Spalanie T-Jet

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: Spalanie T-Jet

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

leszek1234 pisze:no tak, ale spróbuj Yarisem dostać się między dwa auta (w karambolu) - w Lince to pestka, przećwiczone :ink Spalanie to nie wszystko..
Ale miło jest widzieć takie mikro spalanie. Prawdopodobnie niedługo zwiększą mi się miesięczne przebiegi do 2-3tyś km. Każdy litr na wagę złota, a bardzo nie chce zakładać gazu.
A tak OT, znalazłeś już jakąś furę?
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2146
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 200000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 306 razy
Otrzymał podziękowań: 211 razy

Re: Spalanie T-Jet

Post autor: leszek1234 »

tak OT - naprawiam starą - uczciwie ją wycenili w PZU więc z OC sprawcy mam sporo kasy do wykorzystania;)
Awatar użytkownika
Rincewind
klubowicz
klubowicz
Posty: 487
Rejestracja: 10 lut 2011, 16:17
Przebieg: 42000
Silnik: 1.6 Diesel
Rocznik: 2016
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 19 razy

Re: Spalanie T-Jet

Post autor: Rincewind »

Na trasie Władek-Wawa: 7,6 l. Fakt, że nie ćwiczyłem ecodrivingu, bo testowałem prędkość na prostych na ekspresówce (do 190 km/h). Średnia prędkość wyszła 75km/h, pomimo korka w Gdyni i ulewy na końcówce przed Warszawą.
Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 968
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 65000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy
Kontakt:

Re: Spalanie T-Jet

Post autor: mireks »

Kuzyn_z_Sosnowca pisze:Spalanie na trasie jak wyżej 100km/h 6,2L. Jadąc za TIRem 90km/h 5,7L :zdiwiony Ale przejechałem kawałek po mieście i już mam 6,7L.
Denerwuje mnie spalanie chwilowe, jadąc 70-80km/h na 4 biegu 2000obr jest około 8L/100km.
Ciągle mam w głowie wynik Mireksa z pierwszego zlotu 4,5L/100km, a jeżdżąc Yarisem D4d z prędkością 80km/h spalanie chwilowe to 2,8-3,3L Trauma do końca życia.
U mnie to spalanie /1.3 MJ/ to była jazda z prędkością 100 km/h bez szarżowania, bez dynamicznego przyspieszania, etc. Normalnie zejście do takiego poziomu w warunkach jakie panują na DK jest trudne. Natomiast wyjściie powyżej 5.1 był prawie niemożliwe. Natomiast jazda na 4-ce też nie należała do ekonomicznych chyba, że toczyłem się z prędkością 60 km/h.

Natomiast T-jet, którego dostałem jako samochód zastępczy spala mi bardzo przyzwoite ilości paliwa jak na taką moc pod nogą. Szef serwisu powiedział mi, że jeśli się jeździ bez szaleństwa, to 8 po mieście jest częstym widokiem, ale jeśli się jeździ dynamicznie, to 9-10 to norma. Ja mam po 5 dniach jeżdzenia po mieście średnią 8.3-8.4. W Rosomaku wychodzi mi bardzo podobny wynik (ale korków prawie brak). Owszem masy samochodów są diametralnie różne, ale gdy Freemont miał włożony motor 2.4 170 KM, to nie byłoby szans zejść poniżej 10 l. Ale diesel, ma inną sprawność, ON ma wyższą kaloryczność i stąd ta różnica. Tak więc T-jet według mnie jest silnikiem paliwożernym nawet biorąc pod uwagę fun, który jest dostępny pod nogą.

Dostrzegłem jedną prawidłowść wspólną dla Mulitijeta i T-Jeta. Jeden i drugi silnik pochłania więcej wachy gdy jeździ się z obrotami 2 tys. Wystarczy zmienić bieg na niższy podbić obroty do 2,3-2,4 tys. i spalanie spada o 0,5 litra, czasem więcej. U mnie dla przykładu T-jet często pokazywał chwilowe spalanie na poziomie 5.2-5.8 przy V=100 km/h na płaskiej szosie. Nie wiem jak to możliwe, ale tyle wychodziło. tak więc ważna jest technika jazdy i wyczucia silnika. Pod tym względem obydwa silniki są bardzo podobne. Myślę, że gdybym dostał T-jeta w swoje łapki na dłużej nż 3 miesiące i nauczyłbym się go użytkować, to też zacząłbym szokować spalaniem. Można jeździć na kroplece i nie być zawalidrogą - taką stawiam tezę.

Teraz mając do wyboru 1.3MJ i 1.4 T-jet bez wachania wziąłbym T-Jeta.

I na koniec jeden ważny wniosek. W T-Jecie brakuje 6-go biegu. Dlatego podróżowanie z prędkościami autostradowymi może być przyczyną obstrukcji u kierującego :-)
Awatar użytkownika
Rincewind
klubowicz
klubowicz
Posty: 487
Rejestracja: 10 lut 2011, 16:17
Przebieg: 42000
Silnik: 1.6 Diesel
Rocznik: 2016
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 19 razy

Re: Spalanie T-Jet

Post autor: Rincewind »

Zgadzam się brakuje 6-tki. Niby downsizing żeby spalać mniej, a tylko 5 biegów. W korkach 9-10 to norma. Niestety na 1-2 biegu tyle pali, a poza tym w Wawie jeździ się raczej dynamicznie, bo jak nie, to ciągle na ciebie trąbią.
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: Spalanie T-Jet

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Powyżej 110km/h spalanie drastycznie rośnie. Jadąc gdzieś dalej 120-140km/h bierze 8 litrów. To za dużo. Oglądałem raporty spalania nowej Octavii 1.4TSI 140KM, pali w każdych warunkach litr mniej. Auto większe cięższe i mocniejsze. Potwierdziły to też wyniki kolegi kylo, jest na forum gdzieś post w wynikami.
Mój egzemplarz nie jest w stanie zejść poniżej 5,7L/100km, a warunki do testów mam dobre, niezatłoczona autostrada o poranku, jazda w tunelu aerodynamicznym TIRa. Obecnie moja średnia z 200km to 6,5L, 90% trasa, rzadko przekraczam 100km/h.
Awatar użytkownika
buhert
klubowicz
klubowicz
Posty: 942
Rejestracja: 20 gru 2009, 23:13
Lokalizacja: Polska
Otrzymał podziękowań: 31 razy

Re: Spalanie T-Jet

Post autor: buhert »

sory za OT (potem mod posprząta :smak )

mireks i Rincewind - moglibyście mi wytłumaczyć w jakim sensie 'brakuje 6 biegu' w Linei T-JET(?) :ink
Awatar użytkownika
Rincewind
klubowicz
klubowicz
Posty: 487
Rejestracja: 10 lut 2011, 16:17
Przebieg: 42000
Silnik: 1.6 Diesel
Rocznik: 2016
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 19 razy

Re: Spalanie T-Jet

Post autor: Rincewind »

W kontekście niższego spalania na ekspresówce i autostradzie, a co, tobie brakuje już po mieście? ;)
Awatar użytkownika
buhert
klubowicz
klubowicz
Posty: 942
Rejestracja: 20 gru 2009, 23:13
Lokalizacja: Polska
Otrzymał podziękowań: 31 razy

Re: Spalanie T-Jet

Post autor: buhert »

Rincewind pisze:W kontekście niższego spalania na ekspresówce i autostradzie, a co, tobie brakuje już po mieście? ;)
Ja już to pisałem wiele razy tutaj także znowu muszę się powtórzyć...

Otóż skrzynia "5" w Linei w porównaniu do T-JET Bravo i "6" skrzyni jest ciężka do jazdy w mieście, bo przełożenia są długie
i o wiele gorzej jeździ się w mieście Lineą T-JET niż Bravo T-JET ale...

w stajni Fiata nie ma znaczenia w trasie czy masz Linee T-JET czy Bravo T-JET ponieważ (tak jak już wiele razy pisałem)
ostatni bieg (czyt. "5" w Linei i "6" w Bravo T-JET) mają identyczne przełożenie w wersji 120KM = 3000obr przy 120km/h itd :smak

Dlatego twierdzę, że "6" biegu nie brakuje w Linei jeśli porównamy do Bravo (w trasie)

I nie porównuje tutaj do konkurencji z innych marek tylko do marki Fiat :ink
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2146
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 200000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 306 razy
Otrzymał podziękowań: 211 razy

Re: Spalanie T-Jet

Post autor: leszek1234 »

jechałem autostradą Bravą 6 biegową i zastanawiałem sie dlaczego nie widzę róźnicy z moim t-jetem 5 biegowym . Teraz wszystko jasne;) W mieście Linka też pięknie daje radę - silnik jest wyjątkowo elastyczny...
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Re: Spalanie T-Jet

Post autor: duskap »

Kuzyn_z_Sosnowca pisze:Powyżej 110km/h spalanie drastycznie rośnie. Jadąc gdzieś dalej 120-140km/h bierze 8 litrów. To za dużo. Oglądałem raporty spalania nowej Octavii 1.4TSI 140KM, pali w każdych warunkach litr mniej. Auto większe cięższe i mocniejsze. Potwierdziły to też wyniki kolegi kylo, jest na forum gdzieś post w wynikami.
Mój egzemplarz nie jest w stanie zejść poniżej 5,7L/100km, a warunki do testów mam dobre, niezatłoczona autostrada o poranku, jazda w tunelu aerodynamicznym TIRa. Obecnie moja średnia z 200km to 6,5L, 90% trasa, rzadko przekraczam 100km/h.

Mój rekord to 5,4l/100km i to załadowanym autem w powrocie z wakacji :)
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3747
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 106000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 365 razy
Otrzymał podziękowań: 200 razy

Re: Spalanie T-Jet

Post autor: Rafcio »

Mój rekord to 5.1l/100km na Pb 98 w niedzielny poranek w 2 osoby i trochę bagażu ale nie spieszyło nam się wogóle i puste drogi były
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
Awatar użytkownika
Rincewind
klubowicz
klubowicz
Posty: 487
Rejestracja: 10 lut 2011, 16:17
Przebieg: 42000
Silnik: 1.6 Diesel
Rocznik: 2016
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 19 razy

Re: Spalanie T-Jet

Post autor: Rincewind »

To do takiej szóstki nie tęsknię.
Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 968
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 65000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy
Kontakt:

Re: Spalanie T-Jet

Post autor: mireks »

Kuzyn_z_Sosnowca pisze:Powyżej 110km/h spalanie drastycznie rośnie. Jadąc gdzieś dalej 120-140km/h bierze 8 litrów. To za dużo. Oglądałem raporty spalania nowej Octavii 1.4TSI 140KM, pali w każdych warunkach litr mniej. Auto większe cięższe i mocniejsze. Potwierdziły to też wyniki kolegi kylo, jest na forum gdzieś post w wynikami.
Mój egzemplarz nie jest w stanie zejść poniżej 5,7L/100km, a warunki do testów mam dobre, niezatłoczona autostrada o poranku, jazda w tunelu aerodynamicznym TIRa. Obecnie moja średnia z 200km to 6,5L, 90% trasa, rzadko przekraczam 100km/h.
Zejście poniżej 5.7 jest raczej trudne i wymaga według mnie sporej uwagi, albo przynajmniej idealnych warunków drogowych: pusta szosa, temperament zapakowany do bagażniki, etc. Octawia może spalać mniej paliwa, bo mocniejszy silnik nie prowokuje do głębokiego wciskania gazu. Moc pojawia się szybciej i dzięki temu samochód lepiej się zbiera przy ruszaniu, przyspieszaniu. Pytanie ile pali 1.4 TSi 120 KM (jest taki?)

Spalanie 8l przy 140 km/h mnie nie dziwi. U mnie przy tej prędkości kotłuje prawie tyle samo wachy. Faktem jest, że to diesel i samochód cięższy, ale diesel zasadniczo mniej pali a poza tym mam 6-y bieg. Natomiast różnica w mocy wcale nie taka duża.

Gdy oddawałem Lineę zastępczą u mnie spalanie zatrzymało się na 8.4 l. Na 14.1 l przejechałem 160 km, co daje średnią 8.5-8.7. Chwilami sobie pozwalałem docisnąć gaz, więc uważam że dobre miałem spalanie. Inną sprawą jest, ze u mnie - tak jak pisze Ricewind nie jeździ się wolno. Na głównych arteriach miasta często rusza się dynamicznie, jeździ się z prędkościami 70-90 km/h ponieważ taki jest styl jazdy. 1/3 czasu stałem w korku o długości 1 km. Myślę, że w spokojniejszych warunkach drogowych zejście do 8 l nie byłoby żadnym problemem.

Jeśli 6-ka w Bravo jest taka sama jak 5-ka w Linei, to pożytku z takiego biegu wcale nie ma.
W Linei przydałaby się 6-y bieg jako nadbieg ponieważ mocy na obrotach 2400 jest wystarczajaco dużo, przez co nie trzeba byłoby mocno wciskać pedału gazu aby jechać oszczędnie.
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: Spalanie T-Jet

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Może jeszcze uda się zrzucić kilka dziesiętnych.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
ODPOWIEDZ