Macie w planach zagazować auto ?

emmer
Moderator
Moderator
Posty: 5997
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 181000
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Białobrzegi
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Macie w planach zagazować auto ?

Post autor: emmer » 17 paź 2014, 14:27

jeżeli trzeci rok bez problemów to wymieniaj na te filtry co masz. co ile wymieniać masz w książce gwarancyjnej - ja bym tego się trzymał.


jeżeli nie ma u Ciebie gdzieś w sklepie albo warsztacie u gazowników to internet albo może buhert będzie coś miał

-- 17 paź 2014, o 14:28 --

jeżeli trzeci rok bez problemów to wymieniaj na te filtry co masz. co ile wymieniać masz w książce gwarancyjnej - ja bym tego się trzymał.


jeżeli nie ma u Ciebie gdzieś w sklepie albo warsztacie u gazowników to internet albo może buhert będzie coś miał

sie napisałem i cosik takiego walnęło. problem znany i prezes już pracuje :)

[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/mobiquo/mobiquo_common.php on line 1301: include_once(./mobiquo/include/classConnection.php) [function.include-once]: failed to open stream: No such file or directory
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/mobiquo/mobiquo_common.php on line 1301: include_once() [function.include]: Failed opening './mobiquo/include/classConnection.php' for inclusion (include_path='.')

Fatal error: Class 'classFileManagement' not found in /home/mrbigi/public_html/lkp/phpbb3/mobiquo/mobiquo_common.php on line 1302
Obrazek

Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6368
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 129000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Macie w planach zagazować auto ?

Post autor: Tomek » 17 paź 2014, 23:33

Do BRC dobrze jest bez kombinacji kupować oryginalne filtry tej firmy, bo wtedy kupujesz jakość.
Ja zmieniam co 15-20 tyś.km. zależy jak tam wyjdzie.

Awatar użytkownika
alvaro
klubowicz
klubowicz
Posty: 454
Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
Przebieg: 106000
Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Macie w planach zagazować auto ?

Post autor: alvaro » 18 paź 2014, 14:08

Czyli starasz sie robic raz na rok?

Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6368
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 129000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Macie w planach zagazować auto ?

Post autor: Tomek » 18 paź 2014, 17:43

alvaro pisze:Czyli starasz sie robic raz na rok?
No jakoś tak się to zbiega.

Pongo
klubowicz
klubowicz
Posty: 274
Rejestracja: 16 lut 2013, 14:23
Przebieg: 127000
Silnik: 1.4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Warszawa
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Macie w planach zagazować auto ?

Post autor: Pongo » 19 paź 2014, 19:11

Wbije się z pytaniem tutaj bo problem dotyczy instalacji LPG. Od jakiegoś czasu po zgaszeniu auta na lpg muszę długo kręcić rozrusznikiem żeby odpalił. Emmer podpowiedział że to pewnie jeden z wtryskiwaczy i potwierdza tą tezę też kilka innych osób.

Jak myślicie czy jest opcja samodzielnego wymienienia jednego wtrysku na nowy? Myślicie że jak oczywiście wtrysk będzie ten sam to powinno się obejść bez dodatkowej kalibracji?
Gazownik jest w takich godzinach że musiałbym brać wolne żeby on mi to zrobił i jeszcze nie wiem ile by sobie życzył.
T-Jet dla zniewalającej mocy (taaa) i LPG dla rozsądku...

emmer
Moderator
Moderator
Posty: 5997
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 181000
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Białobrzegi
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Macie w planach zagazować auto ?

Post autor: emmer » 20 paź 2014, 8:46

z tego co pamiętam to jest wypiąć stary / wpiąć nowy. tylko potem miałem regulację, ale nie wiem czy była niezbędna czy tylko profilaktycznie.

ale ty nie wiesz który wtryskiwacz. nie wiesz czy to tez może reduktor. chyba podjechałbym do jakiegoś gazownika
Obrazek

MarcG
Nowy
Nowy
Posty: 19
Rejestracja: 12 wrz 2014, 12:50
Przebieg: 75000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Józefów k. Otwocka

Re: Macie w planach zagazować auto ?

Post autor: MarcG » 20 paź 2014, 8:56

Pongo pisze:Wbije się z pytaniem tutaj bo problem dotyczy instalacji LPG. Od jakiegoś czasu po zgaszeniu auta na lpg muszę długo kręcić rozrusznikiem żeby odpalił. Emmer podpowiedział że to pewnie jeden z wtryskiwaczy i potwierdza tą tezę też kilka innych osób.

Jak myślicie czy jest opcja samodzielnego wymienienia jednego wtrysku na nowy? Myślicie że jak oczywiście wtrysk będzie ten sam to powinno się obejść bez dodatkowej kalibracji?
Gazownik jest w takich godzinach że musiałbym brać wolne żeby on mi to zrobił i jeszcze nie wiem ile by sobie życzył.

Może jeszcze puszczać parownik podciśnieniem, też się to zdarza. Sprawdzić cienki wężyk który odchodzi od parownika czy po zgaszeniu nie popuszcza gazu.
Pozdrawiam
Marcin

Awatar użytkownika
alvaro
klubowicz
klubowicz
Posty: 454
Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
Przebieg: 106000
Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Macie w planach zagazować auto ?

Post autor: alvaro » 20 paź 2014, 15:00

Przy wymianie mogę skorzystać z tej instrukcji?
Wygląda to mniej więcej tak samo?

Mam taki filtr fazy lotnej jak na zdjęciu
Obrazek
Jest tam pierścień segera... zdejmuję go, otwieram puchę bez blokowania zaworu od gazu i wymieniam?
Zakręcacie zawór od gazu?
Filtr ma być bibułkowy czy jakiś inny? Macie otwór z dwóch stron filtra czy z jednej?

I drugi filtr za który nie wiem jak się zabrać... to niebieskie u góry się ściąga, co to?
Obrazek

emmer
Moderator
Moderator
Posty: 5997
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 181000
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Białobrzegi
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Macie w planach zagazować auto ?

Post autor: emmer » 21 paź 2014, 8:13

mam poblokowane w robocie linki i obrazki dlatego odpowiem Ci tylko na to czy zakręcać zawór: nie. sam się blokuje. zejdzie ci tylko tyle co w wężach. potem, po robocie, po odpaleniu, może też zgasnąć zanim gaz się "rozejdzie"

-- 21 paź 2014, o 08:14 --

mam poblokowane w robocie linki i obrazki dlatego odpowiem Ci tylko na to czy zakręcać zawór: nie. sam się blokuje. zejdzie ci tylko tyle co w wężach. potem, po robocie, po odpaleniu, może też zgasnąć zanim gaz się "rozejdzie"
Obrazek

Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 1642
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Macie w planach zagazować auto ?

Post autor: leszek1234 » 21 paź 2014, 8:22

Alvaro - to niebieskie, to cewka elektrozaworu, tego nie ruszaj. Odkręca się tą srebrną miseczkę, na dole.

Awatar użytkownika
alvaro
klubowicz
klubowicz
Posty: 454
Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
Przebieg: 106000
Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Macie w planach zagazować auto ?

Post autor: alvaro » 22 paź 2014, 20:07

Nie mają filtrów w motoryzacyjnym.. znaczy maja ale nie BRC i trzeba by im przywieźć na wzór.
Mogli byście polecić które dwa kupić?

Awatar użytkownika
sylwek
klubowicz
klubowicz
Posty: 494
Rejestracja: 29 maja 2012, 21:56
Przebieg: 48000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: ELC
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Macie w planach zagazować auto ?

Post autor: sylwek » 22 paź 2014, 21:56

alvaro pisze:Nie mają filtrów w motoryzacyjnym.. znaczy maja ale nie BRC i trzeba by im przywieźć na wzór.
Mogli byście polecić które dwa kupić?
Siema...
Niewiele wyczytałem z fotek, ale wydaje mi sie ze potrzebujesz filtrów do BRC Sequent24 M07. Dałbyś pełne oznaczenia to byśmy konkretnie dobrali...

Filtr FL to niby BRC Czakram, ale model z KME (homologacja 67R-010663/110R-000031) który jest rozbieralny (pierścień segera) i wymieniasz w nim sam wkład - poliester z siatką. Ewentualnie zmienić np. na bardzo dobry filtr (podwójny - gęsta bibuła + poliester) filtr FL-03 Czaja. IMHO Jeden z najlepszych na rynku... i tańszy. Sam takich używam :)
Natomiast Filtr FC to klasyczny wkład (plastikowy korpus) do obudowy MY98. Rozpinasz korpus odkręcając dolną śrubę i wymieniasz wkład. Warto wziąć zestaw razem z oringami ! Co do wymiany - na wyłączonym silniku elektrozawory są zamknięte - wyleci tyle gazu ile jest w wężach (troszkę zasyyyyczy). Można ewentualnie zakręcić zawór na butli, włączyć silnik i wypalić gaz z przewodów, jak przejdzie na benzynę to wyłączyć i dopiero odkrecić fitr FC.

Poniżej przykładowe aukcje, ale pewnie znajdziesz gdzieś koło siebie w sklepie. Oczywiście - najpierw dokładnie sprawdzić wymiary !!
http://allegro.pl/filtr-fazy-lotnej-kme ... 54064.html
http://allegro.pl/wklad-filtr-gazu-kme- ... 68721.html
http://allegro.pl/brc-filtr-wklad-fazy- ... 15332.html
http://allegro.pl/filtr-czaja-fl-03-kro ... 48019.html

-- 22 paź 2014, o 22:32 --
Pongo pisze:...Od jakiegoś czasu po zgaszeniu auta na lpg muszę długo kręcić rozrusznikiem żeby odpalił. Emmer podpowiedział że to pewnie jeden z wtryskiwaczy i potwierdza tą tezę też kilka innych osób.
Jedno "ale" - w sekwencji uruchamiasz silnik zawsze na benzynie, tak że wtrysk LPG nie ma tu nic do rzeczy. Chyba że: masz włączoną opcję (wg. mnie- złą) uruchamiania bezpośrednio z LPG :przykry , albo wtrysk kompletnie skapitulował i przepuszcza - co się rzadko zdarza..
pisze:Jak myślicie czy jest opcja samodzielnego wymienienia jednego wtrysku na nowy? Myślicie że jak oczywiście wtrysk będzie ten sam to powinno się obejść bez dodatkowej kalibracji?
Jeśli masz monolityczne wtryski typu Hana, Barracuda, Keihin, to nie trzeba ich kalibrować - średnica dyszy określa ich parametry.
Wracając do ew.przyczyny problemów - konieczne jest podpięcie interfejsu i zaobserwowanie: ciśnień i pracy wtrysków. W sofcie możesz wyłączać poszczególne wtryski i jeśli coś z którymś nie tak, to od razu wykryjesz anomalie pracy silnika. Może też parownik puszcza podciśnieniem (zobaczysz w programie - choćby ciśnienia reduktora/kolektora). Stawiałbym jednak na spore rozjechanie map Pb/LPG.
*Powered by LPG*

emmer
Moderator
Moderator
Posty: 5997
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 181000
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Białobrzegi
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Macie w planach zagazować auto ?

Post autor: emmer » 23 paź 2014, 8:18

Jedno "ale" - w sekwencji uruchamiasz silnik zawsze na benzynie, tak że wtrysk LPG nie ma tu nic do rzeczy. Chyba że: masz włączoną opcję (wg. mnie- złą) uruchamiania bezpośrednio z LPG :przykry , albo wtrysk kompletnie skapitulował i przepuszcza - co się rzadko zdarza..
jednak nie do końca - u mnie na początku tak rozrabiał reduktor (wada fabryczna, wymieniony na gwarancji), później padł jeden wtryskiwacz (po około 40.000 km także albo się skończył, albo kiepski gaz, teraz założone te z siteczkiem). w obydwu przypadkacj objawy identyczne.

sposób na sprawdzenie. nie wiem jak u Ciebie tam jest zrobione, ale u mnie tak jak na fotce. wracasz do domu. odpinasz wąż z tego - nie wiem jak się to nazywa :róż :ryczy - P02 - zostawiasz na noc. rano odpalasz na benzynie. jak jest dalej źle to nie instalacja, jak jest dobrze to szukasz czy wtryskiwacze czy reduktor. dodatkowo u mnie w programie wyszedł spadek ciśnienia. w stagu jest opcja wyłączania poszczególnych wtryskiwaczy i jak trafiło na ten wadliwy to silnik pracował równiutko, jak był włączony to trochę drżał.


może sylwek coś jeszcze do tego dopisze.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Obrazek

Awatar użytkownika
sylwek
klubowicz
klubowicz
Posty: 494
Rejestracja: 29 maja 2012, 21:56
Przebieg: 48000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: ELC
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Macie w planach zagazować auto ?

Post autor: sylwek » 23 paź 2014, 21:34

emmer pisze:może sylwek coś jeszcze do tego dopisze.
Nic dodać nic ująć :ok)
Gwoli wyjaśnienia tylko - to tajemnicze "P02" to konkretnie "PS-02" - czyli Map Sensor, jest na tym samym wężu co filtr FL i jeśli chcieć ściągać wąż to może łatwiej z filtra ? :pomysli No i wystarczy na chwilę (syknie - znaczy trzyma ciśnienie), nie trzeba na całą noc. Reasumując: powtórzę - koniecznie podpiąć interfejs i w programie odczytać parametry ciśnień i pracy podzespołów. Wiele to może wyjaśnić i uchronić od próby naprawy przez losową wymianę podzespołów...
*Powered by LPG*

Pongo
klubowicz
klubowicz
Posty: 274
Rejestracja: 16 lut 2013, 14:23
Przebieg: 127000
Silnik: 1.4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Warszawa
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Macie w planach zagazować auto ?

Post autor: Pongo » 03 gru 2014, 20:59

Zobaczymy czy to nie wina niższej temperatury ale teraz po zmianie akumulatora auto po zgaszeniu na gazie odpala ponownie bez problemu. Poczekam jeszcze przed ostatecznym potwierdzeniem do ocieplenia ale swoją drogą nieznane są ścieżki usterek Fiatów...

-- 10 maja 2015, o 21:29 --

Koleżanki, Koledzy czy możecie polecić jakiegoś sprawdzonego gaz machera w Warszawie? Na mojego nie narzekam ale jest otwarty 8-16 a brać 2 dni urlopu na oddanie i odebranie gazownika to trochę przesada.
T-Jet dla zniewalającej mocy (taaa) i LPG dla rozsądku...

ODPOWIEDZ
stoły drewniane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość