, że dla naprawy samochodu prawidłowy numer części zamiennej – zaworu to 51884840.
Dziękujemy za kontakt i łączymy pozdrowienia.
Z poważaniem.
Stanisław Podsadecki
Obsługa Klienta FAP SA
smak56
* * * *
* * * *
-
- klubowicz
- Posty: 818
- Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1,3 mjet
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet
Jeżeli podczas jazdy zgasze i odpale auto, moc wróci to wtedy będzie wiadomo, że to zawór overboost?
Skąd mam wiedzieć czy to egr? Można jakoś sprawdzić bez demontażu? Trzpień chodzi o błędu nie ma.
Skąd mam wiedzieć czy to egr? Można jakoś sprawdzić bez demontażu? Trzpień chodzi o błędu nie ma.
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5150
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 399 razy
- Otrzymał podziękowań: 652 razy
Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet
Jeżeli wyeliminujesz EGR to tak. Nazwę "overboost" pisz wyczuciem. Na forum są fachowcy od tej terminologii.
smak56
* * * *
* * * *