Montaż podgrzewacza silnika w Linei 1,4 + LPG
: 29 lis 2015, 0:44
Opiszę jak w swoim samochodzie zamontowałem podgrzewacz silnika WEBASTO model D-12-8003, który jest wyposażony w grzejnik elektryczny o mocy 1500W, zasilany prądem o napięciu 230V oraz nowoczesną bez szczotkową pompę tłoczącą.
Podgrzewacz ten służy do podgrzewania cieczy w układzie ogrzewania silnika w celu łatwego rozruchu w okresie zimowym. A że w samochodzie mam instalację LPG to zastosowanie tego podgrzewacza umożliwia mi na bardzo szybkie przełączenie na gaz.
W podgrzewaczu zamontowany jest termostat, który automatycznie wyłącza urządzenie przy około 55 stopniach Celsjusza i włącza je ponownie przy około 50 stopniach. Temperatura ta osiągana jest na wewnętrznym termostacie. Z powodu strat przesyłowych sam silnik nagrzewa się do ok 35-40 stopni Celsjusza.
Podgrzewacz wyposażony jest w kabel zasilający o długości 1mb.
Koszt tego podgrzewacza z przesyłką to 250zł.
Instalacja samodzielna, koszt 0zł.
Należy spuścić płyn z układu a następnie zgodnie ze schematem powyżej podgrzewacz należy podłączyć szeregowo wycinając z węża odcinek 7,5cm.
Podczas montażu podgrzewacza należy zwrócić szczególną uwagę na przepływ płynu w układzie jak i w podgrzewaczu, musi być zgodny.
Muszę powiedzieć, że urządzenie spełnia swoje zadanie, gdyż ten podgrzewacz mam podłączony do sieci 230V za pośrednictwem czasomierza, który jest ustawiony na 30 min przed wyjazdem do pracy. Z rana uruchamiam samochód w którym silnik jest już ciepły ok 35-40 stopni Celsjusza i mam od razu ciepły nadmuch do kabiny co daje szybkie ogrzanie całego samochodu, a na LPG przełącza się zaraz po 1 min, więc z garażu wyjeżdżam już na LPG co generuje oszczędności. Wcześniej musiałem przejechać ok 3-5 km aby przełączył się na LPG.
Podgrzewacz ten służy do podgrzewania cieczy w układzie ogrzewania silnika w celu łatwego rozruchu w okresie zimowym. A że w samochodzie mam instalację LPG to zastosowanie tego podgrzewacza umożliwia mi na bardzo szybkie przełączenie na gaz.
W podgrzewaczu zamontowany jest termostat, który automatycznie wyłącza urządzenie przy około 55 stopniach Celsjusza i włącza je ponownie przy około 50 stopniach. Temperatura ta osiągana jest na wewnętrznym termostacie. Z powodu strat przesyłowych sam silnik nagrzewa się do ok 35-40 stopni Celsjusza.
Podgrzewacz wyposażony jest w kabel zasilający o długości 1mb.
Koszt tego podgrzewacza z przesyłką to 250zł.
Instalacja samodzielna, koszt 0zł.
Należy spuścić płyn z układu a następnie zgodnie ze schematem powyżej podgrzewacz należy podłączyć szeregowo wycinając z węża odcinek 7,5cm.
Podczas montażu podgrzewacza należy zwrócić szczególną uwagę na przepływ płynu w układzie jak i w podgrzewaczu, musi być zgodny.
Muszę powiedzieć, że urządzenie spełnia swoje zadanie, gdyż ten podgrzewacz mam podłączony do sieci 230V za pośrednictwem czasomierza, który jest ustawiony na 30 min przed wyjazdem do pracy. Z rana uruchamiam samochód w którym silnik jest już ciepły ok 35-40 stopni Celsjusza i mam od razu ciepły nadmuch do kabiny co daje szybkie ogrzanie całego samochodu, a na LPG przełącza się zaraz po 1 min, więc z garażu wyjeżdżam już na LPG co generuje oszczędności. Wcześniej musiałem przejechać ok 3-5 km aby przełączył się na LPG.