Teraz jest 30 mar 2017, o 18:32


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Wygłuszenie maski silnika specjalną matą termoakustyczną
PostNapisane: 2 kwi 2015, o 22:51 
Offline
Swój
Swój
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 lis 2011, o 22:36
Posty: 73
Lokalizacja: Augustów
Postawił Piwo : 5 razy
Otrzymał Piw: 22 razy
Wykonałem wygłuszenie maski silnika Fiat Linea, koszt całkowity 110zł (z kosztami przesyłki), może komuś przyda się i skorzysta z tego opisu.

1) Użyłem specjalnej do tego celu pianki o wymiarach 100x100cm w cenie 67zł - Pianka wygłuszająca GMS-011A samoprzylepna termoakustyczna z mocnym trudno palnym klejem i z warstwą folii aluminiowej wzmacnianej włóknem szklanym, mata jest odporną na wysoką temperaturę do 200 oC o grubość 10mm.
Przy montażu nie wymaga podgrzewania, zakres temperaturowy od -40oC do + 200oC.

Obrazek

2) Maty gumowej wygłuszającej o wymiarach 75x50cm (wystarczy na dwie warstwy) w cenie 37,50zł - Mata butylowa z aluminium model iSilver alubutyl StP samoprzylepna.

Obrazek

Pianka wygłuszająca nie powinna być klejona bezpośrednio na płaskie blachy. Dlatego na początek stosujemy 1 lub 2 warstwy matę butylową gumową. Ja położyłem 2 warstwy, a warto nakleić przed naklejeniem pianki, bo maty butylowe tworzą barierę dla niskich tonów, a pianka dla średnio wysokich. Dopiero przy tych 2 warstwach mamy pełne wygłuszenie.

Przed przyklejeniem mat całą maskę silnika od spodu oczyszczamy ręcznikiem papierowym nasączonym np. denaturatem i wycieramy do sucha.

Obrazek

Z maty butylowej wycinamy 4 kawałki prostokątne o wymiarach 32 x 16,5cm, wycięty kawałek przykładamy do otworu i przyciskając ręką po brzegach zostanie odznaczony odcisk na macie od rantu blachy, wycinamy nożyczkami i przyklejamy po dwie warstwy na każdy otwór, tak oklejamy wszystkie większe otwory w masce silnika.

Zdjęcie przedstawia maskę oklejoną matą butylową.
Obrazek

Następnie maskę oklejamy Pianką wygłuszającą.
Odcinamy kawałek o wymiarach ok. 100 x 66,5cm, matę przykładamy do maski brzegiem pod zamek maski, zaznaczamy miejsca w macie na otwory pod gumowe odboje i wycinamy je, zdejmujemy z maty papier z drugiej strony i przykładamy do maski zawieszając ją wyciętymi otworami na gumowych odbojach jak jest pokazane na zdjęciu.

Obrazek

Dociskając rękami matę do maski przyklejamy na całej powierzchni a brzegi, które są poza maską odcinamy nożyczkami. Uzupełniamy pozostałe miejsca nie oklejone pozostałą częścią maty docinając odpowiednie kawałki, tylko nie oklejamy przy zamku i pod ryglem, który otwiera maskę.

Zdjęcia przedstawiające maskę silnika już po ukończonej pracy.

Obrazek

Obrazek

_________________
http://www.ozonowanie.videozoo.pl


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   113200   Silnik:   1,4 77KM 8V + LPG   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł: Re: Wygłuszenie maski silnika specjalną matą termoakustyczną
PostNapisane: 2 kwi 2015, o 23:10 
Offline
Administrator
Administrator

Dołączył(a): 4 gru 2009, o 21:04
Posty: 3344
Lokalizacja: Markotów Duży
Postawił Piwo : 137 razy
Otrzymał Piw: 106 razy
:ok) Napisz jakie efekty jest dużo ciszej?

_________________
LINEA 1.4 8V DYNAMIC


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   92000   Silnik:   1.4 8v   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł: Re: Wygłuszenie maski silnika specjalną matą termoakustyczną
PostNapisane: 3 kwi 2015, o 00:08 
Offline
Swój
Swój
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 lis 2011, o 22:36
Posty: 73
Lokalizacja: Augustów
Postawił Piwo : 5 razy
Otrzymał Piw: 22 razy
Ciszej trochę jest na pewno, ale czy dużo to trudno mi się odnieść, najlepiej byłoby mieć przyrząd do pomiaru hałasu i dokonać pomiaru przed i po wygłuszeniu, na zewnątrz samochodu i wewnątrz, ale nie miałem takiego urządzenia.

Jeśli byśmy takimi matami wygłuszyli cały samochód, wewnątrz, podłogę, drzwi, dach i nadkola, to wtedy powinno dać spadek hałasu nawet o ok. 3 decybele.

Ale na pewno teraz w komorze silnika dłużej trzyma mi temperaturę na postoju po skończonej jeździe.

_________________
http://www.ozonowanie.videozoo.pl


Ostatnio edytowano 3 kwi 2015, o 09:56 przez ryszardo_, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   113200   Silnik:   1,4 77KM 8V + LPG   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł: Re: Wygłuszenie maski silnika specjalną matą termoakustyczną
PostNapisane: 3 kwi 2015, o 07:32 
Offline
klubowicze
klubowicze

Dołączył(a): 7 lut 2014, o 14:22
Posty: 260
Lokalizacja: Warszawa
Postawił Piwo : 4 razy
Otrzymał Piw: 4 razy
Dobra robota. A swoją drogą czemu niektóre Liny mają już zainstalowane maty a niektóre nie fabrycznie?Kwestia wyposażenia...


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   151000   Silnik:   1.4 16v Turbo   Rocznik:   2008    
 
 Tytuł: Re: Wygłuszenie maski silnika specjalną matą termoakustyczną
PostNapisane: 3 kwi 2015, o 07:58 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2009, o 08:34
Posty: 6102
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo : 221 razy
Otrzymał Piw: 228 razy
Elegancko. Zostawileś jakieś otwory dla przepływu powietrza?


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   130000   Silnik:   T-Jet z gazem   Rocznik:   2009    
 
 Tytuł: Re: Wygłuszenie maski silnika specjalną matą termoakustyczną
PostNapisane: 3 kwi 2015, o 08:35 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sty 2010, o 22:26
Posty: 5982
Lokalizacja: Radom
Postawił Piwo : 198 razy
Otrzymał Piw: 185 razy
Super :ok)


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   129000   Silnik:   1.4 V8 + LPG   Rocznik:   2009    
 
 Tytuł: Re: Wygłuszenie maski silnika specjalną matą termoakustyczną
PostNapisane: 3 kwi 2015, o 10:12 
Offline
Swój
Swój
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 lis 2011, o 22:36
Posty: 73
Lokalizacja: Augustów
Postawił Piwo : 5 razy
Otrzymał Piw: 22 razy
Kuzyn_z_Sosnowca napisał(a):
Elegancko. Zostawileś jakieś otwory dla przepływu powietrza?


A jaki tu jest potrzebny przepływ powietrza w masce?

Jest to kawałek blachy z profilem do wzmocnienia sztywności maski, po oklejeniu nie mają tu dostępu warunki atmosferyczne jak wilgoć, woda aby maska korodowała od środka, oczywiście przed oklejeniem należy dobrze maskę wysuszyć np. nadmuchem gorącego powietrza z opalarki i też można zabezpieczyć jakimś preparatem, który wypiera wilgoć, ja takiego preparatu nie zastosowałem.

Ale jak, kto chce to może otwory porobić, tylko wtedy też stracimy trochę na wygłuszeniu.

Czekam na poglądy i dyskusje w tym temacie.

_________________
http://www.ozonowanie.videozoo.pl


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   113200   Silnik:   1,4 77KM 8V + LPG   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł: Re: Wygłuszenie maski silnika specjalną matą termoakustyczną
PostNapisane: 3 kwi 2015, o 10:19 
Online
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lut 2010, o 12:51
Posty: 4968
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo : 247 razy
Otrzymał Piw: 350 razy
ryszardo_ napisał(a):
Ciszej trochę jest na pewno, ale czy dużo to trudno mi się odnieść


Skoro nie widać różnicy, to po co przepłacać... :lacha :ryczy :ryczy
A tak na poważnie - dobra robota zwłaszcza, jeśli spełnia swoją rolę :ink :pivo Się należy :)

ryszardo_ napisał(a):
Jeśli byśmy takimi matami wygłuszyli cały samochód, wewnątrz, podłogę, drzwi, dach i nadkola, to wtedy powinno dać spadek hałasu nawet o ok. 3 decybele.


Są tu tacy, którzy wygłuszyli całe auto, opisy i relacje w odpowiednich wątkach :ink

_________________
Linea Dynamic 1.4 8V '2007


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   144444   Silnik:   1.4 8v   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł: Re: Wygłuszenie maski silnika specjalną matą termoakustyczną
PostNapisane: 3 kwi 2015, o 10:58 
Offline
Forum to jego świat
Forum to jego świat
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 mar 2012, o 01:21
Posty: 2219
Lokalizacja: POZ
Postawił Piwo : 353 razy
Otrzymał Piw: 228 razy
Na wstępie napiszę tylko, że jest to moja prywatna ocena i nie mam zamiaru tu nikogo obrazić, czy zniechęcić do takich modów.

Takie kompleksowe wygłuszenie akurat tego elementu auta, nie ma żadnego wpływu na wyciszenie auta. Gdyby wygłuszyć ścianę grodziową silnika, to tak. Ogólnie sens ma wygłuszenie elementów, które bezpośrednio otaczają kierowcę (grodź, drzwi, dach, podłoga, bagażnik, elementy wewnętrzne w aucie typu półka pod tylną szybą).

Jednakże piwo się należy za chęci i wykonaną pracę.


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   153000   Silnik:   1.4 8V + LPG   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł: Re: Wygłuszenie maski silnika specjalną matą termoakustyczną
PostNapisane: 3 kwi 2015, o 11:42 
Offline
Swój
Swój
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 lis 2011, o 22:36
Posty: 73
Lokalizacja: Augustów
Postawił Piwo : 5 razy
Otrzymał Piw: 22 razy
helletic napisał(a):
Takie kompleksowe wygłuszenie akurat tego elementu auta, nie ma żadnego wpływu na wyciszenie auta.

Na wyciszenie auta nie, ale na wyciszenie komory silnia to już tak, dźwięk teraz z komory silnika jest wytłumiony ma inną barwę, więc nie jest taki metaliczny a to ma już wpływ na odczucia i komfort.

A głównie o to mi chodziło.

_________________
http://www.ozonowanie.videozoo.pl


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   113200   Silnik:   1,4 77KM 8V + LPG   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł: Re: Wygłuszenie maski silnika specjalną matą termoakustyczną
PostNapisane: 3 kwi 2015, o 17:17 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lis 2010, o 16:17
Posty: 3720
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo : 245 razy
Otrzymał Piw: 347 razy
martens24 napisał(a):
A swoją drogą czemu niektóre Liny mają już zainstalowane maty a niektóre nie fabrycznie?Kwestia wyposażenia...

Nie wiem jak T-jet, ale wszystkie Linee z silnikiem multijet takie wytłumienie mają fabrycznie. Dotyczy to również innych marek z silnikami diesla.

_________________
smak56
****
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   199000   Silnik:   1.3 multijet   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł: Re: Wygłuszenie maski silnika specjalną matą termoakustyczną
PostNapisane: 3 kwi 2015, o 18:25 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lis 2012, o 20:32
Posty: 1401
Lokalizacja: blisko Rybnika
Postawił Piwo : 158 razy
Otrzymał Piw: 106 razy
t-jet chyba czegoś takiego nie potrzebuje, stojąc na zewnątrz auta silnika prawie nie słychać , delikatnie cyka. Jadąc autem silnik słyszę grodzią a nie maską więc ... po co? Ale robota cacy;)


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   100000   Silnik:   1.4 16V Turbo + LPG   Rocznik:   2009    
 
 Tytuł: Re: Wygłuszenie maski silnika specjalną matą termoakustyczną
PostNapisane: 3 kwi 2015, o 19:18 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2009, o 08:34
Posty: 6102
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo : 221 razy
Otrzymał Piw: 228 razy
ryszardo_ napisał(a):
Kuzyn_z_Sosnowca napisał(a):
Elegancko. Zostawileś jakieś otwory dla przepływu powietrza?


A jaki tu jest potrzebny przepływ powietrza w masce?

Jest to kawałek blachy z profilem do wzmocnienia sztywności maski, po oklejeniu nie mają tu dostępu warunki atmosferyczne jak wilgoć, woda aby maska korodowała od środka,


Zrobiłeś profil zamknięty, woda będzie się skraplać z powietrza w wyniku różnicy temperatur.


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   130000   Silnik:   T-Jet z gazem   Rocznik:   2009    
 
 Tytuł: Re: Wygłuszenie maski silnika specjalną matą termoakustyczną
PostNapisane: 5 kwi 2015, o 20:21 
Offline
klubowicze
klubowicze

Dołączył(a): 20 sie 2013, o 22:35
Posty: 207
Lokalizacja: Tarnowskie góry
Postawił Piwo : 3 razy
Otrzymał Piw: 2 razy
a mi to przypomina rożno,kurczaki w podobnym otoczeniu jak ta mata kreciły się i piekły ,kurde dobrze smakowały


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   72000   Silnik:   1.4 16v Turbo   Rocznik:   2008    
 
 Tytuł: Re: Wygłuszenie maski silnika specjalną matą termoakustyczną
PostNapisane: 6 kwi 2015, o 10:00 
Offline
Swój
Swój
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 lis 2011, o 22:36
Posty: 73
Lokalizacja: Augustów
Postawił Piwo : 5 razy
Otrzymał Piw: 22 razy
Kuzyn_z_Sosnowca napisał(a):
Zrobiłeś profil zamknięty, woda będzie się skraplać z powietrza w wyniku różnicy temperatur.


Jak w opisie jest pozostawiony jeden otwór przy zamku maski do niwelowania różnicy temperatur, więc ewentualne pojawienie się zjawiska skraplania a następnie wysuszania pod wpływem temperatury silnika jest umożliwione.

_________________
http://www.ozonowanie.videozoo.pl


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   113200   Silnik:   1,4 77KM 8V + LPG   Rocznik:   2007    
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]