Spalanie 77KM

Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 4446
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 222222
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Spalanie 77KM

Post autor: smak56 » 24 sie 2018, 18:04

helletic pisze:
24 sie 2018, 17:49
Czy wypolerowanie przepustnicy + odpięcie obu klem z akumulatora spowodowało jakiś cud? O co tu chodzi, bo zgłupiałem :zdiwiony
Nie wiem co z tym pierwszym, ale to drugie (odpięcie akumulatora) z całą pewnością zmienia pracę silnika. I to na lepsze! Komputer się resetuje i wraca do ustawień fabrycznych. Chodzi o błędy lub dodatkowe info wynikające z odpalania (spadek napięcia), dane szyny can itd. Ostatnio u mnie wystąpił cud z radiem :lacha . Coś zabrało mi prąd i nie mogłem odpalić. Gdy to zrobiłem na wyświetlaczu radia pojawił się AUX, którego nie mam, gdyż jest blue&me. Sterowania z kierownicy też nie było. Po następnym odpaleniu wszystko wróciło do normy.
Kilka razy pisałem o tym jak resetować aby było dobrze. Jeszcze raz dla przypomnienia.
Odpinamy klemę -, później +. Odczekać dobrą chwilę (noc). Podpiąć +, później -. Odczekać około 10 min. Przekręcić zapłon, wyłączyć wszystkie odbiorniki (radio, nadmuch, oświetlenie i co tam jeszcze), odpalić silnik nie dotykając gazu. Silnik powinien chodzić do nabrania temperatury, ale ja tak długo nigdy nie czekam. Po około 10-15 minutach auto jest gotowe do jazdy. Zawsze odczuwam różnicę w jeździe.
smak56
****
Obrazek

CrazyKetchup
klubowicz
klubowicz
Posty: 629
Rejestracja: 24 mar 2012, 22:12
Przebieg: 0
Silnik: kijanka :)
Rocznik: 2018
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Spalanie 77KM

Post autor: CrazyKetchup » 24 sie 2018, 18:13

Odcięcie zasilania do komputera resetuje obecne korekty benzynowe (silnika) względem gazu. Teraz pytanie czy to że mniej pokazuje spalanie to dobrze czy źle byc może wcześniej jeździł na zbyt bogatych nastawach wynikających z rozjechania się map i dostawał lekko katalizator. To że mniej pokazuje to może oznaczać ze teraz jeździ na ubogiej pytanie jak bardzo.

Wysłane z HTC U11


p2170296
klubowicz
klubowicz
Posty: 47
Rejestracja: 18 lip 2018, 14:38
Przebieg: 126000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Grudziądz
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Spalanie 77KM

Post autor: p2170296 » 24 sie 2018, 21:12

Nie ma potrzeby odpinać dwóch klem. Wystarczy jedną (+ lub -), uzyskamy taki sam efekt.
Jak ktoś chce szybko zresetować nastawy kompa, to odpina wtyczki od kompa (tak robiłem w Sienie). Tutaj szczerze mówiąc nie wiem co będzie z CAN, czy nie wywali błędu ?

Szczypior
Posty: 606
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Spalanie 77KM

Post autor: Szczypior » 24 sie 2018, 21:28

CrazyKetchup pisze:Odcięcie zasilania do komputera resetuje obecne korekty benzynowe (silnika) względem gazu. Teraz pytanie czy to że mniej pokazuje spalanie to dobrze czy źle byc może wcześniej jeździł na zbyt bogatych nastawach wynikających z rozjechania się map i dostawał lekko katalizator. To że mniej pokazuje to może oznaczać ze teraz jeździ na ubogiej pytanie jak bardzo.

Wysłane z HTC U11
Nie ważne jak bardzo, ważne aby jechać i wyregulować od nowa, prawidłowo

CrazyKetchup
klubowicz
klubowicz
Posty: 629
Rejestracja: 24 mar 2012, 22:12
Przebieg: 0
Silnik: kijanka :)
Rocznik: 2018
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Spalanie 77KM

Post autor: CrazyKetchup » 24 sie 2018, 23:15

Szczypior pisze:
24 sie 2018, 21:28
Nie ważne jak bardzo, ważne aby jechać i wyregulować od nowa, prawidłowo
Ale co chcesz gdzie regulować ? Jeśli nic nie zmieniał w instalacji LPG** to mapa benzynowa po kilku kilometrach ustawi (tu warto te kilkadziesiąt km przejechać normalnie bez szaleństw na benzynie oczywiście).
Do tego warto obserwować przy stałej prędkości obrotowej silnika (np. wyjechać na jakiś długi prosty odcinek i tempomat włączyć) wskaźnik spalania na ekranie przy przełączeniach między paliwami (kilka sekund po przełączeniu). Im większa różnica między tymi wskazaniami (zawsze w tą samą stronę) tym bardziej rozstrojony układ. Np. auto wg. komputera spalało 8 litrów na PB a teraz pokazuje 11 przy przełączeniu na LPG (a po powrocie spada znowu) na tym samym obciążeniu to prawdopodobnie mieszanka jest ustawiona zbyt ubogo - może temu też towarzyszyć odczucie że auto słabiej ciągnie a przy odpalaniu na PB (przy zimnym silniku) dłużej kręci albo potrafi zgasnąć na wolnych obrotach pb.

Oczywiście ekstremalnym objawem jest zapalający się "check" - nastawy LPG przekraczają bezpieczne zakresy benzynowe i wtedy trzeba dokonać regulacji.

ps. Z doświadczenia na krótkich niedogrzanych odcinkach np. w zimie wcześniej czy później nastawy benzynowe zostaną rozjechane przy lpg.

**teraz pytanie jak miał zawalaną przepustnicę i okolice to też mógł wpływało na układ paliwowy i skład mieszanki - czy się mylę ?

Awatar użytkownika
helletic
klubowicz
klubowicz
Posty: 2445
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Przebieg: 204000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Szamotuły
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Spalanie 77KM

Post autor: helletic » 25 sie 2018, 9:33

Przepustnica była osmalona, zwykły, czarny nalot olejowy pod klapką przepustnicy. Nie było majonezu, bo zresztą za ciepło na majonezy. Dynamika, o ile przy osiołku można mówić o takiej, została taka sama.
Stawiam, że dobrą diagnozą jest, że silnik pobiera sobie trochę więcej LPG, niż powinien. Niestety komp pokazuje tylko średnią spalania z benzyny. To jednak pokazuje, że wartości się rozjechały. Pb wróciło do fabryki i pierwsze 50 km trasy po odpięciu aku to pokazało. Wyrocznią będzie dystrybutor i to ile zaleję LPG przy najbliższym tankowaniu.
Od kilku lat, od ustawień parametrów LPG przez Sylwka, nigdy nie zapalił mi się check engine. Nie było też okazji odpiąć na tyle aku, aby zresetowało nawet zegarek. Samo odpięcie MINUSA na aku było zazwyczaj na max 2 godziny, gdzie co najwyżej musiałem poprawić nastawę zegarka. Reszta parametrów nie kasowała się. Więc chyba nie do końca samo odpięcie MINUSA daje tyle, co odpięcie obu klem z akumulatora. Przynajmniej ja mam teraz takie odczucie, gdy przedwczoraj odpiąłem obie klemy pierwszy raz po kilku latach.
Z punktu widzenia czystej logiki samo odpięcie MINUSA daje tyle, co odpięcie obu klem. A jednak coś innego się zadziało.
Jeżeli faktyczne spalanie LPG będzie znów w okolicy 8,5-9,5 l/100 km, a komp pokazuje 6,8-7,5, tzn, że podaje za dużo LPG i katalizator lekko dostaje po... Super by było to poprawić. Tylko mam tak ogromny niesmak do wszelkich gazowników/partaczy, że nie wiem do kogo się udać po okolicy WLKP, czy samego Poznania. Mam obawy, że kilkuletni brak check engine, nagle się skończy po dokonaniach jakiegoś pożal się Boże specjalisty.

CrazyKetchup
klubowicz
klubowicz
Posty: 629
Rejestracja: 24 mar 2012, 22:12
Przebieg: 0
Silnik: kijanka :)
Rocznik: 2018
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Spalanie 77KM

Post autor: CrazyKetchup » 25 sie 2018, 11:24

@helletic Bo Sylwek dobrze ustawia :ok) :) . Ja już Linea nie mam więc nie pomogę a i u Sylwka chyba już niedługo pobędzie Linea. Ten sposób mój wcześniej opisany żeby kontrolować spalanie po przełączeniu od zawsze stosowaliśmy z Sylwkiem i sprawdza się. Zresztą jak ktoś nie wierzy to niech sobie poszuka na lpg forum. Komputer samochodu nie wie na jakim paliwie jedzie tylko reaguje na parametry jakie dostaje z czujników (np. sondy lambda). Po przełączeniu z pb na lpg jak widzi że ma ubogo to stara się to korygować (dlatego pokazuje się większe spalanie na ekranie) - niestety Linea ma uśrednianie korekt i sterownik gazowy nie może opierać się na korektach z komputera samochodowego, musi mieć swoje nastawy zrobione ręcznie.
Na plus jest konstrukcja silniki 1.4 77 KM podstawą jest konstrukcja z lat 80 która pamięta jednostki fire - tutaj jeszcze nikt nie zrobił downsizeingu, księgowość nie odchudziła :) i potrafi wiele znieść nawet na źle ustawionym lpg. Nie to co w moim nowym aucie gdzie nawet niewielki odchyłki mogą się skończyć podobno już po 20-30 tys km naprawą silnika :( .

Awatar użytkownika
helletic
klubowicz
klubowicz
Posty: 2445
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Przebieg: 204000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Szamotuły
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Spalanie 77KM

Post autor: helletic » 25 sie 2018, 12:05

Ok, w takim razie sprawdzę średnie spalanie w/g kompa raz na Pb, a raz na LPG :ok)

Awatar użytkownika
helletic
klubowicz
klubowicz
Posty: 2445
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Przebieg: 204000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Szamotuły
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Spalanie 77KM

Post autor: helletic » 26 sie 2018, 16:30

A więc spalanie chwilowe w/g wskazań kompa jest takie:
mniej spala na LPG. Różnica około 1-1,5 l/100 km. Widać to bardzo wyraźnie podczas jazdy ze stałą prędkością.

Czyli co - za mało podawanego LPG, za dużo powietrza? W sensie zbyt uboga mieszanka? :pomysli

Awatar użytkownika
klimi
Posty: 45
Rejestracja: 27 lis 2017, 8:48
Przebieg: 63000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Ciechanów
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Spalanie 77KM

Post autor: klimi » 26 sie 2018, 16:33

Przecież komp nie pokaże spalania lpg. Pokazuje spalanie benzyny, podczas pracy na lpg wtryskiwacze pb są emulowane. Sterownik nie wie że pracuje na lpg.

Wysłane z mojego Redmi Note 5A przy użyciu Tapatalka


Szczypior
Posty: 606
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Spalanie 77KM

Post autor: Szczypior » 26 sie 2018, 18:36

CrazyKetchup nie będę cię przekonywał, wiesz swoje, nawet nie chce mi się czytać twoich domysłów bo poleciesz bajki co gdzieś uslyszlales lub przeczytałeś, ja wiem jak jest, nie jedno auto z lpg regulowalem. A ty?
Jest coś takiego jak stft i ltft, auto ma być ustawione pod nie, ewentualnie na czasy wtrysków. Koniec kropka

CrazyKetchup
klubowicz
klubowicz
Posty: 629
Rejestracja: 24 mar 2012, 22:12
Przebieg: 0
Silnik: kijanka :)
Rocznik: 2018
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Spalanie 77KM

Post autor: CrazyKetchup » 26 sie 2018, 21:03

klimi pisze:
26 sie 2018, 16:33
Przecież komp nie pokaże spalania lpg. Pokazuje spalanie benzyny, podczas pracy na lpg wtryskiwacze pb są emulowane. Sterownik nie wie że pracuje na lpg.
Wysłane z mojego Redmi Note 5A przy użyciu Tapatalka
A gdzie napisałem że pokazuje spalanie LPG ? To co widzisz na wyświetlaczu to przewidywane spalanie PB na podstawie danych jakie dostaje samochód z czujników w momencie pracy na LPG. Napiszę to jeszcze raz może bardziej dosadnie - po przełączeniu się na LPG parametry mieszanki są ustawiane na podstawie ustawień gazownika. Jeśli są one błędne np. zbyt ubogie to komputer samochodu to widzi (np. odbiera sygnał z sondy) i próbuje zapobiegać temu "gmerając" przy wtryskach benzynowych. Niestety nie wie że teraz jest na LPG więc jedynym efektem jego gmerania jest to że można zaobserwować większe spalania na wyświetlaczu. Jeśli na tym samym odcinku drogi po przejście wrócimy na PB to przestają działać "zbyt ubogie nastawy" LPG - sonda daje sygnał że mieszanka się poprawia, więc komputer samochodu nie musi zwiększać ilości paliwa co powoduje że pokazuje mniejsze spalanie na wyświetlaczu.
Jeśli mi nie wierzysz wujek google zaprasza plus inteligentne pytanie a odpowie Ci to samo co ja.
Szczypior pisze:
26 sie 2018, 18:36
CrazyKetchup nie będę cię przekonywał, wiesz swoje, nawet nie chce mi się czytać twoich domysłów bo poleciesz bajki co gdzieś uslyszlales lub przeczytałeś, ja wiem jak jest, nie jedno auto z lpg regulowalem. A ty?
Jest coś takiego jak stft i ltft, auto ma być ustawione pod nie, ewentualnie na czasy wtrysków. Koniec kropka
Widzisz kolego zanim Ty pewnie się dowiedziałeś co to Linea (już nie mówię o zakupie) to ja przez 6 lat się "pastwiłem" nad swoją. Sami sobie skonfigurowaliśmy zestawy gazowe z kolegą Sylwkiem (który później zdalnie pomagał skonfigurować helletic'owi i jak pisze do tej pory jest zadowolony). Gazownik nam był potrzebny tylko żeby zrobić wrzut pod maskę (bo musi ktoś legalizację wystawić) i to jeszcze pod czułym okiem i poprawkami odnośnie np. długości przewodów.
Wracając do LPG do Twojego ataku na mnie - tak od 20 lat każdy mój samochód miał instalację LPG. Były to różne instalacje i różne samochodu a teraz do sedna - do Twojej wiadomości w Fiacie Linea z silnikiem benzynowym 1.4 8 v nie ustawisz instalacji na podstawie stft i ltft ponieważ sterownik Magnetti Marelli wkładany do 1.4 8 v wprowadza uśrednianie wartości i pokazuje bzdury, i w takim przypadku powiem Ci grzecznie możesz sobie wsadzić odczyt stft i ltft w buty ;).
Więc zanim zaczniesz pisać znowu komuś "Koniec kropka" i że bajki pisze w temacie którym nie masz pojęcia użyj wyszukiwarki poczytaj trochę bo może się okazać że ktoś 5 lata temu już sprawę rozpracował :

post z naszego forum - jak widzisz tą tajemną wiedzą podzieliśmy się już 5 lat temu : http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic ... 229#p77916
post z jednego z największych for LPG w Polsce http://lpg-forum.pl/fiat-linea-1-4-8v-77km-t35529.html

ps. Biorąc pod uwagę ilość Twoich postów od rejestracji- w ciągu pół roku nabiłeś prawie tyle samo postów co ja przez 6 lat na forum to chyba nie tylko 1.4 8v nie widziałeś wcześniej ale i Linea diesla :). Po co szukać na forum lepiej pytać o wszystko bo przecież nikt od 2007 roku nie jeździł Linea "traktorem". :-<<

ps.1 Linea już sprzedałem ale znalazłem specjalnie dla Ciebie moją mapy pb i lpg ze sterownika gazowego jak testowaliśmy ATS ale pewnie i tak Ci mało co to powie bo przecież nie ma tam stft i ltft a ja bajki piszę :) .
Obrazek
Ostatnio zmieniony 26 sie 2018, 22:03 przez CrazyKetchup, łącznie zmieniany 1 raz.

Szczypior
Posty: 606
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Spalanie 77KM

Post autor: Szczypior » 26 sie 2018, 22:02

Nie jedno auto stroiłem w tym gp z tym silnikiem i jakoś się dało na korekty czy czasy wtrysków , także trzeba umieć a to , że nie miałem linki a ty tylko ją "ogarnąłeś" z lpg o niczym nie świadczy , tak jak widać nie miałem nigdy diesla stąd moje różne pytania.
Co do screeny dobrze mówisz, nic mi nie powie bo nikt kto ma pojęcie o strojeniu lpg nie patrzy na mapy, mapy to sobie można w buty wsadzić , dlaczego? odsyłam do google :P
W żadnym wypadku nie był to atak, dywagujcie po swojemu w sprawie lpg. Pozdrawiam:)

CrazyKetchup
klubowicz
klubowicz
Posty: 629
Rejestracja: 24 mar 2012, 22:12
Przebieg: 0
Silnik: kijanka :)
Rocznik: 2018
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Spalanie 77KM

Post autor: CrazyKetchup » 26 sie 2018, 22:06

W Grande Punto były montowane inne sterowniki w zależności od rocznika więc znowu przestrzeliłeś ale co ja tam wiem :) . Naprawdę kolego widzę że starasz mi się coś udowodnić tylko że to ja od wyjazdu z salony przez 6 lat jeździłem Lineą z takim sterownikiem - i takich nie dających sobie wytłumaczyć jak Ty wielu widziałem tylko później kończyło się na nieudolnym strojeniu "na czasy wtrysków" jak zobaczyli co się w tym komputerze dzieje z korektami długo i krótko :) .

CrazyKetchup
klubowicz
klubowicz
Posty: 629
Rejestracja: 24 mar 2012, 22:12
Przebieg: 0
Silnik: kijanka :)
Rocznik: 2018
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Spalanie 77KM

Post autor: CrazyKetchup » 26 sie 2018, 22:16

Szczypior pisze:
26 sie 2018, 22:02
Nie jedno auto stroiłem w tym gp z tym silnikiem i jakoś się dało na korekty czy czasy wtrysków , także trzeba umieć a to , że nie miałem linki a ty tylko ją "ogarnąłeś" z lpg o niczym nie świadczy , tak jak widać nie miałem nigdy diesla stąd moje różne pytania.
Co do screeny dobrze mówisz, nic mi nie powie bo nikt kto ma pojęcie o strojeniu lpg nie patrzy na mapy, mapy to sobie można w buty wsadzić , dlaczego? odsyłam do google :P
W żadnym wypadku nie był to atak, dywagujcie po swojemu w sprawie lpg. Pozdrawiam:)
Widzę że już zmieniasz to co wcześniej mi zarzucałeś bo wpierw piszesz że na korekty się da a teraz zaczynasz już " na korekty czy czasy wtrysków" :ryczy .
W Grande Punto były montowane inne sterowniki w zależności od rocznika więc znowu przestrzeliłeś ale co ja tam wiem :) . Naprawdę kolego widzę że starasz mi się coś udowodnić tylko że to ja od wyjazdu z salony przez 6 lat jeździłem Lineą z takim sterownikiem - i takich nie dających sobie wytłumaczyć jak Ty wielu widziałem tylko później kończyło się na nieudolnym strojeniu "na czasy wtrysków" jak zobaczyli co się w tym komputerze dzieje z korektami długo i krótko :) . W tym silniku w Linea albo się stroi "na czasy" albo podpina się zewnętrzną sondę "strojenie na AFR" - czego nie robi każdy gazownik bo nie chce mu się wydać pieniążków na takie urządzenie :) .

ODPOWIEDZ