Wygłuszenie maski silnika specjalną matą termoakustyczną

Bez pomocy warsztatu
Awatar użytkownika
Fiacik
klubowicze
klubowicze
Posty: 717
Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
Przebieg: 64500
Silnik: 1.3multijet 95KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Żywiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Wygłuszenie maski silnika specjalną matą termoakustyczną

Post autor: Fiacik » 06 kwie 2015, 12:10

Robota super - godna pochwały i uznania , ale..........jeżeli takowe coś jest w multijetach,a jest bo mam to czy nie lepiej było kupić gotowe i zamontować.Miałem to w skodzie FABII ,kosztowało w salonie o ile pamiętam 120zł i montaż gratis.
Rację ma też helletic co do wyciszenia auta.Interesowałem się już tym tematem i efekt słyszalny odczuwalnie daje dopiero wyłożenie grodzi taką matą ale też i podłogi w bagażniku oraz pod tylnym siedzeniem.Jak ktoś nie wierzy to niech się przejedzie po autostradzie z położonym tylnym oparciem i wyjętym siedziskiem oraz oczywiście pustym bagażnikiem.Różnica jest kolosalna.
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta :)

Awatar użytkownika
Rincewind
klubowicze
klubowicze
Posty: 479
Rejestracja: 10 lut 2011, 16:17
Przebieg: 10000
Silnik: 1.6 Diesel
Rocznik: 2016
Lokalizacja: Warszawa
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Wygłuszenie maski silnika specjalną matą termoakustyczną

Post autor: Rincewind » 07 kwie 2015, 9:24

Do pomiaru głośności są aplikacje na smartfony. Nawet jeśli niezbyt dokładne, to powinny wykazać różnicę.

Awatar użytkownika
ryszardo_
klubowicze
klubowicze
Posty: 92
Rejestracja: 17 lis 2011, 21:36
Przebieg: 118000
Silnik: 1,4 77KM 8V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Augustów
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Wygłuszenie maski silnika specjalną matą termoakustyczną

Post autor: ryszardo_ » 07 kwie 2015, 10:03

Dzięki, za informację, faktycznie, nie pomyślałem o takim pomiarze hałasu za pomocą aplikacji, a już patrzyłem ceny mierników, najtańszy 100zł, więc zakup nie wchodził w rachubę.

Już pobrałem taką aplikację "Miernik Dźwięku" za darmo jest ok, ewentualnie trzeba by skalibrować bo jest taka możliwość z urządzeniem profesjonalnym, ale i bez kalibracji różnicę hałasu wskaże.

Dziś w domu po pracy sprawdzę jaki hałas mam w samochodzie przy otwartej klapie silnika a potem zamkniętej, a następnie uzyskane dane przedstawię na forum.

emmer
Moderator
Moderator
Posty: 5994
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 181000
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Białobrzegi
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Wygłuszenie maski silnika specjalną matą termoakustyczną

Post autor: emmer » 07 kwie 2015, 10:32

Fiacik, można kupic ale cena napewno nie będzie w okolicach 100 zł :) do naszych limuzyn koszt np dywanika, wykładziny do wnętrza to 1500 zł :)

t-jet to ma, ale po 6 latach już jest w tak opłakanym stanie, że pewnie niedługo pójdzie na śmietnik
Obrazek

Awatar użytkownika
ryszardo_
klubowicze
klubowicze
Posty: 92
Rejestracja: 17 lis 2011, 21:36
Przebieg: 118000
Silnik: 1,4 77KM 8V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Augustów
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Wygłuszenie maski silnika specjalną matą termoakustyczną

Post autor: ryszardo_ » 07 kwie 2015, 19:07

Pomiar hałasu samochód Fiat Linea 1,4; 77KM; 8V + LPG, wykonany w garażu przy otwartych drzwiach, temp. na zewnątrz 7Co, maska silnika wygłuszona specjalną matą termoakustyczną, silnik na biegu jałowym 800obr/min, temp. 80Co.

Pomiaru dokonano darmową aplikacją na smartfona pobraną z Google play "Miernik Dźwięku Trila Droid" o czułości co 1db. (jest to program o ikonie - biały mikrofon na czerwonym tle)

WYNIKI:
Pomiar wykonany na zewnątrz samochodu obok drzwi kierowcy telefon trzymany w ręku, wszystkie drzwi zamknięte.
na zewnątrz samochodu, silnik wyłączony, maska zamknięta – 25-26db
na zewnątrz samochodu, silnik włączony, maska zamknięta – 42db
na zewnątrz samochodu, silnik włączony, maska otwarta – 43-44db

Pomiar wykonany wewnątrz samochodu telefon na siedzeniu pasażera, wszystkie drzwi zamknięte.
wewnątrz samochodu, silnik wyłączony, maska zamknięta – 24db
wewnątrz samochodu, silnik włączony, maska zamknięta – 35-36db
wewnątrz samochodu, silnik włączony, maska otwarta – 35-36db

Szkoda tylko, że nie mam wykonanego takiego samego pomiaru przy zamkniętej masce bez wygłuszenia, byłby wtedy pełny obraz jaka jest różnica hałasu.

Jeśli ktoś ma taki sam samochód jak mój i bez wygłuszonej maski (sama blacha), to niech dokona takich samych pomiarów i tu na forum umieści swoje wyniki, oczywiście wskazania mogą odbiegać od tych, bo trzeba by przynajmniej skalibrować oba urządzenia do takich samych wartości lub robić pomiaru tym samym miernikiem.
Ostatnio zmieniony 07 kwie 2015, 20:15 przez ryszardo_, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
smak56
klubowicze
klubowicze
Posty: 3812
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 207777
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Wygłuszenie maski silnika specjalną matą termoakustyczną

Post autor: smak56 » 07 kwie 2015, 19:22

ryszardo_ pisze: silnik na biegu jałowym 8000obr/min,
Wytnij jedno zero.
smak56
****
Obrazek

Awatar użytkownika
ślimak
Administrator
Administrator
Posty: 3282
Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
Przebieg: 11000
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2016
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Wygłuszenie maski silnika specjalną matą termoakustyczną

Post autor: ślimak » 07 kwie 2015, 19:53

ryszardo_ pisze:Pomiar hałasu samochód Fiat Linea 1,4; 77KM; 8V + LPG, wykonany w garażu przy otwartych drzwiach, temp. na zewnątrz 7Co, maska silnika wygłuszona specjalną matą termoakustyczną, silnik na biegu jałowym 8000obr/min, temp. 80Co.

Pomiaru dokonano darmową aplikacją na smartfona pobraną z Google play "Miernik Dźwięku Trila Droid" o czułości co 1db. (jest to program o ikonie - biały mikrofon na czerwonym tle)

WYNIKI:
Pomiar wykonany na zewnątrz samochodu obok drzwi kierowcy telefon trzymany w ręku, wszystkie drzwi zamknięte.
na zewnątrz samochodu, silnik wyłączony, maska zamknięta – 25-26db
na zewnątrz samochodu, silnik włączony, maska zamknięta – 42db
na zewnątrz samochodu, silnik włączony, maska otwarta – 43-44db

Pomiar wykonany wewnątrz samochodu telefon na siedzeniu pasażera, wszystkie drzwi zamknięte.
wewnątrz samochodu, silnik wyłączony, maska zamknięta – 24db
wewnątrz samochodu, silnik włączony, maska zamknięta – 35-36db
wewnątrz samochodu, silnik włączony, maska otwarta – 35-36db

Szkoda tylko, że nie mam wykonanego takiego samego pomiaru przy zamkniętej masce bez wygłuszenia, byłby wtedy pełny obraz jaka jest różnica hałasu.

Jeśli ktoś ma taki sam samochód jak mój i bez wygłuszonej maski (sama blacha), to niech dokona takich samych pomiarów i tu na forum umieści swoje wyniki, oczywiście wskazania mogą odbiegać od tych, bo trzeba by przynajmniej skalibrować oba urządzenia do takich samych wartości lub robić pomiaru tym samym miernikiem.
Znaczy się że postęp jest :banan Gratulacje :)
Renault Megane IV 1.2 TCe Energy Intens 132KM

Awatar użytkownika
ryszardo_
klubowicze
klubowicze
Posty: 92
Rejestracja: 17 lis 2011, 21:36
Przebieg: 118000
Silnik: 1,4 77KM 8V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Augustów
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Wygłuszenie maski silnika specjalną matą termoakustyczną

Post autor: ryszardo_ » 12 kwie 2015, 23:55

Dziś miałem wypad poza miasto i przy okazji możliwość przetestowania samochodu w trasie z nowymi oponami i wygłuszoną maską, muszę powiedzieć, że byłem bardzo, ale to bardzo pozytywnie zaskoczony. Jakbym jechał nie swoim samochodem. :jazda

Jak wcześniej pisałem, że opony Bridgestone w tym roku zmieniłem na nowe letnie opony 195/55R16 87H DUNLOP SP SPORT BLURESPONSE + wygłuszenie maski, dało to dużo lepszy komfort cichej jazdy, co się przełożyło, że wcześniej podczas jazdy radia słuchałem, które było ustawione na głośności 7-9, a obecnie mogłem słuchać już nawet przy pozycji głośności 3-5 nawet przy prędkości 120km/h na drodze szybkiego ruchu. :banan

Podczas jazdy zrobiłem pomiar hałasu w samochodzie przy włączonym radiu głośność była ustawiona na pozycji 4, pogoda dobra 15Co, droga sucha, w samochodzie były 4 osoby.
Przy prędkości 80km/h pomiar wskazywał na 57-58dB
Przy prędkości 90km/h pomiar wskazywał na 58-59dB
Przy prędkości 100km/h pomiar wskazywał na 59-60dB
Przy prędkości 110km/h pomiar wskazywał na 60-61dB
Przy prędkości 120km/h pomiar wskazywał na 62-63dB

ODPOWIEDZ
stoły drewniane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość