Spalanie
-
- klubowicz
- Posty: 629
- Rejestracja: 24 mar 2012, 22:12
- Przebieg: 0
- Silnik: kijanka :)
- Rocznik: 2018
- Podziękował: 27 razy
- Otrzymał podziękowań: 26 razy
Re: Spalanie
Nasze sterowniki mają duży margines regulacji ( a przynajmniej 8v) - kwestia czy głowica i zawory też są tak odporne ;) .
Tutaj wrzuciłem jak komputer LPG sam stroił moje auto jak widać pomiędzy tym co ręcznie z Sylwkiem na podstawie czasów wtrysków mozolnie wystroiliśmy nie wiele się różni . Widać że dla bezpieczeństwa twórcy algorytmu LPG dali tendencję do lekko wzbogacania - lepsze to niż zbyt ubogo .
[youtube][/youtube]
Tutaj wrzuciłem jak komputer LPG sam stroił moje auto jak widać pomiędzy tym co ręcznie z Sylwkiem na podstawie czasów wtrysków mozolnie wystroiliśmy nie wiele się różni . Widać że dla bezpieczeństwa twórcy algorytmu LPG dali tendencję do lekko wzbogacania - lepsze to niż zbyt ubogo .
[youtube][/youtube]
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2150
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 200000
- Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 307 razy
- Otrzymał podziękowań: 211 razy
Re: Spalanie
Sylwek, CrazyKetchup -
U mnie przy teoretycznie dobrym ustawieniu silnik szarpał , a teraz jest OK. Będę jeszcze zgłębiał temat.
U mnie przy teoretycznie dobrym ustawieniu silnik szarpał , a teraz jest OK. Będę jeszcze zgłębiał temat.
- sylwek
- klubowicz
- Posty: 494
- Rejestracja: 29 maja 2012, 21:56
- Przebieg: 48000
- Silnik: 1.4 8V + LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: ELC
- Podziękował: 25 razy
- Otrzymał podziękowań: 97 razy
Re: Spalanie
Leszek1234, w strojeniu autka, to paradoksalnie same mapy mają drugorzędne znaczenie...
Fajnie jeśli się pokrywają, ale w niektórych przypadkach nie będą - i nie będzie miało to większego znaczenia. Zresztą - można pojechać "pod mapy" i wyrysują się idealnie - a całe strojenie będzie do kitu. Nie dysponując hamownią i AFR - to najskuteczniejszą metodą jest strojenie manualne "na czasy wtrysków". A że przy okazji ładnie się kropeczki i kreseczki wyrysują - to tylko wizualizacja
Najważniejsze żeby czasy wtrysku Pb na Pb w różnych obciążeniach były takie same jak Pb na LPG. Możesz to sprawdzić w prosty sposób - bez wprowadzania żadnych zmian w ustawieniach. Posadź kogoś za kółkiem i niech równo pojedzie kawałek, a Ty z laptopem na kolanach przełączaj w sofcie Pb/LPG i obserwuj, czy dla danego obciążenia czasy wtrysku Pb są takie same, czy ECU nie musi ich zwiększać/zmniejszać. To daje pogląd na to co się dzieje z mieszanką.
Fajnie jeśli się pokrywają, ale w niektórych przypadkach nie będą - i nie będzie miało to większego znaczenia. Zresztą - można pojechać "pod mapy" i wyrysują się idealnie - a całe strojenie będzie do kitu. Nie dysponując hamownią i AFR - to najskuteczniejszą metodą jest strojenie manualne "na czasy wtrysków". A że przy okazji ładnie się kropeczki i kreseczki wyrysują - to tylko wizualizacja
Najważniejsze żeby czasy wtrysku Pb na Pb w różnych obciążeniach były takie same jak Pb na LPG. Możesz to sprawdzić w prosty sposób - bez wprowadzania żadnych zmian w ustawieniach. Posadź kogoś za kółkiem i niech równo pojedzie kawałek, a Ty z laptopem na kolanach przełączaj w sofcie Pb/LPG i obserwuj, czy dla danego obciążenia czasy wtrysku Pb są takie same, czy ECU nie musi ich zwiększać/zmniejszać. To daje pogląd na to co się dzieje z mieszanką.
*Powered by LPG*
-
- klubowicz
- Posty: 629
- Rejestracja: 24 mar 2012, 22:12
- Przebieg: 0
- Silnik: kijanka :)
- Rocznik: 2018
- Podziękował: 27 razy
- Otrzymał podziękowań: 26 razy
Re: Spalanie
Tutaj masz jak to wygląda o czym Sylwek pisał wcześniej - na PB wtryski PB mają wyższe czasy niż po przełączeniu na LPG - wniosek na LPG jest za bogato i ECU PB skraca jednostkę czasu w której jest podawane paliwo.
[youtube][/youtube]
ps. Na biegu jałowym akurat jest prosto ustawić czasy bo ma się jeszcze taki parametr jak "Korekta czasu biegu jałowego" - którym można w ms po wykonaniu regulacji w trasie poprawiać ewentualne różnice w obrębie jałowych.
[youtube][/youtube]
ps. Na biegu jałowym akurat jest prosto ustawić czasy bo ma się jeszcze taki parametr jak "Korekta czasu biegu jałowego" - którym można w ms po wykonaniu regulacji w trasie poprawiać ewentualne różnice w obrębie jałowych.
- helletic
- Moderator
- Posty: 2707
- Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
- Przebieg: 221000
- Silnik: 1.6 16V + LPG
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Szamotuły
- Podziękował: 462 razy
- Otrzymał podziękowań: 334 razy
Re: Spalanie
Oż Tyyy...nadaję Tobie imię Ołowiana Stopa !
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
-
- klubowicz
- Posty: 128
- Rejestracja: 23 cze 2014, 8:03
- Przebieg: 67500
- Silnik: 1.4 16V T-jet LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Re: Spalanie
Kurcze w jaki sposób zrobiłeś takie spalanie , u mnie z tego co widzę będzie średnio 10/100, głównie miasto.
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Re: Spalanie
90% trasa. Benzyny spala 6.3-6.8, więc litr więcej gazu to chyba norma.
-- 11 sie 2014, o 16:12 --
Drugi bak 7.8 czyli stabilnie. Zobaczymy co będzie po ostatecznej regulacji.
-- 11 sie 2014, o 16:12 --
Drugi bak 7.8 czyli stabilnie. Zobaczymy co będzie po ostatecznej regulacji.
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2150
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 200000
- Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 307 razy
- Otrzymał podziękowań: 211 razy
Re: Spalanie
Ja jestem po trasie nad nasze morze - auto, jak czołg, 5 osób, pełny bagażnik, 4 rowery na dachu, na tempomacie 120km/h czasem więcej (kocham pokazać na co go stać) - spalanie wyszło prawie 14lLPG/100km ..
ale niedawno z Włoch , z dwoma rowerami i nieprzekraczaniu 115km/h spalił 9lLPG/100km
ale niedawno z Włoch , z dwoma rowerami i nieprzekraczaniu 115km/h spalił 9lLPG/100km
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy