Sterowanie ogrzewaniem jak to ugryść??
-
- klubowicz
- Posty: 339
- Rejestracja: 11 gru 2009, 10:51
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Małopolska
- Podziękował: 6 razy
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Sterowanie ogrzewaniem jak to ugryść??
Witam!!
Panowie mam taki malutki problem wypadło mi zabezpieczenie od pokrętła ogrzewania,taki mały kawałeczek ciekawie wygiętej blaszki,efekt jest taki że pokrętło się obraca ale ogrzewanie nie działa.Cały widz polega na tym że nie mam pojęcia jak się zdejmuje/odkręca ten panel a nie chciał bym czegoś urwać,może ktoś się tam dostawał?,musi być jakiś prosty sposób na rozebranie tego panelu nawet w celu wymiany żarówki czyż nie?
Panowie mam taki malutki problem wypadło mi zabezpieczenie od pokrętła ogrzewania,taki mały kawałeczek ciekawie wygiętej blaszki,efekt jest taki że pokrętło się obraca ale ogrzewanie nie działa.Cały widz polega na tym że nie mam pojęcia jak się zdejmuje/odkręca ten panel a nie chciał bym czegoś urwać,może ktoś się tam dostawał?,musi być jakiś prosty sposób na rozebranie tego panelu nawet w celu wymiany żarówki czyż nie?
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
-
- klubowicz
- Posty: 339
- Rejestracja: 11 gru 2009, 10:51
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Małopolska
- Podziękował: 6 razy
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
A więc tak Panowie problem został usunięty,w ramach pomocy dla innych mały opis jak to zrobić:
tak jak to Tomek napisał 1 krokiem jest wymontowanie radia w moim przypadku radio nie jest fabryczne ale myślę że ten fakt nie zmienia niczego.Po wyjęciu radia mamy do odkręcenia 4 śruby na śrubokręt /gwiazdka/.2 śruby mamy po bokach natomiast 2 następne w górnej części,odkręcamy i wyjmujemy ramkę,zobaczymy kolejne 2 śruby które musimy odkręcić,w tym momęcie pozostają jeszcze 2 śrubki w dolnej części panelu od strony miejsc na pojemniki na napoje,te śrubki są wkręcane od dołu musimy mieć krótki śrubokręt lub grzechotkę,po odkręceniu mamy wolny panel sterowania,oczywiście nie tak całkowićie wolny bo jest podtrzymywany przez resztę linek sterujących.W moim przypadku spadła spinka od linki sterującej ogrzewaniem,cała naprawa polegała na ułożeniu linki oraz zakotwiczeniu jej tą nieszczęsną spinką,bardzo pomocna może sie okazać pomoc osoby która ma szczupłe dłonie,nie mamy zbyt dużo miejsca na wkładanie rąk a więc kto ma grube łapy siada spokojnie z boku.Po wykonaniu całej operacji ułożenia linki oraz zapięcia spinki skręcamy wszystko w odwrotnej kolejności oczywiście sprawdzając i dokładnie układając wszystkie elementy przed końcowym dokręceniem śrub.
Na zakończenie kilka uwag:
1.dokładnie sprawdzamy blaszki które znajdują się pod każdą śrubą,blaszka musi być twardo nałożona na plastik i nie może spadać,jeżeli spadnie nam taka blaszka podczas montażu to mamy całą robotę od początku.
2.linki muszą być ułożone idealnie w wyżłobieniach taka głęboka litera U
3.pancerz linki układamy idealnie równo z końcem plastiku,takie ułożenie linki zapewni nam pracę pokrętła w pełnym zakresie.
I to by było na tyle teraz pozostaje na tylko sprawdzenie ogrzewania i zadowolenie z wykonanej pracy oraz
tak jak to Tomek napisał 1 krokiem jest wymontowanie radia w moim przypadku radio nie jest fabryczne ale myślę że ten fakt nie zmienia niczego.Po wyjęciu radia mamy do odkręcenia 4 śruby na śrubokręt /gwiazdka/.2 śruby mamy po bokach natomiast 2 następne w górnej części,odkręcamy i wyjmujemy ramkę,zobaczymy kolejne 2 śruby które musimy odkręcić,w tym momęcie pozostają jeszcze 2 śrubki w dolnej części panelu od strony miejsc na pojemniki na napoje,te śrubki są wkręcane od dołu musimy mieć krótki śrubokręt lub grzechotkę,po odkręceniu mamy wolny panel sterowania,oczywiście nie tak całkowićie wolny bo jest podtrzymywany przez resztę linek sterujących.W moim przypadku spadła spinka od linki sterującej ogrzewaniem,cała naprawa polegała na ułożeniu linki oraz zakotwiczeniu jej tą nieszczęsną spinką,bardzo pomocna może sie okazać pomoc osoby która ma szczupłe dłonie,nie mamy zbyt dużo miejsca na wkładanie rąk a więc kto ma grube łapy siada spokojnie z boku.Po wykonaniu całej operacji ułożenia linki oraz zapięcia spinki skręcamy wszystko w odwrotnej kolejności oczywiście sprawdzając i dokładnie układając wszystkie elementy przed końcowym dokręceniem śrub.
Na zakończenie kilka uwag:
1.dokładnie sprawdzamy blaszki które znajdują się pod każdą śrubą,blaszka musi być twardo nałożona na plastik i nie może spadać,jeżeli spadnie nam taka blaszka podczas montażu to mamy całą robotę od początku.
2.linki muszą być ułożone idealnie w wyżłobieniach taka głęboka litera U
3.pancerz linki układamy idealnie równo z końcem plastiku,takie ułożenie linki zapewni nam pracę pokrętła w pełnym zakresie.
I to by było na tyle teraz pozostaje na tylko sprawdzenie ogrzewania i zadowolenie z wykonanej pracy oraz
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy