Spalanie 1,3 Multijet
- markopolo-33
- klubowicz
- Posty: 120
- Rejestracja: 24 wrz 2014, 23:56
- Przebieg: 93200
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Węgrów
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Spalanie 1,3 Multijet
No i "FIACIK" jest to sensowne spalanie no i silnik sie nie muli...ja jak przeliczalem najnizsze spalanie to wyszło mi 4.7 (trasa 110km no i czasami do 100km/h) ...ale tak to nie da sie jechać na dłuzszą trasę...ale każdy ma swoje zdanie na temat spalania i nie dyskutuje z nim...
markopolo-33
- marco53
- klubowicz
- Posty: 102
- Rejestracja: 31 paź 2013, 16:09
- Przebieg: 160000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Kowal (kujawsko-pomorskie)
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 24 razy
Re: Spalanie 1,3 Multijet
Zamieszczałem już tutaj zdjęcia za spalania mojego "OSIOŁKA"
Tym razem chcę przedstawić coś zupełnie innego w temacie spalanie.
Jak wcześniej pisałem jest to mój pierwszy diesel zakupiony na dojazd do pracy. W związku z tym postanowiłem prowadzić ścisłą ewidencję dającą odpowiedź czy w ogóle opłaca się tym samochodem dojeżdżać do pracy.
Oto co wyszło:
31.10.2014r - stan licznika 121768km - tankowanie "do odbicia"
następnie: tankowanie, tankowanie, tankowanie......
07.07.2015r - stan licznika 138321km - tankowanie "do odbicia"
Nie licząc ostatniego wlanego paliwa, zużyłem 894 litry ON co w przeliczeniu na 100 km daje średnie 5,4l
Jest tu wszystko, trasa, miasto, korki, światła, autostrada itd.
Autentyczne i faktyczne zużycie
Myślę że jest to wynik zadowalający.
Najniższe spalanie od tankowania-do tankowanie miałem 3,9l/100km, najwyższe 6,7l/100km.
Każde tankowanie mam dokładnie rozpisane - kwotę wydanej kasy pominę stosownym milczeniem.
I to by było na tyle.
Pozdrawiam wszystkich czytających.
Tym razem chcę przedstawić coś zupełnie innego w temacie spalanie.
Jak wcześniej pisałem jest to mój pierwszy diesel zakupiony na dojazd do pracy. W związku z tym postanowiłem prowadzić ścisłą ewidencję dającą odpowiedź czy w ogóle opłaca się tym samochodem dojeżdżać do pracy.
Oto co wyszło:
31.10.2014r - stan licznika 121768km - tankowanie "do odbicia"
następnie: tankowanie, tankowanie, tankowanie......
07.07.2015r - stan licznika 138321km - tankowanie "do odbicia"
Nie licząc ostatniego wlanego paliwa, zużyłem 894 litry ON co w przeliczeniu na 100 km daje średnie 5,4l
Jest tu wszystko, trasa, miasto, korki, światła, autostrada itd.
Autentyczne i faktyczne zużycie
Myślę że jest to wynik zadowalający.
Najniższe spalanie od tankowania-do tankowanie miałem 3,9l/100km, najwyższe 6,7l/100km.
Każde tankowanie mam dokładnie rozpisane - kwotę wydanej kasy pominę stosownym milczeniem.
I to by było na tyle.
Pozdrawiam wszystkich czytających.
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5150
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 399 razy
- Otrzymał podziękowań: 652 razy
Re: Spalanie 1,3 Multijet
Wszystko co napisałeś jest jak najbardziej !marco53 pisze: W związku z tym postanowiłem prowadzić ścisłą ewidencję dającą odpowiedź czy w ogóle opłaca się tym samochodem dojeżdżać do pracy.
Ale nie odpowiedziałeś na zadane pytanie. Opłaca się? Czy nie
smak56
* * * *
* * * *
- marco53
- klubowicz
- Posty: 102
- Rejestracja: 31 paź 2013, 16:09
- Przebieg: 160000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Kowal (kujawsko-pomorskie)
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 24 razy
Re: Spalanie 1,3 Multijet
Jak w piosence Jana Kaczmarka z kabaretu "TEY" - "pero pero bilans musi wyjść na zero"
Praca na 12-stki , 12-14 razy w miesiącu do firmy i jest prawie tyle co PKP+autobus (bo takimi środkami komunikacji bym musiał dojeżdżać) w rezultacie czasami dokładam 50 zł a czasami wychodzę do przodu - słowem opłaca się no i mnóstwo czasu zaoszczędzone. Stanie na przystankach i dworcach to nie jest moje ulubione zajęcie.
Praca na 12-stki , 12-14 razy w miesiącu do firmy i jest prawie tyle co PKP+autobus (bo takimi środkami komunikacji bym musiał dojeżdżać) w rezultacie czasami dokładam 50 zł a czasami wychodzę do przodu - słowem opłaca się no i mnóstwo czasu zaoszczędzone. Stanie na przystankach i dworcach to nie jest moje ulubione zajęcie.
- Tomek
- Moderator
- Posty: 6684
- Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
- Przebieg: 131000
- Silnik: 1.4 V8 + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 320 razy
- Otrzymał podziękowań: 346 razy
Re: Spalanie 1,3 Multijet
A czas jest bezcenny.marco53 pisze: i mnóstwo czasu zaoszczędzone.
Świetny ten wynik spalania
- lukkash
- klubowicz
- Posty: 315
- Rejestracja: 20 gru 2013, 21:56
- Przebieg: 222000
- Silnik: 1.3 MultiJet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: okolice Rybnika
- Podziękował: 31 razy
- Otrzymał podziękowań: 26 razy
Re: Spalanie 1,3 Multijet
polecam stronę motostat.plmarco53 pisze:Każde tankowanie mam dokładnie rozpisane - kwotę wydanej kasy pominę stosownym milczeniem.
.
Tam wpisujesz sobie koszty utrzymania oraz tankowania wraz z ceną za litr i przebiegiem. Wszystko fajnie sie liczy, jakie spalanie, koszty miesieczne, dystanse....
= = = = = = = = = = = = =
Łukasz & Kasia - Fiat Linea 1.3 90KM MultiJet Dynamic
było:
* Peugeot 206 1.9D 70KM
http://www.206club.net
*Opel Corsa B 1.2 ECOTEC 45KM
Łukasz & Kasia - Fiat Linea 1.3 90KM MultiJet Dynamic
było:
* Peugeot 206 1.9D 70KM
http://www.206club.net
*Opel Corsa B 1.2 ECOTEC 45KM
- Fiacik
- klubowicz
- Posty: 1301
- Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
- Przebieg: 27000
- Silnik: 1,0 TSI-110KM
- Rocznik: 2019
- Lokalizacja: Żywiec
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 144 razy
Re: Spalanie 1,3 Multijet
Przejechałem dzisiaj trasę Żywiec - Karwia 680km czas 8,5godz //w tym ok.1 godz korek 7 km przed zjazdem z autostrady bo BMW przydzwoniło w tył autobusu/.Sam nie wierzyłem,że za 7,5 godz - w/g GPS-a można taka trasę pokonać i to bez szaleństwa.Spalanie średnie 5,4 litra w tym większość trasy na klimie bo było bardzo parno i momentami szyby zachodziły parą.
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta
Re: Spalanie 1,3 Multijet
A jaką mniej więcej żywotność mają wtryskiwacze w tym silniku? Pytam, bo rozważam zakup tego auta z tym silnikiem, a po francuskich dieslach, w których wtryski potrafiły się skończyć przy przebiegu około 200kkm boję się co będzie we fiacie.
- marco53
- klubowicz
- Posty: 102
- Rejestracja: 31 paź 2013, 16:09
- Przebieg: 160000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Kowal (kujawsko-pomorskie)
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 24 razy
Re: Spalanie 1,3 Multijet
Witam po długiej nieobecności
Chciałbym powrócić do tematu spalania.
Od początku posiadania (jesień 2013) do tej pory tankowałem "BP ULTIMATE Diesel" no bo niby lepsze - a niech tam. Zużycie przeciętne miałem wtedy 5,3-5,7 - w zimie raczej 5,5-6,0
Ale przyszła wiosna mówię sobie wleję "BP DIESEL ACTIVE" nawet jeśli gorsze to wiosną nie zamarznie. Trochę zaskoczyło mnie spalanie.
Trasa dojazdu do pracy się nie zmieniła asfalt ten sam no może trochę więcej dziur. Standardowo 30% drogi przez miasta, 70% teren niezabudowany i czasami białe tablice i fotograf.
Efekt na zdjęciach
Czyżby tańsze nie znaczyło gorsze ? A może ten samochód nie lubi przesady - zaoszczędzone paliwo (nie złotówki !!) mogę przekazać 'benzyniakom"
Chciałbym powrócić do tematu spalania.
Od początku posiadania (jesień 2013) do tej pory tankowałem "BP ULTIMATE Diesel" no bo niby lepsze - a niech tam. Zużycie przeciętne miałem wtedy 5,3-5,7 - w zimie raczej 5,5-6,0
Ale przyszła wiosna mówię sobie wleję "BP DIESEL ACTIVE" nawet jeśli gorsze to wiosną nie zamarznie. Trochę zaskoczyło mnie spalanie.
Trasa dojazdu do pracy się nie zmieniła asfalt ten sam no może trochę więcej dziur. Standardowo 30% drogi przez miasta, 70% teren niezabudowany i czasami białe tablice i fotograf.
Efekt na zdjęciach
Czyżby tańsze nie znaczyło gorsze ? A może ten samochód nie lubi przesady - zaoszczędzone paliwo (nie złotówki !!) mogę przekazać 'benzyniakom"
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2153
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 200000
- Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 309 razy
- Otrzymał podziękowań: 211 razy
Re: Spalanie 1,3 Multijet
Piękne spalanie ale co do "benzyniaków" - zakładają LPG i wychodzi, jakby paliły 3 litry ON;)
- radarki
- klubowicz
- Posty: 88
- Rejestracja: 16 gru 2015, 15:54
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Re: Spalanie 1,3 Multijet
u mnie spalanie jest różne zimą na trasie Poznań-Lublin-Poznań spalanie w 3 osoby z pełnym bagażnikiem autostradą do 150km/h spalanie 5.4L, zimą krótkie odcinki 4-5km spalanie 8.4L ,a teraz jazda do pracy 15km w jedną stronę czyli 30 dziennie 30%trasa 70% miasto 6,4-6,8L,takie są dane z kompa ale jak jadę tankować to zawsze się sprawdza
CINQUECENTO,SEICENTO,PUNTO II,MULTIPLA1.6,UNO,MULTIPLA 1.9JTD,LANCIA PHEDRA2.2JTD,SEICENTO1.1,ALBEA,BRAVA1.2,LINEA1.3MJ
- marco53
- klubowicz
- Posty: 102
- Rejestracja: 31 paź 2013, 16:09
- Przebieg: 160000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Kowal (kujawsko-pomorskie)
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 24 razy
Re: Spalanie 1,3 Multijet
To fakt a poza tym jechałem również "Doładowaną benzynką" i powiem szczerze na światłach bym nie próbował się z nią ścigać swoim osiołkiem, czuć pod nogą różnicę.Piękne spalanie ale co do "benzyniaków" - zakładają LPG i wychodzi, jakby paliły 3 litry ON;)
No ale jednak wybrałem "osiołka" i jak do tej pory nie żałuję
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5150
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 399 razy
- Otrzymał podziękowań: 652 razy
Re: Spalanie 1,3 Multijet
Nauki nigdy za wiele.
Zawsze pilnuję poziomu paliwa i bardzo rzadko zdarza mi się zobaczyć kontrolkę rezerwy. Wczoraj trochę "przegiąłem" i rezerwa świeciła się dłużej niż zwykle. Dzisiaj w czasie dojazdu na "CPN" włączył się sygnał dźwiękowy (pisk) i napis na wyświetlaczu "konieczność uzupełnienia paliwa" czy jakoś tak. Nadmienię, że cały czas monitorowałem funkcję "zasięg", doszedł do 88 km i po wyświetleniu komunikatu j.w. pokazał - - - -. Czy ktoś to już przerabiał? Może był na tyle zdesperowany i wie, ile kilometrów po tym komunikacie można jeszcze przejechać?
P.S.
W chwili wyświetlenia komunikatu i sygnału dźwiękowego, strzałka znajdowała się na środku czerwonej skali
Zawsze pilnuję poziomu paliwa i bardzo rzadko zdarza mi się zobaczyć kontrolkę rezerwy. Wczoraj trochę "przegiąłem" i rezerwa świeciła się dłużej niż zwykle. Dzisiaj w czasie dojazdu na "CPN" włączył się sygnał dźwiękowy (pisk) i napis na wyświetlaczu "konieczność uzupełnienia paliwa" czy jakoś tak. Nadmienię, że cały czas monitorowałem funkcję "zasięg", doszedł do 88 km i po wyświetleniu komunikatu j.w. pokazał - - - -. Czy ktoś to już przerabiał? Może był na tyle zdesperowany i wie, ile kilometrów po tym komunikacie można jeszcze przejechać?
P.S.
W chwili wyświetlenia komunikatu i sygnału dźwiękowego, strzałka znajdowała się na środku czerwonej skali
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
smak56
* * * *
* * * *
- mwas
- Prezes
- Posty: 6952
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 404 razy
- Otrzymał podziękowań: 949 razy
- Kontakt:
Re: Spalanie 1,3 Multijet
Wszystko się zgadza Komunikat informuje Cię, że obliczony zasięg spadł poniżej 50 km Poniżej 50 km nie pokazuje już ile możesz jeszcze przejechać a właśnie same kreski Konkluzja: nic się nie popsuło, wszystko sprawne
Wysłane z Galaxiaka
Wysłane z Galaxiaka
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM