Teraz jest 27 mar 2017, o 16:25


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Linea 1.4 T + LPG szarpanie silnika
PostNapisane: 10 wrz 2012, o 07:32 
Offline
Nowy
Nowy

Dołączył(a): 28 sty 2012, o 18:41
Posty: 10
Lokalizacja: Niemodlin
Postawił Piwo : 1 raz
Otrzymał Piw: 0 raz
Witam!
W styczniu tego roku kupiłem Lineę 2 letnią 1.4T z fabryczną instalacją gazową. Do końca czerwca nie były z nią problemu, w lipcu pojawiło się szarpanie silnika które występowało w momencie przełączenia się na gaz, tzn. gdy silnik nabrał odpowiedniej temperatury (bodajże 30st. C), następowało szarpanie, które ustępowało po rozgrzaniu silnika.
W przypadku gdy rozgrzałem silnik do maksymalnej temperatury i dopiero przełączyłem na gaz szarpanie nie występowało.
Pod koniec lipca wstawiłem samochód na przegląd okresowy, przy okazji zwróciłem uwagę na to w serwisie, który skasował błędy w silniku. Przez 1.5 miesiąca wszystko było ok. Teraz szarpanie znowu wróciło i nie pomaga nawet rozgrzewanie silnika na beznynie - po przełączeniu na gaz silnik nie ma mocy.

Czy ktoś z Was miał podobny problem? Może wiecie jak sobie z tym poradzić?


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   58000   Silnik:   1.4T   Rocznik:   2009    
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 wrz 2012, o 09:34 
Offline
Administrator
Administrator

Dołączył(a): 8 gru 2009, o 10:18
Posty: 5971
Lokalizacja: Białobrzegi
Postawił Piwo : 45 razy
Otrzymał Piw: 144 razy
witamy.

źle zainstalowana/wyregulowana instalacja gazowa. jeżeli nie masz już gwarancji to polecam znaleźć jakiegoś kumatego gazownika który to ogarnie - daj sobie spokój z ASO. na początek podniósłbym o jakieś 5 C moment załączania gazu. śmiać mi się chce jak ASO montuje instalacje gazowe, tzw. fabryczne a jak jadę do nich na przegląd to się zastanawiają czy przyjąć taki samochód na przegląd bo te silniki/samochody nie są przystosowane do gazu.

jakbyś napisał jeszcze co masz tam wsadzone to może więcej uda się wywróżyć.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   181000   Silnik:   1.4 T-Jet + LPG   Rocznik:   2008    
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 wrz 2012, o 14:35 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 maja 2010, o 23:40
Posty: 1130
Lokalizacja: Orłowo k. Inowrocławia
Postawił Piwo : 99 razy
Otrzymał Piw: 48 razy
Proponuję na początek przywitac się w odpowiednim dziale :zlośnik
Na moje oko skończył sie parownik.

_________________
Piszę poprawnie po polsku. Ortograficznym ofermom, pseudodyslektykom i innym patentowanym leniom mówimy stanowcze nie :)


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   160000   Silnik:   1.4 8v + LPG   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 wrz 2012, o 15:55 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sty 2010, o 22:26
Posty: 5981
Lokalizacja: Radom
Postawił Piwo : 198 razy
Otrzymał Piw: 184 razy
Cytuj:
Na moje oko skończył sie parownik.


Może to być też spowodowane niskim stanem płynu chłodzącego, jeżeli parownik jest zainstalowany wysoko.


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   129000   Silnik:   1.4 V8 + LPG   Rocznik:   2009    
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 wrz 2012, o 17:25 
Offline
Forum to jego świat
Forum to jego świat
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 mar 2012, o 01:21
Posty: 2224
Lokalizacja: POZ
Postawił Piwo : 352 razy
Otrzymał Piw: 228 razy
U mnie pomogło wyregulowanie gazu - charakterystyka pracy na LPG została zrównana z pracą na Bp (po przez analizator widma na komputerze). Poskutkowało to tym, że spalanie LPG mam może o max. litr większe, ale moc niczym się nie różni właściwie od mocy na Pb. Zniknęło szarpanie i spadki mocy, gaśnięcie silnika itp. cuda. Wykluczam parownik po tak krótkim okresie użytkowania.


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   153000   Silnik:   1.4 8V + LPG   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 wrz 2012, o 00:17 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 maja 2010, o 23:40
Posty: 1130
Lokalizacja: Orłowo k. Inowrocławia
Postawił Piwo : 99 razy
Otrzymał Piw: 48 razy
helletic napisał(a):
Wykluczam parownik po tak krótkim okresie użytkowania

U mnie oryginał BRC skończył się po 50 tysiącach (2 lata), nie znamy kolegi przebiegu. A poza tym, wszystko się może zepsuć nawet po kilku kilometrach. Jakiś Murphy o tym pisał czy cóś :zlośnik

_________________
Piszę poprawnie po polsku. Ortograficznym ofermom, pseudodyslektykom i innym patentowanym leniom mówimy stanowcze nie :)


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   160000   Silnik:   1.4 8v + LPG   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 wrz 2012, o 07:47 
Offline
Nowy
Nowy

Dołączył(a): 28 sty 2012, o 18:41
Posty: 10
Lokalizacja: Niemodlin
Postawił Piwo : 1 raz
Otrzymał Piw: 0 raz
Przebieg: 43 000 km

Płyny są pouzupełniane - samochód był w lipcu na przeglądzie na którym wymieniono i uzupełniono wszystko co trzeba.
Przegląd LPG był na wiosnę - wymieniono filtr powietrza i świece.

Instalacja Tartarini montowana w serwisie w Opolu - Auto Tim Janeczko

Pod koniec września wybieram się do Katowic, chciałbym tam wstawić samochód do dystrybutora instalacji - AutoGaz Śląsk. Miał ktoś z Was jakieś doświadczenia z nimi?
Do tego czasu pojeżdżę na benzynie.

Może znacie jakiegoś dobrego gazownika z Opola lub okolic który mógłby podjąć się sprawdzenia instalacji?


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   58000   Silnik:   1.4T   Rocznik:   2009    
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 wrz 2012, o 08:08 
Offline
Administrator
Administrator

Dołączył(a): 8 gru 2009, o 10:18
Posty: 5971
Lokalizacja: Białobrzegi
Postawił Piwo : 45 razy
Otrzymał Piw: 144 razy
AutoGaz Śląsk - chyba czytałem dobre opinie o nich

wejdż na http://lpg-forum.pl/ - i poszukaj gazownika polecanego blisko ciebie, albo napisz prośbe o regulację to się pewnie ktoś zgłosi. nie zaszkodzi zrobić zdjęć i wrzucic na to forum - może nawet uda się rozwiązac problem on-line.

piszesz że przegląd był na wiosnę - ile km już od niego zrobiłeś? kiedy wymieniene były świece? i czy na tym przeglądzie LPG wogóle podpieli samochód pod komputer?

mpsfc napisał(a):
U mnie oryginał BRC skończył się po 50 tysiącach (2 lata), nie znamy kolegi przebiegu. A poza tym, wszystko się może zepsuć nawet po kilku kilometrach. Jakiś Murphy o tym pisał czy cóś
- he, he - jak w morde szczelił - u mnie też się skończył - wada fabryczna :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   181000   Silnik:   1.4 T-Jet + LPG   Rocznik:   2008    
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 wrz 2012, o 09:33 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sty 2010, o 22:26
Posty: 5981
Lokalizacja: Radom
Postawił Piwo : 198 razy
Otrzymał Piw: 184 razy
Cytuj:
U mnie oryginał BRC skończył się po 50 tysiącach (2 lata)


Ojjj... optymizmem mnie to więc nie napawa...


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   129000   Silnik:   1.4 V8 + LPG   Rocznik:   2009    
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 wrz 2012, o 15:59 
Offline
Forum to jego świat
Forum to jego świat
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 mar 2012, o 01:21
Posty: 2224
Lokalizacja: POZ
Postawił Piwo : 352 razy
Otrzymał Piw: 228 razy
Zobaczymy zatem po ilu km padnie u mnie parownik, chociaż nie mam BRC tylko Lovato. Dziwi mnie usterka parownika, bo znajomi jeżdżą na instalkach LPG firmy Lovato z przebiegami rzędu 120-150 tys. km i nic się nie dzieje. Dziwi mnie to wszystko tym bardziej, gdyż Lovato, to niska półka jeśli chodzi o instalacje gazowe a BRC jedna z topowych. Dziwiło, ale już nie dziwi po przeczytaniu różnych for internetowych. Tu macie jedno z nich: co wybrać?


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   153000   Silnik:   1.4 8V + LPG   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 wrz 2012, o 20:26 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sty 2010, o 22:26
Posty: 5981
Lokalizacja: Radom
Postawił Piwo : 198 razy
Otrzymał Piw: 184 razy
helletic napisał(a):
Tu macie jedno z nich: co wybrać?


Ale to dyskusja z przed siedmiu lat, i opisanych tam reduktorów BRC już się nie stosuje.

Ja to w sumie w nosie mam. Jak się reduktor zepsuje to się wymieni i tyle. Na zapas się martwił nie będę.


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   129000   Silnik:   1.4 V8 + LPG   Rocznik:   2009    
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 wrz 2012, o 20:31 
Offline
Kolega
Kolega

Dołączył(a): 13 kwi 2011, o 18:07
Posty: 611
Lokalizacja: Los Angeles
Postawił Piwo : 3 razy
Otrzymał Piw: 19 razy
nie ma szans żeby parownik sam z siebie wykończył się po 50 000km


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   0   Rocznik:   0    
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 wrz 2012, o 10:57 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 maja 2010, o 23:40
Posty: 1130
Lokalizacja: Orłowo k. Inowrocławia
Postawił Piwo : 99 razy
Otrzymał Piw: 48 razy
darcyn napisał(a):
nie ma szans żeby parownik sam z siebie wykończył się po 50 000km

Powiedz to mojemu :) A na poważnie wystarczyła trochę słabsza membrana i po ptokach no i po gwarancji :zlośnik

_________________
Piszę poprawnie po polsku. Ortograficznym ofermom, pseudodyslektykom i innym patentowanym leniom mówimy stanowcze nie :)


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   160000   Silnik:   1.4 8v + LPG   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 wrz 2012, o 10:59 
Offline
Forum to jego świat
Forum to jego świat
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 mar 2012, o 01:21
Posty: 2224
Lokalizacja: POZ
Postawił Piwo : 352 razy
Otrzymał Piw: 228 razy
Tomek, wiem, że z przed siedmiu lat. Widocznie BRC jest przereklamowane i do dziś nie jest tak dobrą instalacją, tylko sporo kosztuje i nic poza tym...


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   153000   Silnik:   1.4 8V + LPG   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 wrz 2012, o 11:36 
Offline
Forum to jego świat
Forum to jego świat
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 gru 2009, o 13:07
Posty: 3347
Lokalizacja: Cieszyn
Postawił Piwo : 176 razy
Otrzymał Piw: 118 razy
Ciekawe na jakim poziomie są Stag-i :oj

_________________
Obrazek Anonymous Pozdrowienia dla Ciebie !


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   73000   Silnik:   1.4 T-Jet + LPG   Rocznik:   2009    
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]