Nie gówno! - Paliwo!!

Q
klubowicz
klubowicz
Posty: 647
Rejestracja: 30 lis 2010, 20:21
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8v 77KM
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Stolica podziemnych pomarańczy
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Nie gówno! - Paliwo!!

Post autor: Q »

Cytat z „Mad Maxa” niebawem może stać się bardziej realny i to nie za sprawą „ekologii” tak ostatnio promowanej a wręcz wmuszanej nam przez „ekoterrorystów”, a podyktowane zwykłą ekonomią!!
Już teraz domorośli majsterkowicze jak i wielkie koncerny eksperymentują zasilając samochody olejem roślinnym, alkoholem, gazem drzewnym (który swoją drogą już w czasie II wojny światowej był wykorzystywany do napędu aut), sprężonym metanem, czy wodorem.
Unia Europejska dąży do zmniejszenia emisji CO2 (którego negatywnego wpływu na klimat na dobrą sprawę jeszcze nikt nie udowodnił) z rur wydechowych naszych aut i zgodnie z jej wytycznymi już w 2020 roku przez ograniczenia emisji nie zostanie dopuszczonych do ruchu 80% jeżdżących obecnie aut!! W następnych latach mają być wprowadzane coraz większe ograniczenia aż do ZEROWEJ emisji CO2.
Jak ominąć te ograniczenia? Sposobów jest kilka:
1. Auta na prąd i/lub wodór.
2. Paliwa odnawialne - rośliny w trakcie wegetacji pochłaniają dokładnie tyle węgla w postaci CO2 ile jest później uwalniane podczas spalenie ich (lub ich produktów) - więc bilans CO2 wychodzi na 0 mimo, że pojazd spala „normalne” paliwo.

Bimbrownia w każdym domu?
To całkiem prawdopodobne przez proces fermentacji a następnie destylacji uzyskujemy spirytus który z powodzeniem można wlać do baku zamiast paliwa przy drobnych modyfikacjach elektroniki sterującej pracą silnika.
Już teraz w benzynie znajduje się 5-15% domieszek alkoholu, a na zachodzie czy w Brazylii z powodzeniem stosowane jest paliwo zawierające 85% alkoholu!!

Paliwo z „gówna”? - Metan
CNG - czyli sprężony gaz ziemny - takie samochody już jeżdżą po naszych drogach! „Przydomowa” wytwórnia metanu utylizująca odpady organiczne i sprężarka gazu może zaspokoić apetyt na paliwo dla naszych 4 kółek a jednocześnie produkujemy nawóz rolniczy :)

Co o tym sądzicie?
01.04.2011r.
Odrzucam Waszą rzeczywistość i tworzę sobie własną :ink
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Sądzę że będzie drogo i chu***o. Auta na prąd będą ciężkie słabe, bez charakteru i cholernie drogie w serwisowaniu. Na jazdę benzynowymi samochodami będzie stać tylko arabów.
tomektt
klubowicz
klubowicz
Posty: 249
Rejestracja: 13 gru 2009, 17:28
Przebieg: 49000
Silnik: 1,3 mjt
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Poznań
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: tomektt »

Był już kryzys energetyczny w pierwszej połowie la t siedemdziesiątych, wojny arabskie i takie tam.
To właśnie wtedy zaczęto zwracać uwagę na opór aerodynamiczny karoserii, powstały nowe silniki wtedy zwane średnio i mało litrażowe, za tym poszły nowe klasy pojazdów.
Zaprzestano, przynajmniej poza USA, "amerykańskich" konstrukcji.
To od wtedy również zaczęły się spekulacje o ile to tej ropy i gazu jeszcze w ziemi jest.
Minął kryzys i wszystko stanęło.
Potem był Iran, Afganistan, znowu troche miotnęło ceną ropy, znowu w motoryzacji nastapił progress.
Teraz znów mamy kryzys na miarę tego w latach siedemdziesiątych, doszła do tego ekologia.
Teoria o skutkach industrialnego CO2 na klimat jest wciąż niesprawdzona.
Oceany same z siebie emitują równie duże ilości CO2.
Uważam, że te kryzysy pchają motoryzację do przodu.
Potrzeba jest zawsze matką wynalazku.
Obecnie chyba nie są problemem silniki, bo ich już nawymyślano trochę, tylko jak sensownie magazynować energię do ich napędzania oraz jak ją tanio pozyskiwać.
Tomek
Awatar użytkownika
Rincewind
klubowicz
klubowicz
Posty: 487
Rejestracja: 10 lut 2011, 16:17
Przebieg: 42000
Silnik: 1.6 Diesel
Rocznik: 2016
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 19 razy

Post autor: Rincewind »

Bardzo ciekawe są na wodór np. Honda Clarity http://automobiles.honda.com/fcx-clarit ... tions.aspx" onclick="window.open(this.href);return false; Tylko przerażająca jest wizja np. 18-letniego samochodu, "używanego przez niemieckiego dziadka tylko do kościoła" na wodór. Niestety wodór jest znacznie bardziej wybuchowy niż CNG. Albo porobią takie obostrzenia, że utrzymanie samochodu będzie kosztowało tyle co teraz samolotu.
Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: jay_21 »

Q, a skąd ten artykuł? Podasz źródło?
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Ja tam wolę prostacką nieekologiczną motoryzację. 7.0 V8 na dwóch gaźnikach, twardy jak skała lakier zawierający ołów, chromowane metalowe zderzaki, a nie ekologiczne plastiki krzywiące się na słońcu, 7 katalizatorów zabierających moc, lakier który można porysować twardą wodą i masę innego badziewia które staje się obowiązkiem na koszt kupującego. Ekologia jest źródłem postępu w kierunku ekologii, a postęp w budowie samochodów zapewniają wyścigi, rajdy i wojna. Napęd na 4 koła, turbosprężarka, szpera, tarczowe hamulce, tego nie wymyślili ekolodzy.
Ostatnio zmieniony 01 kwie 2011, 21:31 przez Kuzyn_z_Sosnowca, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: jay_21 »

Coval, ekoshit :) poperam Twoje zdanie!
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3747
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 106000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 365 razy
Otrzymał podziękowań: 200 razy

Post autor: Rafcio »

Coval, również popieram :)
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
Awatar użytkownika
Sebastian
klubowicz
klubowicz
Posty: 621
Rejestracja: 07 gru 2010, 15:58
Przebieg: 35000
Silnik: 1.4 16v
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Siemianowice
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: Sebastian »

Coval też popieram twoje zdanie.To już nie te autka co kiedyś.
Q
klubowicz
klubowicz
Posty: 647
Rejestracja: 30 lis 2010, 20:21
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8v 77KM
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Stolica podziemnych pomarańczy
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: Q »

Q, a skąd ten artykuł? Podasz źródło?
OK więc źródłem artykułu jest moja wyobraźnia i 1. kwietnia :zlośnik
Wypada zamieścić małe sprostowanie:
Choć rzeczywiście są dążenia do ograniczeń CO2 w spalinach ze strony UE to 2020 to czysta fikcja.
Puki co nie jesteśmy w stanie wyprodukować bezwodnego alkoholu w warunkach domowych, poza tym taniej jest go otrzymywać z tak zwanego gazu syntezowego niż przez fermentację i destylację, prawdą jest natomiast że w Brazylii mają benzynę z 85% zawartością alkoholu.
Przydomowe wysypisko śmieci organicznych nie dostarczy wystarczającej ilości metanu (poza tym byłby on bardzo zanieczyszczony siarczanami i przez to agresywny) natomiast istnieją domowe stacje tankowania CNG zasilane z gazowej sieci miejskiej.

Interesuję się tematyką paliw odnawialnych (po części z racji wykonywanego zawodu) więc skrobnąłem taki mały tekścik na szybko :) w ramach żartu, choć sam temat paliw alternatywnych które można zastosować w obecnych samochodach wprowadzając do nich stosunkowo niewielkie modyfikacje jest interesujący :)
Odrzucam Waszą rzeczywistość i tworzę sobie własną :ink
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Q, a wiesz może co to za paliwo syntetyczne jest w Rosji? W przeliczeniu na nasze kosztuje około 2,5zł, Łady UAZy i inne ich rodzime produkty są przystosowane do takiej benzyny.
Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: jay_21 »

Q, przyznam szczerzę, że się nabrałem, choć miałem wątpliwości :zlośnik
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
Awatar użytkownika
cichy
klubowicz
klubowicz
Posty: 3701
Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
Przebieg: 217000
Silnik: 2.0 110KM HDi
Lokalizacja: LBN
Podziękował: 105 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy
Kontakt:

Post autor: cichy »

to o kasę pewnie chodzi a nie o ekologię
Coval pisze: Ja tam wolę prostacką nieekologiczną motoryzację. 7.0 V8 na dwóch gaźnikach, twardy jak skała lakier zawierający ołów, chromowane metalowe zderzaki, a nie ekologiczne plastiki krzywiące się na słońcu, 7 katalizatorów zabierających moc
brakuje mi tego trochę, sam lakier to badziewie byle rysa byle błoto nie w porę umyte już znać, badziewie
Sympatyk forum :-)
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Post autor: Tomek »

OK więc źródłem artykułu jest moja wyobraźnia i 1. kwietnia :zlośnik
Tak myślałem :zlośnik
Niektóre rzeczy w Twoim tekście były zbyt rewolucyjne
Q
klubowicz
klubowicz
Posty: 647
Rejestracja: 30 lis 2010, 20:21
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8v 77KM
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Stolica podziemnych pomarańczy
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: Q »

Coval, nie mam pojęcia :zlośnik
Odrzucam Waszą rzeczywistość i tworzę sobie własną :ink
ODPOWIEDZ