Strona 1 z 2

linea 2012

: 03 paź 2015, 8:48
autor: robert75
Czy ktoś na forum jest posiadaczem linea rok 2012 ? Interesuje mnie czy po lifcie samochody były lepiej dopracowane. Znajomy mi zazdrości pięknego sedana i tez chce mieć takie cudo tyle że z 2012 roku po liftingu.

Re: linea 2012

: 03 paź 2015, 12:43
autor: Sebek
Lifting wszedł w 2013, moja Linka wyjechała z fabryki 09.11.2012 jest jeszcze przed liftingowa.

Re: linea 2012

: 04 paź 2015, 8:36
autor: robert75
W 2012 go przerabiali a w 2013 pokazali światu. Jak ktoś coś wie na temat istotnych zmian w lince śmiało pisać, nie ma co się wstydzić

Re: linea 2012

: 04 paź 2015, 9:14
autor: leszek1234
1. Linea po lifcie - taką ma u nas Fiacik (ale nie wiem jak ma porównać do starszej wersji jak jej nie zaznał;)
2. Linea rocznik 2012 - no to właśnie taką ma Sebek...
Istotnych zmian, poza wyglądem zewnętrznym i kokpitem (łącznie z radiem) to chyba nie było. Czy Linea jest niedopracowanym autem? Jestem przekonany, że na tle konkurencji - nie. Ale pewnie wykorzystali doświadczenia i poprawili co nieco o ile księgowy pozwolił;)

Nie ma tu za wiele ale gdybyś tej strony wcześniej nie widział to zobacz : http://www.autocentrum.pl/fiat/linea/sedan-facelifting/

Re: linea 2012

: 04 paź 2015, 9:54
autor: robert75
O fajnie poczytam. Ja jestem zadowolony z autka. Mam porównanie względem innych ponieważ jeździłem wieloma markami w pracy i stwierdzić mogę że to co się psuje w naszych linkach to są pierdułki. Zastanawiam się czy fiat przy lifcie poprawił np.łozyska mc p.

Re: linea 2012

: 04 paź 2015, 11:16
autor: Szulcik74
Nasz kolega fiacik ma linejke po liftingu.

Re: linea 2012

: 04 paź 2015, 12:54
autor: Fiacik
Lifting w 2013 r oprócz karoserii na zewnątrz czyli nowego przodu i nieco zmodyfikowanej klapy z chromowanym uchwytem to przede wszystkim wnętrze auta znacznie zmienione w stosunku do poprzedniej wersji / deska rozdzielcza fotele i boczki drzwi , lewarek .Nie wiem bo nie porównywałem zestawu audio z poprzednimi wersjami,ale nawet serwis podkreśla,że zamontowano po liftingu bardzo dobrej klasy zestaw grający z czym i ja też się zgadzam,bo naprawdę gra super choć przy wyższych prędkościach nieco przeszkadza słabe wyciszenie auta - pow.120km/godz. Dodatkowo zestaw ten jest bardzo prosty i przyjazny w obsłudze bo nie ma zbędnych bajerów ,a tylko to co naprawdę pozwala go przeciętnemu użytkownikowi ustawić w/g własnych upodobań.
Po liftingu zamontowano też mocniejszego diesla bo 95KM,i jak zacząłem się zagłębiać w szczegóły to wyczytałem skąd sie wzięło te 5 KM więcej - to wyczytałem,że teraz dawka wtrysku jest dzielona na 5 (poprzednio na 3) inaczej też jest zamontowana turbina ze zmienna geometrią (co miałem okazje porównać ze smakiem56) , ma też moment od 1800obr (poprzednio od 2000) , faktycznie ciagnie już nieco niżej ale tak naprawdę to odczuwalnie od 2200 bo turbina ma swoje potrzeby, ale co najciekawsze to zmieniono w silniku kilka innych istotnych dla jego trwałości elementów.Producent teraz zakłada min 250 000km bezawaryjnej eksploatacji ( poprzednio podobno 200 000km). Pożyjemy - zobaczymy , osobiście nie planuję jeździć więcej niż do 150 000km .Jak na razie nie mam do tego silnika ani całego samochodu żadnych uwag.Uproszczona konstrukcja sprzęgła bo brak koła dwumasowego,a że jest DPF - dla mnie to żaden problem bo mało jeżdżę po mieście - auto przejechało na dziś prawie 39000km .
Co się tyczy łożysk przednich amortyzatorów to chyba wszystko po staremu bo na koniec gwarancji przy przebiegu ok.37500km wymieniono mi oba bo w prawym serwis/ ASO Bielsko-Biała /stwierdził minimalny luz - za co mu chwała.
Do pozostałych elementów składowych auta na razie nie mam uwag i oby tak dalej , jeździ ,hamuje i mało pali a to chyba najważniejsze,gdyby tak jeszcze skrzynia miała 6 biegów inaczej zestopniowanych ,ale wtedy auto kosztowałoby zdecydowanie więcej niż 47000zł
O ile mi wiadomo to po liftingu sprzedawano w Polsce tylko diesle - chyba,że ktoś znalazł inne informacje.
Dotychczas to moje 19 auto i powiem na koniec tyle - bardzo dobre wygodne auto za bardzo nieduże pieniądze.

Re: linea 2012

: 04 paź 2015, 13:15
autor: robert75
Konkretny opis. Faktycznie modele 2013 były dostępne w salonach tylko napędzane silnikiem diesla

Re: linea 2012

: 05 paź 2015, 21:20
autor: enter
może koledze chodzi o drobny lift. na początku (w 2007r) wnętrze w Dynamicu było czarne, a później (bodajże w 2009r) szare lub granatowe, inna skóra na kierownicy, ciut inne plastiki we wnętrzu. czym młodsza Linea tym słabiej wyposażona, np dynamic 2007 ma podświetlenie w daszkach a 20010 nie.

Re: linea 2012

: 05 paź 2015, 22:01
autor: Sebek
W dynamicu z 2012 niema zamka na klucz w klapie bagażnika, otwieranie tylko z pilota lub z deski rozdzielczej.

Re: linea 2012

: 05 paź 2015, 23:02
autor: Fiacik
Ja też nie mam zamka w tylnej klapie , a tylko otwieranie bagażnika z pilota lub z deski rozdzielczej.Mam tańszą wersję wyposażenia ,droższa miała
dodatkowo sterowanie radia z kierownicy,bluetoth,oraz nadmuchy powietrza na tył z konsoli za hamulcem ręcznym i kosztowała chyba 2000zł wiecej.
Uznałem,że szkoda za to płacić.

Re: linea 2012

: 06 paź 2015, 17:02
autor: robert75
Moja z 2008 ma zamek w klapie i otwieranie przy fotelu kierowcy. deska czarna,nie ma folii na słupkach[na szczęście] kierownica plastikowa. Uważam że deska rozdzielcza w modelach 2013 fajnie nawet wyszła.

Re: linea 2012

: 06 paź 2015, 18:50
autor: smak56
robert75 pisze:Moja z 2008 ma zamek w klapie i otwieranie przy fotelu kierowcy
A co masz na konsoli środkowej w miejscu gdzie mam otwieranie bagażnika? :foto

Re: linea 2012

: 06 paź 2015, 19:47
autor: Sebek
robert75 ma wersję Activ, a w miejscu przycisku od otwierania bagażnika jest zaślepka. Ciekawi mnie tylko jak u niego w Lince wygląda otwieranie bagażnika przy fotelu. Czy np. wygląda tak jak w Sienie.

Re: linea 2012

: 06 paź 2015, 20:53
autor: Tomek
U niego do otwierania bagażnika służy ta wajcha, którą w bogatszych wersjach otwiera się klapkę od baku.