Teraz jest 23 mar 2017, o 15:10


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Naprawa Reduktora gazu BRC GENIUS MB 1200 mbar
PostNapisane: 9 maja 2016, o 23:04 
Offline
Swój
Swój
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 lis 2011, o 21:36
Posty: 73
Lokalizacja: Augustów
Postawił Piwo : 5 razy
Otrzymał Piw: 22 razy
Jest to moja pierwsza naprawa w moim samochodzie instalacji gazu BRC po prawie 9 latach bezawaryjnego użytkowania i przejechaniu ponad 100 tys km.

Przed naprawą kupiłem oryginalny Komplet naprawczy reduktora BRC GENIUS MB 1200 w cenie 65zł.
(Choć można kupić taniej nawet za 40zł, ala ja kupiłem zestaw oryginalny)
1271

Widok reduktora, który jest zamontowany w moim samochodzie.
1272
Aby odłączyć dwa przewody od układu chłodzenia nie trzeba spuszczać płynu z tego układu.

Jak obrazuje poniższe zdjęcie należy tylko na tych dwóch przewodach zacisnąć szczypcami typu Morsa dwie blaszki po przeciwnych stronach każdego z przewodu, blaszki muszą być tak grube, aby nie wyginały się i obejmowały całą szerokość przewodu a nawet mogą być szersze. Ten sposób w 100% polecam!
1273

Wymontowany reduktor z samochodu mocujemy w imadle i odkręcamy 6 śrub, przytrzymując silnie odkręcaną część reduktora przy odkręcaniu dwóch ostatnich śrub, gdyż pod nią jest dość mocna sprężyna, która wypycha ją do góry.
1274

Tak wygląda zanieczyszczona komora reduktora po rozkręceniu,
1275

a tak zanieczyszczona membrana z trzpieniem.
1276

Czyszczony element zaworu, który to zamyka dopływ gazu do reduktora, do czyszczenia użyłem rozcieńczalnika uniwersalnego i małego pędzelka, bardzo dobrze odchodzi ten brud z elementów czyszczących.
1277

Wyczyszczona komora reduktora.
1278

Tylko te elementy wymieniłem na nowe, stara membrana była już twarda i mocno zanieczyszczona.
1279

Widok reduktora po oczyszczeniu go i wymianie elementów na nowe jest przygotowany do skręcenia w całość.
1280

Następnie reduktor montujemy do samochodu w kolejności odwrotnej jak był przeprowadzony demontaż.
Przy montażu przewodu miedzianego, który doprowadza gaz do reduktora została wymieniona uszczelka na nową. A przy zakładaniu dwóch przewodów gumowych od układu chłodzenia do reduktora dobrze jest je najpierw nagrzać opalarką, żeby były miękkie, wtedy opaski dobrze docisną przewody do króćców i na łączeniach nie będzie przeciekał płyn chłodniczy.

Cała operacja nie jest skomplikowana. :)

_________________
http://www.ozonowanie.videozoo.pl


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   113200   Silnik:   1,4 77KM 8V + LPG   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł: Re: Naprawa Reduktora gazu BRC GENIUS MB 1200 mbar
PostNapisane: 9 maja 2016, o 23:46 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lis 2010, o 15:17
Posty: 3715
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo : 244 razy
Otrzymał Piw: 346 razy
Dobra robota! :brawo :pivo

_________________
smak56
****
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   198888   Silnik:   1.3 multijet   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł: Re: Naprawa Reduktora gazu BRC GENIUS MB 1200 mbar
PostNapisane: 22 maja 2016, o 23:17 
Offline
Swój
Swój
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 lis 2011, o 21:36
Posty: 73
Lokalizacja: Augustów
Postawił Piwo : 5 razy
Otrzymał Piw: 22 razy
Jak wcześniej pisałem w innym dziale, że ta naprawa reduktora jednak nie usunęła przypadłości w samochodzie z uruchomieniem zimnego silnika, gdyż nadal musiałem dość długo kręcić rozrusznikiem aby uruchomić silnik.

ryszardo_ napisał(a):
Ja teraz obstawiam, że u mnie ta przypadłość najprawdopodobniej jest związana z nieszczelnością wtrysków LPG, widocznie muszą przepuszczać gaz i dlatego mam ten problem z uruchomieniem silnika, ale tylko zimnego, gdy jest ciepły to zapala bez problemu (jest dobre odparowanie gazu), dlatego nie mogą to być mapy LPG o których pisze Sebek, zresztą silnik pracuje bez problemu na benzynie jak i na LPG.

Nie wiem, kiedy wezmę się za te wtryskiwacze? :?

Obecnie ten problem zlikwidowałem tymczasowo małą przeróbką poprzez doprowadzenie przewodu z komory silnika do kabiny z przełącznikiem za pomocą, którego odcinam dopływ gazu do instalacji na ok. 30s, gdy mam wyłączyć silnik. Po wypaleniu się pozostałego gazu w przewodach, instalacja LPG z automatu przełącza mi się na benzynę i mogę już zgasić silnik.

Po takim zabiegu nie mam problemu z zapaleniem zimnego silnika. :banan



Wreszcie udało mi się całkowicie usunąć usterkę w moim samochodzie. :banan

Faktycznie, jak wcześniej obstawiałem były winne wtryskiwacze LPG, (były nieszczelne) po wyłączeniu silnika przepuszczały gaz do komory, co powodowało problem z uruchomieniem silnika.

Usterkę zlikwidowałem w bardzo prosty i w łatwy sposób, kupiłem specjalny preparat MOTIP 090510 do czyszczenia gaźników o właściwościach rozpuszczających w sprayu w cenie 15,90zł, ale zapewne można użyć dowolny inny preparat do czyszczenia gaźników.

Zdjąłem przewód doprowadzający gaz do wtryskiwaczy z filtra gazu lotnego, trzymając przewód uniesiony do góry do niego wtrysnąłem nawet dość sporo płynu do czyszczenia gaźników (w moim przypadku może nawet za dużo), odczekałem jakąś chwilę, aby rozpuściły się zanieczyszczenia w wtryskiwaczach i następnie przewód założyłem z powrotem na filtr i następnie uruchomiłem silnik na benzynie, po rozgrzaniu się silnika i przy wyższych obrotach zacząłem przełączać pomiędzy LPG a benzyną, zwiększając i zmniejszając obroty aby silnik nie zgasnął.
Ale po tym zabiegu była cały czas nierówna praca na LPG, więc samochodem postanowiłem wyjechać na trasę, aby podczas jazdy wydmuchać wlany preparat i rozpuszczone zanieczyszczenia z przewodów i wtryskiwaczy LPG. Podczas jazdy na LPG silnik cały czas nie miał mocy (przyczyna rozpuszczone zanieczyszczenia i płyn w układzie LPG, gdzie powinien być gaz w postaci lotnej), ale podczas jazdy cały czas przełączałem pomiędzy LPG i benzynę, zwiększając i zmniejszając prędkość i po przejechaniu ok 15km wreszcie silnik zaczął pracować równo, więc wróciłem do domu i zgasiłem silnik normalnie zostawiając LPG w wtryskiwaczach. Następnego dnia z rana zimny silnik zapaliłem już bez problemu (usterka została usunięta) a silnik na LPG teraz pracuje normalnie jak powinien i odzyskał swoją moc. :jazda

_________________
http://www.ozonowanie.videozoo.pl


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   113200   Silnik:   1,4 77KM 8V + LPG   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł: Re: Naprawa Reduktora gazu BRC GENIUS MB 1200 mbar
PostNapisane: 23 maja 2016, o 06:37 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2009, o 07:34
Posty: 6096
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo : 221 razy
Otrzymał Piw: 227 razy
Może od czasu do czasu warto coś takiego zaaplikować
http://www.forch.pl/chemia-warsztatowa/ ... kladow-lpg


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   130000   Silnik:   T-Jet z gazem   Rocznik:   2009    
 
 Tytuł: Re: Naprawa Reduktora gazu BRC GENIUS MB 1200 mbar
PostNapisane: 29 maja 2016, o 08:37 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 wrz 2010, o 21:30
Posty: 338
Lokalizacja: Brzeszcze
Postawił Piwo : 14 razy
Otrzymał Piw: 2 razy
Ktoś aplikuje? Jaki efekt?


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   74000   Silnik:   1.4 8v + LPG BRC   Rocznik:   2009    
 
 Tytuł: Re: Naprawa Reduktora gazu BRC GENIUS MB 1200 mbar
PostNapisane: 29 maja 2016, o 09:35 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lis 2012, o 19:32
Posty: 1398
Lokalizacja: blisko Rybnika
Postawił Piwo : 158 razy
Otrzymał Piw: 106 razy
Skuteczność nie do sprawdzenia - na jaki problem, z którym się możemy borykać ma to pomóc? Bo generalnie działa to w komorze spalania.


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   100000   Silnik:   1.4 16V Turbo + LPG   Rocznik:   2009    
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]