Opis wymiany starego zbiornika LPG na nowy od producenta POLMOCON.

Bez pomocy warsztatu
Awatar użytkownika
ryszardo_
klubowicz
klubowicz
Posty: 123
Rejestracja: 17 lis 2011, 21:36
Przebieg: 130000
Silnik: 1,4 77KM 8V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Augustów
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Opis wymiany starego zbiornika LPG na nowy od producenta POLMOCON.

Post autor: ryszardo_ » 24 lip 2017, 1:23

Kupiłem nowy zbiornik producenta POLMOCON, rok produkcji 2017 z maja. Homologacja TDT na 10 lat (do 2027 roku)
Zbiornik toroidalny wewnętrzny 630/200 47,5L + otrzymałem GRATISY - uszczelka wielozaworu, baryłka Φ 6mm, baryłka Φ 8mm.
Całość w cenie 249zł + kurier 14zł.
00_butla.jpg
Przed demontażem starego zbiornika należy zużyć cały znajdujący się w nim gaz, w tym celu należy kilka razy powtórzyć przełączanie na benzynę, gdy będzie sygnał dźwiękowy braku gazu a następnie z powrotem na LPG i tak powtórzyć kilka razy. Ja w ten sposób jeszcze przejechałem ok. 10 km na oparach LPG. :lacha

Aby dokonać takiej wymiany zbiornika LPG należy mieć kanał lub podnieść tył samochodu tak wysoko, aby mieć dostęp od spodu bagażnika, żeby odkręcić dwie śruby mocujące w moim przypadku.

Od strony bagażnika odłączyłem dwie wtyczki z przewodami elektrycznymi, następnie odkręciłem dwie rurki miedziane od wielozaworu, jedna doprowadzająca a druga odprowadzająca gaz, następnie odkręciłem sam wielozawór od starego zbiornika, który jest umocowany 6 śrubami.

Rurki miedziane musiałem trochę prostować, aby mogłem je wyjąć z bagażnika i zbiornika od spodu samochodu, następnie od spodu samochodu odkręciłem dwie śruby mocujące sam zbiornik do podłogi bagażnika.
07_butla.jpg
Po odkręceniu dwóch śrub mogłem wyjąć stary zbiornik z bagażnika.

Mimo, że zbiorniki są tego samego producenta, to jednak różnią się rozmieszeniem otworów do mocowania jego do podłogi jak widać na zdjęciach nr.2 i 3.
01_butla.jpg
02_butla.jpg
Całe szczęście, że duży otwór w nowym zbiorniku jest bardziej na środku zbiornika niż był w starym, gdyż ten zbiornik ma większą średnicę i zajął więcej miejsca, przesunął się do tyłu i duży otwór w bagażniku idealnie wpasował mi się do tego otworu od nowego zbiornika.
Jedynie musiałem wykonać dwa dodatkowe otwory w podłodze bagażnika do śrub mocujących zbiornik.
Przy pomocy wykonanego szablonem z kartonu, który to odwzorowałem od nowego zbiornika przykładając karton do niego i wycinając te trzy otwory, a następnie wierciłem w bagażniku nowe otwory, zdjęcia nr, 3, 4 i 5.
04_butla.jpg
03_butla.jpg
05_butla.jpg
Stare otwory po śrubach zaślepiłem wkręcając w nie śruby z nakrętkami i te miejsca jak podłogę w bagażniku i pod samochodem zabezpieczyłem farbą w spreju.

Teraz mogłem włożyć nowy zbiornik do bagażnika i przykręcić go dwiema śrubami.

Wymontowany wielozawór ze starego zbiornika tylko przemyłem benzyną za pomocą pędzelka.
06_butla.jpg
Zmieniłem tylko w nim uszczelkę, którą dostałem gratis ze zbiornikiem i przykręciłem go do zbiornika 6 śrubami, stosując zasadę dokręcania śrub na krzyż, na przemian.
Nie musiałem też robić żadnej regulacji, gdyż wysokość starego i nowego zbiornika jest taka sama, jak i też umieszczenie wielozaworu jest w tym samym miejscu, jedynie nowy zbiornik ma większą średnicę.

Starym zbiornik był montowany przez serwis Fiata.

Przykręciłem dwa przewody miedziane do wielozaworu, nie wymieniałem na nich uszczelnień na nowe, które też otrzymałem w gratisie ze zbiornikiem - baryłka Φ 6mm, baryłka Φ 8mm, gdyż musiałbym poodcinać kawałki rurek miedzianych z tymi uszczelniam, bo tak były wprasowane, że nie dały się zdjąć, a że stare uszczelnienia były w bardzo dobrym stanie, to je zostawiłem.
Jedynie musiałem tylko miedziane przewody odpowiednio powyginać i dopasować, aby było można je łatwo przykręcić do wielozaworu.

Podłączyłem dwie wtyczki z przewodami elektrycznymi i GOTOWE. :banan
Można jechać do CPN-u :jazda
07_butla.jpg
08_butla.jpg
W CPN-ie zatankowałem tylko 5L LPG, aby w domu mógłbym sprawdzić szczelność montażu zbiornika.
Szczelność sprawdzałem za pomocą spreju otrzymanego od żony (jakiś kosmetyk), który daje pianę, spryskałem ta pianą wszystkie połączenia i obserwowałem, ale nie zauważyłem żadnego ubytku gazu.

Po dwóch dniach, gdy wyjeździłem cały gaz ponownie zatankowałem do pełna, weszło 43L LPG.

Poodkręcałem jeszcze raz wszystkie śruby i pojechałem na badania techniczne. :jazda

Jestem już po nowych badaniach techniczny, przebiegły bez problemu, szczelność i dokumentacja bez zarzutu. :ok)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
ślimak
Administrator
Administrator
Posty: 3399
Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
Przebieg: 19000
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2016
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Opis wymiany starego zbiornika LPG na nowy od producenta POLMOCON.

Post autor: ślimak » 24 lip 2017, 9:15

Gratuluje. Zgodnie z obietnicą podpinam dla potomnych 😁
Renault Megane IV 1.2 TCe Energy Intens 132KM

Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 1639
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Opis wymiany starego zbiornika LPG na nowy od producenta POLMOCON.

Post autor: leszek1234 » 25 lip 2017, 21:16

"Szczelność sprawdzałem za pomocą spreju otrzymanego od żony (jakiś kosmetyk)" - :ryczy

Awatar użytkownika
daro70
klubowicz
klubowicz
Posty: 1019
Rejestracja: 14 sie 2010, 14:17
Przebieg: 80000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Warszawa
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Opis wymiany starego zbiornika LPG na nowy od producenta POLMOCON.

Post autor: daro70 » 27 lip 2017, 13:40

Dobra robota , należy się :pivo
Obrazek

ODPOWIEDZ
stoły drewniane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość