Naprawa Reduktora gazu BRC GENIUS MB 1200 mbar
: 10 maja 2016, 0:04
Jest to moja pierwsza naprawa w moim samochodzie instalacji gazu BRC po prawie 9 latach bezawaryjnego użytkowania i przejechaniu ponad 100 tys km.
Przed naprawą kupiłem oryginalny Komplet naprawczy reduktora BRC GENIUS MB 1200 w cenie 65zł.
(Choć można kupić taniej nawet za 40zł, ala ja kupiłem zestaw oryginalny) Widok reduktora, który jest zamontowany w moim samochodzie. Aby odłączyć dwa przewody od układu chłodzenia nie trzeba spuszczać płynu z tego układu.
Jak obrazuje poniższe zdjęcie należy tylko na tych dwóch przewodach zacisnąć szczypcami typu Morsa dwie blaszki po przeciwnych stronach każdego z przewodu, blaszki muszą być tak grube, aby nie wyginały się i obejmowały całą szerokość przewodu a nawet mogą być szersze. Ten sposób w 100% polecam! Wymontowany reduktor z samochodu mocujemy w imadle i odkręcamy 6 śrub, przytrzymując silnie odkręcaną część reduktora przy odkręcaniu dwóch ostatnich śrub, gdyż pod nią jest dość mocna sprężyna, która wypycha ją do góry. Tak wygląda zanieczyszczona komora reduktora po rozkręceniu, a tak zanieczyszczona membrana z trzpieniem. Czyszczony element zaworu, który to zamyka dopływ gazu do reduktora, do czyszczenia użyłem rozcieńczalnika uniwersalnego i małego pędzelka, bardzo dobrze odchodzi ten brud z elementów czyszczących. Wyczyszczona komora reduktora. Tylko te elementy wymieniłem na nowe, stara membrana była już twarda i mocno zanieczyszczona. Widok reduktora po oczyszczeniu go i wymianie elementów na nowe jest przygotowany do skręcenia w całość. Następnie reduktor montujemy do samochodu w kolejności odwrotnej jak był przeprowadzony demontaż.
Przy montażu przewodu miedzianego, który doprowadza gaz do reduktora została wymieniona uszczelka na nową. A przy zakładaniu dwóch przewodów gumowych od układu chłodzenia do reduktora dobrze jest je najpierw nagrzać opalarką, żeby były miękkie, wtedy opaski dobrze docisną przewody do króćców i na łączeniach nie będzie przeciekał płyn chłodniczy.
Cała operacja nie jest skomplikowana.
Przed naprawą kupiłem oryginalny Komplet naprawczy reduktora BRC GENIUS MB 1200 w cenie 65zł.
(Choć można kupić taniej nawet za 40zł, ala ja kupiłem zestaw oryginalny) Widok reduktora, który jest zamontowany w moim samochodzie. Aby odłączyć dwa przewody od układu chłodzenia nie trzeba spuszczać płynu z tego układu.
Jak obrazuje poniższe zdjęcie należy tylko na tych dwóch przewodach zacisnąć szczypcami typu Morsa dwie blaszki po przeciwnych stronach każdego z przewodu, blaszki muszą być tak grube, aby nie wyginały się i obejmowały całą szerokość przewodu a nawet mogą być szersze. Ten sposób w 100% polecam! Wymontowany reduktor z samochodu mocujemy w imadle i odkręcamy 6 śrub, przytrzymując silnie odkręcaną część reduktora przy odkręcaniu dwóch ostatnich śrub, gdyż pod nią jest dość mocna sprężyna, która wypycha ją do góry. Tak wygląda zanieczyszczona komora reduktora po rozkręceniu, a tak zanieczyszczona membrana z trzpieniem. Czyszczony element zaworu, który to zamyka dopływ gazu do reduktora, do czyszczenia użyłem rozcieńczalnika uniwersalnego i małego pędzelka, bardzo dobrze odchodzi ten brud z elementów czyszczących. Wyczyszczona komora reduktora. Tylko te elementy wymieniłem na nowe, stara membrana była już twarda i mocno zanieczyszczona. Widok reduktora po oczyszczeniu go i wymianie elementów na nowe jest przygotowany do skręcenia w całość. Następnie reduktor montujemy do samochodu w kolejności odwrotnej jak był przeprowadzony demontaż.
Przy montażu przewodu miedzianego, który doprowadza gaz do reduktora została wymieniona uszczelka na nową. A przy zakładaniu dwóch przewodów gumowych od układu chłodzenia do reduktora dobrze jest je najpierw nagrzać opalarką, żeby były miękkie, wtedy opaski dobrze docisną przewody do króćców i na łączeniach nie będzie przeciekał płyn chłodniczy.
Cała operacja nie jest skomplikowana.