Spalanie 1,3 Multijet Ankieta
- krakus02
- klubowicz
- Posty: 1746
- Rejestracja: 10 mar 2010, 20:32
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 16V TJet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Kraków / Łódź / Lubliniec
- Podziękował: 24 razy
- Otrzymał podziękowań: 29 razy
Spalanie 1,3 Multijet Ankieta
Witam,
to kolejna ankieta na temat spalania, ale tym razem pierwsza wśród diesel-i. Zapraszam do udziału (mam nadzieję, że graniczne przedziały są wystarczające...)
Pozdro
to kolejna ankieta na temat spalania, ale tym razem pierwsza wśród diesel-i. Zapraszam do udziału (mam nadzieję, że graniczne przedziały są wystarczające...)
Pozdro
„Śmiej się, śmiej, ale mój model to ferrari wśród Fiatów, oczywiście kiedy ja prowadzę"
- markus2021
- klubowicz
- Posty: 205
- Rejestracja: 13 paź 2010, 18:30
- Przebieg: 196000
- Silnik: 1.3 16v Multijet
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
- mireks
- klubowicz
- Posty: 969
- Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
- Przebieg: 159000
- Silnik: 2.0 Multijet
- Rocznik: 2012
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 29 razy
- Kontakt:
Re: Spalanie 1,3 Multijet Ankieta
Niestety przedziały nie są wystarczające.krakus02 pisze:Witam,
to kolejna ankieta na temat spalania, ale tym razem pierwsza wśród diesel-i. Zapraszam do udziału (mam nadzieję, że graniczne przedziały są wystarczające...)
Pozdro
Brakuje najistotniejszego "0,00 - 0,99"
Linea Kombi
http://www.freemont.pl
http://www.freemont.pl
-
- klubowicz
- Posty: 249
- Rejestracja: 13 gru 2009, 17:28
- Przebieg: 49000
- Silnik: 1,3 mjt
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Poznań
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Po przeczytaniu instrukcji o tzw tribach i jednorazowym "przeleceniu" odczytów własnego komputera, uznałem że nie mam ochoty uczyć się co tankowanie resetować.
Ponadto wyszedłem z założenia, że mjet o tej pojemnosci nie będzie nadmiernym obciążeniem finansowym na stacji.
Zresztą słusznie założyłem.
Kilometry więc wciąż się nawijają, ja zaglądam czasem w tylko w tryb spalania chwilowego.
A dla zaspokojenia ciekawości i wpisu tutaj, zajrzałem w średnie spalanie i prędkość.
Spalanie wyszło coś między 5 a 6 l, prędkość średnia też nie zabogata bo dwadzieściakilka kilometrów.
No cóż, polska rzeczywistość. Permanentne korki.
Co z tego że człowiek momentami "przyciska", jak i tak za chwilę znów stoi lub się wlecze.
Ponadto wyszedłem z założenia, że mjet o tej pojemnosci nie będzie nadmiernym obciążeniem finansowym na stacji.
Zresztą słusznie założyłem.
Kilometry więc wciąż się nawijają, ja zaglądam czasem w tylko w tryb spalania chwilowego.
A dla zaspokojenia ciekawości i wpisu tutaj, zajrzałem w średnie spalanie i prędkość.
Spalanie wyszło coś między 5 a 6 l, prędkość średnia też nie zabogata bo dwadzieściakilka kilometrów.
No cóż, polska rzeczywistość. Permanentne korki.
Co z tego że człowiek momentami "przyciska", jak i tak za chwilę znów stoi lub się wlecze.
Tomek
-
- klubowicz
- Posty: 46
- Rejestracja: 22 cze 2010, 15:30
- Przebieg: 118000
- Silnik: 1,6 M-Jet
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Bytom
Mój post troche nie na miejscu bo mam 1,6 multijet pod maską, ale najmniejsze spalanie w trasie jakie miałem to 4,3 według komputera, co faktycznie oznaczało spalanie rzędu 4,6 l/100 km. Jechałem sobie spokojnie bez szaleństw ok. 100 km/h, w zabudowanym ok 60 km/h. Było to na drogach krajowych i lokalnych na trasie Namysłów -Bytom. A tak średnio rzecz biorąc to spala 6-6,5 l/100km, przy czym spalanie podawane przez komputer jest zawsze niższe o jakieś 10-15%. Jeżdzę głównie na trasie Bytom-Gliwice, przy czym wjeżdzam do centrum tych miast. Można to traktować jako cykl mieszany. Jestem bardzo ciekawy czy komputery w T-Jetach są z innej gliny, bo nie którzy z Tjetowców uważają, że nie przekłamują spalania. Być może problem tkwi w tym, że u nas na postoju auto według komputera nic nie spala, a na przykład w skodach czy w VW jest spalanie wyrażone w 0,5 l/h. Może tak być, zwłaszcza, że gdy odsetek jazdy w mieście wzrasta to mam wyższą rozbieżność pomiędzy komputerowym a rzeczywistym spalaniem. No ale się nagadałem . Pozdrawiam.
-
- klubowicz
- Posty: 647
- Rejestracja: 30 lis 2010, 20:21
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 8v 77KM
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Stolica podziemnych pomarańczy
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
tomektt, żeby wyzerować trip trzema przełączyć na pokazywanie jednej z jego wartości (prędkość średnia, dystans, czas podróży, spalanie średnie) i przytrzymać przycisk aż zapiszczy (około 3 sekundy) więc to nic skomplikowanego - zerowanie trip nie działa gdy masz ustawione pokazywanie wartości ogólnych (spalanie chwilowe, zasięg, data godzina)
Odrzucam Waszą rzeczywistość i tworzę sobie własną
- Rincewind
- klubowicz
- Posty: 487
- Rejestracja: 10 lut 2011, 16:17
- Przebieg: 42000
- Silnik: 1.6 Diesel
- Rocznik: 2016
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 19 razy
U nas na postoju też pokazuje spalanie chwilowe zero, ale widocznie liczy do średniej. Przy pierwszym tankowaniu nawet sprawdzałem wskazania. Akurat miałem samo miasto i komputer pokazywał średnie spalanie 10,1 a z tankowania wyszło ok. 10,3. Jakoś tak. Dokładnie nie pamiętam, ale błąd był rzędu pojedynczych %.
-
- klubowicz
- Posty: 46
- Rejestracja: 22 cze 2010, 15:30
- Przebieg: 118000
- Silnik: 1,6 M-Jet
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Bytom
No faktycznie chyba zlicza do średniej postój. Kiedyś to sprawdzałem. Nie mniej jednak z moich obserwacji wynika, że im więcej miasta to większa różnica w zużyciu "komputerowym" i rzeczywistym. Chyba, że dystrybutory kłamią
[ Dodano: |19 Maj 2011|, o 13:36 ]
Ale ze mnie kapusta . Musi być większa rozbieżność, przy spalaniu w mieście. Gdy założymy ten sam błąd rzędu 10 % to przy wyższym spalaniu będzie większa rozbieżność. Dobra kończe już ten temat.
[ Dodano: |19 Maj 2011|, o 13:36 ]
Ale ze mnie kapusta . Musi być większa rozbieżność, przy spalaniu w mieście. Gdy założymy ten sam błąd rzędu 10 % to przy wyższym spalaniu będzie większa rozbieżność. Dobra kończe już ten temat.