LPGMacie w planach zagazować auto ?

Jery
Administrator
Administrator
Posty: 1637
Rejestracja: 08 gru 2009, 14:42
Przebieg: 100000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zabrze
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Macie w planach zagazować auto ?

Post autor: Jery » 17 gru 2009, 20:42

Może ktoś posiada Linkę z gazem ? Jak się sprawuje ?
LINEA 1.4 8v Dynamic - blue metalic

kylo
klubowicze
klubowicze
Posty: 513
Rejestracja: 08 gru 2009, 22:49
Przebieg: 61000
Silnik: 1,4 8v
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Lublin
Otrzymał Piw: razy

Post autor: kylo » 18 gru 2009, 8:57

Myślałem nad tym, ale odpuściłem. Po pierwsze trochę słaby silnik, i na gazie będzie gorzej z "dynamiką". ;) Na paru forach ogólnych widziałem opinie o zagazowanych 77KM i wszyscy podają około 10% spadek mocy. Po drugie, ASO w Lublinie nie radzi sobie z instalacjami sekwencyjnymi (sami sie przyznają do tego), a nie wiem czy po montazu poza ASO nie będzie problemów z gwarancją. Po trzecie, cena około 4800 zł, może się zwrócić po 2,5 roku (przy rocznych przebiegach około 15 tys km), pod warunkiem, że cały czas na gazie. Chyba nie warto
Octavia 3 1,4 TSI Elegance Brąz Topaz

Awatar użytkownika
adamson
klubowicze
klubowicze
Posty: 1779
Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
Przebieg: 86000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2009
Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O.S.
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Post autor: adamson » 18 gru 2009, 9:09

Też o tym myślałem, ale generalnie chyba się nie opłaca - duże koszty instalacji , a przy moich przebiegach dom-praca praca-dom , to wcale :down:
FIAT LINEA 1.4 8V *DYNAMIC* GRAFIT UNDERGROUND '2009 ->LIMITED EDITION->

Jery
Administrator
Administrator
Posty: 1637
Rejestracja: 08 gru 2009, 14:42
Przebieg: 100000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zabrze
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Post autor: Jery » 18 gru 2009, 9:14

Ja też się zastanawiałem przez 5 minut. Ale uwzględniając spadek mocy i tak słabego autka oraz ewentualne zwroty z inwestycji, odpuściłem sobie.
LINEA 1.4 8v Dynamic - blue metalic

kylo
klubowicze
klubowicze
Posty: 513
Rejestracja: 08 gru 2009, 22:49
Przebieg: 61000
Silnik: 1,4 8v
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Lublin
Otrzymał Piw: razy

Post autor: kylo » 18 gru 2009, 9:31

Ktoś na forum gazował T-Jeta, ale to też z dużymi problemami szło (łącznie ze zdjęciem z fotoradaru z jazd próbnych serwisantów).
Octavia 3 1,4 TSI Elegance Brąz Topaz

Awatar użytkownika
aixen
klubowicze
klubowicze
Posty: 442
Rejestracja: 08 gru 2009, 15:03
Przebieg: 85555
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Łódź
Otrzymał Piw: razy

Post autor: aixen » 18 gru 2009, 16:31

Nie, nie i jeszcze raz nie... gaz to zło... a poważnie:

1. Cena 4.2 - 4.5 KPLN = ca 45 tyś km do wyzerowania kosztów, przejeżdżam około 15 tyś rocznie, czyli musiałbym czekać trzy lata, zanim instalacja się zwróci i zacznie zarabiać, a nie mam zamiaru tak długo jeździć tym autem (obecnie ma 20 miesięcy) a do tej pory auta zmieniałem co około 5 lat... dla mnie nie opłacalne ekonomicznie.

2. Spadek mocy (której i tak brak tej wersji silnikowej) i ewentualne problemy techniczne (miałem auto na gaz i nie wspominam tego zbyt pozytywnie - instalacja założona w fabrycznym serwisie)... trauma.

3. Uważam każde pieniądze włożone w to auto, za stracone. Już dosyć przepłaciłem...
Linea 1.4 8v & LPG r.2007 wersja Dynamic 85 KKm (Syn)
Linea 1.4 Turbo r.2009 wersja Dynamc 56 KKm (To ja)

Awatar użytkownika
M
klubowicze
klubowicze
Posty: 1016
Rejestracja: 07 gru 2009, 20:51
Przebieg: 40500
Silnik: 1,3 MultiJet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Olsztyn
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Post autor: M » 18 gru 2009, 17:19

aixen ma racje też tak mówię że gaz najlepszy nie jest. Zresztą nie jeden z was mówi że silniki są słabe benzynowe więc dodając gaz... wiadomo co się dzieje

will
Administrator
Administrator
Posty: 3352
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 96000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Post autor: will » 18 gru 2009, 18:22

Mam już GAZ w kuchni :bg: :bg:
LINEA 1.4 8V DYNAMIC

Awatar użytkownika
M
klubowicze
klubowicze
Posty: 1016
Rejestracja: 07 gru 2009, 20:51
Przebieg: 40500
Silnik: 1,3 MultiJet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Olsztyn
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Post autor: M » 18 gru 2009, 20:02

mi odcięli :lol:

Awatar użytkownika
ślimak
Prezes
Prezes
Posty: 3180
Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
Przebieg: 1000
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2016
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Post autor: ślimak » 19 gru 2009, 19:17

Ja na gazie cały czas :blush: :blush: :blush: cieplej wesoło i kolorowo. :bg: :bg:

Awatar użytkownika
aixen
klubowicze
klubowicze
Posty: 442
Rejestracja: 08 gru 2009, 15:03
Przebieg: 85555
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Łódź
Otrzymał Piw: razy

Post autor: aixen » 20 gru 2009, 6:23

Podstawą inwestycji w instalację gazową są względy ekonomiczne. Pomijam w tych rozważaniach ewentualne problemy techniczne, spadek mocy itp... Z uwagi na wysoką cenę instalacji dedykowanych (montowanych w serwisie fabrycznym) trzeba naprawdę dużo jeździć. Aktualnie (w pewnym uproszczeniu) można przyjąć, że średni zysk na każdych 100 przejechanych "na gazie" kilometrach to 10 PLN. Czyli instalacja zwróci się po takiej liczbie tyś km ile kosztowała razy 10. Np. instalacja za 4.2 KPLN po 42 tyś. km. Tylko ja się pytam... po co kupować auto zasilane PB i zakładać w celach oszczędnościowych instalację LPG... kto dużo jeździ wybierze diesla i po problemie...

Większość osób użytkujących auta zasilane LPG podnosi temat ekonomiki codziennej eksploatacji, a ja się pytam ponownie... gdzie koszt instalacji, częstszych przeglądów i dodatkowych czynności serwisowych... za intalkę musisz wydać pieniądze "od ręki", kupując benzynę, płacisz je "po kawałku". W ogólnym rozliczeniu wyjdzie na jedno.

Dla niezdecydowanych - kalkulator LPG - można sprawdzić samemu...

http://www.autocentrum.pl/go/147__kalkulator_LPG.html" onclick="window.open(this.href);return false;

I jeszcze jedno... po "zagazowaniu" proponuję usuwać napis Linea i montować Amica... w sumie też ładnie... :blink:
Linea 1.4 8v & LPG r.2007 wersja Dynamic 85 KKm (Syn)
Linea 1.4 Turbo r.2009 wersja Dynamc 56 KKm (To ja)

kylo
klubowicze
klubowicze
Posty: 513
Rejestracja: 08 gru 2009, 22:49
Przebieg: 61000
Silnik: 1,4 8v
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Lublin
Otrzymał Piw: razy

Post autor: kylo » 20 gru 2009, 19:19

Mnie kalkulator wyliczył, ze LPG zwróci się po 2 latach i 8 miesiącach (przy cenie instalacji 4,5tys zł). Pod warunkiem, że jeżdżę na samym gazie i nic na benzynie. A tak to się raczej nie da, czyli realnie zwróci się po jakichś 3,5 do 4 lat. Jak wszystko będzie dobrze szło to tak długo nią jeździć nie będę.
Octavia 3 1,4 TSI Elegance Brąz Topaz

damianos
Nowy
Nowy
Posty: 19
Rejestracja: 08 lut 2010, 21:10
Przebieg: 45000
Silnik: 1,4 8v
Rocznik: 2008
Lokalizacja: śląskie

Instalacja LPG

Post autor: damianos » 08 lut 2010, 21:29

Mam tego Fiacika z LPG.
Dla mnie sprawa jest oczywista.Spalanie LPG-9L #2.20zł lub Pb95-8L#4.30zł na 100km.Wychodzi LPG-20zł lub Pb95-35zł. Zrobiłem przez rok 18 tys.km czyli wydałem 3600zł na gaz zamiast 6300 na benzynę.Różnica to 2700zł. ..ale zanim instalacja włączy gaz to pali mi benzynę za jakieś 60zł/mc. Czyli rocznie za 720zł tankuję Pb95.
Zatem CZYSTY ZYSK TO 2000ZŁ ROCZNIE.
Zauważcie jednak że latem gaz był u mnie na śląsku nie po 2.20 ale przez kilka miesięcy zaledwie po 1,60 więc zysk rośnie. Tak czy inaczej w dwa lata zwraca się montaż instalacji.
Jeśli jednak ktoś zaliczy długie trasy np.Chorwacja itp. to jeszcze zyskuje.
A co do spadku mocy to powiem krótko.Jak kupowałem Lineę z 77KM to nie nastawiałem się na sportowe osiągi.Zresztą GDZIE?,jak jeżdzę po mieście?!Faktycznie trochę mu brakuje ale ja nie zauważyłem drastycznego spadku mocy na LPG.A naprawdę miło się tankuje do pełna za 60zł! Montaż w ASO,żadnych problemów eksploatacyjnych.Ja osobiście polecam.

Awatar użytkownika
aixen
klubowicze
klubowicze
Posty: 442
Rejestracja: 08 gru 2009, 15:03
Przebieg: 85555
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Łódź
Otrzymał Piw: razy

Post autor: aixen » 09 lut 2010, 7:11

kylo, tak to właśnie wygląda. Jak do tej pory, auta zmieniałem co około 5 lat. Gaz tak, ale nie dla mnie... a darować nowemu nabywcy nie mam zamiaru 8)

damianos, skalkulowałeś i wybrałeś... ważne, że jesteś zadowolony z decyzji... :)
Linea 1.4 8v & LPG r.2007 wersja Dynamic 85 KKm (Syn)
Linea 1.4 Turbo r.2009 wersja Dynamc 56 KKm (To ja)

kylo
klubowicze
klubowicze
Posty: 513
Rejestracja: 08 gru 2009, 22:49
Przebieg: 61000
Silnik: 1,4 8v
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Lublin
Otrzymał Piw: razy

Post autor: kylo » 09 lut 2010, 8:44

aixen pisze:kylo, tak to właśnie wygląda. Jak do tej pory, auta zmieniałem co około 5 lat. Gaz tak, ale nie dla mnie... a darować nowemu nabywcy nie mam zamiaru
Właśnie też tak pomyślałem, chociaż miałem plan zagazowania, ale szybko mi odeszło jak w ASO się przyznali, że oni nie gazują Linei, bo im to nie idzie. Gaz może wróci jak się zakocham w samochodzie :| albo będę musiał na siłę szukać kosztów 8) . Może gdyby to było 2-2,5 litra i 150KM to może prędzej bym się zdecydował, ale tak to raczej dziękuję.
Octavia 3 1,4 TSI Elegance Brąz Topaz

ODPOWIEDZ
stoły drewniane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość