Linea 1.4 T + LPG szarpanie silnika

pyton
Nowy
Nowy
Posty: 10
Rejestracja: 28 sty 2012, 17:41
Przebieg: 58000
Silnik: 1.4T
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Niemodlin
Podziękował: 1 raz

Linea 1.4 T + LPG szarpanie silnika

Post autor: pyton »

Witam!
W styczniu tego roku kupiłem Lineę 2 letnią 1.4T z fabryczną instalacją gazową. Do końca czerwca nie były z nią problemu, w lipcu pojawiło się szarpanie silnika które występowało w momencie przełączenia się na gaz, tzn. gdy silnik nabrał odpowiedniej temperatury (bodajże 30st. C), następowało szarpanie, które ustępowało po rozgrzaniu silnika.
W przypadku gdy rozgrzałem silnik do maksymalnej temperatury i dopiero przełączyłem na gaz szarpanie nie występowało.
Pod koniec lipca wstawiłem samochód na przegląd okresowy, przy okazji zwróciłem uwagę na to w serwisie, który skasował błędy w silniku. Przez 1.5 miesiąca wszystko było ok. Teraz szarpanie znowu wróciło i nie pomaga nawet rozgrzewanie silnika na beznynie - po przełączeniu na gaz silnik nie ma mocy.

Czy ktoś z Was miał podobny problem? Może wiecie jak sobie z tym poradzić?
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Post autor: emmer »

witamy.

źle zainstalowana/wyregulowana instalacja gazowa. jeżeli nie masz już gwarancji to polecam znaleźć jakiegoś kumatego gazownika który to ogarnie - daj sobie spokój z ASO. na początek podniósłbym o jakieś 5 C moment załączania gazu. śmiać mi się chce jak ASO montuje instalacje gazowe, tzw. fabryczne a jak jadę do nich na przegląd to się zastanawiają czy przyjąć taki samochód na przegląd bo te silniki/samochody nie są przystosowane do gazu.

jakbyś napisał jeszcze co masz tam wsadzone to może więcej uda się wywróżyć.
Awatar użytkownika
mpsfc
klubowicz
klubowicz
Posty: 1136
Rejestracja: 16 maja 2010, 23:40
Lokalizacja: Orłowo k. Inowrocławia
Podziękował: 57 razy
Otrzymał podziękowań: 33 razy

Post autor: mpsfc »

Proponuję na początek przywitac się w odpowiednim dziale :zlośnik
Na moje oko skończył sie parownik.
Piszę poprawnie po polsku. Ortograficznym ofermom, pseudodyslektykom i innym patentowanym leniom mówimy stanowcze nie :)
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Post autor: Tomek »

Na moje oko skończył sie parownik.
Może to być też spowodowane niskim stanem płynu chłodzącego, jeżeli parownik jest zainstalowany wysoko.
Awatar użytkownika
helletic
Moderator
Moderator
Posty: 2707
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Przebieg: 221000
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Szamotuły
Podziękował: 462 razy
Otrzymał podziękowań: 334 razy

Post autor: helletic »

U mnie pomogło wyregulowanie gazu - charakterystyka pracy na LPG została zrównana z pracą na Bp (po przez analizator widma na komputerze). Poskutkowało to tym, że spalanie LPG mam może o max. litr większe, ale moc niczym się nie różni właściwie od mocy na Pb. Zniknęło szarpanie i spadki mocy, gaśnięcie silnika itp. cuda. Wykluczam parownik po tak krótkim okresie użytkowania.
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress :luzak
Awatar użytkownika
mpsfc
klubowicz
klubowicz
Posty: 1136
Rejestracja: 16 maja 2010, 23:40
Lokalizacja: Orłowo k. Inowrocławia
Podziękował: 57 razy
Otrzymał podziękowań: 33 razy

Post autor: mpsfc »

helletic pisze:Wykluczam parownik po tak krótkim okresie użytkowania
U mnie oryginał BRC skończył się po 50 tysiącach (2 lata), nie znamy kolegi przebiegu. A poza tym, wszystko się może zepsuć nawet po kilku kilometrach. Jakiś Murphy o tym pisał czy cóś :zlośnik
Piszę poprawnie po polsku. Ortograficznym ofermom, pseudodyslektykom i innym patentowanym leniom mówimy stanowcze nie :)
pyton
Nowy
Nowy
Posty: 10
Rejestracja: 28 sty 2012, 17:41
Przebieg: 58000
Silnik: 1.4T
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Niemodlin
Podziękował: 1 raz

Post autor: pyton »

Przebieg: 43 000 km

Płyny są pouzupełniane - samochód był w lipcu na przeglądzie na którym wymieniono i uzupełniono wszystko co trzeba.
Przegląd LPG był na wiosnę - wymieniono filtr powietrza i świece.

Instalacja Tartarini montowana w serwisie w Opolu - Auto Tim Janeczko

Pod koniec września wybieram się do Katowic, chciałbym tam wstawić samochód do dystrybutora instalacji - AutoGaz Śląsk. Miał ktoś z Was jakieś doświadczenia z nimi?
Do tego czasu pojeżdżę na benzynie.

Może znacie jakiegoś dobrego gazownika z Opola lub okolic który mógłby podjąć się sprawdzenia instalacji?
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Post autor: emmer »

AutoGaz Śląsk - chyba czytałem dobre opinie o nich

wejdż na http://lpg-forum.pl/" onclick="window.open(this.href);return false; - i poszukaj gazownika polecanego blisko ciebie, albo napisz prośbe o regulację to się pewnie ktoś zgłosi. nie zaszkodzi zrobić zdjęć i wrzucic na to forum - może nawet uda się rozwiązac problem on-line.

piszesz że przegląd był na wiosnę - ile km już od niego zrobiłeś? kiedy wymieniene były świece? i czy na tym przeglądzie LPG wogóle podpieli samochód pod komputer?
mpsfc pisze:U mnie oryginał BRC skończył się po 50 tysiącach (2 lata), nie znamy kolegi przebiegu. A poza tym, wszystko się może zepsuć nawet po kilku kilometrach. Jakiś Murphy o tym pisał czy cóś
- he, he - jak w morde szczelił - u mnie też się skończył - wada fabryczna :)
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Post autor: Tomek »

U mnie oryginał BRC skończył się po 50 tysiącach (2 lata)
Ojjj... optymizmem mnie to więc nie napawa...
Awatar użytkownika
helletic
Moderator
Moderator
Posty: 2707
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Przebieg: 221000
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Szamotuły
Podziękował: 462 razy
Otrzymał podziękowań: 334 razy

Post autor: helletic »

Zobaczymy zatem po ilu km padnie u mnie parownik, chociaż nie mam BRC tylko Lovato. Dziwi mnie usterka parownika, bo znajomi jeżdżą na instalkach LPG firmy Lovato z przebiegami rzędu 120-150 tys. km i nic się nie dzieje. Dziwi mnie to wszystko tym bardziej, gdyż Lovato, to niska półka jeśli chodzi o instalacje gazowe a BRC jedna z topowych. Dziwiło, ale już nie dziwi po przeczytaniu różnych for internetowych. Tu macie jedno z nich: co wybrać?
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress :luzak
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Post autor: Tomek »

helletic pisze:Tu macie jedno z nich: co wybrać?
Ale to dyskusja z przed siedmiu lat, i opisanych tam reduktorów BRC już się nie stosuje.

Ja to w sumie w nosie mam. Jak się reduktor zepsuje to się wymieni i tyle. Na zapas się martwił nie będę.
darcyn
klubowicz
klubowicz
Posty: 610
Rejestracja: 13 kwie 2011, 18:07
Lokalizacja: Los Angeles
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 18 razy

Post autor: darcyn »

nie ma szans żeby parownik sam z siebie wykończył się po 50 000km
Awatar użytkownika
mpsfc
klubowicz
klubowicz
Posty: 1136
Rejestracja: 16 maja 2010, 23:40
Lokalizacja: Orłowo k. Inowrocławia
Podziękował: 57 razy
Otrzymał podziękowań: 33 razy

Post autor: mpsfc »

darcyn pisze:nie ma szans żeby parownik sam z siebie wykończył się po 50 000km
Powiedz to mojemu :) A na poważnie wystarczyła trochę słabsza membrana i po ptokach no i po gwarancji :zlośnik
Piszę poprawnie po polsku. Ortograficznym ofermom, pseudodyslektykom i innym patentowanym leniom mówimy stanowcze nie :)
Awatar użytkownika
helletic
Moderator
Moderator
Posty: 2707
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Przebieg: 221000
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Szamotuły
Podziękował: 462 razy
Otrzymał podziękowań: 334 razy

Post autor: helletic »

Tomek, wiem, że z przed siedmiu lat. Widocznie BRC jest przereklamowane i do dziś nie jest tak dobrą instalacją, tylko sporo kosztuje i nic poza tym...
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress :luzak
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3747
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 106000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 365 razy
Otrzymał podziękowań: 200 razy

Post autor: Rafcio »

Ciekawe na jakim poziomie są Stag-i :oj
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
ODPOWIEDZ