Macie w planach zagazować auto ?
-
- klubowicz
- Posty: 513
- Rejestracja: 08 gru 2009, 22:49
- Przebieg: 61000
- Silnik: 1,4 8v
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Lublin
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Aixen, ile Cie kosztowało przerobienie Linei na kuchenkę i czy robiłeś to w ASO czy poza nim?
Właśnie znalazłem kalkulator na gazeo.pl i wyszło, że przy miesięcznych przebiegach 1300km, cenie instalacji około 3000zł, cenie Pb 4,45 i LPG 2,17 (plus koszty przeglądów, serwisu, benzyny na rozruch) to przez 2 lata dołożę około 380zł. Żeby się zwrócił koszt instalacji w ciągu 12m to trzeba by 2000km na miesiąc robić. Na razie nie planuję jej trzymać dłużej niż 2 lata, ale gdyby miało być dłużej to może się skuszę.
Właśnie znalazłem kalkulator na gazeo.pl i wyszło, że przy miesięcznych przebiegach 1300km, cenie instalacji około 3000zł, cenie Pb 4,45 i LPG 2,17 (plus koszty przeglądów, serwisu, benzyny na rozruch) to przez 2 lata dołożę około 380zł. Żeby się zwrócił koszt instalacji w ciągu 12m to trzeba by 2000km na miesiąc robić. Na razie nie planuję jej trzymać dłużej niż 2 lata, ale gdyby miało być dłużej to może się skuszę.
Octavia 3 1,4 TSI Elegance Brąz Topaz
- aixen
- klubowicz
- Posty: 442
- Rejestracja: 08 gru 2009, 15:03
- Przebieg: 85555
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Łódź
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
kylo, instalacja zakładana poza ASO, po zakończeniu gwarancji na auto. Koszt całkowity to 2200 PLN.
Konfiguracja:
Wtryskiwacze: IG3 Horizon
Reduktor: KME Silver 1
Elektronika: KME Diego G3
Wielozawór: Tomasetto
Zbiornik: Stako 42 l toroidalny.
Auto przełącza się na LPG po osiągnięciu temperatury płynu chłodniczego ca 35 C (przy aktualnych temperaturach po przejechaniu około 1 km)
Spalanie średnie...
miasto (spokojna jazda, ale w miarę dynamiczna) - 9 l/100
trasa (prędkości z przedziału 80 - 100 km/h) - 6,2 l/100 km
Konfiguracja:
Wtryskiwacze: IG3 Horizon
Reduktor: KME Silver 1
Elektronika: KME Diego G3
Wielozawór: Tomasetto
Zbiornik: Stako 42 l toroidalny.
Auto przełącza się na LPG po osiągnięciu temperatury płynu chłodniczego ca 35 C (przy aktualnych temperaturach po przejechaniu około 1 km)
Spalanie średnie...
miasto (spokojna jazda, ale w miarę dynamiczna) - 9 l/100
trasa (prędkości z przedziału 80 - 100 km/h) - 6,2 l/100 km
Linea 1.4 8v & LPG r.2007 wersja Dynamic 85 KKm (Syn)
Linea 1.4 Turbo r.2009 wersja Dynamc 56 KKm (To ja)
Linea 1.4 Turbo r.2009 wersja Dynamc 56 KKm (To ja)
- aixen
- klubowicz
- Posty: 442
- Rejestracja: 08 gru 2009, 15:03
- Przebieg: 85555
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Łódź
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Przy moim użytkowaniu auta.... 75% miasta i 25% trasa przy cenie za instalację na poziomie 2200 - 2500 PLN inwestycja zwraca się po około 18-tu miesiącach.
Średnia miesięczna oszczędność to około 150 PLN, choć rekorodowo, przy dużym przebiegu i zwrocie kosztów za paliwo (użycie do celów służbowych) zarobiła blisko 1000 PLN... co cieszy... bardzo...
Oczywiście jest to instalacja IV generacji. Sekwencyjny wtrysk gazu w fazie lotnej...
Przy instalacjach V generacji (wtrysk fazy ciekłej z użyciem wtryskiwaczy benzynowych) można (przy odrobinie szczęścia) liczyć na kilku procentowy przyrost mocy...
Średnia miesięczna oszczędność to około 150 PLN, choć rekorodowo, przy dużym przebiegu i zwrocie kosztów za paliwo (użycie do celów służbowych) zarobiła blisko 1000 PLN... co cieszy... bardzo...
Oczywiście jest to instalacja IV generacji. Sekwencyjny wtrysk gazu w fazie lotnej...
Przy instalacjach V generacji (wtrysk fazy ciekłej z użyciem wtryskiwaczy benzynowych) można (przy odrobinie szczęścia) liczyć na kilku procentowy przyrost mocy...
Linea 1.4 8v & LPG r.2007 wersja Dynamic 85 KKm (Syn)
Linea 1.4 Turbo r.2009 wersja Dynamc 56 KKm (To ja)
Linea 1.4 Turbo r.2009 wersja Dynamc 56 KKm (To ja)
-
- klubowicz
- Posty: 513
- Rejestracja: 08 gru 2009, 22:49
- Przebieg: 61000
- Silnik: 1,4 8v
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Lublin
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Szkoda, że trzeba tej odrobiny szczęścia. Instalacja za 2500,- w ASO to nie przejdzie oni na wiosnę już wołali 3600,-. Ta kalkulacja którą robiłem na gazeo.pl z ceną instalacji 3000,- już był nieopłacalna (na 2 lata użytkowania).aixen pisze:można (przy odrobinie szczęścia) liczyć na kilku procentowy przyrost mocy...
Octavia 3 1,4 TSI Elegance Brąz Topaz
- alvaro
- klubowicz
- Posty: 624
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
- Przebieg: 205000
- Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
- Podziękował: 50 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Ciekawe jak taka instalacja ma się do instalacji za 2200 zł, którą posiada kolega aixen?!mpsfc pisze:Wczoraj zaliczyłem przegląd gazowni po 45 tyś. Wszystko w jak najlepszym porządeczku. Instalacja BRC założona w serwisie za 3 tyś zeta. W porównaniu z Tartarini w punto, którym zrobiłem 150 tyś na gazie to dzień do nocy. Jestem wiecej niz zadowolony .
PS- aixen, czemu tak niska ocena zadowolenia z autka? ;)
-
- klubowicz
- Posty: 33
- Rejestracja: 19 sie 2010, 22:23
- Przebieg: 147000
- Silnik: 1.4 8V + fabryczne LPG Tartarini
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: sosnowiec
Oj ... Oj ... z jednym się tylko zgadzam - na gazie oszczędzamy około 10 groszy/kilometrze. 10-15 tys rocznie jeździ mój ojciec emeryt - na działkę i z powrotem ;-)aixen pisze:Podstawą inwestycji w instalację gazową są względy ekonomiczne. Pomijam w tych rozważaniach ewentualne problemy techniczne, spadek mocy itp... Z uwagi na wysoką cenę instalacji dedykowanych (montowanych w serwisie fabrycznym) trzeba naprawdę dużo jeździć. Aktualnie (w pewnym uproszczeniu) można przyjąć, że średni zysk na każdych 100 przejechanych "na gazie" kilometrach to 10 PLN. Czyli instalacja zwróci się po takiej liczbie tyś km ile kosztowała razy 10. Np. instalacja za 4.2 KPLN po 42 tyś. km. Tylko ja się pytam... po co kupować auto zasilane PB i zakładać w celach oszczędnościowych instalację LPG... kto dużo jeździ wybierze diesla i po problemie...
Większość osób użytkujących auta zasilane LPG podnosi temat ekonomiki codziennej eksploatacji, a ja się pytam ponownie... gdzie koszt instalacji, częstszych przeglądów i dodatkowych czynności serwisowych... za intalkę musisz wydać pieniądze "od ręki", kupując benzynę, płacisz je "po kawałku". W ogólnym rozliczeniu wyjdzie na jedno.
Dla niezdecydowanych - kalkulator LPG - można sprawdzić samemu...
http://www.autocentrum.pl/go/147__kalkulator_LPG.html" onclick="window.open(this.href);return false;
I jeszcze jedno... po "zagazowaniu" proponuję usuwać napis Linea i montować Amica... w sumie też ładnie... :blink:
Ewentualnie jeszcze do sklepu i na weekend ;-) Tak więc jemu LPG RÓWNIEŻ nie polecam ...
Poprzednie auto (Panda 1.1) miałem też z LPG. W ciągu 5 lat zrobiłem 170 tys. Oszczędności chyba sam potrafisz policzyć ... a przy tej kwocie koszt instalacji i rzekomych dodatkowych innych rzeczy przy LPG jest delikatnie mówiąc znikomy ;-)
A złośliwości typu "AMICA" może po prostu sobie daruj - bo tego typu teksty na forum nie powinny mieć miejsca...
- aixen
- klubowicz
- Posty: 442
- Rejestracja: 08 gru 2009, 15:03
- Przebieg: 85555
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Łódź
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Się porobiło... tym bardziej, że sam założyłem LPG do Linei... nie powinno mnie nic ruszać... ale rusza, a ponoć powinniśmy być bardziej asertywni...
Jak napisał rafcio082, każdy ma prawo do własnego zdania, sam mimo że przymuszony sytuacją ekonomiczną do założenia LPG, zdania nie zmieniam. Zwłaszcza teraz, przy niskich temperaturach wszelkie "upierdliwości" dają się odczuć... nie mniej, jak długo zysk ekonomiczny łagodzi mi stresy, tak długo "tłumaczę" sobie, że "tak ma być". Instalację założyłem "za free" i przyniesie mi dodatkowy zysk przy sprzedaży... i nic więcej... i mam nadzieję, że nigdy więcej nie będę musiał sięgać po ten środek, zmuszony rachunkiem ekonomicznym...
Pozostając z szacunkiem dla wszystkich posiadaczy aut z LPG, ale też pozostając z niezmienionym zdaniem... LPG to zło...
Jak napisał rafcio082, każdy ma prawo do własnego zdania, sam mimo że przymuszony sytuacją ekonomiczną do założenia LPG, zdania nie zmieniam. Zwłaszcza teraz, przy niskich temperaturach wszelkie "upierdliwości" dają się odczuć... nie mniej, jak długo zysk ekonomiczny łagodzi mi stresy, tak długo "tłumaczę" sobie, że "tak ma być". Instalację założyłem "za free" i przyniesie mi dodatkowy zysk przy sprzedaży... i nic więcej... i mam nadzieję, że nigdy więcej nie będę musiał sięgać po ten środek, zmuszony rachunkiem ekonomicznym...
Pozostając z szacunkiem dla wszystkich posiadaczy aut z LPG, ale też pozostając z niezmienionym zdaniem... LPG to zło...
Linea 1.4 8v & LPG r.2007 wersja Dynamic 85 KKm (Syn)
Linea 1.4 Turbo r.2009 wersja Dynamc 56 KKm (To ja)
Linea 1.4 Turbo r.2009 wersja Dynamc 56 KKm (To ja)
- gkurek3
- Nowy
- Posty: 16
- Rejestracja: 25 sty 2011, 0:52
- Przebieg: 61000
- Silnik: 1.4 77KM
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Połomia
Ja założyłem instalację LPG niewiele ponad rok temu poza ASO. Koszt ok. 2500 zł. Tygodniowo robię ok 500 km i to mnie skłoniło do 'zagazowania' linei. Oszczędziłem mnóstwo pieniędzy. Wad na razie nie dostrzegam żadnych. Wszystko sprawuje się świetnie, żadnych braków mocy czy też problemów z odpalaniem. Jeśli ktoś dużo jeździ to szczerze polecam takie rozwiązanie.
Nie zgadzam się, że diesel to lepsze rozwiązanie. Koszty naprawy diesla nie są małe. A tak się akurat pechowo składa w mojej rodzinie, że każdy diesel się po prostu psuje :/
Nie zgadzam się, że diesel to lepsze rozwiązanie. Koszty naprawy diesla nie są małe. A tak się akurat pechowo składa w mojej rodzinie, że każdy diesel się po prostu psuje :/
"Dream as if you'll live forever, Live as if you'll die today"
- aixen
- klubowicz
- Posty: 442
- Rejestracja: 08 gru 2009, 15:03
- Przebieg: 85555
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Łódź
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Jednostka 8V jest konstrukcyjnie prostsza od cepa i montaż instalacji LPG można zamknąć w rozsądnych granicach finansowych. Jednak w przypadku większych i bardziej złożonych jednostek ten koszt rośnie, a przy chęci zachowania fabrycznych gwarancji wręcz się podwaja. Osobiście ma C4 1.6 HDi (25 tyś przebiegu) oraz dwa Citroeny Berlingo 1.6 HDi z przebiegami po około 170 - 180 tyś. km i bez najmniejszych problemów technicznych. Koszt zakupu porównywalny do niegazowanego T-Jet'a. Oszczędności w paliwie natychmiastowe, osiągi więcej niż zadawalające... aktualny wzrost cen (filtry cząstek stałych itp) porównywalny ze wzrostem cen dla benzyn spełniających normę Euro 5... zdanie swoje podtrzymuję, opinie z użytkowania auta z LPG też... a takowe właśnie mam
Linea 1.4 8v & LPG r.2007 wersja Dynamic 85 KKm (Syn)
Linea 1.4 Turbo r.2009 wersja Dynamc 56 KKm (To ja)
Linea 1.4 Turbo r.2009 wersja Dynamc 56 KKm (To ja)