Ile KM na baku i jaki zasięg na rezerwie

Awatar użytkownika
Q
klubowicz
klubowicz
Posty: 647
Rejestracja: 30 lis 2010, 20:21
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8v 77KM
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Stolica podziemnych pomarańczy
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Post autor: Q » 03 lut 2011, 16:47

Właśnie - czym to grozi?
Kiedyś miałem sytuację że tankowałem do pełna, pistolet odbił - ok kasa, powrót do auta odpalam a tam 3/4 baku :zdiwiony - od tamtej pory jak tankuje do pełna to przestaje tankować dopiero po 2. lub 3. odbiciu..

Awatar użytkownika
Rafcio
klubowicz
klubowicz
Posty: 3414
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 79000
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Cieszyn
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Post autor: Rafcio » 03 lut 2011, 17:37

Q pisze:odpalam a tam 3/4 baku :zdiwiony
Nigdy nie miałem takiej sytuacji a często tankuję pod korek
Obrazek TOPIC_VIEWER Pozdrowienia dla Ciebie !

Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1980
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Post autor: jay_21 » 03 lut 2011, 19:23

rafcio082, w lecie może auto się zapalić a ponadto można uszkodzić odpowietrzanie baku i też będzie kapa.
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic

Awatar użytkownika
cichy
klubowicz
klubowicz
Posty: 3700
Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
Przebieg: 217000
Silnik: 2.0 110KM HDi
Lokalizacja: LBN
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Post autor: cichy » 03 lut 2011, 20:03

mpsfc pisze:
Tomek pisze:Potem już wpychałem tak trochę na siłę
Tak też nie rób.
teraz tak na siłę nie leję, raz tak zrobiłem aż przelałem i jak bym nie odskoczył polał bym się paliwem
Sympatyk forum :-)

Awatar użytkownika
mpsfc
klubowicz
klubowicz
Posty: 1130
Rejestracja: 16 maja 2010, 23:40
Przebieg: 160000
Silnik: 1.4 8v + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Orłowo k. Inowrocławia
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Post autor: mpsfc » 06 lut 2011, 0:23

Strona 101 instrukcji obsługi:
"Aby zagwarantować całkowite napełnienie zbiornika, wykonać dwa uzupełnienia paliwa po pierwszym zwolnieniu pistoletu. Unikać dalszego napełniania, które może spowodować uszkodzenie systemu zasilania"
Znajomy mechanik powiedział, że chodzi o odpowietrzenie i radzi nie lać po już po pierwszym odbiciu pistoletu.
Piszę poprawnie po polsku. Ortograficznym ofermom, pseudodyslektykom i innym patentowanym leniom mówimy stanowcze nie :)

Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6157
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 129000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Post autor: Tomek » 06 lut 2011, 11:06

mpsfc, dziękuję Ci za wyjaśnienie.
mpsfc pisze:Znajomy mechanik powiedział, że chodzi o odpowietrzenie
Jak się nad tym zastanowić, to faktycznie coś w tym jest.

Awatar użytkownika
Rafcio
klubowicz
klubowicz
Posty: 3414
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 79000
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Cieszyn
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Post autor: Rafcio » 06 lut 2011, 11:10

mpsfc, dzięki za wyjaśnienie :) I wszystko jasne
Obrazek TOPIC_VIEWER Pozdrowienia dla Ciebie !

Awatar użytkownika
cichy
klubowicz
klubowicz
Posty: 3700
Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
Przebieg: 217000
Silnik: 2.0 110KM HDi
Lokalizacja: LBN
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Post autor: cichy » 06 lut 2011, 11:15

to przynajmniej już wiemy że niemożna przelewać, niby nic a można sobie narobić biedy mpsfc dzięki
Sympatyk forum :-)

kylo
klubowicz
klubowicz
Posty: 513
Rejestracja: 08 gru 2009, 22:49
Przebieg: 61000
Silnik: 1,4 8v
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Lublin
Otrzymał Piw: razy

Post autor: kylo » 16 lut 2011, 12:04

[quote="Tomek"]Odgrzeję trochę stary temat.


Od zapalenia się kontrolki rezerwy, do komunikatu "koniecznie uzupełnij paliwo" przejechałem 48 km.
Po komunikacie przejechałem jeszcze 16 km, a następnie tankowanie do pełna.
Do baku weszło pod korek 42.23 litrów paliwa, z tym że pierwsze odbicie pistoletu było przy 40.35 litrów. Potem już wpychałem tak trochę na siłę.

Od komunikatu "uzupełnij paliwo" zrobiłem jakieś 2-3 kilometry i weszło mi, lejąc pod korek po 2 odbiciu pistoletu, 39 litrów.
Octavia 3 1,4 TSI Elegance Brąz Topaz

Awatar użytkownika
bacasos
Nowy
Nowy
Posty: 27
Rejestracja: 10 lut 2010, 12:38
Przebieg: 47535
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: bacasos » 10 kwie 2011, 15:46

Od zapalenia się kontrolki robię jakies 50-70km
leje od 39 - 42 litrów tzn.do pelna

Awatar użytkownika
Rincewind
klubowicz
klubowicz
Posty: 479
Rejestracja: 10 lut 2011, 16:17
Przebieg: 10000
Silnik: 1.6 Diesel
Rocznik: 2016
Lokalizacja: Warszawa
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Post autor: Rincewind » 19 maja 2011, 10:12

To macie dobrze wyskalowane wskaźniki. U mnie komp pokazuje zasięg 0 gdy strzałka jest w połowie rezerwy. A ostatnio przejechałem jeszcze ze 20km ze strzałką opartą o E i wlałem pod korek tylko 40l. Tak na oko rezerwa zapala się, jak mam jeszcze 9-10l.

Awatar użytkownika
Q
klubowicz
klubowicz
Posty: 647
Rejestracja: 30 lis 2010, 20:21
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8v 77KM
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Stolica podziemnych pomarańczy
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Post autor: Q » 19 maja 2011, 10:19

U siebie zauważyłem, że przy niskim stanie paliwa - czyli jakieś 1/3 rezerwy - wskazówka opada do zera i nie pokazuje już stanu faktycznego a zasięg nie jest obliczany. W sumie jak raz podjechałem "na oparach" na stację (przejechałem kilkanaście kilometrów ze wskazówką opartą o 0) to zatankowałem niecałe 43 litry i więcej się nie mieściło..
Odrzucam Waszą rzeczywistość i tworzę sobie własną :ink

Awatar użytkownika
Bernardito
klubowicz
klubowicz
Posty: 736
Rejestracja: 13 mar 2011, 16:48
Przebieg: 102000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Kraków
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Post autor: Bernardito » 19 maja 2011, 13:24

Powinno być tak, że na rezerwie jest jeszcze 7 litrów (chyba tak było w instrukcji). Nie udało mi się jeszcze zatankować ponad 40 litrów. Q z tym 43 to już faktycznie na oparach podjechałeś (tylko 2 l Ci zostało) - bardziej bym już nie ryzykował:)
LIVE TO RIDE, RIDE TO LIVE

Awatar użytkownika
Q
klubowicz
klubowicz
Posty: 647
Rejestracja: 30 lis 2010, 20:21
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8v 77KM
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Stolica podziemnych pomarańczy
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Post autor: Q » 19 maja 2011, 13:36

Nic mi nie mów sam miałem w tedy stracha że spacerek mnie czeka. Od kilkunastu kilometrów wskazówka na zerze, komp nie chce pokazać ile km jeszcze przejedzie i co chwilę piszczy żeby zatankować aż w końcu wyłoniło się na horyzoncie miejsce gdzie mogłem napoić wszystkie 77 koni :zlośnik
Odrzucam Waszą rzeczywistość i tworzę sobie własną :ink

Awatar użytkownika
Bernardito
klubowicz
klubowicz
Posty: 736
Rejestracja: 13 mar 2011, 16:48
Przebieg: 102000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Kraków
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Post autor: Bernardito » 19 maja 2011, 13:39

Q pisze:aż w końcu wyłoniło się na horyzoncie miejsce gdzie mogłem napoić wszystkie 77 koni
dobre dobre :brawo :brawo :brawo :lacha :lacha :lacha
LIVE TO RIDE, RIDE TO LIVE

ODPOWIEDZ
stoły drewniane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość