Spalanie

Awatar użytkownika
sylwek
klubowicz
klubowicz
Posty: 494
Rejestracja: 29 maja 2012, 21:56
Przebieg: 48000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: ELC
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Spalanie

Post autor: sylwek » 01 gru 2013, 18:30

Nie znam się na gazowaniu turbo, ale patrząc tylko na mapy - trochę za ubogo :przykry Mapa Pb/LPG sporo poniżej Pb/Pb w całej długości. Ale pewnie więcej się nie dało podnieść, bo max. czasy juz na granicy zapętlania (22ms). Ciśnienie gazu pokazuje 1,62 (dość duże) - to normalne, czy chwilowe ? (np. hamowanie silnikiem). Jakie masz ustawione robocze ? No i dość wysoki mnożnik. Ogólnie tragedii nie ma, ale warto żeby to obejrzał ktoś kto ogarnia T-Jety...

Wrzucę Ci dla przykładu mapy które u siebie ostatnio dostrajałem. Aha, u mnie na zrzucie są dwie linie map - zielona LPG i brązowa Pb (u Ciebie Pb to niebieska), tyle że u mnie niemal idealnie się pokrywają :ink Fajnie by było jakby ktoś z T-Jetem wrzucił swoje nastawy - łatwiej byłoby porównać. Głównie chodzi o korekcje po obrotach itp...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
*Powered by LPG*

Awatar użytkownika
CrazyKetchup
klubowicz
klubowicz
Posty: 578
Rejestracja: 24 mar 2012, 22:12
Przebieg: 60000
Silnik: 1.4 8v+LPG
Rocznik: 2012
Lokalizacja: ES
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Spalanie

Post autor: CrazyKetchup » 01 gru 2013, 19:08

Mi też się wydaje że trochę za ubogo i te ciśnienie jeżeli to jest na wolnych obrotach to chyba za dużo.

U mnie to tak wyglądało :
Obrazek

a ostatecznie po korekcie ręcznej porównując czasy wtrysków na PB i LPG jest tak - widać że było lekko za bogato w dużych i max obciążeniach, co widać było też na czasach wtrysków :

Obrazek

Tutaj wielkie dzięki dla Sylwka że wygospodarował czas i razem ze mną jeździł po A2 :) .

Ale jak pisał Sylwek my mamy inne silniki i warto się wgryść w temat jetów.

Awatar użytkownika
sylwek
klubowicz
klubowicz
Posty: 494
Rejestracja: 29 maja 2012, 21:56
Przebieg: 48000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: ELC
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Spalanie

Post autor: sylwek » 01 gru 2013, 19:20

CrazyKetchup - z tego co kojarzę to Twoje mapki się pokrywały idealnie :ink Chyba zabrakło ostatniego zrzutu, bo ta co wkleiłeś to taka niepełna jest :lacha
CrazyKetchup pisze:Tutaj wielkie dzięki dla Sylwka że wygospodarował czas i razem ze mną jeździł po A2 :)
Bo samemu bezpiecznie się nie da stroić. Za dużo klepania, za dużo danych... :przykry Tak to mniej więcej wygląda na trasie...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 01 gru 2013, 19:29 przez sylwek, łącznie zmieniany 1 raz.
*Powered by LPG*

Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 1489
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 100000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Spalanie

Post autor: leszek1234 » 01 gru 2013, 19:25

Moje mapy są na "stojący" silniku (tylko przekręcony kluczyk w stacyjce ) - to jest kompletnie nowy temat dla mnie...(dorwałem się do interfejsu i zaraz zrobiłem "czytanko" co tam jest poustawiane) Wyobrażałem sobie , że mapy się nie zmieniają . To mam to sprawdzić w czasie jazdy, czy wystarczy odpalić w garażu? Proszę o małą porcję uświadomienia :ink Dodam, że silnik ciągnie idealnie.

Mała sugestia - może zrobić osobny wątek - "LPG - mapy"

Awatar użytkownika
CrazyKetchup
klubowicz
klubowicz
Posty: 578
Rejestracja: 24 mar 2012, 22:12
Przebieg: 60000
Silnik: 1.4 8v+LPG
Rocznik: 2012
Lokalizacja: ES
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Spalanie

Post autor: CrazyKetchup » 01 gru 2013, 19:57

Nasze sterowniki mają duży margines regulacji ( a przynajmniej 8v) - kwestia czy głowica i zawory też są tak odporne ;) .

Tutaj wrzuciłem jak komputer LPG sam stroił moje auto jak widać pomiędzy tym co ręcznie z Sylwkiem na podstawie czasów wtrysków mozolnie wystroiliśmy nie wiele się różni :) . Widać że dla bezpieczeństwa twórcy algorytmu LPG dali tendencję do lekko wzbogacania - lepsze to niż zbyt ubogo :) .
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=kBdgwr_lnKU[/youtube]

Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 1489
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 100000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Spalanie

Post autor: leszek1234 » 01 gru 2013, 23:02

Sylwek, CrazyKetchup - :pivo
U mnie przy teoretycznie dobrym ustawieniu silnik szarpał , a teraz jest OK. Będę jeszcze zgłębiał temat.

Awatar użytkownika
sylwek
klubowicz
klubowicz
Posty: 494
Rejestracja: 29 maja 2012, 21:56
Przebieg: 48000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: ELC
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Spalanie

Post autor: sylwek » 02 gru 2013, 6:03

Leszek1234, w strojeniu autka, to paradoksalnie same mapy mają drugorzędne znaczenie...
Fajnie jeśli się pokrywają, ale w niektórych przypadkach nie będą - i nie będzie miało to większego znaczenia. Zresztą - można pojechać "pod mapy" i wyrysują się idealnie - a całe strojenie będzie do kitu. Nie dysponując hamownią i AFR - to najskuteczniejszą metodą jest strojenie manualne "na czasy wtrysków". A że przy okazji ładnie się kropeczki i kreseczki wyrysują - to tylko wizualizacja :)

Najważniejsze żeby czasy wtrysku Pb na Pb w różnych obciążeniach były takie same jak Pb na LPG. Możesz to sprawdzić w prosty sposób - bez wprowadzania żadnych zmian w ustawieniach. Posadź kogoś za kółkiem i niech równo pojedzie kawałek, a Ty z laptopem na kolanach przełączaj w sofcie Pb/LPG i obserwuj, czy dla danego obciążenia czasy wtrysku Pb są takie same, czy ECU nie musi ich zwiększać/zmniejszać. To daje pogląd na to co się dzieje z mieszanką.
*Powered by LPG*

Awatar użytkownika
CrazyKetchup
klubowicz
klubowicz
Posty: 578
Rejestracja: 24 mar 2012, 22:12
Przebieg: 60000
Silnik: 1.4 8v+LPG
Rocznik: 2012
Lokalizacja: ES
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Spalanie

Post autor: CrazyKetchup » 02 gru 2013, 6:56

Tutaj masz jak to wygląda o czym Sylwek pisał wcześniej - na PB wtryski PB mają wyższe czasy niż po przełączeniu na LPG - wniosek na LPG jest za bogato i ECU PB skraca jednostkę czasu w której jest podawane paliwo.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=lgYzO8DULeQ[/youtube]

ps. Na biegu jałowym akurat jest prosto ustawić czasy bo ma się jeszcze taki parametr jak "Korekta czasu biegu jałowego" - którym można w ms po wykonaniu regulacji w trasie poprawiać ewentualne różnice w obrębie jałowych.

emmer
Moderator
Moderator
Posty: 5994
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 181000
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Białobrzegi
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Spalanie

Post autor: emmer » 16 kwie 2014, 13:46

ostatnie pomiary to 12.12 L/100 km :róż

od kiedy zacząłem sprawdzać systematycznie spalanie to rekord
Obrazek

Awatar użytkownika
helletic
klubowicz
klubowicz
Posty: 2223
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Przebieg: 175000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: POZ
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Spalanie

Post autor: helletic » 16 kwie 2014, 13:54

Oż Tyyy...nadaję Tobie imię Ołowiana Stopa :ryczy !

emmer
Moderator
Moderator
Posty: 5994
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 181000
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Białobrzegi
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Spalanie

Post autor: emmer » 16 kwie 2014, 14:17

ten zbiornik wyjeździłem praktycznie na ekspresówce - pustej :ryczy
Obrazek

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
Moderator
Moderator
Posty: 6170
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 138000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Spalanie

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca » 06 sie 2014, 6:50

Pierwszy zbiornik 7.7/100km

marcin83c
klubowicz
klubowicz
Posty: 128
Rejestracja: 23 cze 2014, 8:03
Przebieg: 67500
Silnik: 1.4 16V T-jet LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Radom
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Spalanie

Post autor: marcin83c » 06 sie 2014, 11:36

Kurcze w jaki sposób zrobiłeś takie spalanie :) , u mnie z tego co widzę będzie średnio 10/100, głównie miasto.
Obrazek

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
Moderator
Moderator
Posty: 6170
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 138000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Spalanie

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca » 06 sie 2014, 11:58

90% trasa. Benzyny spala 6.3-6.8, więc litr więcej gazu to chyba norma.

-- 11 sie 2014, o 16:12 --

Drugi bak 7.8 czyli stabilnie. Zobaczymy co będzie po ostatecznej regulacji.

emmer
Moderator
Moderator
Posty: 5994
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 181000
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Białobrzegi
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Spalanie

Post autor: emmer » 18 sie 2014, 13:59

daj turbinie poczuć jak pachną spaliny lpg :ryczy
Obrazek

ODPOWIEDZ
stoły drewniane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości