Wymiana oleju

POLECAMY / OSTRZEGAMY
Awatar użytkownika
helletic
klubowicz
klubowicz
Posty: 2223
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Przebieg: 177000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: POZ
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Post autor: helletic » 22 mar 2012, 20:20

will, o to to to dokładnie :)

Awatar użytkownika
daro70
klubowicz
klubowicz
Posty: 951
Rejestracja: 14 sie 2010, 14:17
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Wawa
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Post autor: daro70 » 29 mar 2012, 14:42

Jeżdzę już rok z kawałkiem na castrol magnatec 5w40 c 3 i nawet deka z bagnetu nie ubyło a kolor nieznacznie się zmienił w majówkę też zalewam tym samym - każdy ma jakieś doświadczenia i niech robi jak uważa oby tylko wyszło mu na korzyść :pivo
Obrazek

Awatar użytkownika
ciarap
klubowicz
klubowicz
Posty: 97
Rejestracja: 17 sie 2011, 23:14
Przebieg: 155000
Silnik: 1.3 Multijet 16V
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Rybnik
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Post autor: ciarap » 30 mar 2012, 13:43

Ja zalałem Castrol EDGE 0w40 i z przykrością stwierdzam że ubywa. Dolałem niecałe 0,5l po przejechaniu 5k km.
W zimie ani razu mnie nie zawiódł. Po nocy nawet przy -25 bez problemu palił a garażu u mnie nie stwierdzono ;)

emmer
Moderator
Moderator
Posty: 5994
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 181000
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Białobrzegi
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Post autor: emmer » 30 mar 2012, 14:03

0,5 L po 5.000 km? toż to szok. ja nie dolewałem nigdy, a mam juz 83.000 km
Obrazek

Awatar użytkownika
luk006
klubowicz
klubowicz
Posty: 115
Rejestracja: 13 cze 2011, 22:55
Przebieg: 18972
Silnik: 1,4 77KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Wałbrzych
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Wymiana oleju

Post autor: luk006 » 14 kwie 2014, 21:02

Witam Starych Znajomych :-).
Macie może jakiś sprawdzony sklep internetowy gdzie mogę kupić olej i mieć spopkojną głowę, że jest on oryginalny i zgodny z tym co jest napisane na etykiecie?
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
lukkash
klubowicz
klubowicz
Posty: 315
Rejestracja: 20 gru 2013, 21:56
Przebieg: 222000
Silnik: 1.3 MultiJet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: okolice Rybnika
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re:

Post autor: lukkash » 14 kwie 2014, 21:13

ciarap pisze:Ja zalałem Castrol EDGE 0w40 i z przykrością stwierdzam że ubywa. Dolałem niecałe 0,5l po przejechaniu 5k km.
W zimie ani razu mnie nie zawiódł. Po nocy nawet przy -25 bez problemu palił a garażu u mnie nie stwierdzono ;)
jestem zaskoczony ubytkiem oleju... mam u siebie 167 tyś i ani kapki mi nie bierze, a nie ukrywam czasem ciągnę go do 4 tyś obrotów.
Widocznie w Twoim przypadku TTTM
= = = = = = = = = = = = =
Łukasz & Kasia - Fiat Linea 1.3 90KM MultiJet Dynamic

Obrazek

było:
* Peugeot 206 1.9D 70KM
http://www.206club.net
*Opel Corsa B 1.2 ECOTEC 45KM

emmer
Moderator
Moderator
Posty: 5994
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 181000
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Białobrzegi
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Wymiana oleju

Post autor: emmer » 15 kwie 2014, 8:47

luk006 pisze:Witam Starych Znajomych :-).
Macie może jakiś sprawdzony sklep internetowy gdzie mogę kupić olej i mieć spopkojną głowę, że jest on oryginalny i zgodny z tym co jest napisane na etykiecie?
Pozdrawiam.
napisz do buhert'a, może coś tam ci wymyśli w dobrej cenie
Obrazek

will
Moderator
Moderator
Posty: 3358
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 96000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Wymiana oleju

Post autor: will » 15 kwie 2014, 22:08

buhert ma w dobrej cenie olej pisz do na pw
LINEA 1.4 8V DYNAMIC

Awatar użytkownika
daniczer
klubowicz
klubowicz
Posty: 386
Rejestracja: 14 gru 2013, 12:54
Przebieg: 203000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Piła
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Wymiana oleju

Post autor: daniczer » 16 kwie 2014, 8:19

Zużycie oleju to normalne zjawisko eksploatacyjne ( odparowuje , troszkę sie spala ) , byłe w normie . Np BMW norma serwisowa ASO 1000 km/ 1 litr.
te 0,5 litra na 5000 km to jest jak najbardziej dobrze.

Ja już widziałem takich co im nie ubywało bo do oleju dostawało się paliwo i zawsze było w normie, ale jak przejechał delikwent po trasie 300 km , paliwo z oleju odparowało to sie zdziwił gdzie ma olej , raptem min miał .

Awatar użytkownika
ciarap
klubowicz
klubowicz
Posty: 97
Rejestracja: 17 sie 2011, 23:14
Przebieg: 155000
Silnik: 1.3 Multijet 16V
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Rybnik
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Wymiana oleju

Post autor: ciarap » 16 kwie 2014, 9:22

Daniczer mi castrolu lina wypiła 0,5 litra na 5k km, teraz od grudnia mam zalane Elf Excellium LDX 5W-40 i nic nie ubyło.

Online
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 5301
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 160160
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Wymiana oleju

Post autor: mwas » 16 kwie 2014, 9:29

Multijety i T-Jety nie pobierają oleju w ogóle lub pobierają go baaaardzo niewiele, natomiast 1.4 8V... to już inna historia, ale o tym już nie raz było na forum :ink
Linea Dynamic 1.4 8V '2007

Pongo
klubowicz
klubowicz
Posty: 252
Rejestracja: 16 lut 2013, 14:23
Przebieg: 127000
Silnik: 1.4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Warszawa
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Wymiana oleju

Post autor: Pongo » 16 kwie 2014, 10:25

Ja uwazam ze role tu gra tez klasa oleju i jej dostosowanie, do otoczenia. Wiadomo duzo miasta olej gestszy. No i osobiscie dodatkowo dziele na oleje dobre i castrol :)

Wysłane z mojego Pentagram Monster przy użyciu Tapatalka
T-Jet dla zniewalającej mocy (taaa) i LPG dla rozsądku...

Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 3842
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 210000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Wymiana oleju

Post autor: smak56 » 16 kwie 2014, 12:25

daniczer pisze:Zużycie oleju to normalne zjawisko eksploatacyjne. Np BMW norma serwisowa ASO 1000 km/ 1 litr.
te 0,5 litra na 5000 km to jest jak najbardziej dobrze.
Tak można napisać w oparciu o teorię. My tutaj rozpatrujemy sprawy jak najbardziej z praktycznego punktu widzenia. Jeżeli w zdecydowanej większości forumowiczów silnik nie bierze oleju lub jego minimalną ilość (od wymiany do wymiany), to pojawienie się spalania oleju w ilości 1l na 5000 km zdecydowanie odbiega od ogólnych (czyt. forumowych) norm. Staramy się wtedy próbować wytłumaczyć taki stan. Jeżeli natomiast np. piaskowane są tylne drzwi i nadkole, to naklejamy folie i stwierdzamy TTTM i tego się nie zmieni :lacha
smak56
****
Obrazek

Awatar użytkownika
daniczer
klubowicz
klubowicz
Posty: 386
Rejestracja: 14 gru 2013, 12:54
Przebieg: 203000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Piła
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Wymiana oleju

Post autor: daniczer » 16 kwie 2014, 17:38

smak56 pisze:
daniczer pisze:Zużycie oleju to normalne zjawisko eksploatacyjne. Np BMW norma serwisowa ASO 1000 km/ 1 litr.
te 0,5 litra na 5000 km to jest jak najbardziej dobrze.
Tak można napisać w oparciu o teorię. My tutaj rozpatrujemy sprawy jak najbardziej z praktycznego punktu widzenia. Jeżeli w zdecydowanej większości forumowiczów silnik nie bierze oleju lub jego minimalną ilość (od wymiany do wymiany), to pojawienie się spalania oleju w ilości 1l na 5000 km zdecydowanie odbiega od ogólnych (czyt. forumowych) norm. Staramy się wtedy próbować wytłumaczyć taki stan. Jeżeli natomiast np. piaskowane są tylne drzwi i nadkole, to naklejamy folie i stwierdzamy TTTM i tego się nie zmieni :lacha
Kolego "smak56" odnośnie twojego postu to pragnę nadmienić iż zarówno kolega " Ciarap" jak i ja piszemy o 0,5l na 5000 km a nie 1l na 5000 km ale nawet gdyby ten 1litr na 5000 to nie ma paniki . Postanowię trochę to wytłumaczyć.
1.Każdy olej ma określoną temperaturę zapłonu ( niższą lub wyższą ) więc już masz odpowiedz skąd zużycie. :zdiwiony
2. Pewne ilości mogą przedostawać się do komór spalania między pierścieniami tłokowymi oraz gładzią cylindrów. Możliwe są też nieszczelności w układzie zaworowym. Im większa liczba zaworów w głowicy, tym zjawisko będzie bardziej prawdopodobne. Newralgicznym punktem bywają też zużyte turbosprężarki albo uszkodzone odmy.
3.Tempo spalania oleju trudno uznać za główny wyznacznik stanu jednostki napędowej. Im bardziej skomplikowany i wysilony silnik, tym „konsumpcja” będzie wyższa
4.W przypadku „cywilnych” samochodów sprzyjającymi okolicznościami są niskie temperatury powietrza oraz jazda na bardzo krótkich odcinkach.
5.Ogromny wpływ na zużycie oleju silnikowego mają warunki i styl jazdy. Jest ono zwiększane, gdy silnik pracuje pod dużym obciążeniem lub kierowca często korzysta z wysokich obrotów.
6.W przypadku silników z bardzo dużymi przebiegami można też eksperymentować z parametrami olejów. Gęstszy o klasę lub dwie będzie ubywać wolniej.

przykładowe normy zużycia oleju - Opel Astra Classic 1.6 16V do 1,6 l/tys. km- Mitsubishi Space Star GDI do 1,0 l/tys. km- Renault Scénic 1.6 16V do 0,5 l/tys. km- Volkswagen Touran 2.0 TDI do 1,0 l/tys. km

Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 3842
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 210000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Wymiana oleju

Post autor: smak56 » 16 kwie 2014, 18:24

Ja się z Tobą w zdecydowanej większości zgadzam. Ale chyba niedokładnie przeczytałeś co napisałem. W dalszym ciągu posługujesz sie teorią na temat zużycia oleju. Mówimy o silnikach zamontowanych i użytkowanych przez forumowiczów LKP. Tyle i tylko tyle.
smak56
****
Obrazek

ODPOWIEDZ
stoły drewniane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość