Gałka zmiany biegów.

Bez pomocy warsztatu
Awatar użytkownika
Q
klubowicz
klubowicz
Posty: 647
Rejestracja: 30 lis 2010, 20:21
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8v 77KM
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Stolica podziemnych pomarańczy
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Gałka biegów

Post autor: Q » 09 cze 2011, 0:03

Dziś w środku dnia (samochód na słońcu więc nagrzany) wrzucam bieg a tu gałka (sama końcówka - ta obciągnięta skórą - za którą się chwyta) swobodnie obraca się w lewo i w prawo w zakresie około 15 stopni od pozycji na wprost.
Spieszyłem się więc jechałem tak i bawiłem się gałką na światłach.
Problem "rozwiązałem" obracając gałkę (trochę na siłę) o 360 stopni i pomogło - można ją obrócić używając pewnej siły (nie jest "przyklejona" do drążka) ale już nie lata na lewo i prawo przy zmienianiu biegów.

Ciekaw jestem czy ktoś z klubowiczów tak miał?
Odrzucam Waszą rzeczywistość i tworzę sobie własną :ink

Awatar użytkownika
daro70
klubowicz
klubowicz
Posty: 933
Rejestracja: 14 sie 2010, 14:17
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Wawa
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Post autor: daro70 » 09 cze 2011, 5:43

pierwsze słyszę ....ale z tego wniosek że przy takich temperaturach linea jeszcze nie raz może nas zaskoczyć :smutny
Obrazek

Online
Awatar użytkownika
ślimak
Administrator
Administrator
Posty: 3284
Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
Przebieg: 11000
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2016
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Post autor: ślimak » 09 cze 2011, 7:10

Miałem, ale poradziłem sobie podobnie. Jeszcze problem dotyczący gałki to łuszcząca się skóra. Trzeba by nową zapodać gałkę.
Renault Megane IV 1.2 TCe Energy Intens 132KM

Awatar użytkownika
DZIKI

Post autor: DZIKI » 09 cze 2011, 10:57

Też tak mam jak sie porządnie nagrzeje, ale o przekręcaniu wokół własnej osi pierwsze słyszę, wiec będę to musiał wypróbować skoro pomoglo :)

Awatar użytkownika
Bernardito
klubowicz
klubowicz
Posty: 736
Rejestracja: 13 mar 2011, 16:48
Przebieg: 102000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Kraków
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Post autor: Bernardito » 09 cze 2011, 11:14

ślimak pisze:Trzeba by nową zapodać gałkę.
Hmm może jakaś w wersji chrom-sport:) Aleś zapodał mi klina:)
Ps. Moja zaczyna się właśnie marszczyć. Poczekam, aż będzie to już mocniej widoczne i wtedy łatwiej przejdzie nowy zakup:)
LIVE TO RIDE, RIDE TO LIVE

Online
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 5268
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 158888
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Post autor: mwas » 09 cze 2011, 11:17

Bernardito pisze:Hmm może jakaś w wersji chrom-sport:)
Jakoś to do mnie nie przemawia, ale to kwestia gustu :ink
Bernardito pisze:Moja zaczyna się właśnie marszczyć.
Eeee tamm... smarujcie ją jakimś kremem, np. NIVEA i powinno być OK :smak
Linea Dynamic 1.4 8V '2007

Awatar użytkownika
Bernardito
klubowicz
klubowicz
Posty: 736
Rejestracja: 13 mar 2011, 16:48
Przebieg: 102000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Kraków
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Post autor: Bernardito » 09 cze 2011, 11:36

mwas pisze:smarujcie ją jakimś kremem, np. NIVEA i powinno być OK
Raczej nie polecam. Generalnie takie smarowanie nawilża i powoduje większą rozciągliwość skóry i właśnie podatność na marszczenie. Dodatkowo jak już masz zmarszczki czy jak to tam nazwać to smarowanie Ci nic nie da. A nowa gałka zawsze może być np. metalowa ale czarna:). Nigdy jednak nie miałem metalowej więc nie jestem pewien czy będzie się dobrze z nią współpracowało tak jak ze skórzaną:)
LIVE TO RIDE, RIDE TO LIVE

Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 3819
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 207777
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Post autor: smak56 » 11 cze 2011, 14:16

Bernardito, miałem metalową (alu + drewniana imitacja) w poprzednim aucie. Wyglądała pięknie, ale zimą nie do wytrzymania, aż parzyła w dłonie. Nie lubię jeździć w rękawiczkach więc wymieniłem na własnoręcznie wykonaną drewnianą i było po kłopocie.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
smak56
****
Obrazek

Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6143
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 129000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Post autor: Tomek » 11 cze 2011, 16:15

smak56 pisze:ale zimą nie do wytrzymania, aż parzyła w dłonie
Miałem kiedyś w Fordzie aluminiową gałę od biegów. Wyglądała pięknie, ale faktycznie zimą dotykanie jej nie było przyjemne.
Na sezon zimowy na gałkę biegów naciągałem rękawiczkę, zdejmowałem ją z początkiem wiosny.

Awatar użytkownika
Bernardito
klubowicz
klubowicz
Posty: 736
Rejestracja: 13 mar 2011, 16:48
Przebieg: 102000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Kraków
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Post autor: Bernardito » 13 cze 2011, 13:34

smak56 pisze:wymieniłem na własnoręcznie wykonaną drewnianą
Super to u Ciebie wyglądało/wygląda (nie wiem czy dalej posiadasz to auto), ale głównie za sprawą innych drewnianych elementów. Niezłe masz zdolności. Całkiem fajnie Ci ta gałka wyszła. Dzięki za radę z tą aluminiową - chyba prędzej dam ponownie do obszycia niż wymienię na alu. Może jednak jakieś fajne tworzywo podejdzie? Tylko nie będzie się tak fajnie trzymać jak skórzana - to raczej pewne.
Pozdrawiam
LIVE TO RIDE, RIDE TO LIVE

Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 3819
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 207777
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Gałka zmiany biegów.

Post autor: smak56 » 27 lis 2012, 16:55

W moim samochodzie jakiś czas temu zaczęła odkręcać się gałka zmiany biegów. Próba przyklejenia silikonem nie powiodła się, tym bardziej, że po dokręceniu, gałka ustawiała się o 1/4 obrotu za daleko. Między gałkę a nasadkę włożyłem więc gumową przekładkę, która załatwiła sprawę (dodatkowo użyłem silikonu). Może komuś się przyda. :ok)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 28 lis 2012, 1:05 przez smak56, łącznie zmieniany 1 raz.
smak56
****
Obrazek

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
Moderator
Moderator
Posty: 6170
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 138000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Gałka zmiany biegów.

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca » 27 lis 2012, 17:12

Od czego się taka szczelina się zrobiła?

Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 3819
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 207777
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Gałka zmiany biegów.

Post autor: smak56 » 27 lis 2012, 17:17

Kuzyn_z_Sosnowca pisze:Od czego się taka szczelina się zrobiła?
Szczelina jest mniejsza. Zastosowałem przekładkę taką jaką miałem. Gałka jest o jeden, dwa zwoje gwintu wyżej.
smak56
****
Obrazek

Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6143
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 129000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Gałka zmiany biegów.

Post autor: Tomek » 27 lis 2012, 18:27

Ale widzę że MultiJet ma zupełnie inną gałę, niż poczciwe V8 z "podnoszonym" wstecznym.

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
Moderator
Moderator
Posty: 6170
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 138000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Gałka zmiany biegów.

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca » 27 lis 2012, 19:19

Ja użyłbym kleju do gwintów.

ODPOWIEDZ
stoły drewniane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość